שלום
אני הייתי מעורב לאחרונה בתאונת שרשרת בין 3 רכבים. כאשר , אני הייתי קדמי ביותר ומי שפגע בי מאחורה נפגע מאחורה גם הוא .
לאחר התאונה הנוסעת שהייתה איתי ברכב חשה ברע ופיניתי אותה למיון הסמוך .
התקשרתי לסוכנות הביטוח לשאול בנוגע לתשלום החשבון של המיון והם אמרו לי שזו תהיה תביעת ביטוח ושאלו אם תבעתי את ביטוח החובה בשנתיים האחרונות . עניתי שכן היות שבמאי 2012 אני הייתי אשם בתאונת שרשרת וטופלתי ברכב של מד"א .
בתגובה מסרה לי " הסוכנת " (שלדעתי הייתה מאד לא מקצועית) , שאני אהפוך לשלול ביטוח אם אבחר לתבוע את הביטוח חובה לתשלום החשבון ושאני אשאר ב "פול" (או משהו כזה ) והביטוח חובה הבא יעלה לי פי 2 או 3 יותר .היא גם אמרה שקופת החולים בה אני חבר לא תשלם את עלות המיון . היא אמרה גם שהדרך היחידה לא לשלם את המיון זה לפנות לביטוח לאומי במידה והייתי בדרך הביתה מהעבודה( מה שנכון - חזרתי מהעבודה )
השאלות שלי הן הבאות :
1. למה אני צריך לתבוע את הביטוח חובה שלי - הרי אני לא הגורם לתאונה ?
2. האם זה נחשב לתביעה אפילו שאני לא תובע נזקי גוף אלא רק את עלות המיון ?
3. במידה ואני מעוניין לפנות לביטוח הלאומי . איך התהליך עובד ? האם עלי להביא אישור שאכן עבדתי באותו יום או מה השלבים בתהליך ?
תודה מראש לעונים