Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4644 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש בזה משהו, אבל מה זה יעזור מיצובישי לנסר שנת 2006 מנוע 1600 ורק 96-98 כ״ס יכולה להגיע ל 190..

צריך להאריך את תקופת המלווה גם ביום וגם בלילה לחצי שנה עם מלווה ולאחר מכן לשלושה חודשים בלילה.

 

  • תגובות 91
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מהדיון שפתחתי, שהביא תגובות לכאן ולכאן ראיתי שלא כולם מתלהבים מהרעיון, וגם מהתגובות ששמעתי ובצדק יש הרבה פאקים ברעיון.

 

אני חושב ששיטת החינוך נהיגה בארץ היא פשוט בזיונית, אתה עושה כמה שיעורים(30 -60) מלווה 3 חודשים (חצי שנה מעכשיו), והופ אתה יכול לעלות לאיילון ולסוע בכבישי ישראל.

 

משטרת ישראל מהווה פה את הבעיה העיקרית, ולמה? המשטרה רוצה לעשות "כסף קל" שמה 9904 מצלמות בכדי למנוע עברות מהירות, אבל האישו זה לא המהירות רק זה ההשתוללות עם רכבים הנסיעה בשכרות.

 

אם שוטרי ישראל יעמדו מחוץ מועדון בת"א 50% מהנהגים יעלו להגה עם אלכוהול בדם.

 

תרבות הנהיגה בארץ היא מעצבנת כל כך, אנשים חושבים שהכביש שייך לאבא שלהם, ותגידו מה שתגידו בן אדם בן 30 עם משפחה וילדים כנראה יסע גם יותר טוב וגם בצורה פחות מסוכנת, מהסיבות הפשוטות

1. יש לו ניסיון.

2. כנראה שהוא כבר לא חושב רק על עצמו.

 

לגבי קורסי נהיגה זה רעיון מגניב באמת "לחייב" אחת לשנה לבוא לבצע קורס נהיגה פשוט עם הרכב הפרטי שזה יהיה מעין רענון נהיגה.

asdasdasd

פורסם
סליחה שאני לא קשור חברים, רק שאלה קטנה ברשותכם:

 

מה זה קורס נהיגה מתקדמת?

האם זה מתאים לכל נהג? גם לנהג חדש ללא ניסיון רב?

זה משנה איזה סוג הרכב? למשל רכב פרטי, רכב מסחרי גדול.

זה יכול לעזור מאוד לנהג שמעט מתקשה לנהוג? אשמח לדעת מה הקורס מקנה בדיוק. עד כמה שאפשר לתאר פחות או יותר.

 

שאלה אחרונה, האם זה יקר מאוד, או שזה מסובסד על ידי המדינה בכדי לעודד אנשים לעשות את הקורס?

 

תודה רבה.

שואל מתוך סקרנות, מקווה שזה בסדר.

 

סקרנות היא דבר חשוב!

קורס נהיגה מתקדמת הוא קורס שמלמד אותך לתפעל את הרכב באמת, בדגש על מצבי קיצון, מלמד אותך נהיגה נכונה ומשנה לך קצת את ההרגלים הרעים שלומדים בשיעורי הנהיגה.

הוא מומלץ בעיקרון לכל אחד, אבל לדעתי תנאי מקדים הוא שליטה טובה ברכב. ניתן לבצע אותו עם כל רכב - המדריכים ידעו להתאים את התכנים.

העלות שלו לא נמוכה, החל מכמה מאות שקלים לקורס בסיסי בקבוצה ועד לכ1000 ש"ח לחצי יום אימון אישי אחד על אחד.

 

*לך הייתי ממליץ לחכות עם זה - יש כאן לא מעט חברי פורום שיכולים ללמד אותך את הבסיס של הדברים שמלמדים בקורס, אבל קודם חשוב שתגיע לשליטה מלא ברכב - בכל מקרה, בשביל לא להסיט את הדיון תוכל להעביר את השאלה שלך לדיון שלך ולהמשיך שם.

אבל - כמו שכתבתי קודם, לדעתי (וזה רק מקריאה) אתה עוד לא שם.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם
בטח אנשים יאכלו אותי בלי מלח,

אבל אשמח לשמוע את דעתכם בנושא האם כדאי להגביל מבחינת חוק לפי הכ"ס של הרכב לנהגים צעירים, ז"א שנהג בן 17 לא יקבל רכב עם 200 כ"ס שרק לפני יומיים הוא סיים טסט שלישי...

 

מה דעתכם בנושא?

 

גם עם 80 כ"ס וגם עם פיאט אונו עם 45 כ"ס אפשר להתגרזן.

פורסם

לא ממש קשור לשרשור, אבל הנה פרט מעניין שאולי לא כולם מכירים:

 

היום חלק מהיצרנים מאפשרים לתכנת הגבלת מהירות במפתח הרכב.

 

למשל, מגדירים באחד המפתחות מהירות מקסימלית 90 קמ"ש ואת המפתח הזה נותנים לנהג חדש/צעיר. כל עוד הרכב מונע עם המפתח הזה, הוא לא יעבור את ה 90 קמ"ש.

 

 

פורסם
הדוגמא ממחישה שהכשרה נכונה, משמעת ותחזוקה הופכים בן 20 לכשיר לביצוע פעולות פי 10 יותר מסוכנות ומורכבות.

 

הבעיה העיקרית שלנו היא חינוך ותרבות

 

הדוגמה בעיקר ממחישה שקביעת נהלי נסיעה ברורים ולא גמישים בתוך מסגרת מענישה (תחרוג מהנהלים תקבל שבת, למשל) מאפשרת לבחורים צעירים לתפעל כלים מורכבים.

 

אותו בחור בן 20 מפחד לקבל שבת יותר ממה שהוא מפחד לעשות תאונה, ואם יושבת לידו בחורה באותו רגע הוא בכלל חושב רק מהאות השביעית.

 

לטעמי אין פה בעיה אמיתית שכן ישנם כאלה שנוהגים באחריות ואחרים שלא ממש אחראים או חושבים על מעשיהם, עם ההתבגרות (או התאונה) זה עובר.

 

אני מסכים שבשביל להשתולל בכביש מספיקה גם פורד פיאסטה 88, לא צריך פז'ו 306 XSI ולכן אין באמת טעם ללכת ולהגביל הספק\נפח ברכב של נהג צעיר.

 

הטיפול בבעיה לדעתי צריך לבוא מההורים, הם צריכים להיות עם האצבע על הדופק, הם צריכים לדחוף לחינוך נכון לנהיגה (כמה הייתי שמח אם מתנה ליומהולדת שלי הייתי מקבל למשל יום לימוד בקורס נהיגה מתקדמת).

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם
מה שכן, למקד את שיעורי הנהיגה בלימוד נהיגה ולא ב"מה צריך לעשות כדי לעבור טסט".

 

הדבר הנורמלי היחיד שאפשר לעשות: קורס נהיגה מתקדמת.

 

צריך שיעשו קורס נהיגה מתקדמת.

 

לגבי קורסי נהיגה זה רעיון מגניב באמת

 

קורס נהיגה מתקדמת הוא קורס שמלמד אותך לתפעל את הרכב באמת

 

 

יש איזה מחקר או נתונים רציניים שמלמדים שמכוניות חזקות נהוגות ע"י צעירים/(נהגים חדשים!) מעורבות יותר בתאונות?

 

כל החשש הזה מפני מכוניות חזקות הוא מנוגד להגיון ולאבולוציה. הרי לפני 30-40 שנה מכונית משפחתית ממוצעת הייתה עם 50-70 כ"ס. האם המכוניות היום שבממוצע עם הספק כפול הן פחות בטוחות, או שמעורבות ביותר תאונות? אני בספק.

 

האם מגבלה שתעודד צעירים לרכוש מכונית זמנית, ישנה ומוזנחת רק לתקופת המגבלה, אכן תשפר את המצב על הכביש? לא עדיף שינהגו במכונית של אבאמא, חדשה ומתוחזקת ויפחדו לשרוט אותה?

 

הפתרון של קורס נהיגה מתקדמת הוא נהדר, אבל לא ל"בעיה" שלכאורה פתחה את השרשור. זה דבר שהוא חובה לכל הנהגים באשר הם בכדי ללמוד התנהגות במצבי קיצון ובכדי לודא שהרגלים נכונים עדיין מתקיימים.

 

הפתרון האמיתי לצעירים בעיקר, אבל גם לכלל האוכלוסיה נעוץ בחינוך למשמעת/תרבות.

 

 

הדוגמה בעיקר ממחישה שקביעת נהלי נסיעה ברורים ולא גמישים בתוך מסגרת מענישה (תחרוג מהנהלים תקבל שבת, למשל) מאפשרת לבחורים צעירים לתפעל כלים מורכבים.

 

אז אתה מסכים איתי. מכאן אפשר לעשות אנלוגיה לאזרחות.

באזרחות אנשים לא פוחדים לחרוג מנורמות רצויות גם בפרהסיה. אין בושה, אין חשש מהלשנה ואין חשש מעונש. אתה עדיין נחשב בסדר גם אם אתה מתפרע או נוהג שיכור.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

גם ענישה היא דבר מאוד מקל,

 

הענישה על האלכוהול לדעת רבים היא חמורה, שלילה + אחסון האוטו ל-30 יום, והרבה הרבה כסף לעו"ד.

 

דמיינו מצב שבו נהג שיכור יודע שאם תופסים אותו הוא מבלה לילה או שניים בבית מעצר בנוסף, אני בטוח שהוא יחשוב על זה מחדש אם לשתות ולנהוג.

asdasdasd

פורסם
גם ענישה היא דבר מאוד מקל,

 

הענישה על האלכוהול לדעת רבים היא חמורה, שלילה + אחסון האוטו ל-30 יום, והרבה הרבה כסף לעו"ד.

 

דמיינו מצב שבו נהג שיכור יודע שאם תופסים אותו הוא מבלה לילה או שניים בבית מעצר בנוסף, אני בטוח שהוא יחשוב על זה מחדש אם לשתות ולנהוג.

 

+1 !

 

מסכים בהחלט, אפס סלחנות בעניין הזה יפתור הרבה דברים. אחרי תקופה והבנה שבכביש לא משחקים אפשר להוריד את הכוננות אחרי שהציבור הצעיר למד והשכיל.

האמת על באמת מאת דן אריאלי.

ספר שרשום בו את כל האמת בפרצוף שלנו :twisted:

פורסם

חוץ מהצמא שלך לנקמה זה לא ישיג כלום. אין קורלציה ברורה בין אכיפה לציות, בייחוד בעבירות תעבורה שברובן המכריע אין כל רכיב של כוונה, אז גם אין ממש הרתעה יעילה שיכולה לעבוד. הסנקציה שיש על נהיגה בשכרות (שבה דווקא יש כוונה, לפחות במובנה המשפטי) חריפה דיה ועובדה, עדיין נוהגים שיכורים.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
חוץ מהצמא שלך לנקמה זה לא ישיג כלום. אין קורלציה ברורה בין אכיפה לציות, בייחוד בעבירות תעבורה שברובן המכריע אין כל רכיב של כוונה, אז גם אין ממש הרתעה יעילה שיכולה לעבוד. הסנקציה שיש על נהיגה בשכרות (שבה דווקא יש כוונה, לפחות במובנה המשפטי) חריפה דיה ועובדה, עדיין נוהגים שיכורים.

 

 

כנראה שלא מספיק חריפה, אני יכול גם להעיד שאין אכיפה כזו גדולה ממש שהמשטרה רוצה להציג,

האכיפות הן בעיקר בסופ"ש כאשר בשאר הימים עדיין האכיפה היא אפסית.

asdasdasd

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

תמיד יהיו עבריינים שינהגו שיכורים, אבל מצד שני יכול להיות שאם האכיפה היתה פחות חריפה התופעה היתה הרבה יותר גדולה, לא?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
יש בזה משהו, אבל מה זה יעזור מיצובישי לנסר שנת 2006 מנוע 1600 ורק 96-98 כ״ס יכולה להגיע ל 190..

צריך להאריך את תקופת המלווה גם ביום וגם בלילה לחצי שנה עם מלווה ולאחר מכן לשלושה חודשים בלילה.

 

176, והאצה ל100 ב13 ומשהו שניות. איך הגעת ל196?

 

 

לנושא,

אני בעד, לנהגים חדשים.

 

כל אחד פה בטח נוסע מדי פעם מהר, אבל בתור צעיר אני יכול לומר לכם שהמהר הזה שאתה בגיל 20-21 או שכבר התבגרת ויש לך המון זמן רשיון לא מתקרב למהירות ולהשתוללויות שילד בן 17 עושה, במיוחד אם הוא נוטה לעשן ולשתות אלכוהול בפארקים ואחר כך לז**Iאיזו בחורה שתבכה למה הוא עשה את זה והוא ירביץ לה:wink: ..

פורסם
כנראה שלא מספיק חריפה, אני יכול גם להעיד שאין אכיפה כזו גדולה ממש שהמשטרה רוצה להציג,

האכיפות הן בעיקר בסופ"ש כאשר בשאר הימים עדיין האכיפה היא אפסית.

 

לא הבנת מה כתבתי ולמה התכוונתי. אין לך הרבה הוכחות שאכיפה תגרום להורדת מימדי העבירה. חוץ מזה שאתה חושב כך, אין הרבה ממצאים שתומכים בזה.

 

176, והאצה ל100 ב13 ומשהו שניות. איך הגעת ל196?

 

 

לנושא,

אני בעד, לנהגים חדשים.

 

כל אחד פה בטח נוסע מדי פעם מהר, אבל בתור צעיר אני יכול לומר לכם שהמהר הזה שאתה בגיל 20-21 או שכבר התבגרת ויש לך המון זמן רשיון לא מתקרב למהירות ולהשתוללויות שילד בן 17 עושה, במיוחד אם הוא נוטה לעשן ולשתות אלכוהול בפארקים ואחר כך לז**Iאיזו בחורה שתבכה למה הוא עשה את זה והוא ירביץ לה:wink: ..

 

התגובות שלך מדהימות כל פעם מחדש. איך הגעת מהגבלת כ"ס לאונס ואלימות כלפי בנות זוג?

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אבל המציאות מראה שעברות שלא נאכפות כמעט בכלל כמו נסיעה בשמאל מתרחשות בהיקף גדול מאד.

יכול להיות שאם היו אוכפים את זה יותר המצב היה שונה.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.


×
×
  • תוכן חדש...