Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קטנוע חשמלי משתלם יותר מרכב?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4400 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
כן, אפשר, תתפלא, יש מקומות שבהם לא נוסעים עם אופניים על המדרכה נקודה.

 

כנהג כיום וכרוכב אופניים (מהמקצועיים, שטח) בעבר, אני לא מסכים איתך. (אני מסתכל על כל רחוב וכל שכונה בעיר שלי ובסביבה כשאני רושם את זה)

 

טכנית אפשר, אתה צודק.

 

מעשית זה חצי רגל בקבר, תופס גם לקטנועים.

אני לא יעלה לכביש עם האופניים בשעות העומס (פעם כשרכבתי, זה היה בשבתות לפנות בוקר, במידה וזה היה רכיבת כביש).

 

אני לא צריך לספר לך כמה "חסרה" תרבות בכבישי הארץ.

 

לגבי רוכבים שכותבים פה, אני מקווה שאתם מתמגנים, ולפחות מרכיבים תאורה.

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

היה דיון ארוך וממצה בנושא.

 

החוק קובע שנסיעת אופניים תהיה על הכביש במרכז הנתיב, ורוכב האופניים יזוז לשוליים אם קיימים, או ייצמד לימין הנתיב כאשר יש מאחוריו רכבים.

 

תגיד מה שאתה רוצה מהנקודה הזאת ואילך, אבל אתה לא שונה מנהג שמחליט שהוא יכול לעבור נתיבים בלי לאותת, להיכנס לצומת דרך האי תנועה ולחצות קו לבן, תעשה עם המידע הזה מה שאתה רואה לנכון.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

יש לי 2 זוגות אופניים חשמליות:

בשתיהן אני משתמש בסוללות: ליתיום LiFePO4 48V 10Ah, עם קייס אלומיניום, שננעלות לסבל מיוחד באופניים.

www.bmsbattery.com/48v/317-24v-lithium-ion-little-frog-abs-shell-ebike-battery-pack.html

הסוללות נשלפות, שוקלות 5 ק"ג, נטענות משקע בקיר בבית עם מטען בגודל של מטען של לפטופ.

כל סוללה נותנת טווח של בין 22 ק"מ במהירות מקסימלית בפול גז ללא דיווש לבין 33 ק"מ בנסיעה רגועה ויותר מזה אם מדוושים.

מחיר כל סוללה+מטען בארץ בין 3400 ל4000 ש"ח

אני קונה כל סוללה ישירות מסין מהאתרים BMSBattery או AliExpress בעלות של 1800 ש"ח, כולל משלוח בDHL+מיסים ועמלות.

קיבולת הסוללות אצלי יורדת בערך ב10% בשנה.

זמן טעינה מלאה 5 שעות, צריכת החשמל של המטען 120W, עלות הטעינה סביב ה60 אגורות לבערך 25 ק"מ

אופניים מתקפלות DAHON שהותקן להם מנוע 1000W 48V בגלגל הקדמי

גלגלים 20", מנוע מופעל במצערת ביד ימין, מהירות מקסימלית במישור = 37 קמ"ש

אביזרים שהותקנו:

סבל עם אפשרות לנעול אליו את הסוללה+על הסבל ארגז ירוק פלסטיק של תנובה

www.bmsbattery.com/accessory/485-rack-for-our-03-and-05-battery-case-.html

מחשב דרך מתקדם ביותר מסוג CYCLE ANALYST

www.ebikes.ca/drainbrain.shtml

אזעקה עם שלט+סוללה 9V נטענת, שמקבלת טעינה מהמצבר 48V בזמן נסיעה

www.aliexpress.com/snapshot/259760325.html

פנס לד חזק, צופר חזק, ממיר מתח שממיר 48V ל12V

 

חסרונות:

הגלגל הקדמי עם המנוע מחליק בתחילת נסיעה או בעליות חדות, הצמיגים בגלגל הקדמי עם המנוע נשחקים מהר בגלל זה.

הגלגלים קטנים ולא מגהצים טוב מהמורות, מידי פעם נשברים שפיצים והגלגלים יוצאים מאיזון.

בלמי V-Brake רגילים של אופניים, נורא חלשים, מסוכן מאוד במהירויות שמעל ל20 קמ"ש.

משקל 25 ק"ג עם הסוללה, מאוד לא פרקטי לשימוש בתחבורה ציבורית אוטובוסים ורכבות.

עליתי איתם לאוטובוסים, רק כשנתקעתי עם פנצ'רים.

בגלל שמותקן מנוע חזק בגלגל הקדמי, המזלג הקדמי לא עמד בעומסים ונשבר פעמיים עד שלבסוף

באיזה מוסך אופניים חשמליות התקינו לי חיזוקים שפתרו לחלוטין את הבעיה.

גניבות נורא, אזעקה+שרשרת מנופים מנופים מחוסמות 12 מ"מ לפחות+מנעולי רב בריח+מנעול פרסה+קשר עין מהחלון, חובה!

 

קניתי אותן משומשות ב4500 ש"ח+ נאלצתי לקנות סוללה בעצמי כי הן הגיעו עם סוללה בסוף חייה.

 

ב22.7.2013 קצת נמאס לי מהם וקניתי

אופני הרים KHS Elite שהותקן גם להן מנוע 1000W 48V אבל בגלגל האחורי

גלגלים 26", מנוע מופעל במצערת ביד ימין, מהירות מקסימלית במישור = 43 קמ"ש

אביזרים שהותקנו:

סבל עם אפשרות לנעול אליו את הסוללות הישנות מהאופניים הישנות+על הסבל חברתי 2 ארגזי פלסטיק שחורים של תנובה

www.bmsbattery.com/accessory/485-rack-for-our-03-and-05-battery-case-.html

מחשב דרך מתקדם ביותר מסוג CYCLE ANALYST

www.ebikes.ca/drainbrain.shtml

אזעקה עם שלט+סוללה 9V נטענת, שמקבלת טעינה מהמצבר 48V בזמן נסיעה

www.aliexpress.com/snapshot/259760325.html

מעצורי דיסק הידראולים חזקים, פנסי לד חזקים, צופר חזק של אופנוע, ממיר מתח שממיר 48V ל12V

בקרוב יותקנו:

שקע מצית+USB לטעינת הסמארטפון

אזעקה שקטה עם SIM שמחייגת לנייד, כוללת מעקב GPS, עם שליחת קורדינטות בSMS+מיקרופון להאזנה בחיוג מהטלפון שלי

 

יתרונות

גלגלים גדולים יחסית מאפשרים נסיעות בנוחות גם בדרכי עפר ובשדות

מעצורי דיסק מאוד חזקים

בולמי זעזועים טובים מקדימה

אופניים חזקות שלא נשברות בקלות.

יש גם 21 הילוכים למצב דיווש

בניגוד לאופנוע: אף שוטר מעולם לא העיר לי לגבי נסיעה על מדרכה או נגד כיווני התנועה

חסרונות:

הכידון קצת נמוך מידי ורחב מידי לטעמי

משקל 30 ק"ג עם סוללה, קשה נורא לסחוב במדרגות, לקומה שלישית ללא מעלית.

לא מתקפלות, באוטובוסים הנהגים לא מרשים לעלות, צריך מינשא מיוחד לאופניים למכונית(אשמח לקבל המלצה)

גניבות נורא, אזעקה+שרשרת מנופים מנופים 12מ"מ לפחות+מנעולי רב בריח+מנעול פרסה+קשר עין מהחלון, חובה!

ביום שישבר שפיץ או חישוק בגלגל עם המנוע יהיה צורך בעבודה של מומחה לבניית גלגלים לאופניים חשמליות, בעלות שבין 500-800 ש"ח

חורגות מהתקן האירופאי: מנוע 1000W במקום 250W, מהירות 43 קמ"ש במקום 25 קמ"ש, הפעלת מנוע במצערת במקום בדיווש,

זה לא מעניין אף שוטר תנועה אבל לא ניתן לעשות שום ביטוח לנזקי גוף של הרוכב או של הולכי רגל+

במקרה של תאונה עם רכב חברת הביטוח לא תשלם שום פיצוי על נזקי הגוף של הרוכב.

לכן אני משתדל לא ליסוע בכבישים ולא התפשרתי על הבלמים הטובים ביותר!

עלו 6500 חדשות ביחד עם המנוע+בחנות שגם הרכיבה את המנוע, לא כולל סוללות שכבר היו לי

 

אני עושה עם האופניים האלה נסיעות מתל גיבורים בחולון למזרח ראשל"צ, או לגבעתיים, או לרמת-גן, או לרמת אביב, או לנמל ת"א,

הלוך-חזור בסוללה אחת, ללא צורך בטעינות.

לנסיעות ארוכות יותר מעבר לטווחים האלה, לרחובות, נס ציונה, הרצליה, פתח תקווה, אני לוקח סוללה נוספת,

מכניס אותה ללא שום בעיה לילקוט, שנכנס ללא שום בעיה, לתוך ארגז פסטיק של תנובה שמחובר לסבל, מאחורה.

כמו כן בכל בניין שאני נכנס אליו אני מוצא ללא שום קושי שקע חשמל שבו אני יכול לטעון את הסוללה ולהאריך את הטווח עוד יותר.

אני משתדל לנצל את מסלולי האופניים שכבר קיימים בתל אביב, בחולון, בבת-ים, בראשל"צ, מתעדכן מידי פעם בפרסומים לגבי מסלולים חדשים.

כשאין מסלולי אופניים, מנצל כל מיני שבילים ומעברים בגנים ציבוריים, דרכי עפר(למדתי להכיר כל קיצור דרך,מעבר, שביל ברדיוס 10 קילומטר מהבית שלי),

כשאין ברירה אז אני נוסע על מדרכות רחבות עד כמה שניתן(נוסע על הצד הרחב או יותר או ברחוב מקביל), משתדל ברחובות צדדיים מקבילים עד כמה שניתן.

כשאין מדרכות בכלל ורק ויש רק כביש אז אני נוסע בשוליים בניגוד לכיוון התנועה

(כן אני עבריין, אבל מרגיש הרבה יותר בטוח מאשר עם המכונית שלי בכביש, אני פשוט לא בא במגע עם נהגי ישראל הנחמדים).

מניעת גניבות:

אני נאלץ לקשור את האופניים לגדר פלדה, מתחת לבית במקום שאני יכול לראות מהחלון במקרה שמופעלת האזעקה

(כבר הצלחתי ככה לתפוס על חם מישהוא שניסה לגנוב את האופניים הישנות, חתך בקלות שרשרת שכנראה לא הייתה מחוסמת ולא עבה מספיק עם תוכי, התנצל וברח).

מאז למדתי לקח וקניתי 2 שרשראות מנופים עבות של חברת לפידות+ 2 מנעולי תליה רב בריח+מולטילוק+מנעול פרסה שכולל בתוכו אזעקה.

במקום העבודה שלי מאפשרים לי לקשור את האופניים בתוך הבניין למעקה של מדרגות במקום נסתר שלא מפריע.

בנסיעות שלי, משתדל לקשור במקומות שאני יכול לצפות כשאני שומע את האזעקה או לקשור ליד השומר בכניסה.

פורסם

בקיצור, אם מסתכלים על זה באופן שטחי, הוצאת בשנה-שנתיים האלה (עד כמה שהבנתי), יותר ממה שהרכב שלי שווה כולל תיקונים (לא טיפול תקופתי), ויש לי רכב אמריקאי.

אם משווים את זה לדלק, בערך חצי שנה או יותר דלק :wink:

(כמובן שזה ראייה שטחית, בעיה להסתדר עם רכב בת"א עד כמה ששמעתי).

 

אני מכיר מישהו שעשה פרוייקט על אופני שטח יקרות, חיבר להם מנוע שיאיץ אותם ל50 קמש (הבנאדם מקצועי מאוד, לא מפרט יותר מזה כי לא ראיתי בעיניים אלה דרך סרטונים).

 

אני חושב לעשות את זה לאופניים שלי (גארי פישר ז"ק שעלו לי לפני 3 שנים כ5K שח, רכבתי איתם לא יותר מ2000 ק"מ, ובגלל עצלנות הזנחתי את התחביב, לפני שקניתי אותם רכבתי כ3 שנים עם הפסקות קלות).

אני אוהב מאוד את האופניים וחשבתי להשקיע בהם לכיוון מנוע חשמלי (ככה אני יחזור לרכב בלי לפתח סיבולת), הבעיה שאני מפחד להרוס את השלדה שלהם ואת ההתנהגות! (אופניים ששוקלות אולי 12 קילו).

 

לגבי תחזוקה של האופניים שלך, עד כדי כך הולכים לך מכלולים שם? (גלגלים וכל זה?)

אני אומנם רגיש ברכיבה בשטחים (XC) עם האופניים שלי, אבל הם עברו, ועברו גם תאונות, ובינתיים לא הלך לי כלום.

 

לגבי צמיגים, כרוכב מקצועי לשעבר, אם אתה מגיע למהירויות כאלה (מעל 30 קמש בתוך העיר לצורך העניין), תשקיע בצמיגים (נושא חשוב מאוד כמו ברכב או אופנוע).

אם אתה לא נכנס לשטחים טכניים, זוג צמיגים ב250-500 שח (זה מה שאני השקעתי כי לא היה לי תקציב גדול) יעשה את העבודה לדעתי. (מה גם שיש מבחר ואתה יכול לקרוא ביקורות ולבחור דגם שמתאים לתוואי דרך שלך).

פורסם
לגבי תחזוקה של האופניים שלך, עד כדי כך הולכים לך מכלולים שם? (גלגלים וכל זה?)

אני אומנם רגיש ברכיבה בשטחים (XC) עם האופניים שלי, אבל הם עברו, ועברו גם תאונות, ובינתיים לא הלך לי כלום.

מדובר באופניים הישנות המתקפלות שלי, עם האופני הרים הKHS החדשות, לא היו לי שום בעיות,

אפילו פנצ'רים עדיין לא.

 

לגבי צמיגים, כרוכב מקצועי לשעבר, אם אתה מגיע למהירויות כאלה (מעל 30 קמש בתוך העיר לצורך העניין), תשקיע בצמיגים (נושא חשוב מאוד כמו ברכב או אופנוע).

אם אתה לא נכנס לשטחים טכניים, זוג צמיגים ב250-500 שח (זה מה שאני השקעתי כי לא היה לי תקציב גדול) יעשה את העבודה לדעתי. (מה גם שיש מבחר ואתה יכול לקרוא ביקורות ולבחור דגם שמתאים לתוואי דרך שלך).

הבעיות היו עם הצמיגים בגלגלי 20" באופניים הישנות

 

כרגע האופניים הישנות מקופלות בבית, הן רזרביות, חלופיות לאופניים החדשות.

הן רגישות ועדינות מידי.

פורסם
לאחר שקראתי שובאת ההודעה הראשונה אני חושב אופניים עלולות לא להספיק - המרחק של 12 ק"מ עלול להקשות על הנסיעה באופניים. אולי בכל זאת עדיף קטנוע (חשמלי או רגיל).

 

12 ק"מ זה מרחק מעולה לאופניים רגילות, ועל חשמליות אין מה לדבר בכלל, המרחק הזה לא מדגדג בכלל, על מה אתה מדבר ?

פורסם
יש לי 2 זוגות אופניים חשמליות:

 

חסרונות:

הגלגל הקדמי עם המנוע מחליק בתחילת נסיעה או בעליות חדות, הצמיגים בגלגל הקדמי עם המנוע נשחקים מהר בגלל זה.

הגלגלים קטנים ולא מגהצים טוב מהמורות, מידי פעם נשברים שפיצים והגלגלים יוצאים מאיזון.

בלמי V-Brake רגילים של אופניים, נורא חלשים, מסוכן מאוד במהירויות שמעל ל20 קמ"ש.

משקל 25 ק"ג עם הסוללה, מאוד לא פרקטי לשימוש בתחבורה ציבורית אוטובוסים ורכבות.

עליתי איתם לאוטובוסים, רק כשנתקעתי עם פנצ'רים.

בגלל שמותקן מנוע חזק בגלגל הקדמי, המזלג הקדמי לא עמד בעומסים ונשבר פעמיים עד שלבסוף

באיזה מוסך אופניים חשמליות התקינו לי חיזוקים שפתרו לחלוטין את הבעיה.

גניבות נורא, אזעקה+שרשרת מנופים מנופים מחוסמות 12 מ"מ לפחות+מנעולי רב בריח+מנעול פרסה+קשר עין מהחלון, חובה!

 

קניתי אותן משומשות ב4500 ש"ח+ נאלצתי לקנות סוללה בעצמי כי הן הגיעו עם סוללה בסוף חייה.

 

זה ממש פשע מה שעשית כאן -

לקחת אופני DAHON קלות של 10 ק"ג ולשים עליהם מנוע של טנק ? ועוד על הגלגל הקדמי ? השתגעת ???

ואתה מתפלא שהגלגל נשחק ונשברים לך כל מיני חלקים ???

 

מה שעושים בד"כ עם אופני DAHON זה לשים מנוע מתקדם כמו של חברת , BIONX שגם עומד בתקן, גם קל מאד, וגם לא יהרוס לך את האופניים בנסיעה. ויהיו לך אופניים שישקלו 13-14 קילו - לא נראה לך הגיוני יותר ?

 

יש גם חברה ישראלית בירושליים http://www.freedomebikes.com/ שמפתחת מנועים מצויינים לאופניים שמשתלבים גם על הדהון והברומפטון. היה בחור שעשה סקירה מעמיקה עליהם, אני אנסה למצא לכם.

פורסם
זה ממש פשע מה שעשית כאן -

לקחת אופני DAHON קלות של 10 ק"ג ולשים עליהם מנוע של טנק ? ועוד על הגלגל הקדמי ? השתגעת ???

ואתה מתפלא שהגלגל נשחק ונשברים לך כל מיני חלקים ???

זה היה לפני 3 שנים, בתחילת דרכי בעולם האופניים החשמליות, קניתי אותן ככה.

רציתי לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, גם מהירות 40 קמ"ש, גם טווח מעל 20 ק"מ, גם אפשרות לנסוע לאיזורים רחוקים בתחבורה ציבורית.

 

בדיעבד אני מצטער שלא קניתי במקומם אופניים חשמליות מתקפלות, זעירות וקלות שנכנסות לתוך תיק 12" או 16" עם מנוע קטן וסוללה קטנה לשימוש בתחבורה ציבורית

משהוא בסגנון הזה:

www.bagibike.co.il/160613/160613bagibikemagic

 

+בנוסף אופני הרים לפחות 26" אולי אפילו 29", ממותג מוכר, עם מעצורי דיסק ולפחות בולמי זעזועים מקדימה אולי אפילו שיכוך מלא ועליהם להתקין מנוע לפחות 1000W, לנסיעות באיזור שלי.

 

סקירה מעמיקה של חנן נסע ירוק, על אופני ברומפטון מתקפלים שהורכב עליהם מנוע קיט של חברת פרידום בייק הישראלית מירושלים.

 

https://galgalyarok.org/ebike-roadtest/freedom-e-bikes

אני עוקב אחרי הבלוג שלו כבר 5 שנים, הוא ממש היה המורה הרוחני בתחום הזה.

הוא היה תותח נסע בכל הארץ עם האופניים החשמליות שלו באמצעות עגלה נגררת עם פאנלים סולארים שבנה בעצמו.

http://galgalyarok.org/ebike-roadtest/my-israely-solar-bike-trip-%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9C-%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C%D7%99-%D7%A1%D7%95%D7%9C%D7%A8%D7%99

 

לצערי הרב הוא נפטר בדצמבר 2012 ממחלת הסרטן.

 

בזכותו למדתי המון על התחום, בזכותו נכנסתי לתחום הזה, הבלוג שלו עשה לי חשק לזה.

 

סיקורים שלו שלימדו אותי הרבה:

סיקור שלו על מחשב הדרך שהתקנתי ל2 האופניים שלי

http://galgalyarok.org/archives/282

 

סיקור שלו לגבי סוללות לאופניים חשמליות

http://galgalyarok.org/ebike-roadtest/ebike-battries

  • 4 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

את האופניים שלי בניתי מציוד טיסנים:

 

עלות כולל 1000 ש״ח כולל הכל, סוללות מטען בקרים מנוע ......

 

מהירות מירבית 47 קמ״ש

מנוע 2900 ואט

טווח נסיעה בין 20 ל 40 קילומטר תלוי בסגנון הרכיבה וכמות שימוש בפדלים.

משקל כולל מלא 1.3 קילו

 

את הקיט שבניתי אפשר לפרק ברגע ולהרכיב כמעט על כל אופניים ללא התאמות מוחדות.

 

רכיבה בכביש או בשטח, אישית סיימתי עם כבישים ואני משתמש בהם רק לשטח ולסינגלים כולל קפיצות וכל מה שנהוג ברכיבת שטח.

 

מי שמעוניין בפרטים נוספים (אני לא סוכן אן מוכר או ....פשוט מוכן לחלוק ידע) יכול ליצור איתי קשר.

 

 

 

330720_2299383879927_1236067283_o.jpg

 

החשמליות הישנות שבניתי...https://www.youtube.com/watch?v=TkkTcpCxHoc זרוקות בגינה עקב בעיות נוסטלגיה.

פורסם

איזו סוללה בדיוק מספיקה ל20+ ק"מ רכיבה ונכנסת בתקציב של פחות מ1000 שקל?

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

ואגב הסתכלתי קצת על סוללות באיביי. סוללות 36V 10Ah לאופניים עולות בסביבות 1100-1300 שקל.

 

לעומת זאת חמישים תאי 18650 של 5000mAh (כן בטח. נניח חצי מזה. עדיין זה יתן 12.5Ah בחיבור עשר חמישיות בטור) עולים 240 שקל.

ולפני שתקפצו עם בקר טעינה BMS וכו' - הם לא יקרים בכלל.

 

מה ההסבר לפער?

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

אבל התכולה של הסוללה שעולה 1300 שקל (אגב המשלוח זה לא עיקר העלות) היא בדיוק כמה עשרות תאים כאלו!

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

זה מה שטסלה עושים, לא? זה לא יכול להיות רעיון כה גרוע. שווה בדיקה לפחות.

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"


×
×
  • תוכן חדש...