Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הטופיק של ה"סליפרים" בארץ


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4570 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 243
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

לא מחוקקים חוק לפי מה הרוב עושה.

מחוקקים חוק לפי איך אתה רוצה שהרוב יתנהג.

למה שאתה מתאר קוראים "מדינת משטרה" - מדינה שבה השלטון אונס את דעתו על האזרחים. במדינה חופשית החוק מבטא את רצון התושבים, לא קובע אותו.

 

רוב האנשים גם לא עוברים באדום, וגם לזה טרחו לחוקק חוק.

הדוגמה המתאימה תהיה אם בגלל שיש אנשים שעוברים באדום, יאסרו לחצות כבישים בכלל. ואת זה לא עושים.

 

ועוד דוגמה: אתה הולך ברחוב עם טלפון. רואה אותך שוטר, מיד עוצר אותך ושואל: יש לך הוכחות שהטלפון הזה שלך? קבלה? לא? מיד לבית הסוהר, בעוון גניבה.

 

למה לא עושים ככה? הרי יש אנשים שגונבים טלפון ומסתובבים אתו ברחוב כך סתם לעיני כולם. אז למה לא?

 

כי רוב האנשים אינם גנבים.

 

דני

פורסם
ארצות הברית, כל מיני סטריט רייסרים למיניהם שתפסו אותם בשעת המרוץ. הרכב הולך לגריטה.

 

כשאני אומר להישתולל אני לא אומר לנסוע 120 במקום 100...

 

אלה מרוצי רחוב למיניהם.

 

ראית יותר מדי סרטים.

מחרימים את הרכב לתקופה עם קנסות כמובן, אחרי הפעם השלישית אם אני זוכר נכון, הרכב לא חוזר אל בעליו אלא יוצא למכרז (וככה הגיעה לאחי ניסאן zx300 עם טווין טורבו משופרת מהתחת במחיר מגוחך).

 

במידה ונתפסת נוהג תחת השפעת אלכוהול, רכבך יוחרם לתקופה, אתה תוציא באיזור ה10k$ ותאבד את הרישיון למשך שנה-שנתיים. זה עולה עוד כסף.

 

 

לגביי שיפורים, בקליפורניה יש דגש חשוב לגביי תקנות זיהום אוויר (smog) ולכן בעייתי מאוד לשפר מכוניות מעל שנת 77, מתחת לשנתון הנ"ל יש פטור.

הרנגלר שלי שנת 87 וזאת הסיבה היחידה למה אני לא שותל בו מנוע 350 של שברולט, יש לי אחד עם הגיר שפירקתי מהסברבן, פשוט לא יעבור טסט.

 

אבל, אני יכול לעשות מהו בסגנון ואז להוציא רישיונות חדשים, עושים בדיקה כמו של מכון התקנים בארץ וזה חתיכת סיפור להגיע לזה גם ככה.

החוק פה יותר הגיוני, תיקח cr400 תשים לו איתותים, פנס ראשי, פנס אחורי ותאורה למספר - תגיש בקשה ותעבור קצת בירוקרטיה, בסוף תקבל רישוי לכביש.

יש הגיון.

haters will hate

פורסם
למה שאתה מתאר קוראים "מדינת משטרה" - מדינה שבה השלטון אונס את דעתו על האזרחים. במדינה חופשית החוק מבטא את רצון התושבים, לא קובע אותו.

 

אני מסכים שהמדינה צריכה להיענות לדרישות האזרחים. דרישת האזרחים זה לכבישים בטוחים, ואחץ הדרכים להשיג את זה זה בעזרת שליטה ובקרה על מהות וסוג השיפורים.

 

הדוגמה המתאימה תהיה אם בגלל שיש אנשים שעוברים באדום, יאסרו לחצות כבישים בכלל. ואת זה לא עושים.

 

לא אוסרים שיפורים באופן מוחלט וחסר פשרות. מותר לערוך שיפורים במסגרת החוק. יש בחוק דרכים לעשות כמעט הכל. הטענה היא שהתהליכים ארוכים ובירוקרטים מדי.

 

ועוד דוגמה: אתה הולך ברחוב עם טלפון. רואה אותך שוטר, מיד עוצר אותך ושואל: יש לך הוכחות שהטלפון הזה שלך? קבלה? לא? מיד לבית הסוהר, בעוון גניבה.

 

למה לא עושים ככה? הרי יש אנשים שגונבים טלפון ומסתובבים אתו ברחוב כך סתם לעיני כולם. אז למה לא?

 

עושים בדיוק ככה. אם תצא לחו"ל בלי לדווח על המצלמה הטאבלט והנייד, ובחזרה כשתתפס במכס לא תוכל להוכיח שהם נרכשו על ידך בארץ, יש סיכוי שתדרש לשלם מכס או מע"מ.

 

כי רוב האנשים אינם גנבים.

 

דני

 

אני לא חושב ששיפורים הם בהכרח דבר רע, מסוכן ושיש לאסור אותו.

אני משוכנע שהמדינה פועלת בצורה ארכאית ובירוקרטית כלפי מי שרוצה לעשות שינויי מבנה ושיפורים מרחיקי לכת ברכב.

אני יודע שיש לזה סיבות הגיוניות וסבירות.

עכשיו השאלה היא עד כמה ואיך אפשר להתיר שיפורים ושינויים בלי לפגוע בבטיחות מחד ומבלי לייגע את המשפר מאידך.

פורסם
לא אוסרים שיפורים באופן מוחלט וחסר פשרות. מותר לערוך שיפורים במסגרת החוק. יש בחוק דרכים לעשות כמעט הכל. הטענה היא שהתהליכים ארוכים ובירוקרטים מדי.

 

התבלבלתי, אנחנו מדברים על ישראל?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
התבלבלתי, אנחנו מדברים על ישראל?

 

אני יודע שהכותרת "רישום שינוי מנוע בדגם ובנפח" היא פחות סקסית מהכותרת "היתר להתקין מנוע פלזמה רקטי בדייהו מאטיס", אבל גם זה קיים. וגם דברים אפילו פחות סקסיים.

 

http://he.mot.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=333:amda-1&catid=77:shinui-techni-rechev-c&Itemid=93

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אשמח לשמוע על מישהו ששינה נפח מנוע לגדול יותר, או השתיל טורבו ברכב אטמוספרי, או החליף מנוע בנזין לטורבו דיזל (או אפילו רק דיזל) בצורה חוקית בתקופה האחרונה.

לא חסרים כאלה שניסו בצורה חוקית והפסיקו כי התחיל לרדת גשם.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

אני יודע שיש לזה סיבות הגיוניות וסבירות.

הבעיה היא שהידיעה הזו שלך אינה מבוססת על עובדות, אלא על כך שאתה מעדיף לחשוב שיורד גשם.

 

המונח המתאים לזה אינו "ידיעה" אלא "דיעה קדומה".

 

ולגבי "אפשר לעשות כמעט הכל" - האם יש לך נסיון מעשי בדבר? כי אנשים שיש להם, כולל מגיבים רבים בפורום זה, כמוני למשל, חושבים אחרת.

 

דני

פורסם
הבעיה היא שהידיעה הזו שלך אינה מבוססת על עובדות, אלא על כך שאתה מעדיף לחשוב שיורד גשם.

 

המונח המתאים לזה אינו "ידיעה" אלא "דיעה קדומה".

 

ולגבי "אפשר לעשות כמעט הכל" - האם יש לך נסיון מעשי בדבר? כי אנשים שיש להם, כולל מגיבים רבים בפורום זה, כמוני למשל, חושבים אחרת.

 

דני

 

אותו דבר בדיוק אני יכול להגיד עליך.

אתה לא יודע באמת, ולכן יש לך הנחת עבודה אוטומטית שדופקים אותך, עובדים עליך, מרמים אותך ומסבנים אותך.

 

ובכדי לקדם את הדיון, נקודה נוספת למחשבה:

חוץ מדייריו הקבועים של קארספורום, כמה לדעתך נושא השיפורים מעניין מישהו?

נניח ומחר יורידו את כל החסמים ויתירו הכל.

כמה בעלי פיאט פנדה פרטיות ירוצו לקנות, לייבא, להתקין ולרשות מנוע של אימפרזה STI באוטו שלהם? כמה? 1? 100? 1000?

 

לדעתי גם בהערכה אופטימית, 1 יהיה מוגזם.

ונושא שמעניין כ"כ מעט אנשים, נמצא מטבע הדברים מאוד מאוד נמוך בסדר העדיפויות של המדינה.

פורסם

אותו דבר בדיוק אני יכול להגיד עליך. אתה לא יודע באמת

אתה יכול להגיד כל דבר; השאלה היא, מי מאתנו מבסס את דבריו על המציאות ומי על דמיון.

 

חוץ מדייריו הקבועים של קארספורום, כמה לדעתך נושא השיפורים מעניין מישהו?

כל זמן שלא חוקי - מעטים.

 

אבל בארצות שבהן זה כן חוקי, למרות דעתך שהמציאות לא קיימת, יש תעשיות שלמות סביב הנושא. יש יצרנים מיוחדים; יש מוסכים; יש חובבים; יש מומחים ברמות שונות; יש תחרויות; יש סוכנויות ביטוח יעודיות; יש עיתוני רכב משופר; יש מפגשים שבהם בוחנים, מי שיפר ומי דימיין ששיפר (הייתי וראיתי, לא מעט הפתעות לשני הכיוונים); וכן הלאה.

 

כל הנ"ל לא מוכר לך, ולכן אולי לא קיים לדעתך, אבל במציאות קיים גם קיים.

 

דני

פורסם
אתה יכול להגיד כל דבר; השאלה היא, מי מאתנו מבסס את דבריו על המציאות ומי על דמיון.

 

 

כל זמן שלא חוקי - מעטים.

 

אבל בארצות שבהן זה כן חוקי, למרות דעתך שהמציאות לא קיימת, יש תעשיות שלמות סביב הנושא. יש יצרנים מיוחדים; יש מוסכים; יש חובבים; יש מומחים ברמות שונות; יש תחרויות; יש סוכנויות ביטוח יעודיות; יש עיתוני רכב משופר; יש מפגשים שבהם בוחנים, מי שיפר ומי דימיין ששיפר (הייתי וראיתי, לא מעט הפתעות לשני הכיוונים); וכן הלאה.

 

כל הנ"ל לא מוכר לך, ולכן אולי לא קיים לדעתך, אבל במציאות קיים גם קיים.

 

דני

 

 

שמע דני,

הודעותיך מנוסחאות ברהיטות וכתובות היטב, ולכן אני בהחלט מכבד את הדעה שלך.

אבל מעבר לזה, אתה אומן סילוף אמיתי.

אף פעם לא קרה לי שמישהו לקח את דברי, העביר אותם מערכת פתלתלה וסבוכה של פרשנות אישית חלקית מתובלת בדמגוגיה ובקורטוב דמיון חופשי, והגיע למימד אחר בעולם כמו שאתה עשית.

שאפו.

פורסם

רום כרמל עם מנוע פינטו 2.0 וקיט מצערות של פורד סיירה/קורטינה.

זאת תהיה באמת סליפרית שתשאיר את כולם אם פה פתוח.

ישנה עוד אופציה והיא פיאט 127 עם מנוע פונטו טורבו או אונו טורבו.

בהעלותי::smilecolr:hihi:

Ford cortina mk5 1982 2100cc

Ford focus 2013 titanum

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אני מת שמישהו כבר ישפר בארץ איזה סוסיתא, זה כ"כ מתבקש! כמו שבגרמניה אוהבים לשפר טרבנט :lol:

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

יונדאי אקסנט 2005 מושתלת 2T של ג'נסיס החדשה. ככה אפשר להביא אין סוף דוגמאות.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM


×
×
  • תוכן חדש...