Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4651 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
תתחדש,

המאזדה 3 הנוכחית מעאפנה ואולי הסויפט הקטנה עדיפה עליה(חיסכון בדלק וקלות חנייה).

לא מסכים. מתוך היצע המשפחתומטיות בליסינג היא עדיין הבחירה הטובה ביותר למי שרוצה קצת להנות מהנהיגה.

שילדה של פוקוס דור ראשון, גיר שמכוונן לביצועים ולא לחסכון ותנוחת נהיגה מעולה.

 

לפותח השרשור, מאזדה באמת היתה מה שתיארת. בשנים האחרונות היא בהדרדרות ארוכה שמאלצת אותה למכור מדבקות ושווק במקום חדשנות טכנולוגית אמיתית.

אני מקווה שהם יחזרו מהר להיות מה שהם היו.

פורסם
לא מסכים. מתוך היצע המשפחתומטיות בליסינג היא עדיין הבחירה הטובה ביותר למי שרוצה קצת להנות מהנהיגה.

שילדה של פוקוס דור ראשון, גיר שמכוונן לביצועים ולא לחסכון ותנוחת נהיגה מעולה.

 

לפותח השרשור, מאזדה באמת היתה מה שתיארת. בשנים האחרונות היא בהדרדרות ארוכה שמאלצת אותה למכור מדבקות ושווק במקום חדשנות טכנולוגית אמיתית.

אני מקווה שהם יחזרו מהר להיות מה שהם היו.

 

אני לא חושב שמישהו לוקח מאזדה 3 בליסינג כדי להינות מנהיגה.

הרכב לא נוח ומיושן.אסטרה ברלינה עדיפה עליה בהרבה.

אני מנסה לחשוב על תשובה שלא תוציא אותי גייז, לא תגרום לי לתאר לך את הג'ונסון שלי ולא תזכה אותי בהתראה. אין כזו.
פורסם
לא מסכים. מתוך היצע המשפחתומטיות בליסינג היא עדיין הבחירה הטובה ביותר למי שרוצה קצת להנות מהנהיגה.

שילדה של פוקוס דור ראשון, גיר שמכוונן לביצועים ולא לחסכון ותנוחת נהיגה מעולה.

 

בגדול אני מסכים עם מה שאתה אומר. רק תיקון קטן: השלדה היא שלדה משודרגת (מחוזקת ומוארכת) לזו של הפורד פוקוס דור 1 והיא נמצאת גם בפוקוס דור שני.

 

לפותח השרשור, מאזדה באמת היתה מה שתיארת. בשנים האחרונות היא בהדרדרות ארוכה שמאלצת אותה למכור מדבקות ושווק במקום חדשנות טכנולוגית אמיתית.

אני מקווה שהם יחזרו מהר להיות מה שהם היו.

 

לדעתי הדור השני הוא הנפילה הכי גדולה של מאזדה. לא מבחינת הנאה מנהיגה, אלא מבחינת חוסר חדשנות וחוסר חיסכון בדלק לעומת המתחרות. בזמן האחרון מאזדה בהתאוששות ואני לא מסכים שה-"סקיי אקטיב" זה סתם טריק שיווקי ע"י הוספת מדבקה. כרגע לפי מה שאני רואה זה שה-CX-5 כרגע הכי חסכונית בקטגוריה שלה (אולי רק האאוטלנדר חסכונית יותר...), וה-6 חסכונית לא פחות מאשר הסופרב, פיג'ו 508, המונדיאו אקובוסט ועוד כמה מתחרות שמציעות את אותה "טכנולוגיה חדשנית" שכולם מדברים עליה. לא רק על הנייר, אלא בדוגרי על הכביש. גם מבחינת ביצועים הן לא ממש נופלות לעומת המתחרות. אז נכון, אין כאן משהו פורץ דרך... אבל למה צריך משהו פורץ דרך וחדשני אם אפשר לנצל טוב יותר (משמעותית) טכנולוגיה קיימת ומוכחת באמינותה? זו דעתי לפחות.

שים לב למבחני וידאו הבאים שמראים שה-6 טובה לא פחות מהמתחרות:

http://www.youtube.com/watch?v=QLcURdr9YoM דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

וכאן, נגד הפורד פיוז'ן החדשה (המוניאו הבאה):

http://www.youtube.com/watch?v=zhHPIcEdG0c דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

שני המבחנים האלה ממחישים בדיוק את דעתי לגבי הסדרת רכבים החדשה שלה ועל טכנולוגיית הסקיי אקטיב (שאני מסכים שהיא לא פורצת גבולות, אבל היא לא מתיימרת להיות כזאת).

 

לפותח השרשור: כל עוד יש לך 2 מיאטות בבית, אל תתבאס. אין לך סיבה מוצדקת מספיק :wink: . מקסימום אם כל כך תרצה תוכל ללכת בפעם הבאה על המאזדה 3. בינתיים תהנה מהיתרונות של הסוויפט. לדעתי היא מכונית סופר מיני נחמדה מאוד.

פורסם

לא נורא, הסוויפט רכב טוב. אמנם המאזדה עדיפה, אבל הבחירה בסוויפט גם היא בחירה טובה (במידה ואתה לא זקוק ליותר מידי מקום)

 

תהנה.

BW

פורסם
אני לא חושב שמישהו לוקח מאזדה 3 בליסינג כדי להינות מנהיגה.

הרכב לא נוח ומיושן.אסטרה ברלינה עדיפה עליה בהרבה.

 

אני דווקא כן לקחתי אותה כדי להנות מנהיגה. סה"כ המכונית טובה, אוחזת ומתנהגת מצויין, גם אחרי 3 שנים עם אותם צמיגים מקוריים.

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

פורסם

כרגע לפי מה שאני רואה זה שה-CX-5 כרגע הכי חסכונית בקטגוריה שלה (אולי רק האאוטלנדר חסכונית יותר...), וה-6 חסכונית לא פחות מאשר הסופרב, פיג'ו 508, המונדיאו אקובוסט ועוד כמה מתחרות שמציעות את אותה "טכנולוגיה חדשנית" שכולם מדברים עליה. לא רק על הנייר, אלא בדוגרי על הכביש.

.

 

ספר לי איפה ואיך אתה רואה את זה? כמובן "בדוגרי על הכביש".

האם אתה בעלים של אחת כזו?

בעבודה יש לי חברים שלקחו את ה-CX5 וציפו לצריכת דלק מדהימה (על פי הנתונים מהקטלוגים) ובפועל מאוד מאוכזבים מהצריכה.

בתוך העיר (חיפה) הממוצע של ה-CX5 עומד על 9 ק"מ לליטר, סביר לא יותר.

אם להשוות לפיז'ו 3008 שם יש "טכנולוגיה מתקדמת" לדבריך, הרכב משיג באותו התוואי צריכה טובה משמעותית (10.5 קמ"ל).

בנוסף, ה-CX5 זריז שוב, רק על הנייר, בפועל הוא מרגיש עצל ואיטי.

אז נכון, אולי אם יוצאים מהרמזור ולוחצים את הדוושה עד הסוף הרכב יכול להשיג נתון נאה (אך רחוק מאוד מהצהרת היבואן) אך בהתנהלות רגילה הרכב פשוט מרגיש כבר ואיטי (בעיקר עקב ניהול לקויי של המנוע/גיר).

אז נכון, אין לי כל ניסיון עם ה-6 החדשה, אך אם להסתמך על הניסיון שיש לי עם ה-CX5 בהחלט מרגיש כי מדובר במדבקה ושיווק טוב ולא הרבה יותר מזה.

פורסם
אני דווקא כן לקחתי אותה כדי להנות מנהיגה. סה"כ המכונית טובה, אוחזת ומתנהגת מצויין, גם אחרי 3 שנים עם אותם צמיגים מקוריים.

 

נסעתי עליה כמה פעמים(על הדור המתוח וגם על הזו מ2004),אין בה שום דבר מיוחד,היא לא חזקה במיוחד ולא מאובזרת ואני לא יודע על איזו התנהגות כביש אתה מדבר,מרגישה כמו כל ליסינגומטית אחרת.

אני מנסה לחשוב על תשובה שלא תוציא אותי גייז, לא תגרום לי לתאר לך את הג'ונסון שלי ולא תזכה אותי בהתראה. אין כזו.
פורסם

כל אחד וההרגשה שלו.

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

פורסם
ספר לי איפה ואיך אתה רואה את זה? כמובן "בדוגרי על הכביש".

האם אתה בעלים של אחת כזו?

בעבודה יש לי חברים שלקחו את ה-CX5 וציפו לצריכת דלק מדהימה (על פי הנתונים מהקטלוגים) ובפועל מאוד מאוכזבים מהצריכה.

בתוך העיר (חיפה) הממוצע של ה-CX5 עומד על 9 ק"מ לליטר, סביר לא יותר.

אם להשוות לפיז'ו 3008 שם יש "טכנולוגיה מתקדמת" לדבריך, הרכב משיג באותו התוואי צריכה טובה משמעותית (10.5 קמ"ל).

בנוסף, ה-CX5 זריז שוב, רק על הנייר, בפועל הוא מרגיש עצל ואיטי.

אז נכון, אולי אם יוצאים מהרמזור ולוחצים את הדוושה עד הסוף הרכב יכול להשיג נתון נאה (אך רחוק מאוד מהצהרת היבואן) אך בהתנהלות רגילה הרכב פשוט מרגיש כבר ואיטי (בעיקר עקב ניהול לקויי של המנוע/גיר).

אז נכון, אין לי כל ניסיון עם ה-6 החדשה, אך אם להסתמך על הניסיון שיש לי עם ה-CX5 בהחלט מרגיש כי מדובר במדבקה ושיווק טוב ולא הרבה יותר מזה.

 

לא. אני לא בעלים של אחת מאלו, אבל יצא לי לנהוג בשתיהן. גם ב-6 בנסיעה קצרה בעיר וגם ב-CX-5 נסעתי גם בבין-עירוני וגם בעיר. אם אתה לא מאמין לי, שוב אתה יכול לפנות לכל מבחן דרכים שנעשה לה שמשווה בינה לבין המתחרות ואתה תראה שצריכת הדלק שלה לא נופלת מאף מתחרה ואפילו טובה יותר (זה אולי יסביר לך יותר טוב, כי כנראה שבשבילך אני עצמי סתם זורק דברים לאוויר). בנוסף, תחת מאמץ הצריכה שהיא תציג לעומת המתחרות המוגדשות תהיה טובה בה בהפרש גדול יותר. הרכב גם לא איטי. לא יודע לאיזו פורשה התרגלת, אבל בפועל הרכב מרגיש די בסדר ובהתנהלות יומיומית אין כל כך הרגשה שחסר כוח. נכון שה"טורבואיות" יתנו ביצועים טובים יותר, אבל בכמה זה כבר ישנה לך ההבדל ביניהן בכבישים שיש לנו?

 

על הנייר אין ספק מי המהירה. מאזדה מבטיחה לזנק ל-100 קמ"ש ב-10.5 שניות – זמן שעד לא מזמן נחשב טוב. הבעיה שלה היא שה-508 תעשה זאת ב-9.2 שניות והמונדיאו ב-7.9 שניות! ואכן, על המסלול לא היו הפתעות. בזינוק הותירה המונדיאו את שתי האחרות הרחק מאחור. המכונית הזו היא באמת זאב בעור כבש, כאשר עם כל כך הרבה כוח, הביצועים שלה לא היו מביישים קומפקטית חמה. וזו עוד הגרסה החלשה. הרחק מאחוריה הפתיעה ה-6 בתגובה מיידית למצערת כאשר היא מסוגלת להיצמד ולעיתים אף להקדים את ה-508 עד אזור ה-50-60 קמ"ש. מכאן ה-508 עוברת אותה בברור. הדירוג היה דומה גם בהאצות ביניים אם כי ה-6 הייתה קרובה יותר ל-508.

 

אבל כל זה לא משקף את הסיפור האמיתי. לכשעצמה מציגה ה-6 חטיבת כוח נעימה, עם תגובות נכונות של התיבה, פעולה נמרצת כאשר צריך וצליל נעים תחת עומס ולא רועש בנהיגה רגועה. אבל היא חסרה את אותה פעולה נטולת מאמץ שיש למוגדשות הטורבו, שיכולות לשמור על קצב מהיר תוך תחושה עצלה ועם ליטוף המצערת. זה בולט בייחוד במונדיאו שצוברת מהירות באופן חסר מאמץ לחלוטין. לאורך המסלול ה-6 לא הרגישה איטית משמעותית אבל היא הייתה צריכה להתאמץ בשביל לעמוד בקצב האירופאי.

 

באופן די צפוי, התיבה היפנית שבמאזדה 6 היא הזורמת וגם הנעימה לתפעול ידני מההגה. התיבה של פיג'ו עדיפה בהרבה על מה שהתרגלנו לקבל מהצרפתים, וחטיבת כוח זו היא הטובה בהיסטוריה האוטומטית של היצרנית. ועדיין היא סובלת לעיתים מהשתהויות קלות (בזינוק או בהרפיה מהמצערת אחרי זינוק מהיר בעיר). התיבה במונדיאו פועלת באופן הרבה יותר נעים מהדו-מצמדית שבפוקוס, וזה בולט בעיר. אבל דווקא שם היא מעט פחות אינטואיטיבית וזורמת (בתמרוני חנייה, וזחילות) מאשר האוטומטיות הרגילות. ה-6 היא היחידה שמצוידת במערך עצור והתנע שלעתים הורגשה מדי.

 

במבחן מאומץ ה-6 לגמה 10.5 ק"מ לליטר מול 9 למונדיאו ו-7.8 ל-508 אך בתנאי שיוט מגוונים (כולל מהירויות כביש 6) היא רשמה 18.2 מול 15.2 ו-17.2 בהתאמה. בסוף המבחן קיבלנו ממוצע של 14.4 ק"מ לליטר ב-6 לעומת 12.5 ב-508 ו-12 במונדיאו. התחושה הלא מדעית הייתה שבנסיעה עירונית הפער לטובת ה-6 יכול אף לגדול (גם בגלל מערך העצור והתנע).

^ כל זה נאמר במבחן דרכים שנעשה בין ה-6, לבין המונדאו אקובוסט ופיג'ו 508.

אגב ב-6 החדשה הגיר מתנהג בצורה טובה יותר משמעותית מה-CX-5, לפחות בתחושה שלי. שם הגיר פחות ממהר לעלות הילוכים בדחיפות.

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

זהו. המאזדה נמסרה והסוזוקי הגיעה אליי.

 

mizk.jpg

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

×
×
  • תוכן חדש...