Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4446 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכל חברי הפורום,

אתמול בזמן שסידרתי קצת מדפים בבית מצאתי מגבר קטן וחמוד שקיבלתי מחבר הפורום שלומי VINNYX

מדובר במגבר של חברת אינפיניטי מדגם קאפא 52A. מגבר בעל זוג ערוצים שמוציא כ 50 וואט לערוץ ב4 אוהם.

כל מה שהיה ידוע לי על המגבר זה שהוא לא עובד. לא ידעתי למה, וגם לא עניין אותי. רוב הסיכויים שמדובר בטרנזיסטור שנשרף או קצר איפשהו.

לקחתי את הפרוייקט הזה כמשהו שימלא את היום הזה (יום שלישי) והצלחתי לסיים אותו תוך שעתיים.

 

אז מה היה נדרש?

כלים כמובן, אך גם רכיבים.

בשביל ספק הכוח היה לי מלאי של מוספטים מסוג IRFZ44N שבאופן לא מפתיע נמצאו בתוך המגבר!

בשביל הטרנזיסטורים במגבר כבר הייתי צריך לעשות קצת מחקר, גם כאלה יש לי בסטוקים ומכול הסוגים. החלטתי ללכת על טרנזיסטור MJW21195\6 כתחליף לTIP35/6 שהיה מורכב במגבר.

אציין שוב שלא ידעתי אם מדובר ברכיב שרוף או לא, לכן החלפתי את כולם (סה"כ 8 רכיבים). העלות שלהם זולה, מה שאני מחזיק הוא כמובן מקורי של חברת ONSEMI וזה היה בשביל הכיף.

 

חלק מהתמונות הפוכות משום מה.

 

הלאה לתמונות!

 

קופסת הרכיבים שלי

FA33A630-0A8A-4A42-9DBB-CC4EF055FFCC_zpsaf358p1r.jpg

 

לוח המגבר בחוץ לפני שהתחלתי בכלל להתעסק בו

87B2A330-024F-41B7-B359-B263D31BEFB4_zpszchmsodc.jpg

 

ניקוי גוף הקירור מהמשחה הטרמית הישנה

07C0A31A-F810-49AA-B012-8BF5098D25A1_zps9ivut1oj.jpg

 

הרכיבים החדשים

739AB874-14A6-4DBE-9B2D-E8B89E327541_zpsf5oyfyad.jpg

 

טרנסיטורים למגבר

4C0626B8-667F-4372-8FD1-DF5B630FA996_zpsoujov5gv.jpg

 

מוספטים לספק כוח

088918B3-DCDC-4733-992B-F5C6CBA9E755_zpsnts5mwpp.jpg

 

מבודדי סיליקון לפני ניקוי

3255A4C2-3B06-4BA0-9E45-09293DF44907_zpsrizhj182.jpg

ואחרי ניקוי

7066D45D-8B50-467A-8353-48C0D3E49964_zpsdez2weej.jpg

 

המוספטים החדשים מולחמים ומורכבים

F86C9A47-ACC7-43FA-B702-54DD3E7D351E_zpsydvvh11b.jpg

 

הטרנזיסטורים החדשים של המגבר

92F7B8D3-780B-451F-8CB0-9FBE4367D9DA_zps6t3upf7u.jpg

 

הרגעים המכריעים..

57FC6B77-8F61-4C30-BCC0-B2B65A8A9681_zpsxxa2phir.jpg

 

וממש שניה אחרי

16DD70DC-F314-41CA-87CF-610718A9410D_zps7fvl6k3b.jpg

עובד!!

 

אז המשכתי להרכבה סופית, מריחת מחשה טרמית חדשה על כל הטרנסיטורים ועליהם את המבודדים

599D2B2F-48ED-42D6-9E02-E2039C817A35_zpsk8neljjh.jpg

067360B4-94CA-4124-9CC4-483AFE2C810E_zpsqxcqm0kb.jpg

 

והכל הורכב בחזרה עם בדיקה חוזרת שהכל תקין, עם רמקול 40 וואט ואייפון בדקתי שכל הפונקציות עובדות.

 

אני חייב להודות שאני גאה בעצמי כי לא התעסקתי בפרוייקט כזה כבר כמה שנים טובות.

 

מטרת הפוסט הוא לשתף וללמד קצת, צריך קצת אומץ ובטחון עצמי כדי להתעסק בדברים כאלה. וכמובן ידע באלקטרוניקה.

 

שיהיה לכולם המשך יום טוב!

פורסם

דיוויד אתה הולך לעוף על מה שאני הולך לאמר כאן :-D

 

המגבר הזה לפני VINYX היה אצלי.

לפני שהוא היה אצלי הוא היה אצל איתמר.

כשהוא היה אצל איתמר הוא עבר תיקון והתיקון הזה הועלה כאן בפוסט לפורום אם אני זוכר נכון :-D

 

לפני שקניתי את המגבר הזה מאיתמר היה לי אחד אחר בדיוק כזה שמכרתי - זה אחד המגברים האהובים עליי בכל הזמנים!

 

אינפיניטי של פעם!

 

פוסט נהדר! עוד כאלו!

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

תודה לכולם על הפרגון!

האמת שזו לא פעם ראשונה שאני עושה דבר כזה. בכלל מגיל מאוד צעיר התעסקתי באלקטרוניקה ובבניית מגברים - גם בניתי מגבר לרכב שהיה מבוסס על LM3886.

אני לא יודע לשם מה המגבר ישמש, אבל בשביל הכיף תיקנתי אותו. זה החזיר אותי לימים של פעם, לפני הבר מצווה!

פורסם
יישר כוח!

 

עכשיו איך תיקרא? "ריזו-תיקונים" או "תיקוני ריזו?" :-)

 

אגב,המגבר אמור להיות מצויין.

 

ליאור

 

נראה לי יותר לכיוון של ריזולירבנד

Pioneer 80PRS

Celestra FA2150x : Hertz HV 165 XL ||| Boston Acoustics GT275 : Hertz HT 28

DC 3.5k : Sundown Z v.3 15

XS Power D2400 , D5100

פורסם

כל הכבוד על היוזמה.

 

אגב- בטרנזיסטורים, גם כשיודעים מהו הרכיב הבעייתי- עדיין מחליפים את כל הסדרה לסדרה זהה בד"כ.

Pioneer P90RS | Celestra RA | Seas Lotus Reference

פורסם

ידוע, ידוע.

וזה כנראה סיבת התקלה. אמנם טרנזיסטורים של המגבר היו תואמים. אבל בספק כח היה סט אחד של פטים מסוג מקורי וסט אחד מסוג תחליפי.

יש כאלה שקצת יותר פנאטים ובודקים שכל הרכיבים שלהם בטווח סטייה מאוד קטן, אבל לי זה לא קריטי. העיקר הם טריים ותואמים.

פורסם

למי שזוכר.

לסימון היה מגבר כזה מחובר לסאבים של קיקר CVR.

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

פורסם

אלי אני חושב שהיו לו מגברים מאותה הסדרה ה52A הוא האח הקטן בחבורה, לסימון היו את המגברים החזקים יותר מסדרת הKAPPA הזו.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

ReZ0



אחלה עבודה. הלחמות יפות. אם במגבר הזה יש TIP35/36 אז באמת מדובר על מגבר ענתיקה. נראה לי MJW21195/6 הם קצת אוברקיל להחליף TIP35/6. טרנזיסטורים MJW מסוגלים לתת יותר מפי 2 יותר הספק מTIP35/6. מתח עבודה של TIP35/6 הוא עד 100 וולט ושל MJW21165/6 הוא עד 200 וולט. אבל אם זה מה שיש לך, ולא בא לך לחפש TIP35/6, אז לא אמורה להיות בעיה.

היום אין הרבה מגברים שבהם דרגת יציאה ביפולארית. בעיקר יש MOSFET ביציאה.

 

אבל יש לי חשש קל. תמדוד מתח על כל נגד הספק לבן(בלי סיגנל, רצוי עם מחבר RCA מקוצר בכניסה) ותוודא שהמתח על שניהם שווה או מאוד קרוב, בסביבות עשירית וולט

 

כשמדברים על התאמה של טרנזיסטורים, מתכוונים לשני דברים:

1. באותה נקודת עבודה שתי הזוגות חייבות לתת הגבר דומה. אם יש הבדל של מעל 10% חייבים להתאים טרנזיסטורים, אחרת כל ערוץ ינגן בעוצמה שונה בהינתן אותו סיגנל. לא קריטי כל עוד לא מחברים את הערוצים בגישור. בגישור ייתכן שערוץ חזק יותר ידחוף זרם לתוך ערוץ חלש יותר ואז תקבל מופע עשן

2. בתוך זוג של ערוץ אחד, נהוג להתאים את הנתונים של הטרנזיסטורים בעיקר מבחינת הגבר מתח שלהם כדי שלא יקרה שהטרנזיסטור החזק "מושך" את הסיגנל יציאה לקוטב שלו ואז סיגנל יציאה ירכב על DC שיישלח לרמקול.

 

ברור שאני פארנויד, כן?

שוב פעם עבודה יפה ויסודית. אהבתי, באמת אהבתי

Skoda Van+ '98 -> Citroen Berlingo '00 -> Citroen ZX '93 -> Suzuki Swift '91 -> Suzuki Jimny '09-> Daihatsu Terios '11

פורסם

תנסה לפנות ישירות לאינפיניטי אבל אם לא, פשוט תבטל את השקעים ותתחבר ישירות ללוח, אתה יכול להתקין חוטים עם חיבור ניתוק משלך במקום.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

ReZ0



אחלה עבודה. הלחמות יפות. אם במגבר הזה יש TIP35/36 אז באמת מדובר על מגבר ענתיקה. נראה לי MJW21195/6 הם קצת אוברקיל להחליף TIP35/6. טרנזיסטורים MJW מסוגלים לתת יותר מפי 2 יותר הספק מTIP35/6. מתח עבודה של TIP35/6 הוא עד 100 וולט ושל MJW21165/6 הוא עד 200 וולט. אבל אם זה מה שיש לך, ולא בא לך לחפש TIP35/6, אז לא אמורה להיות בעיה.

היום אין הרבה מגברים שבהם דרגת יציאה ביפולארית. בעיקר יש MOSFET ביציאה.

 

אבל יש לי חשש קל. תמדוד מתח על כל נגד הספק לבן(בלי סיגנל, רצוי עם מחבר RCA מקוצר בכניסה) ותוודא שהמתח על שניהם שווה או מאוד קרוב, בסביבות עשירית וולט

 

כשמדברים על התאמה של טרנזיסטורים, מתכוונים לשני דברים:

1. באותה נקודת עבודה שתי הזוגות חייבות לתת הגבר דומה. אם יש הבדל של מעל 10% חייבים להתאים טרנזיסטורים, אחרת כל ערוץ ינגן בעוצמה שונה בהינתן אותו סיגנל. לא קריטי כל עוד לא מחברים את הערוצים בגישור. בגישור ייתכן שערוץ חזק יותר ידחוף זרם לתוך ערוץ חלש יותר ואז תקבל מופע עשן

2. בתוך זוג של ערוץ אחד, נהוג להתאים את הנתונים של הטרנזיסטורים בעיקר מבחינת הגבר מתח שלהם כדי שלא יקרה שהטרנזיסטור החזק "מושך" את הסיגנל יציאה לקוטב שלו ואז סיגנל יציאה ירכב על DC שיישלח לרמקול.

 

ברור שאני פארנויד, כן?

שוב פעם עבודה יפה ויסודית. אהבתי, באמת אהבתי

 

אני יודע שהMJW זה אוברקיל, אבל חיפשתי תעסוקה לצהריים וזה מה שיצא! אתה רוצה אוברקיל? שקלתי להשתמש בMJE הגדול יותר (אתה תראה אותם בשורה העליונה בקופסת צ׳וקולוקים שלי) אבל לא רציתי לבזבז אותם.

מצאתי עוד כמה המלצות לשימוש של הMJW כתחליף לTIP. לכן לא היססתי להשתמש בהם.

אני לא ממהר לפתוח את המגבר הזה שוב פעם - זה כאב ראש לסגור אותו אח״כ. אבל אם אצטרך, אבצע את הבדיקה כולל הארקת הRCA. אני מכיר את כל הטכניקות האלו מתיקונים קודמים שעשיתי במגברים. אפילו עם קלאס D התעסקתי ותיקנתי.

×
×
  • תוכן חדש...