Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4511 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כל הורה יודע שבערך כל חצי שנה ההמלצות הנוגעות לילדים משתנות מקצה לקצה- זה תקף לאיזה אוכל לתת באיזה גיל, מה בריא ומה לא, מה בטיחותי ומה לא, איזה תקן מחליף את איזה תקן וכן הלאה.

לך בתור הורה נותרות 2 אופציות:

1.להיות הורה ״עדכני״ ולשנות את הרגלי התינוק כל יומיים.

2.להבין שאי אפשר ולא צריך להשתגע כדי לעמוד בתקן החדש שנקבע היום וישלל לגמרי בעוד כמה חודשים

נכון מאד. הרי ההורה "חסר האחריות" של היום הוא הקפדן והמחמיר של אתמול, והקפדן של היום יחשב לרשלן מחר, וכן הלאה - בדיוק כמו שמסך גדול מלפני כמה שנים מעטות נחשב ללא מוצלח היום, למרות שהוא בעצם בסדר גמור.

 

זהו מרדף אחרי הרוח ותו לא.

 

יוסי, הושב את הילד בכסא טוב (לא בהכרח הכי חדש או הכי יקר), וסע לשלום. אם תהיה תאונה, יש הרבה גורמים שאינם בשליטתך. גם לחרדה ולרגשות האשמה של ההורה ה"לא בסדר" לכאורה, יש חשיבות.

 

גם בבדיקות בשעת הריון יש תופעה של אינפלציה, שמלווה באותה גישה של "מי שלא בודקת גם את זה וזה וזה וזה היא אמא רעה שמסכנת את חיי העובר שלה".

 

אני לא קונה את זה.

 

דני

  • תגובות 54
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני לא מחבב את הפתרון של מקסיקוסי, שמכיל "חיבור" נוסף לבסיס. בעבר היה להם פשוט כסא ISOFIX, אבל לדעתי הפסיקו להביא לארץ.

שים לב שיש רכבים שבהם זה בכלל לא מתחבר טוב בגלל צורת גב המושב (למשל ב- GTI וכן ברכבים ספורטיביים או סמי-ספורטיביים אחרים).

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

בר אתה מתכוון לאותה זרוע שנותנת תמיכה למושב מכיוון רצפת הרכב?

אישית לא מצאתי אותה כבעייתית והעדפתי לרכוש מושב שמצוייד בזרוע הזאת כי זה סה״כ מוסיף יציבות ואני לא מצאתי לזה חיסרון מיוחד.

 

דני, אני איתך, זו תעשיה שרצה על בסיס רצונם של הורים להיות ״טובים״ ולכן לתת לילדם את ״הכי טוב״ וכן הפחדה שהמוצר המתחרה ״מסוכן מאוד!!!״ (על פי מחקרים שהם מימנו...).

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

ממש לא, אני מחבב את הזרוע הזאת, אבל כבר לא מציעים אותה ביחד עם כסא. אני לא מרגיש נוח עם בסיס+כסא נפרדים.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם (נערך)
אני לא מחבב את הפתרון של מקסיקוסי, שמכיל "חיבור" נוסף לבסיס. בעבר היה להם פשוט כסא ISOFIX, אבל לדעתי הפסיקו להביא לארץ.

שים לב שיש רכבים שבהם זה בכלל לא מתחבר טוב בגלל צורת גב המושב (למשל ב- GTI וכן ברכבים ספורטיביים או סמי-ספורטיביים אחרים).

 

 

תקשיב עם הסלקל זה היה פשוט גאוני, מקל ממש על כל התהליך של הכניסה והיציאה מהרכב.

מצד שני בניגוד לסלקל, כסא בטיחות לא מוציאים ומכניסים על בסיס יומי ויכול להיות שזה מיותר.

 

בנוגע לכסא ללא בסיס, יש כזה, קוראים לו אופל מבית מקסיקוזי.

*עכשיו שמתי לב שאתה מדבר על כסא בטיחות עם איזופיקס ללא בסיס, אין בארץ, יש מיילופיקס באירופה.

עריכה אחרונה על ידי Yossim
פורסם

עכשיו הבנתי בר, גם אני לא אוהב מושבי בטיחות שיש להם בסיס נפרד, אני מעדיף מושב בטיחות ״בחתיכה אחת״.

 

מוזר שלא מוכרים כאלה בארץ ממה שאני מבין פה, אני משתמש במושב כזה של מקסי קוזי והוא מעולה.

 

אגב, לא צריך למהר לקחת בכובד ראש מוגזם כל המלצה ״בריאותית״, ההמלצות השונות משתנות בין מדינה למדינה וגם בהמלצות יש מרווחי בטיחות כי יש כאלה שיקנו מושב בטיחות פשוט יותר שלא מצוייד באפשרות כיוון זוית (למשל) ואז התינוק ישב זקוף מדי וזה אכן לא יהיה בריא עבורו, לעומת זאת במושב בטיחות אחר יש אפשרות לכוון זוית ואז גם תינוק בן חצי שנה יכול לשבת בו בבטחה.

מושב הבטיחות שאני משתמש בו הינו מגיל חצי שנה ויש לו אפשרות כיוון זווית כך שבכל מקרה הילדים בגיל 9 חודשים ישבו בו בצורה בטוחה וללא בעיות.

 

אני האחרון שאחסוך בבטיחות הילדים אבל גם האחרון להסחף למסחטת הכספים המיותרת של כל פיפס שקשור לתינוקות, זה ענף שאני לא אוהב את ההתנהלות המגעילה שלו ומבוססת ההפחדה.

בסופו של דבר אנחנו גדלנו היטב גם בלי כל המושבי בטיחות המשוכללים האלה, אז אני לא אומר שאין בהם צורך, יש צורך והם חשובים מאוד רק לא להסחף ולהלחץ מכל ההפחדות שמסביב, בין אם מגיעות מכיוון משרד הבריאות או מכיוון החברות היצרניות השונות- אף אחד לא חף מאינטרסים.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם
עכשיו הבנתי בר, גם אני לא אוהב מושבי בטיחות שיש להם בסיס נפרד, אני מעדיף מושב בטיחות ״בחתיכה אחת״.

 

מוזר שלא מוכרים כאלה בארץ ממה שאני מבין פה, אני משתמש במושב כזה של מקסי קוזי והוא מעולה.

 

אגב, לא צריך למהר לקחת בכובד ראש מוגזם כל המלצה ״בריאותית״, ההמלצות השונות משתנות בין מדינה למדינה וגם בהמלצות יש מרווחי בטיחות כי יש כאלה שיקנו מושב בטיחות פשוט יותר שלא מצוייד באפשרות כיוון זוית (למשל) ואז התינוק ישב זקוף מדי וזה אכן לא יהיה בריא עבורו, לעומת זאת במושב בטיחות אחר יש אפשרות לכוון זוית ואז גם תינוק בן חצי שנה יכול לשבת בו בבטחה.

מושב הבטיחות שאני משתמש בו הינו מגיל חצי שנה ויש לו אפשרות כיוון זווית כך שבכל מקרה הילדים בגיל 9 חודשים ישבו בו בצורה בטוחה וללא בעיות.

 

אני האחרון שאחסוך בבטיחות הילדים אבל גם האחרון להסחף למסחטת הכספים המיותרת של כל פיפס שקשור לתינוקות, זה ענף שאני לא אוהב את ההתנהלות המגעילה שלו ומבוססת ההפחדה.

בסופו של דבר אנחנו גדלנו היטב גם בלי כל המושבי בטיחות המשוכללים האלה, אז אני לא אומר שאין בהם צורך, יש צורך והם חשובים מאוד רק לא להסחף ולהלחץ מכל ההפחדות שמסביב, בין אם מגיעות מכיוון משרד הבריאות או מכיוון החברות היצרניות השונות- אף אחד לא חף מאינטרסים.

 

תראה, לא סתם פתחתי את השרשור.

המצב בעייתי בארץ מכמה סיבות, אין דגם אירופאי בתקן הישן שגם מתחבר באיזופיקס ללא בסיס שמגיע לארץ. יש מיילופיקס בחו"ל שלא מיובא.

בנוגע לדגמים אמריקאים מחד הטענה שמבחני הבטיחות שם מקלים יותר מאידך הכסאות ענקיים ואני עם סופר מיני.

 

הפתרון שיש לך הוא בדיוק הצעד שרציתי לעשות, והבסיס הנוכחי שלי מתאים לכיסא פרל הרגיל ולא החדש שניתן גם להתקין הפוך, בהנחה ובני היה בסלקל עד גיל שנה לערך, לא בטוח שהייתי מתלהב מתקן חדש והשקעה חדשה בשביל כמה חודשים.

אבל להזכיר הוא רק בן חמישה חודשים.

פורסם

אני חייב לציין שאני עם עידן בעניין הזה: יש המון הגזמה והמון משחק על החששות של ההורים, ויש את זה כמעט בכל דבר שקשור לילדים - זה עובד יופי על אמהות שזורקות דברים וקונות חדשים רק כי פתאום גילו עוד איזשהו מחקר (שפורסם על ידי יצרנית כזו או אחרת) שאומר שמה שהיה עד עכשיו בעצם מסוכן לילדים, ורק מכאן והלאה המוצרים הם בטוחים לגמרי.

 

אני קניתי My Size 70 של גרקו, מחוברים טוב לכיסא, לא יקרים, ומחזיקים טוב את הילד, והוא יושב עם כוון הנסיעה מגיל שנה וחודש כיון שהרגליים שלו פשוט נתקעו בגב הכסא נגד הכיוון.

פורסם

בגלל שאני שם לב שישנם חברי פורום שכן רותמים את ילדיהם נגד כיוון הנסיעה, אשמח לדעת מי מכם עושה זאת בסופר מיני.

הסוגיה כאן נוצרה גם עקב בעיות מקום ולא רק עקב סוגיות בטיחותיות.

הכסאות האמריקאיים שהעלתי פה כמה מהיתרונות והחסרונות שלהם נוטים להיות נורא גדולים ובאמזון יש אנשים שמדווחים על קושי בהתקנה נגד כיוון הנסיעה בפורסטר לדוגמה, אז מעניין אותי מה המצב בארץ בו רוב הרכבים הם סופר מיני ומשפחתיות.

פורסם

לי יש ילדה בת שנה וחצי והיא חגורה נגד כיוון הנסיעה, כאשר המושב מותקן מאחור בצד ימין (מאחורי הנוסע הקדמי). ביונדאי i10 עם כסא בטיחות Cosco Scenera אני בקושי מצליח לשבת מקדימה (הברכיים תקועות בתא הכפפות), אישתי מסתדרת יותר טוב. בהונדה אינסייט לשעבר עם כסא Britax Advocate G3 אפשר לשבת בנוחות מקדימה, כמו גם בפיג'ו 208 שהחליפה אותה. ב-i30 רגילה שנסענו בה כחודש אחרי האובדן של האינסייט, גם שם לא כל כך נוח לי לשבת במושב הקדמי, בעיקר בגלל מבנה דאשבורד לא ידידותי (שוב תא כפפות שתקוע בברכיים ובשוקיים). לגבי כסא בטיחות נגד כיוון הנסיעה מאחורי הנהג, פתחתי שרשור על זה לפני כחודש שכן אני בדיוק באותה התלבטות. בסופו של דבר בחרתי בפורד מונדאו שתחליף את ה-i10, למרות שיש גם מכוניות קצרות יותר שמתאימות (ניסאן טידה התגלתה כבעלת מרווח ברכיים עצום מאחור שמאפשר להתקין כסא בטיחות נגד כיוון הנסיעה גם מאחורי נהג גבוה. אומנם בדקתי את דגם הסדאן, אבל כנראה שגם ההאצ'בק תיתן אותו מרווח). דרך אגב, מאחורי אישתי כנהגת (167 ס"מ) גם ביונדאי i30 רגילה כסא ה-Britax נכנס. דווקא ל-Scenera יש רגל שמפריעה למקם אותו נגד כיוון הנסיעה והוא תופס יותר מקום נגד כיוון הנסיעה מה-Britax הענקי כשלעצמו.

פורסם

אני רק שאלה, מכל אלו שבקיאים בתקנים השונים למושבי בטיחות, מי מכם גם עבר הדרכה לנהיגה מתקדמת ויודע לתפעל את הרכב במצבי חירום, לשם מניעת תאונה (ושאני כותב יודע אני מתכוון ל-למד ממישהו מקצועי ותרגל. לא מומחים לנהיגה מטעם עצמם).

כי קו ההגנה הראשון של הילד שלכם.

אח"כ בא הרכב עצמו.

אח"כ רק מגיע תור הכסא.

 

בשורה התחתונה, אני עם edan82. לא לקנות זבל לא מוכר, אבל גם לא להגזים בחיפוש אחר המושב האולטימטיבי, כאילו הוא ההבדל בין חיים ומוות.

לקנות משהו טוב, מומלץ, לא זול... וזה מספיק טוב.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

לא הצלחתי לעקוב, אבל אני זוכר שמישהו לעיל כן ציין את חוזק הצוואר, ולא גודל הצאצא, כסיבה לשמה משאירים את היורש ישוב נגד כיוון הנסיעה עד גיל שנה לערך ועם עמידה בגובה ומשקל מסוימים.

 

עכשיו, לעניין - אצלי בפיאט 500 נכנס בכיף אייר פרוטקט 65 של סייפטי פירסט שהוא כסא מתכוונן ללא בסיס, כלומר ניתן להתקין אותו עם הפנים אחורה ואז לשנות לכיוון הנסיעה כשהעולל עומד ברף.

 

לדעתי כסא מסוג זה הוא הפתרון הוורסטילי ביותר במידה וסלקל כבר לא אופציה. הסלקל עם הבסיס הוא כמובן האופציה הבטוחה לתינוקות רכים (ונוחה להורים).

 

כמובן אני מתייחס רק לכסאות עם איזופיקס או LATCH.

 

בנוסף, כפי שעופר ציין, כדאי לשים לב לבטיחות המעטפת - הרכב עצמו והנהג. זו היתה אחת הסיבות לרכישת הסיטרואן C5 בזמנו, ואני מודה שאין לי את תחושת הביטחון הזו בפיאט 500 (על כך בסיקור הרכב שאני מקווה להתפנות לכתוב בקרוב).

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם
אני רק שאלה, מכל אלו שבקיאים בתקנים השונים למושבי בטיחות, מי מכם גם עבר הדרכה לנהיגה מתקדמת ויודע לתפעל את הרכב במצבי חירום, לשם מניעת תאונה (ושאני כותב יודע אני מתכוון ל-למד ממישהו מקצועי ותרגל. לא מומחים לנהיגה מטעם עצמם).

כי קו ההגנה הראשון של הילד שלכם.

אח"כ בא הרכב עצמו.

אח"כ רק מגיע תור הכסא.

 

בשורה התחתונה, אני עם edan82. לא לקנות זבל לא מוכר, אבל גם לא להגזים בחיפוש אחר המושב האולטימטיבי, כאילו הוא ההבדל בין חיים ומוות.

לקנות משהו טוב, מומלץ, לא זול... וזה מספיק טוב.

לגמרי מה שרציתי לכתוב!

אנשים (ובעיקר אמהות צעירות), שופכים אלפי שקלים על הכסאות בטיחות האלה, אבל להוציא חצי מהמחיר הזה כדי לשפר את כישורי הנהיגה שלהם כדי שידעו מה לעשות במצב חירום - זה לא...

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

במקרה הנ"ל, אישתי עשתה ביקור במסלולים כבר, ככה שאת הנושא הזה עברנו.

אחרי הביקור האחרון היה קשה להסביר לה שהפיאסטה זה לא הbrz.

אני לא הורה מושפע שרוצה להמציא את הגלגל, רוצה שילוב של נוחות איכות ובטיחות, כאשר הכסא צריך להכנס בסופר מיני.


×
×
  • תוכן חדש...