Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום שנה שלישית - קאפה טורבו 1997


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4291 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

הגיע זמן סיכום שנה שלישית לאחזקתה של הקאפה.

אני לא חושב שיש סיכוי לשנה יותר זולה מבחינת תחזוקה יותר משנה זו היות והסך הכולל של ההוצאות על הרכב הגיע ל-13,016. מצורף אקסל מכווץ ב-ZIP הכולל שנים קודמות, יש לחלץ את הקובץ.

בשנה זו הרכב ביקר באילת. צריכת הדלק לשלושה אנשים, תא מטען מלא, מזגן ומהירות ממוצעת של 90-100 הביאה לתוצאה של 13.5 ק"מ לליטר, סביר.

נקודה חשובה בנסיעה בקאפה שהתבררה לי ביתר שאת השנה. מרגע הקנייה חשתי שהברקסים הם לא כמו שהתרגלתי בתמה שהחזקתי לפניה מכיוון ש"הגאונים" שהנדסו את הרכב החליטו להקטין את הקוטר של צלחת הבלימה. בביקור באזור נס הרים ולאחר שלוש לחיצות בריאות הברקסים דעכו מה שגרם לביצוע פניית פרסה וחזרה הביתה. הברקסים המקוריים פשוט גרועים. לדעתי זו הסיבה העיקרית שמחזיקי הקאפה מחליפים לג'אנט 16 או 17 מכיוון שרק כך ניתן להרכיב ברקסים ראויים לרכב. מבחינתי זו לא נקודה קריטית מכיוון שלא יוצא לי להגיע לכבישים שדורשים מערכת בלימה כזו וכשכן יוצא לי אני עם אנשים באוטו כך שאני לא יכול לנסוע כאוות נפשי.

הרכב אינו מושלם ויש כמה דברים לסדר כמו מנעולי שתי דלתות קדמיות. אחד לא מדליק את האור הפנימי והשני לא פותח את הנעילה וצריך לפתוח ידנית אולם בסך הכול אני מרוצה מהקנייה.

בתחתית האקסל של שנה זו הוספתי את בקרת האקלים שלא הכנסתי לעלות הכוללת מכיוון שאצלי ברכב החלק תקין והיות ומצאתי אותו במחיר מציאה של 170 ₪ כולל משלוח החלטתי לקנות. על מנת לסבר את האוזן, היבואן דורש על חלק חדש כזה 12,000 ₪ (שתים עשרה אלף- זו לא טעות).

למרות העלות המאוד זולה בשנה זו כדאי שלא להסתכל עליה כמייצגת. הרכב לא זול לתחזוקה וכשמשהו מתקלקל הוא עולה יקר, בהחלט לא רכב לכל אחד.

ייתכן שבעוד שנה הרכב יעמוד למכירה, תלוי בהתקדמות של כל מיני דברים. מצד שני בגרוש וחצי שהוא עולה ייתכן שהוא יישאר איתי לסטטוס אספנות, נראה.

שנה טובה לכולם :-D

 

קישור לסיכום שנה שנייה.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?499710-%D7%A1%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%9D-%D7%A9%D7%A0%D7%94-%D7%A9%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%94-%E2%80%93-%D7%9C%D7%90%D7%A0%D7%A6-%D7%99%D7%94-%D7%A7%D7%90%D7%A4%D7%94-%D7%98%D7%95%D7%A8%D7%91%D7%95-1997&highlight=%D7%A1%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%9D+%D7%A9%D7%A0%D7%94+%D7%A9%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%94

הוצאות רכב מעודכן ל-23.09.2014.zip

עריכה אחרונה על ידי amir74

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

פורסם

קודם כל, קפדנות ראויה לציון.

דבר שני, אתה נוסע כל כך מעט שזה מצחיק.

 

לדעתי העלויות רק ילכו וירדו (טפו טפו טפו), כי היישור קו שעשית בשנה הראשונה מראה את גדולתו בשנה השניה והשלישית.

משכנתא זה קל

פורסם (נערך)

תודה רבה על הסיכום המעניין. אני מגיב רק אחרי שהשקעתי וקראתי את 2 השנים הקודמות.

 

אני שמח מאוד לשמוע שאתה ממשיך ליהנות מהרכב המיוחד הזה וכי ההשקעה של השנה הראשונה מספקת לך שקט מתמשך הלאה.

 

נראה כי הקאפה מפתיעה לטובה בניגוד לחלק מהסקפטיים שהגיבו לך בשנה הראשנה.

 

גם אצלי המגמה די דומה, אם כי מדובר בהוצאות בסדר גודל קטן יותר וגם הרכב הרבה פחות "לא שיגרתי" ומתוחכם - 206 GTI שנת 2000 (ואני מחזיק אותה כבר 8 שנים).

 

ההשקעה הראשונית הגבוהה יחסית ביישור קו בשנה הראשונה ועוד קצת אחריה - משתלמת ומספקת שקט ועלויות אחזקה מינימאליות בהמשך.

 

אחרי (או תוך כדיי) שקראתי את כל הסיכומים שלך הגעתי להבנה די סאדיסטית שגם אני כנראה נהנה להגיע למוסך כדיי לטפל ב"בובה". לך תבין.

 

כמו כן, נחמד לדעת שמסתובבים כאן עוד פדאנטים "סוטים" שכמותי. שמתחזקים אקסל מסודר וניגשים להיבט הכלכלי של אחזקת רכב בעיניים פקוחות.

 

מאחל לך שתמשיך ליהנות מהרכב המיוחד שלך וגם שאר הסיכומים השנתיים שלך בהמשך, יהיו כאלה משעממים.

עריכה אחרונה על ידי ברמונדו

יואב :arrow:

פורסם

סיכום יפה.. אבל תפריד בין הוצאות הדלק לשאר.. צריכת דלק זה דבר שיחסית ניתן לחיזוי (ק"מ לליטר בהתאם לאופי הנסיעות שלך).. אם נישארים רק עם הוצאות עבור תיקונים וטיפולים שיגרתיים אז ההוצאות לא חריגות עבור רכב כזה ישן ויחסית נדיר על הכבישים כיום.

פורסם

זו טעות לפתח תיאוריות על סמך מקרה בודד, אבל במקרה שלך בהחלט התחזית מתממשת.

ישור קו מאסיבי וטיפול קפדני ומסור אצל בעל מקצוע שמכיר את הרכב מוכיח את עצמו בעלות אחזקה נמוכה בהמשך.

מאחל לך שנה רביעית זהה (אם כי צפוי שם טיימינג, לא?)

166, קאפה, GTV, קופה.

פורסם
זו טעות לפתח תיאוריות על סמך מקרה בודד, אבל במקרה שלך בהחלט התחזית מתממשת.

ישור קו מאסיבי וטיפול קפדני ומסור אצל בעל מקצוע שמכיר את הרכב מוכיח את עצמו בעלות אחזקה נמוכה בהמשך.

מאחל לך שנה רביעית זהה (אם כי צפוי שם טיימינג, לא?)

 

בהחלט!

מסכים מאוד. בשנה וחצי השקעתי בסביבות ה-23K על הרכב שלי(סאאב 900 טורבו ידנית, נדירה מאוד בארץ). לאחר שאכלתי הרבה הרבה קש בשנה וחצי האחרונות רק עכשיו אני מתחיל להנות מהרכב באמת. לאחר שהשקעתי המון בחלקים מקוריים/חליפיים באיכות גבוהה נותרו דברים בודדים לסדר ואני אוכל להגיד ש"הגעתי לנחלה" סופסוף :-D

ארבעה סאאבים בטייסת: 9-5 2002 2.3 טורבו 185 סוסים שוודים באורווה, 9-5 1999 2.3 טורבו 230 סוסים ולבסוף שלי 900 1997 2.0 ידנית ומטורבתת בעלת 230 סוסים באורווה עם פאק אחד בייצור: אדומה! 900 1995 2.3 קבריולט עם עוד 150 סוסים לנשמה

פורסם
קודם כל, קפדנות ראויה לציון.

דבר שני, אתה נוסע כל כך מעט שזה מצחיק.

 

לדעתי העלויות רק ילכו וירדו (טפו טפו טפו), כי היישור קו שעשית בשנה הראשונה מראה את גדולתו בשנה השניה והשלישית.

תודה, אני לא חוסך בנסיעות.

כמו שרשמתי, אני לא חושב שיש סיכוי לשנה יותר זולה מכיוון שהרכב שנת 97 והגיוני שתהיה קריסה של חלק כלשהו פעם בשנה.

תודה רבה על הסיכום המעניין. אני מגיב רק אחרי שהשקעתי וקראתי את 2 השנים הקודמות.

 

אני שמח מאוד לשמוע שאתה ממשיך ליהנות מהרכב המיוחד הזה וכי ההשקעה של השנה הראשונה מספקת לך שקט מתמשך הלאה.

 

נראה כי הקאפה מפתיעה לטובה בניגוד לחלק מהסקפטיים שהגיבו לך בשנה הראשנה.

 

גם אצלי המגמה די דומה, אם כי מדובר בהוצאות בסדר גודל קטן יותר וגם הרכב הרבה פחות "לא שיגרתי" ומתוחכם - 206 GTI שנת 2000 (ואני מחזיק אותה כבר 8 שנים).

 

ההשקעה הראשונית הגבוהה יחסית ביישור קו בשנה הראשונה ועוד קצת אחריה - משתלמת ומספקת שקט ועלויות אחזקה מינימאליות בהמשך.

 

אחרי (או תוך כדיי) שקראתי את כל הסיכומים שלך הגעתי להבנה די סאדיסטית שגם אני כנראה נהנה להגיע למוסך כדיי לטפל ב"בובה". לך תבין.

 

כמו כן, נחמד לדעת שמסתובבים כאן עוד פדאנטים "סוטים" שכמותי. שמתחזקים אקסל מסודר וניגשים להיבט הכלכלי של אחזקת רכב בעיניים פקוחות.

 

מאחל לך שתמשיך ליהנות מהרכב המיוחד שלך וגם שאר הסיכומים השנתיים שלך בהמשך, יהיו כאלה משעממים.

זו פעם ראשונה שאני מבצע אקסל הכולל את כל הוצאות הרכב. המטרה היא לוודא שאני לא משועבד לרכב ושהעלויות שלו (לאחר שנה ראשונה שידעתי שתהיה קשה) סבירות.

סיכום יפה.. אבל תפריד בין הוצאות הדלק לשאר.. צריכת דלק זה דבר שיחסית ניתן לחיזוי (ק"מ לליטר בהתאם לאופי הנסיעות שלך).. אם נישארים רק עם הוצאות עבור תיקונים וטיפולים שיגרתיים אז ההוצאות לא חריגות עבור רכב כזה ישן ויחסית נדיר על הכבישים כיום.

כל ההוצאות מופרדות בדיוק למטרה שציינת, על מנת שתהיה אפשרות לפלח כל הוצאה ולהחליט האם הרכב יקר מדי לכיסי.

זו טעות לפתח תיאוריות על סמך מקרה בודד, אבל במקרה שלך בהחלט התחזית מתממשת.

ישור קו מאסיבי וטיפול קפדני ומסור אצל בעל מקצוע שמכיר את הרכב מוכיח את עצמו בעלות אחזקה נמוכה בהמשך.

מאחל לך שנה רביעית זהה (אם כי צפוי שם טיימינג, לא?)

אכן כל 4 שנים או 60,000 ק"מ. הטיימינג הקודם נעשה ביולי 2012 כך שהבא יהיה ביולי 2016.

בהחלט!

מסכים מאוד. בשנה וחצי השקעתי בסביבות ה-23K על הרכב שלי(סאאב 900 טורבו ידנית, נדירה מאוד בארץ). לאחר שאכלתי הרבה הרבה קש בשנה וחצי האחרונות רק עכשיו אני מתחיל להנות מהרכב באמת. לאחר שהשקעתי המון בחלקים מקוריים/חליפיים באיכות גבוהה נותרו דברים בודדים לסדר ואני אוכל להגיד ש"הגעתי לנחלה" סופסוף :-D

מאחל לך הנאה מהרכב, לנסוע ברכב נדיר זה כיף שהרבה אנשים לא מבינים ובעיניהם זה חסרון עצום.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

fiat x1/9

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

×
×
  • תוכן חדש...