Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4373 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

אחרי שמאוד הסתבכתי והתבלבלתי עם החלונות הכהים החלטתי ללכת על משו יותר פשוט... וילונות לרכב!

עכשיו מה בקשר אליהם? מאחורה נראלי שזה חוקי אבל רציתי לשאול מה לגבי השמשה האחורית ולגבי החלונות הקדמיים..

בשמשה האחורית כמובן שהוילונות יהיו פתוחים בזמן נסיעה.

ובחלונות הקידמיים אני רוצה שזה יהיה בשניי חלקים,חלק אחד עד ההתחלה של העיקול של החלון(קצת יותר מהאמצע) כך שזה גם לא מסתיר את המראה והחלק שיוכל להסתיר את המראה יהיה מקופל בזמן נסיעה!

האם כל מה שתיארתי כאן חוקי?

אני מדבר על וילונות כאלה

6.jpg

 

תודה רבה!! :)

פורסם

לדעתי כמו אם השחרת חלונות רגילה מותר רק בחלונות צד של הנוסעים ולא מקדימה ואחורה בכלל.

בכל מקרה אני פחות אוהב את הוילונות האלה זה נותן מראה מאד ישן ומבוגר לרכב אבל זה כבר עניין של טעם כמובן.

פורסם

מכיוון שזה לא קבוע אז חוקי לחלוטין.

בנסיעה החוק מחייב שיהיה אפשר לראות את מראות הצד. חוקי

פורסם (נערך)

לפני שאנשים קופצים למסקנות ואתה מאמין שהכל בסדר, בחלונות הקדמיים אסור להתקין וילונות!

שאלתי את המשטרה במיוחד את השאלה הזאת וקיבלתי תשובה במייל.

כל עוד ישנו משהו שיכול להפריע לראיה בחלונות הקדמיים, זה לא חוקי.

גם אם תתקין את הוילון על מסילות\חוטים ותשאיר את הוילון במצב פתוח, זה עדיין לא חוקי.

לצערי כבר מחקתי את הנוסח המקורי של התגובה של המשטרה, זה היה לפני כשנתיים.

 

נ.ב יש המון נהגים ששמים את צלונים השחורים העגולים מבד שנדבקים לחלון ע"י כפתורי יניקה.

מבחינת התגובה של המשטרה שקיבלתי, אני מניח שגם זה אינו חוקי.

אבל אין לדעת על מה יאכפו ועל מה לא.

עדיין לא שמעתי על מישהו שקיבל דוח על הצלונים הפשוטים האלה.

עריכה אחרונה על ידי Nissan Skyline GTR
פורסם
לפני שאנשים קופצים למסקנות ואתה מאמין שהכל בסדר, בחלונות הקדמיים אסור להתקין וילונות!

שאלתי את המשטרה במיוחד את השאלה הזאת וקיבלתי תשובה במייל.

כל עוד ישנו משהו שיכול להפריע לראיה בחלונות הקדמיים, זה לא חוקי.

גם אם תתקין את הוילון על מסילות\חוטים ותשאיר את הוילון במצב פתוח, זה עדיין לא חוקי.

לצערי כבר מחקתי את הנוסח המקורי של התגובה של המשטרה, זה היה לפני כשנתיים.

 

נ.ב יש המון נהגים ששמים את צלונים השחורים העגולים מבד שנדבקים לחלון ע"י כפתורי יניקה.

מבחינת התגובה של המשטרה שקיבלתי, אני מניח שגם זה אינו חוקי.

אבל אין לדעת על מה יאכפו ועל מה לא.

עדיין לא שמעתי על מישהו שקיבל דוח על הצלונים הפשוטים האלה.

 

אבל מקדימה אני מתקין שתי וילונות,אחד עד החצי והשני שחצי השני.זה שליד המראה יהיה מקופל בזמן נסיעה.. עדיין זה לא חוקי?

פורסם

מה שניסיתי להסביר בהודעה הקודמת שלי הוא שגם אם תגיע למצב כזה שבתמונה:

499341732_849.jpg

ככה שאפילו הכל מקופל, עדיין לא חוקי לפי מה שהגיבו לי המשטרה.

אסור שיהיה אפילו ס"מ אחד של חומר שמפריע בחלון הקדמי.

מצד שני כמו שכתבתי קודם, מעולם לא שמעתי על נהג שקיבל דוח או שלא העבירו אותו בטסט

משום שהתקין צלון כזה או אחר מהפשוטים השחורים ההם שהסברתי קודם.

פורסם

לא יודע מה הם רשמו לך, אבל כל עוד אין חוק שאוסר במפורש על הדבר אז זה חוקי.

לפי מה שאני יודע אסור להדביק ציפוי או משהו כזה, יש מכוניות שבאות מהיצרן עם חלון מושחר מקדימה, מה אז המשטרה יכולה לעשות?

מה שכן זה כזה חוק דבילי, יש למשל מוניות שהנהגים מתקינים בהן וילון אחורי רגיל, כלומר בלי אפשרות לראות דרכו, אבל ציפוי שדרכו ניתן לראות

אסור במדינה שלנו, נו לך תבין...

פורסם

לא כל דבר שאסור לפי החוק, מחויב בחוק ספציפי מדויק ברשומות.

לרוב נותנים את הכלל עצמו.

אם כל חוק היה מוגדר אך רק לפי מה שכתוב, היו מתנהלים הרבה פחות משפטים בישראל.

הרי חלק מהמחלוקות זה על פרשנויות של החוק.

 

כמו במקרה כזה: "כל דבר שיפריע לנהג לראות את הכביש, אסור"

לא כתוב במפורש שאסור לצבוע בצבע ורוד פוקסיה (צבע אטום כמובן) את השמשה הקדמית, נכון?

אז גם זה אסור, אבל לא כתוב בדיוק את זה.

 

"בנהיגה, לא יסיר נהג את ידיו מההגה אלא על מנת תפעול תקין של הרכב"

תפעול תקין של הרכב זה רק הילוכים?

ז"א שנהג ברכב עם גיר אוטומטי שיסיר לשנייה את אחת מידיו, יקבל דו"ח?

גירוד במצח, דו"ח?

שוטרי תנועה שלא מוצאים בספר שלהם בדיוק את החוק המתאים שעברת עליו,

בדר"כ ממציאים דו"ח על נהיגה בקלות ראש אפילו אם כל מה שעשית היה מחושב ונכון.

לא שאני מזלזל בזה חלילה, יש המון שמזלזלים בכביש ונוהגים בלי מחשבה בכלל - ופה זה מתאים אבל לא על כל דבר שלא מוצאים בספר.

שוב אני אומר, לכל חוק יש פרשנות ובשביל זה הולכים בדר"כ לבתי משפט.

×
×
  • תוכן חדש...