Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4512 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מה שמטריד באמת זה שיש מצד אחד הרבה הורים שנותנים לשיטת ההפחדה להשתלט עליהם אבל מהצד השני של הסקאלה יש את אלה שאין להם מודעות בשיט.

יכול לומר בכנות שלפני כמה שנים אני רבתי עם גיסתי כי היא רצתה לתפוס איתי טרמפ לאיפשהו ואחיינית שלי לא הסכימה לשבת בכיסא אז היא פשוט הושיבה אותה על ברכיה.

סירבתי לנסוע ואמרתי לגיסתי שמבחינתי אין לי בעיה לנסוע כשהילדה בוכה עד השמיים אבל היא לא עולה לרכב בלי לשבת בכיסא בטיחות.

גיסתי עיקמה פרצוף, הראתי לה את ידית הפתיחה של הדלת ובעברית צחה "חיפפתי אותה מהרכב", לא לפני שהסברתי לה כמה היא מסכנת את הבת שלה.

 

יש גם את אלה שמושיבים את הילד במושב וסוגרים את החגורת בטיחות שלו כמו איזה "נהג מונית"- הכל חופשי ומשוחרר.

 

אנשים, עדיף ילד בוכה שלא נוח לו כי החגורה מגבילה לו את התנועה מאשר ילד שבתאונה עף מהמושב בטיחות ומרגע זה תחשבו מה עלול לקרות לו.

 

אין פשרות- מושיבים את הילד במושב בטיחות מתאים, סוגרים את חגורת הבטיחות שלו ומהדקים אותה!!!!

כמה להדק?

פשוט מאוד- תשאירו לבטן שלו מספיק מקום לנוע כדי לנשום בחופשיות וזהו.

 

אני גם כל כך מסכים עם מה שעופר כתב- לפני שאתם נופלים למלכודת של תעשיית הפחד תשקיעו כמה מאות שקלים ותלכו ללמוד איך להיות נהגים טובים יותר.

 

אני לא נוגע בבטיחות רכב כי לעיתים זה נתון שקשה לשנות עקב אילוצים כלכליים אבל יש מספיק גורמים אחרים שיהפכו את הילדים שלכם לבטוחים יותר לפני שאתם מתחילים לרדוף ולשנן תקנים שמשתנים כל יומיים.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

  • תגובות 54
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
החל מגיל שנתיים חבל לבזבז כסף על מושב בטיחות?!

הילדה שלי בת שלוש וחצי והיא ממש לא יכולה לשבת בבוסטר עם חגורות הרכב (אלו הבוסטרים הפשוטים).

להגנה על הראש והמיקום במושב בזמן תאונה עדיין יש חשיבות גם לילדים גדולים יותר בשנתיים. גם הרתימה עם 5 נקודות חשובה מאוד למניעת התעופפות הילד ברכב בזמן תאונה.

 

זו המסקנה של הסרטון בטד, תקדיש כמה דקות ותצפה, גם אני הייתי מופתע מאוד.

פורסם
עוד נקודה קטנה למחשבה, לא פחות חשוב מכיסא הבטיחות, הוא הרכב בו נמצא התינוק. כשאר נולד ילדי הראשון מכרתי את האלטו ששימשה כרכב שני במשפחה וקניתי אאודי ישנה יותר. לחשוב באלטו ש10 סנטימטר מפרידים בן התינוק לפגוש האחורי הלחיצה אותי מאוד. עוד דבר שנתקלתי, הוא שהורים מחברים את האיזופיקס אך לא מותחים אותו כראוי והכיסא מתנדנד על המושב, חשוב מאוד למתוח את הרצועות, אני דוחף בכל הכוח את כיסא התינוק למושב ומותח את הרצועות בכח! לא פחות חשוב מסוג הכיסא.

 

זו הסיבה שחרגנו מהתקציב שלנו קצת ובחרנו בפיאסטה יחסית חדשה.

בהתקנה של המתאם הנוכחי עם הסלקל אני מוודא שאין לו כל אפשרות לזוז מילימטר, בזה אני חייב לציין את הבסיס של מקסי קוזי לטובה שמדליק נורה אדומה שמשהו לא בסדר.

פורסם

התקנת המושב רק בספסל האחורי, ולא במרכז.

 

זה (יחסית) חדש לי. יש לך הסבר להמלצה הזו?

 

אני מכיר שהמושב האמצעי הוא הבטוח ביותר לכל נוסע. במידה ויש יותר משתי שורות ישיבה, השאיפה היא לישיבה במרכז המכונית או מאחור - אבל תמיד באמצע ולא בצדדים. זה גם הגיוני ויש גם מחקרים בנושא.

 

כמובן שבחלק מהמכוניות המושב האמצעי פחות מתאים להתקנת מושב ילדים, או שאין בו התקן איזופיקס - אבל אני לא בטוח שיש מקום להמלצה גורפת להושבה בצדדים ולא באמצע!

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
כמובן שבחלק מהמכוניות המושב האמצעי פחות מתאים להתקנת מושב ילדים, או שאין בו התקן איזופיקס - אבל אני לא בטוח שיש מקום להמלצה גורפת להושבה בצדדים ולא באמצע!

כיום, יש המלצה גורפת לשבת באמצע. ראה אתר "בטרם" (שאני לא מתלהב מההמלצות המתחלפות שלהם, אבל שיהיה): "שימו לב! המקום הבטוח ביותר ברכב הוא המושב האחורי, ובעיקר - במרכז."

העניין הוא שיש אכן הבדל בין ילד (או מבוגר) שיושב באמצע, ולעומתו כסא בטיחות שלא תמיד ניתן לעגן בכלל באמצע (כי ככה מייצרים מכוניות וזהו).

לכולם עדיף כמובן לשבת באמצע. הייתי מעביר את ההגה ויושב שם. אבל מצד שני, אם התאונה היא מימין (וזה נראה נפוץ באזור בו אני גר), עדיף פשוט לשבת בשמאל. והסטטיסטיקה שקראתי פעם אישרה זאת - יותר נפגעים היושבים בימין.

פורסם
בהתקנה של המתאם הנוכחי עם הסלקל אני מוודא שאין לו כל אפשרות לזוז מילימטר, בזה אני חייב לציין את הבסיס של מקסי קוזי לטובה שמדליק נורה אדומה שמשהו לא בסדר.

עשית טוב. בסלקל שהיה לנו, שהוא כנראה היה הנפוץ ביותר בזמנו, רבים היו מכניסים אותו לבסיס בלי לשים לב ששמעו רק קליק אחד במקום שניים. כלומר, היו נוסעים בלי לנעול אותו למקומו.

אני רק חייב לסייג פה בנושא התזוזה - זה לא נכון שקיבוע חזק למקום הוא חיובי בתאונה. חשוב שלא תהיה תזוזה ברמה של פגיעה במשהו או מישהו, אבל בפריקת אנרגיה לפעמים חופש מסוים הוא דווקא לטובה. בפרט כאשר הגוף מקובע ואילו הראש בתנועה חופשית, כמו שקורה בכל סוגי החגירות ברכבים.

ועוד משהו - בעיה ידועה בתחום זה היא היעדר של תיעוד מפורט דיו של תאונות ותוצאות, וכן עיסוק במספרים קטנים ("חוק המספרים הקטנים"). חוסר זה יוצר מצב התחלתי בו מחקר לא יכול בכלל להתקיים, כלומר אין לו תוקף סטטיסטי. זה הכל הערכות וניחושים. בעיה מוכרת בכל העולם, ויותר מכך בישראל. מי שניסה פה פעם לבצע מחקר ארוך טווח, גילה שדוחות המשטרה לא מכילים את המידע הנחוץ, הם מאד לא אמינים, ואין בהם מעקב אחר מצב הנפגע בתאונה לאחר הפינוי ו/או תקופת החלמה. אני גם זוכר ספציפית תאונה בה הגיע החוקר לאחר שאזרחים חילצו תינוק מהרכב עם הסלקל, והניחו את הסלקל בצד. החוקר, שהגיע אחרי שעה בערך, מילא בדוח שהסלקל עף מהרכב כי לא היו מעוגן:?

פורסם (נערך)

טוב חברים, חשבתי שמן הראוי שאחזור לעדכן.

אחרי כל הערות שקיבלתי כאן, וקריאה מרובה ברשת, יצאתי לסבב התרשמויות בחנויות תינוקות.

ראיתי הרבה דגמים שמצאתי עליהם חומר מוקדם ברשת, וראיתי גם כמה דגמים שלא יצא לי להכיר לפני הכניסה לחנויות.

את הקוסקו סנרה ראיתי ודי ירד לי ממנו ישר, דגם פשוט עד מאוד, כלכך בסיסי שאין לתאר, אומנם עולה 400 שקל בארץ, אבל סוף סוף הבנתי למה הוא עולה רק 40 דולר בארה״ב, למרות זאת לא פסלתי, שאלתי על מלאי ונאמר שיגיע עוד חודשיים- זה היה הקש ששבר את גב הגמל והוא ירד מהפרק.

האוונפלו טריומף, בצורה חסרת דופן נכנס במיקרה אבל לא נכנס בפיאסטה, גיליתי שלפיאסטה יש כסאות קדמיים גדולים משמעותית, נוסף על דשבורד שחוסם את הכסא כל הדרך קדימה, השארתי אותו כאופציה למיקרה, אך גם כאן נאמר שאין בארץ ויגיע עוד כשבועיים.

המשכתי לחפש ובאחת החנויות הומלץ לי על כסא של הכרתי של פג פרגו קונברטיבל 5-70, המוכרת בחנות ממש המליצה, הגודל נראה מצויין, ובלי יותר מידי לקחתי אותו לאוטו לבדוק שהוא מתאים- לאחר שראיתי שהכסא מתאים שאלתי למחיר- 1600 ש״ח שיחסית למקסי קוזי לא היה נשמע כזה מרתיע, נאמר לי שאין מלאי בחנות ומזמינים מהיבואן פופיק- עקב חוסר הכרה של הדגם הלכתי לעשות שיעורי בית.

 

לאחר שיעורי בית ארוכים, גיליתי שדגם זה הוא דגם אירופי שמיוצר לשוק האמריקאי במיוחד (משתמשים בlatch ולא באיזופיקס- אותו עקרון בתכלס), המוצר מקבל ביקורת מאוד טובות בחו״ל, אך אינני חסיד של אתרי ביקורות רגילים ורצתי לאמזון, שם הדעות היו נחרצות והכסא מקבל לא מעט שבחים מלקוחות שרכשו.

לכסא יש כמה יתרונות שלנו היו חשובים, ישיבה נגד כיוון הנסיעה, ריפודית לתינוקות קטנים יותר, ושימוש עד משקל של 20 קילוגרם.

טלפנתי ליבואן פופיק על מנת לדעת באיזה צבעים הכסא קיים והיכן ניתן להשיג חוץ מהחנות שביקרתי בה, ענה בחור ממש נחמד, אמר שניתן להשיג אצלהם בחנות היבואן באבן יהודה, שאלתי למחיר, אמר שהמחיר הינו 1800 ליחידה, אמרתי שאני מגיע במיוחד מירושלים ואני מעניין ב4 יחידות 4 (2 לי ו2 לחבר פורום נחמד שהתעניין גם), אמר לי שניתן להגיע ל1500 ש״ח.

 

יום לאחר מכן (אתמול) נסעתי לחנות, הבחור שדיבר איתי בטלפון לא האמין שהגעתי מירושלים (בטור סוכן שטח זה היה פשוט), אמרתי שהחלטתי לרכוש יחידה אחת בנתיים (החבר פורום טרם החליט, ואני לא כלכך התלהבתי לרכוש 2 כסאות יקרים), המוכר הציג לי את הדגם, הראה את הצבעים, והציע מחיר ממש אטרקטיבי אם ארכוש את ה4 שדיברתי עליהם בטלפון, אמרתי לו שהבחור השני טרם החליט אבל אם המחיר יהיה תקף גם ל2 ארכוש עכשיו.

 

לאחר 10 דקות, התחדשתי ב2 כסאות, פינקו אותי ב2 כיסויים שיגנו מפני השמש ואף מתקין מטעם החברה בא להתקין לי ברכב.

אני רוצה לציין את היבואן ואת הנציג יניב, על שירות מעולה, יחס מדהים, ומחיר מצויין, והכי חשוב על כך שהיבואן בחר לא להיות גרידי- קוסקו סנרה עולה 40 דולר בארה״ב ,בארץ 400!!, אוונפלו טריומף עולה בארה״ב 180 דולר, בארץ 900!! הכסא שרכשתי עולה בארה״ב 380 דולר (יותר מפי 2 מהטריומף) ונרכש בפחות מ1300 ש״ח.

 

לכל בעלי הסופר מיני והמשפחתיות, הכסא נכנס מצויין גם במיקרה וגם בפיאסטה, בפיאסטה נשאר קצת פחות מקום ליושב מקדימה, ובכללי יש מקום לאנשים קטנים יחסית (לנו זה לא מפריע, היינו מוכנים גם לוותר על המושב הקדמי), אשתי היום ישבה במושב הקדמי בלי בעיה עם מרחב קטן.

 

תודה לכל מי שניסה לעזור, מקווה שהמידע יעזור להבאים.

עריכה אחרונה על ידי Yossim
פורסם

תתחדש.

 

אצלי ילד רביעי בן 3 חדשים, גם הוא החליט להיות באחוזון 97 ואני חושש שלא יוכל להשלים את השנה בסלקל. אבל לא תהיה לו הרבה ברירה.

אני תמיד נהגתי עם כל הילדים להתעדכן בתחום החידושים והתקנים במושבי הבטיחות. (הגדול כבר בן 10 וסיים את העניין). גם הרכב המשפחתי התחלף והוא כעת פורד גלקסי, שמאפשר להכיל את כל הציוד הזה.. אני ממשיך לנהוג בBMW E30 קופה עם ילד אחד או שניים, תמיד במיטב מושבי הבטיחות.

 

מספר הערות מניסיוני, לא לפי סדר חשיבות:

 

1. כדאי להתעדכן מה חדש ולעולם לא לקנות מוצר ללא מבחני ריסוק (אני נוהג להתעדכן באתר של ADAC הגרמני, למרות שנחשפו שם חשדות לשחיתות לאחרונה, אני מקווה שמבחני הריסוק עדיין מקצועיים). לעיתים קרובות בחרתי במוצרי מקסי-קוזי אבל לא תמיד.

2. ילדים עד גובה 1.35 מטר חייבים באמצעי ריסון מלאים, אל תזלזלו בבטיחותם הם עדיין חלשים וחגורת המבוגרים עם בוסטר צעצוע לא יעזרו להם הרבה.

3. לא תמיד חייבים לבחור את מוצרי הטופ אוף דה ליין או החדשים ביותר. אם אפשר למצוא כיסא שמתאים לדרישותיך בדגמים הבינוניים, בחר בו.

4. המבחר שהיבואנים מביאים לארץ מצומצם מאוד. לעיתים הזמנתי את הדגם הרצוי לי מחו"ל, לא על מנת לחסוך כסף אלא כי בחרתי דגם מתאים לי.

למשל:

המצב בעייתי בארץ מכמה סיבות, אין דגם אירופאי בתקן הישן שגם מתחבר באיזופיקס ללא בסיס שמגיע לארץ. יש מיילופיקס בחו"ל שלא מיובא.

בדיוק לפני שבוע הזמנתי כיסא מחו"ל, Britax Versafix, מהסיבה הזאת.

5. בעת המעבר מתקן 43 ל 44 הקפדתי לקנות רק לפי התקן החדש כי ההבדלים הם משמעותיים. לעומת זאת בחנתי את המעבר לתקן החדש שמתבצע עכשיו ואני לא רואה סיבה ללכת על זה.

6. מושב Isofix הוא יותר נוח אולם לא יותר בטיחותי, בהנחה שהמושב עם חגורות בטיחות מותקן ומהודק כהלכה. רוב ההורים לא יודעים כיצד לבצע זאת.

7. כאשר קונים מושב או בסיס עם Isofix כדאי לבחור בדגם שמאפשר גם התקנה עם חגורת בטיחות רגילה. תכונה זו אינה נפוצה אבל חשובה כשרוצים לבקש מהדוד/סבתא לקחת את הילד ברכב שאינו מצויד בIsofix. הבחנתי שכל המושבים בתקן החדש אינם מאפשרים שימוש בחגורה.

8. מאוד חשוב נושא החינוך: אין לאפשר נסיעה ללא חגירה מתאימה במתקן המתאים לגיל הילד. גם לא פעם אחת אצל הסבתא "כי אין ברירה". הילדים גדלים מהר ועוברים לנסוע בלא נוכחותך אצל קרובים או חבריהם, שלא תמיד מקפידים אפילו על מספר מקומות ישיבה מתאים ברכב. "7 ילדים בסוזוקי בלנו? למה לא? זה רק עד הגן." אני סומך על הילדים שלי שיוותרו על הטרמפ אם אין להם אפשרות לחגור עצמם היטב.

 

מאחל הורות טובה ומוצלחת.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

טוב אני חוזר לטובת הכלל עם רשמים מהקניה.

קודם כל הכסא ״יושב״ מצויין הן במושב האחורי של הפיאסטה והן של המיקרה, נשאר מרווח סביר בשתיהם לישיבה במושב הקדמי.

הכסא מאפשר ישיבה נגד כיוון הנסיעה עד משקל של 20 קילוגרם ועם כיוון הנסיעה עד משקל 31 קילוגרם.

לכסא יש ראש שמאפשר 10 דרגות גובה, כאשר ה7 הראשונות מתפקדות גם נגד כיוון הנסיעה.

הילד יושב מאוד בנוח ונראה מאוד מרוצה ביחס לסל קל, מרווח לו והוא לא מתלונן.

לכסא ישנה ריפודית הגבהה לילדים קטנים, אנחנו עדיין משתמשים בה והיא כרגע עוזרת לילד לשבת בצורה נוחה.

 

בשבועיים האחרונים היה לי קצת בעיות עם המיקרה, יצא לי להתקין את הכסא בפוקוס ובsx4, כאן המצב הרבה יותר אופטימלי, נשאר מקום מעבר לסביר ליושב מקדימה והמצב הרבה יותר אידאלי למשפחה בת יותר מ3 נפשות.

 

אנחנו מאוד מרוצים מהרכישה, מקווה שהמידע עוזר למישהו.


×
×
  • תוכן חדש...