Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4552 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום

 

אני הייתי מעורב לאחרונה בתאונת שרשרת בין 3 רכבים. כאשר , אני הייתי קדמי ביותר ומי שפגע בי מאחורה נפגע מאחורה גם הוא .

לאחר התאונה הנוסעת שהייתה איתי ברכב חשה ברע ופיניתי אותה למיון הסמוך .

 

התקשרתי לסוכנות הביטוח לשאול בנוגע לתשלום החשבון של המיון והם אמרו לי שזו תהיה תביעת ביטוח ושאלו אם תבעתי את ביטוח החובה בשנתיים האחרונות . עניתי שכן היות שבמאי 2012 אני הייתי אשם בתאונת שרשרת וטופלתי ברכב של מד"א .

בתגובה מסרה לי " הסוכנת " (שלדעתי הייתה מאד לא מקצועית) , שאני אהפוך לשלול ביטוח אם אבחר לתבוע את הביטוח חובה לתשלום החשבון ושאני אשאר ב "פול" (או משהו כזה ) והביטוח חובה הבא יעלה לי פי 2 או 3 יותר .היא גם אמרה שקופת החולים בה אני חבר לא תשלם את עלות המיון . היא אמרה גם שהדרך היחידה לא לשלם את המיון זה לפנות לביטוח לאומי במידה והייתי בדרך הביתה מהעבודה( מה שנכון - חזרתי מהעבודה )

 

השאלות שלי הן הבאות :

1. למה אני צריך לתבוע את הביטוח חובה שלי - הרי אני לא הגורם לתאונה ?

2. האם זה נחשב לתביעה אפילו שאני לא תובע נזקי גוף אלא רק את עלות המיון ?

3. במידה ואני מעוניין לפנות לביטוח הלאומי . איך התהליך עובד ? האם עלי להביא אישור שאכן עבדתי באותו יום או מה השלבים בתהליך ?

 

תודה מראש לעונים

פורסם

מדבריך אני מבין כי לא אתה היית מטופל במיון אלא הנוסעת שלך.

אם יש בידך אישור של המשטרה על התאונה, בדוק האם הנוסעת זכאית לפטור.

http://www.kolzchut.org.il/he/%D7%A4%D7%98%D7%95%D7%A8_%D7%9E%D7%AA%D7%A9%D7%9C%D7%95%D7%9D_%D7%91%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%94_%D7%9C%D7%97%D7%93%D7%A8_%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%9F

 

אם אינך זכאי לפטור, עדיין ייתכן שכדאי לך לשאת בהוצאות הטיפול ולא להיות מוגבל.

ברור שחברת הביטוח שלך מנסה לגלגל את התביעה על ביטוח לאומי - זה רווח נקי שלהם.

כדי שהתאונה תוכר כתאונת עבודה, צריכה הנוסעת להגיש את התביעה. אם היא לא הייתה בדרך לעבודה, היא לא תקבל דבר ותצטרך לתבוע את ביטוח החובה שלך.

פורסם
מדבריך אני מבין כי לא אתה היית מטופל במיון אלא הנוסעת שלך.

אם יש בידך אישור של המשטרה על התאונה, בדוק האם הנוסעת זכאית לפטור.

 

 

אם אינך זכאי לפטור, עדיין ייתכן שכדאי לך לשאת בהוצאות הטיפול ולא להיות מוגבל.

ברור שחברת הביטוח שלך מנסה לגלגל את התביעה על ביטוח לאומי - זה רווח נקי שלהם.

כדי שהתאונה תוכר כתאונת עבודה, צריכה הנוסעת להגיש את התביעה. אם היא לא הייתה בדרך לעבודה, היא לא תקבל דבר ותצטרך לתבוע את ביטוח החובה שלך.

 

תודה על תגובתך

 

מה הכוונה: " להיות מוגבל " ?

ואני גם נבדקתי במיון כי הרגשתי כאבים בעורף וחששתי שאולי נפצעתי ברצינות .

העניין הוא שבמיון הם איחדו את שני החשבונות וחייבו דווקא אותי משום מה .

-אגב עוד שאלה : הבית חולים אמור לשלוח לי חשבון בדואר או שזה הדף שהם מסרו לי במעמד השחרור ?

בכל מקרה ,אני מנסה פשוט להימנע מתשלום החשבון ההזוי של 850 ש"ח - שנגבה על בסה"כ : צילום רנטגן ובדיקה ע"י רופא .

לפני הקישור בתגובתך הקודמת אני פטור מתשלום - כלומר אתה מציע לפנות לביטוח לאומי ?

 

טימור

פורסם

1. למה אתה חושב ש850 שקל זה הזוי בשביל בדיקה+צילום רנטגן לשני אנשים במוסד רפואי שפתוח 24/7? נשמע סביר ביותר.

2. ביקור במיון נכנס לקטגוריה של "נזקי גוף" לכל דבר.

3. אין לי מושג איך הולך הקטע של תאונת עבודה. אולי יש פה מישהו שיותר מבין.

4. אם תתבע את ביטוח החובה אז יהיו לך 2 תביעות ב3 שנים האחרונות. סביר להניח שאף חברת ביטוח לא תסכים לבטח אותך בתנאים האלו. כלומר תיאלץ לבטח ב"pool" שמחוייבים לקבל כל אחד. התעריף כיום הוא 3812 ש"ח לשנה. (חובה בלבד)

אחרי שהתביעה מ2012 "תתיישן" (במאי 2015) תוכל כבר לחזור לבטח בחברת ביטוח רגילה, עם תביעה אחת אפשר להשיג ביטוח כמו שאתה כבר יודע.

5. תביעות נזקי גוף בישראל הן תמיד מול הביטוח של עצמך, ביטוח חובה הוא No-Fault כלומר לא מבררים בכלל את שאלת האשמה.

זה לא הכי צודק אבל זה חוסך התדיינויות משפטיות ארוכות.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3854411,00.html

 

האם דווח למשטרה על התאונה? אם כן, אתה צריך לקבל אישור מן המשטרה ולשלוח אותו לבית החולים כדי לקבל פטור.

אם אין דווח, יש לך אפשרות לשאת בעלות (או לחלוק אותה עם הנוסעת).

לא כדאי לתבוע את הביטוח שלך כי העליה העתידית בפרמיה תהיה יקרה יותר כפי שציין will.

אפשרות שלישית היא לתבוע את עלות האשפוז מן הנהג הפוגע בבית משפט לתביעות קטנות.

פורסם
1. למה אתה חושב ש850 שקל זה הזוי בשביל בדיקה+צילום רנטגן לשני אנשים במוסד רפואי שפתוח 24/7? נשמע סביר ביותר.

2. ביקור במיון נכנס לקטגוריה של "נזקי גוף" לכל דבר.

3. אין לי מושג איך הולך הקטע של תאונת עבודה. אולי יש פה מישהו שיותר מבין.

4. אם תתבע את ביטוח החובה אז יהיו לך 2 תביעות ב3 שנים האחרונות. סביר להניח שאף חברת ביטוח לא תסכים לבטח אותך בתנאים האלו. כלומר תיאלץ לבטח ב"pool" שמחוייבים לקבל כל אחד. התעריף כיום הוא 3812 ש"ח לשנה. (חובה בלבד)

אחרי שהתביעה מ2012 "תתיישן" (במאי 2015) תוכל כבר לחזור לבטח בחברת ביטוח רגילה, עם תביעה אחת אפשר להשיג ביטוח כמו שאתה כבר יודע.

5. תביעות נזקי גוף בישראל הן תמיד מול הביטוח של עצמך, ביטוח חובה הוא No-Fault כלומר לא מבררים בכלל את שאלת האשמה.

זה לא הכי צודק אבל זה חוסך התדיינויות משפטיות ארוכות.

 

תודה

זה נראה לי הזוי כי הרופא בדק אותי בדיוק 3 דקות (בלי להגזים) , למרות שאני מבין גם את ההשקפה שלך .

אגב לא התייחסת בכלל לנושא של הביטוח לאומי . אני אשמח אם תוכל לפרט לי מה התהליך של הפנייה לביטוח לאומי והאם ניתן לעשות זאת פשוט דרך קופת החולים ?

 

טימור

פורסם

אפשרות שלישית היא לתבוע את עלות האשפוז מן הנהג הפוגע בבית משפט לתביעות קטנות.

 

לא ממש.

חוק הפלת"ד קובע שתביעה בגין נזקי גוף תוגש רק נגד ביטוח החובה.

 

אגב לא הייתי כל כך ממהר לשלם מכיסי את עלויות המיון,

עלולות להתגלות פגיעות נוספות שיגררו עלויות נוספות גם לך וגם לנוסעת.

 

מבחינה כספית אגב בכלל לא בטוח שזה עדיף - אמנם תשלם עוד 2000 שקל לשנה על ביטוח חובה בשנה-שנתיים הקרובות (מתי נגמר לך הביטוח? אם אחרי מאי אז העונש הוא לשנה בלבד, ביוני 2015 כבר תתקבל לחברת ביטוח רגילה),

אבל גם אתה וגם הנוסעת יכולים לקבל כמה אלפים בתביעה של ביטוח החובה.

 

לגבי ביטוח לאומי/תאונת עבודה - שוב - לא מבין בזה כמעט כלום, שווה בדיקה עם מי שכן מבין...

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

הפטור הוא פטור מתשלום מזומן,

זה לא פוטר מתביעת הביטוח.

 

המשמעות היא שחברת הביטוח תשלם ישירות לבית החולים.

זה אכן הרבה יותר נוח מלרוץ אחרי החזרים, וזו הדרך המומלצת, אבל התביעה בהחלט תירשם.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

×
×
  • תוכן חדש...