Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4513 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

תראו עקב התגובות כאן בשרשור ועקב שיחה שהתקיימה בין לבין חבר פורום אחר בפרטי, החלטתי להבהיר את עצמי קצת יותר על מנת שאולי יותר אנשים יוכלו לתרום מידיעתם.

רכשנו לפני חודש פיאסטה ידנית, בכל השיקולים שלקחנו לפני הרכישה, לא לקחנו בחשבון את מרחב הברכיים בין המושבים כי לא חשבתי שזה נושא כלכך בעייתי.

הבעיה כרגע היא שאנחנו מתניידים בשתי סופר מיני, פיאסטה ומיקרה, אחת פרטית אחת מהעבודה.

עד היום לשוק האירופאי לא היה פתרון של כסא בטיחות איכותי! שיותקן נגד כיוון הנסיעה, הפתרון היה רק בדגמים האמריקאיים, בכסאות הללו יש את האוונפלו טריומף המומלץ עד מאוד, הבעיה שהעומק שלו במצב שוכב מגיע עד ל76 סנטימטר וכרגע זה לא נכנס בשתי הרכבים ללא ביטול מוחלט של המושב ליד הנהג.

בנוסף לאוונפלו טריומף יש כסא קומפקטי בשם קוסקו סנרה שגם הוא מקבל 5 כוכבי בטיחות, אממה הוא כלכך בסיסי, בקושי מרופד, לא מרגיש הדבר הכי נוח בעולם אבל עולה בהתאם, סביב ה350 שקל.

 

עקב כך שהסלקל בקרוב מסיים את תרומתו לקטן אנחנו מחפשים שתי כסאות בטיחות, למה שתיים? כי בניגוד לסלקל שקל לנייד אותו בין רכבים, אני לא מתכוון לפרק כל פעם את הכסא בטיחות מרכב לרכב.

חילקתי את הרכבים לרכב ראשי ומשני, למשני נרכוש את הקוסקו כי הילד יסע בו זמן קצר והחסרונות שלו יתגמדו בזמנים הנ״ל לעומת המחיר.

ברכב הראשי בו הילד יוכל לשבת בכיף גם שעה בנסיעה אני רוצה לרכוש כסא בטיחותי ואיכותי גם יחד, האוונפלו טריומף מביא לביטול המושב הקדמי וכמוהו כל דומיו האמריקאיים שכנראה מתאימים את הכסאות בטיחות לרכבים הגדולים הנהוגים שם.

בחוסר ברירה פניתי לדגמים האירופאים, ומסתבר שעד כה האירופים די זנחו את השילוב של כסא נגד כיוון הנסיעה ואיזו פקיס מה שהביא לכסאות עד היום בדירוג בטיחות נמוך, לכן לאחורנה הושק תקן חדש באירופה שמשלב בין השניים, לא מעט חברות משיקות דגמים שעונים לתקן החדש, הבעיה שכרגע רק המקסי קוזי יושק בישראל בחודש הקרוב, ולהשאיר את הילד בסלקל עוד הרבה אני לא יכול.

 

השאלה אם אין ברירה והמקסי קוזי והקוסקו הם השילוב הטוב ביותר, או מה אתם עושים? מי מכם מתנייד עם רכבי מיני או משפחתיות קטנות ויש ברכבו כסא בטיחות נגד כיוון הנסיעה שעדיין מאפשר ישיבה בכסא הקדמי.

  • תגובות 54
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

האם בדקת אפשרות לייבא את המקסי קוסי מחו"ל? יש סיכוי שאפילו יצא לך זול יותר. יש לא מעט אתרים של מוצרי תינוקות באירופה ששולחים לארץ

...Our necessities are few but our wants are endless

פורסם

האייר פרוטקט מותקן בפיאט 500 (פונה קדימה) ובמאזדה 2 (אחורה ועכשיו קדימה). תנסה גם את האלפא אומגה של אותו יצרן.

 

לגבי מחירים - האייר פרוטקט לא מגיע לכל החנויות, שווה להתקשר ולברר. אנחנו קנינו בבייבי פלוס במודיעין, אם הם עדיין קיימים.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם
האם בדקת אפשרות לייבא את המקסי קוסי מחו"ל? יש סיכוי שאפילו יצא לך זול יותר. יש לא מעט אתרים של מוצרי תינוקות באירופה ששולחים לארץ

 

 

ההפרשים בין ישראל לאירופה בכלל לא גבוהים, בנסוף לשילב יש סניפים באילת בהם המחיר אפילו יותר משתלם מאירופה

פורסם (נערך)
האייר פרוטקט מותקן בפיאט 500 (פונה קדימה) ובמאזדה 2 (אחורה ועכשיו קדימה). תנסה גם את האלפא אומגה של אותו יצרן.

 

לגבי מחירים - האייר פרוטקט לא מגיע לכל החנויות, שווה להתקשר ולברר. אנחנו קנינו בבייבי פלוס במודיעין, אם הם עדיין קיימים.

 

האלפא אומגה לא כלכך מוצלח בביקורות, חעומתו האייר פרוטקט מצויין.

האם הוא נכנס בפיאט כן נגד כיוון הנסיעה? וכמו ששאלתי פעם קודמת מה בערך היית העלות? ומתי בוצעה הרכישה? אני לא מוצא כמעט שם אזכור לחנות שמוכרת אותו.

עריכה אחרונה על ידי Yossim
פורסם

יוסי, אני בכלל לא בטוח שהקוסקו סנרה מתאים לך. כמו שכתבתי קודם, אני לא הצלחתי להכניס אותו לפוקוס דור שני נגד כיוון הנסיעה. זו כנראה הסיבה:

דווקא ל-Scenera יש רגל שמפריעה למקם אותו נגד כיוון הנסיעה והוא תופס יותר מקום נגד כיוון הנסיעה מה-Britax הענקי כשלעצמו.

וכמו שכתבת, הוא באמת לא כזה כיסא מוצלח. הוא די בסיסי ולא מאוד נוח לשימוש, אם כי היתרונות שלו - זול, צר, ובטיחותי מאוד - משמעותיים.

פורסם

בפיאט עם כיוון התנועה כי הילדה גדולה כבר ב"ה.

 

לגבי מחיר היה צפונה מאלף, לא זוכר בדיוק אבל היה מבצע. רכשנו לפני כשלוש שנים.

 

האלפא אומגה לא כלכך מוצלח בביקורות, חעומתו האייר פרוטקט מצויין.

האם הוא נכנס בפיאט כן נגד כיוון הנסיעה? וכמו ששאלתי פעם קודמת מה בערך היית העלות? ומתי בוצעה הרכישה? אני לא מוצא כמעט שם אזכור לחנות שמוכרת אותו.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם

נזכרתי במשהו לגבי הקוסקו סנרה בפוקוס דור שני: מכיוון שיש לנו תאומים, ניסיתי להכניס את כיסא הבטיחות מאחורי מושב הנהג וזה לא הלך. עברה יותר מחצי שנה מאז, ואני לא זוכר בדיוק אם הכיסא פשוט לא נכנס או שהוא גרם למושב הקדמי להגיע למקום שלא איפשר תנוחת נהיגה נורמלית. יכול להיות שמאחורי מושב הנוסע הוא יהיה בסדר, אולי אפילו בפיאסטה.

אם אתה ממרכז הארץ, אתה מוזמן לבדוק את הסנרה שלי בפיאסטה שלך. לא יזיק להם קצת ניעור.

פורסם

בעיה נוספת של ה-Scenera (מעבר לרגל הבעייתית שמרחיקה את הכסא מבסיס המושב האחורי) היא שבהתקנה נגד כיוון הנסיעה זווית השכיבה שלו יחסית גדולה, דבר אשר מצריך יותר מקום.

 

Yossim, מבדיקה שלי בפיאסטה תכנון הדאשבורד של הנוסע הקדמי בעייתי ומקשה מאוד על ישיבה שם כאשר מותקן כסא בטיחות נגד כיוון הנסיעה מאחור. בזמנו בדקתי את המרווח בפיאסטה עם ה-Scenera. אני מצטרף להצעתו של Luffield - אם תרצה לבדוק Scenera או Britax Advocate אתה מוזמן (רחובות-גדרה).

פורסם

ממה שאני זוכר גם ה- britax boulevard 70 cs שלנו גם לא ממש נכנס בקלות נגד כיוון הנסיעה אפילו ברכב משפחתי סטנדרטי (לנסר 2012, i30cw 2010). אבל מעולם לא הגענו למצב שזה הוציא מכלל שימוש את המושב ליד הנהג. הכסא השני שלנו הוא אלפא אומגה עלית שאמנם עלה חצי מהברייטקס אבל גם מרגיש חצי איכותי, חצי נוח לשימוש ובכלל חצי מוצר.בכל מקרה גם אנחנו ניסינו להשאיר את הילדה כמה שיותר לאחר גיל שנה נגד כיוון הנסיעה, זה החזיק בערך עד שנה וארבעה חודשים עד שזה פשוט נראה לא נכון עבורה מבחינת מקום לרגליים מול משענת המושב.קוסקו סנרה זה כסא בסיסי מאוד לנסיעות קצרות, היתרונות שלו כאמור הם בטיחות ומחיר זול...כסא "סבתות" מעולה. לנסיעות ארוכות הוא לא מתאים.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

פורסם

קודם כל תודה לכולכם על התגובות.

את הפיאסטה רכשנו לאישתי שתוכל להתנייד עם הילד, אין לי כל בעיה לקחת את הכסא הקדמי קדימה ככל האפשר ולגרום לכך ששום בן אנוש יוכל לשבת שם כי אישתי ברוב המקרים תתנייד לבד ובמקרים חריגים עם עוד אדם.

הבעיה הנוספת היא שהרכב מהעבודה שליי הינו ניסאן מיקרה שאפילו פחות מרווח מהפיאסטה, אליו חשבתי ליעד את הסנרה כי אני ייצטרך לקחת את הילד לגן נסיעהה של 5 דקות בבוקר וחשבתי שהחסרונות שלו סבילים, הבעיה שממה שאני מבין מכם גם הוא במצב שכיבה תופס מקום רב.

זזה פשוט לא יאומן כל הכסאות האמריקאים הם כמו כורסא של אמריקן קומפורט, אפילו בתגובות באמזון ניתן למצוא אמריקאים שמתקשים להכניס כסאות בטיחות לרכבים גדולים.

 

האירופאים מנגד נזכרו רק עכשיו להוציא תקן של כסאות עם ישיבה נגד הנסיעה כמו שציינתי, אז בוא נגיד שכבר אני מכיר בעובדה שאצטרך להשקיע סביב ה2500 שקל על הכסא החדש של מקסי קוזי, ואני מוכן להשקיע סכום הנ"ל למען הבטיחות של בני, אני עדיין לא מוצא פתרון לרכב המשני.

להשקיע בשתי כסאות של מקסי קוזי 5000 שקל נראה לי מופרך לחלוטין, זה עדיין יותר כלכלי מאשר היה לקנו רכב נשפחתי במקום הפיאסטה אבל זה עדיין פסיכי.

בנוגע לאייר פרוטק, אני ממשיך לבחון את הנושא אבל מסתבר שאין אותו ביותר מידי מקומות, וזה דבר מחשיד, יש לזכור כי לכסאות בטיחות וסלקלים יש אורך חיים של 5 שנים, ועל כן חשוב לי לקנות מוצר שיוצר קרוב ככל הניתן לרכישה.

פורסם

מוצרי בטיחות לילדים זו תעשיית הונאות מדהימה. מישהו דוחף חזק סקרים וארגונים שמטרתם לגרום לכל הורה מודאג להוציא 2500 שקל על פלסטיק, מתוך אמונה שהוא מגן על חייו טוב יותר מפלסטיק אחר שעולה 500 שקל. וזה עובד!

גם אני נכנעתי בילד הראשון לתכתיבי האופנה ותעשיית ההפחדות, אבל עם השנים אתה מבין שזו שטות. בעצם הילדים שלך מסתכנים על הזמן, ויש המון מה לעשות כדי לצמצם סיכונים בכל תחום. כן, אולי כסא בטיחות מעולה יוריד ב- 0.00001% את הסיכוי של הילד שלך ל... (קשה אפילו לכתוב את זה), אבל אתה מסמס חופשי בנסיעה ומעלה את הסיכוי ב- 10%.

רוצים לראות עד כמה סיפור הכסאות הזוי? הנה:

ואם כבר בעניין, אז שימו לב לנתון מדהים. בארצות הברית החליטו עכשיו להתחיל לבדוק (אולי) כסאות באמצעות מבחן "רציני" של רכב שנוסע 15 מייל בשעה ונפגע על ידי אחר שנוסע 30 מייל, בפגיעת צד. התחזית הכי אופטימית בנושא, אותה מובילים אלו שמתפרנסים מהתעשייה, גורסת שזה יחסוך 5 חיי ילדים בשנה. לכל הורה מודאג זה נשמע המון, כי הוא ישר חושב על הילד שלו (נכון זה קרה לכם עכשיו?). אבל זה כלום, אפילו אם זה היה נכון. מדובר בהוצאה עצומה של מבחנים שתיפול על הורים מודאגים, בעוד במאית מזה אפשר להציל הרבה יותר אנשים. קחו למשל גדר הפרדה שבכביש קרוב לבית שלי היתה יכולה להציל 2 נפשות בכל שנה. כמה היא כבר עולה?

והכי חשוב - מי לדעתכם מממן את הלוביסטים שדוחפים את הסיפור? נכון, יצרני הכסאות היקרים. יש להם עניין לקבל תו תקן שיצרנים זולים בכלל לא יכולים לקנות. וזה לא בגלל פערי איכות בהכרח.

פורסם
מוצרי בטיחות לילדים זו תעשיית הונאות מדהימה. מישהו דוחף חזק סקרים וארגונים שמטרתם לגרום לכל הורה מודאג להוציא 2500 שקל על פלסטיק, מתוך אמונה שהוא מגן על חייו טוב יותר מפלסטיק אחר שעולה 500 שקל. וזה עובד!

גם אני נכנעתי בילד הראשון לתכתיבי האופנה ותעשיית ההפחדות, אבל עם השנים אתה מבין שזו שטות. בעצם הילדים שלך מסתכנים על הזמן, ויש המון מה לעשות כדי לצמצם סיכונים בכל תחום. כן, אולי כסא בטיחות מעולה יוריד ב- 0.00001% את הסיכוי של הילד שלך ל... (קשה אפילו לכתוב את זה), אבל אתה מסמס חופשי בנסיעה ומעלה את הסיכוי ב- 10%.

רוצים לראות עד כמה סיפור הכסאות הזוי? הנה:

ואם כבר בעניין, אז שימו לב לנתון מדהים. בארצות הברית החליטו עכשיו להתחיל לבדוק (אולי) כסאות באמצעות מבחן "רציני" של רכב שנוסע 15 מייל בשעה ונפגע על ידי אחר שנוסע 30 מייל, בפגיעת צד. התחזית הכי אופטימית בנושא, אותה מובילים אלו שמתפרנסים מהתעשייה, גורסת שזה יחסוך 5 חיי ילדים בשנה. לכל הורה מודאג זה נשמע המון, כי הוא ישר חושב על הילד שלו (נכון זה קרה לכם עכשיו?). אבל זה כלום, אפילו אם זה היה נכון. מדובר בהוצאה עצומה של מבחנים שתיפול על הורים מודאגים, בעוד במאית מזה אפשר להציל הרבה יותר אנשים. קחו למשל גדר הפרדה שבכביש קרוב לבית שלי היתה יכולה להציל 2 נפשות בכל שנה. כמה היא כבר עולה?

והכי חשוב - מי לדעתכם מממן את הלוביסטים שדוחפים את הסיפור? נכון, יצרני הכסאות היקרים. יש להם עניין לקבל תו תקן שיצרנים זולים בכלל לא יכולים לקנות. וזה לא בגלל פערי איכות בהכרח.

 

קודם כל אני רוצה להודות לך על ההפנייה לטד, לא צפיתי בסרטון של טד זמן רב וזה היה הנאה צרופה.

העניין הוא שאם ראית או לא ראית, הסרטון מדבר על כך שהחל מגיל שנתיים אין כל יתרון לכיסא בטיחות על פני חגורת הרכב, ואני מאמין שזו גם הסיבה שקיום ניתן למצוא בוסטרים במחיר זול מאוד שמטרתם לעשות שימוש רק בחגורת הרכב.

אבל וכאן אבל גדול, הוא מדבר על כך שההבדל קיים רק שהילד עובר שנתיים ובני רק בן חמישה חודשים, וכמו שהוא מציין בסרטון וכמו במציאות, מעבר לבטיחות, כסא בטיחות היא הדרך היחידה לרתום ילד ברכב ולכן הדרישה שלי לכסא בטיחות עומדת בעינה.

 

אבל, אני רוצה להודות לך על התגובה, אני חושב שלא מעט הורים כולל אותי מבינים שהחל מגיל שנתיים חבל לבזבז את הזמן והכסף על כסאות בטיחות, ובזה עזרת ללא מעט אנשים שיכנסו לשרשור.

הבעיה שלי עדיין לא מצאה פתרון, אבל זהו מידע חשוב.

פורסם

החל מגיל שנתיים חבל לבזבז כסף על מושב בטיחות?!

הילדה שלי בת שלוש וחצי והיא ממש לא יכולה לשבת בבוסטר עם חגורות הרכב (אלו הבוסטרים הפשוטים).

להגנה על הראש והמיקום במושב בזמן תאונה עדיין יש חשיבות גם לילדים גדולים יותר בשנתיים. גם הרתימה עם 5 נקודות חשובה מאוד למניעת התעופפות הילד ברכב בזמן תאונה.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

פורסם

עוד נקודה קטנה למחשבה, לא פחות חשוב מכיסא הבטיחות, הוא הרכב בו נמצא התינוק. כשאר נולד ילדי הראשון מכרתי את האלטו ששימשה כרכב שני במשפחה וקניתי אאודי ישנה יותר. לחשוב באלטו ש10 סנטימטר מפרידים בן התינוק לפגוש האחורי הלחיצה אותי מאוד. עוד דבר שנתקלתי, הוא שהורים מחברים את האיזופיקס אך לא מותחים אותו כראוי והכיסא מתנדנד על המושב, חשוב מאוד למתוח את הרצועות, אני דוחף בכל הכוח את כיסא התינוק למושב ומותח את הרצועות בכח! לא פחות חשוב מסוג הכיסא.


×
×
  • תוכן חדש...