Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4928 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
מכללה טובה מאוד , מה גם שיש סיכוי טוב שתיצור שם קשרים טובים שלא תיצור במכללות אחרות ולא באוניברסיטאות.

 

יש אמת בכך שבוגריה מרוויחים כ25% יותר משאר בוגרי האונ' ? מסתכלים עליהם בעין טובה בראיונות עבודה ?

 

אני לא רוצה לעשות את טעות "המכללה", יש לי נתונים טובים אך אני עדיין מפחד שבסוף אני אהיה חייב להמשיך למאסטרס כי אני לא אמצא עבודה בשוק.

בהתחשב בכך שהלכה לי התעודת יושר אז מה כבר נשאר ? ;)

 

את עניין הקשרים אני עדיין לא מבין, ככל הנראה מפאת גילי הצעיר, אך זה יכול לתרום לי ב..?

אשמח לכמה דוגמאות.

 

ושאלה אחרונה: האם התואר שלהם נחשב לבין לאומי ? הכוונה, האם ארצה לעשות בעתיד רילוקיישן מעסיקים מחו"ל ידעו שמדובר על מוסד מכובד כמו שמציינים ?

כולם בכפר עם AK ורק אתה עם קפצונים ?

 

זה לא קצת דפוק ?

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מאסטרס לא ישנה הרבה לגבי עבודה. מה שמשנה זה קשרים ונסיון, אח"כ ההשכלה.

 

אני תוהה מה יקרה אם מישהו, במקום לבזבז 3-4 שנים על אוניברסיטה, יקדיש את הזמן הזה ללימוד עצמי של תכנות. ההרגשה המאוד חזקה שלי היא שהוא יהיה יותר טוב ויותר מועיל מכל בוגר מדמ"ח, לרבות הטכניון.

 

בכל אופן, לא הייתי בכלל טורח עם מכללה. עדיף - לדעתי כמובן - כבר לא ללמוד כלל. תואר ממכללה זה בעיני מעסיק איכותי דגל אדום - "אני לא אוהב שקשה לי" או "אני לא חכם מספיק". זה לא באמת אומר כלום על האדם עצמו, מהנדס אלקטרוניקה איתו אני מאוד אוהב לעבוד הוא בוגר מכללה; אבל בתור מעסיק, בהנתן בוגר טכניון ובוגר HIT...

 

אני באמת מציע את אופציית הלימוד העצמי כמשהו רלוונטי. אני לא מבין למה אנשים הם כלכך חסרי מעוף וישע שהם ישר רצים לכל מוסד שניאות לקבל אותם מבלי לשקול את האופציה הזו.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם
מאסטרס לא ישנה הרבה לגבי עבודה. מה שמשנה זה קשרים ונסיון, אח"כ ההשכלה.

 

אני תוהה מה יקרה אם מישהו, במקום לבזבז 3-4 שנים על אוניברסיטה, יקדיש את הזמן הזה ללימוד עצמי של תכנות. ההרגשה המאוד חזקה שלי היא שהוא יהיה יותר טוב ויותר מועיל מכל בוגר מדמ"ח, לרבות הטכניון.

 

בכל אופן, לא הייתי בכלל טורח עם מכללה. עדיף - לדעתי כמובן - כבר לא ללמוד כלל. תואר ממכללה זה בעיני מעסיק איכותי דגל אדום - "אני לא אוהב שקשה לי" או "אני לא חכם מספיק". זה לא באמת אומר כלום על האדם עצמו, מהנדס אלקטרוניקה איתו אני מאוד אוהב לעבוד הוא בוגר מכללה; אבל בתור מעסיק, בהנתן בוגר טכניון ובוגר HIT...

 

אני באמת מציע את אופציית הלימוד העצמי כמשהו רלוונטי. אני לא מבין למה אנשים הם כלכך חסרי מעוף וישע שהם ישר רצים לכל מוסד שניאות לקבל אותם מבלי לשקול את האופציה הזו.

ומישהו עם לימוד עצמי יצליח למצוא עבודה? מה הוא ירשום בקורות חיים?

ומה זה משנה אם לבנאדם יש כבר קומבינה? אם מישהו סיים תואר ממכלה כלשהי וישר סידרו לו עבודה אז באמת משנה מה המכללה? הרי עוד כמה שנים יהיה לו את הנסיון הנדרש להתקדם לא כך?

אנשים רוצים תואר מוכח ואם אין אפשרות לאונ' יסתפקו במכללה. לאט לאט הפערים האלו יצטמצו רועי , ולאונ' תהיה עדיפות קטנטה אבל לא גדולה כל כך על המכללות המובילות (להוציא אולי את הטכניון)

כמו שאמרת , לא חשוב מה איפה אתה לומד , חשוב את מי אתה מכיר. ועוד יותר חשוב הנסיון שלך.

9.5 שעות דייט ? בערך המערכת יחסים הכי ארוכה שלי
פורסם
ומישהו עם לימוד עצמי יצליח למצוא עבודה? מה הוא ירשום בקורות חיים?

ומה זה משנה אם לבנאדם יש כבר קומבינה? אם מישהו סיים תואר ממכלה כלשהי וישר סידרו לו עבודה אז באמת משנה מה המכללה? הרי עוד כמה שנים יהיה לו את הנסיון הנדרש להתקדם לא כך?

אנשים רוצים תואר מוכח ואם אין אפשרות לאונ' יסתפקו במכללה. לאט לאט הפערים האלו יצטמצו רועי , ולאונ' תהיה עדיפות קטנטה אבל לא גדולה כל כך על המכללות המובילות (להוציא אולי את הטכניון)

כמו שאמרת , לא חשוב מה איפה אתה לומד , חשוב את מי אתה מכיר. ועוד יותר חשוב הנסיון שלך.

 

הוא ירשום את הנסיון הרלוונטי שלו בשפות ופלטפורמות עדכניות (מה שאין לבוגר מדמ"ח). הוא יתן לינקים לפרוייקטים שלו בgithub אם הוא השכיל לעשות כאלו. הוא יציע את עצמו בחינם (כן כן) למקומות עבודה למשך חצי שנה (לפחות הוא לא ישלם על זה, בניגוד לאוניברסיטה) בשביל להכנס בדלת ולקשור קשרים. למען הסר ספק, כשדיברתי על "קשרים" לא התכוונתי לקומבינות אלא קשרים שאתה צובר במהלך העבודה שלך. אנשים שהיו במקום העבודה שלך ועברו לחברות אחרות, חברים של חברים וכו'.

 

ואם התחום לא מתאים לו, הוא יגלה את זה הרבה יותר מוקדם מאשר שהוא היה מגלה בלימודים אוניברסיטאיים, וילך לעשות משהו אחר.

 

העלות, מבחינת כסף וזמן, של לימודים אקדמאיים היא אדירה. התועלת בפועל של לימודים כאלו היא זניחה. הכלים ללמוד בעצמך שקיימים כיום, היו קיימים רק בקושי לפני חמש שנים ובכלל לא לפני עשר. כנ"ל לגבי הפלטפורמות (ספציפית ווב ומובייל).

 

האפשרות של אדם כיום לקח את הטלפון שלו, להוריד SDK ידידותי, ללמוד את המערכת תוך קריאת מדריכים וחיפוש בגוגל, לכתוב אפליקציות ולהפיץ אותן לכל העולם היא משהו שפשוט לא היה קיים. כשתסיים, כבר תדע תכנות בסיסי, תבין איך נראה API, תדע איפה לחפש כשחסר לך מידע ויהיה לך משהו שעשית להראות לעולם (במקרה הממש טוב, עוד תעשה מזה כסף).

 

בנסיבות כאלו, אין שום ערך לתואר. וסליחה עם כל הלומדים. חכו שתצאו לשוק, הא?

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

דווקא ב HIT בתואר במדעי המחשב או במסלול דומה של מערכות מידע (לא זוכר בדיוק) על התעודה יהיה רשום BA של אוניברסיטת ת"א, היה לי חבר שלמד שם והיה מציג כך את התואר בראיונות עבודה כבוגר ת"א, וזה עבד.

פורסם

רועי , זה ברור לך שזו נאיביות מוחלטת מה שאתה אומר?

יש הרבה דברים שקשה ללמוד בהתכתבות.

יש המון מקומות שלא יביאו לראיון בכלל משהו בלי תואר (גם בחינם)

ורוב האנשים לא מסוגלים ללמוד חומר כזה לבד. בטח שלא כשיצתרכו נושאים יותר מתקדמים באלגוריטמיקה , מבני נתונים וDesign patterns (שחלקם גם דורשים לימוד של בסיס מתמטי).

אחרת למה יש בכלל לימודים גבוהים? הרבה תחומים אפשר ללמוד את התכלס לבד בחצי מהזמן.

 

לגבי השאלות על הבין תחומי - "במקרה" סיימתי שם תואר (וכן כמה מחברי) ואני עובד בתעשיה משנת 2000:

לגבי השכר - היו כמה סקרים שהראו שבוגרי המסלול עובדים במשכורות הגבוהות ביותר. קח בחשבון אבל שהרבה ממי שניגש שם ללמוד - או בעל רקע עוד ממקודם , או עובד תוך כדי או מקושר / "מתקשר" תוך כדי לגורמים בתעשייה.

כמו כן - יש כמות נכבדת של אנשים שמקימים חברות תוך כדי / אחרי הלימודים שלמדו איתי.

 

קשרים זה הדבר השני הכי חשוב שאתה יכול להוציא מהלימודים אחרי תואר. אולי אפילו ראשון.

להעביר קורות חיים דרך משהו לעומת לשלוח לחברות השמה או ישירות לכח אדם.- מביאות לתוצאות שונות לגמרי.

 

לגבי תואר בין לאומי - בהחלט. יש להם גם הרבה סטודנטים שהמשיכו לתארים מתקדמים במוסדות הכי נחשבים בחו"ל.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

כמו ליביו גם אני בוגר של מדמ"ח בבין תחומי, עובד בתעשיה משנת 2000 בערך והלימודים שם היו תענוג. היחס של המרצים לסטודנטים, העובדה שמביאים לשם את המרצים הכי טובים בתחום, הציוד והמעבדות המאובזרות והלימודים הקשים.

 

מבין אלה שלמדו איתי (סיימתי ב-2003) רבים מהם (כולל אני) פתחנו סטארטאפים משל עצמנו בזכות התמיכה של המרכז הבין תחומי, ואני לא מרגיש שום נחיתות ביחס לבוגרים שלמדו במוסדות אחרים.

למען האמת, כדי להתכונן למבחנים היינו פותרים מבחנים של מוסדות אחרים והם לא היו יותר קשים מהמבחנים שלנו.

 

קורסים שפותחו בבין תחומי נלמדים היום באוניברסיטה העברית, ב-MIT ובעוד מקומות.

רק כדי לסבר את האוזן, בוגרים רבים עובדים בגוגל, פייסבוק, טוויטר, HP, אפל ובכל חברה נחשבת אחרת.

 

אני מסכים ולא מסכים עם רועי לגבי לימוד עצמי. אני הגעתי לתחום אחרי שנים של התעסקות בזה בתור תחביב ואין ספק שבזכות זה הידע שלי מאוד רחב. בגלל שזה תחביב ולא רק מקצוע אז אני גם אוהב להתעדכן בנושאים טכניים כאלו גם כשאני בבית.

מצד שני, את הידע התיאורטי הרחב שיש לי היום (ואני לא מדבר על מבני נתונים או אלגוריתמיקה של תואר ראשון, כי אלה דברים פשוטים) אני לא חושב שהייתי יכול לקבל בלי לימודים גבוהים.

מצד שני רוב האנשים לא משתמשים בידע הזה במהלך הקריירה שלהם, אבל אני בחרתי מסלול שהוביל אותי כן להשתמש בו.

 

ככה שזה תחום מאוד מאוד רחב ותלוי מה אתה רוצה לעשות בהמשך.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

פורסם

אם אני זוכר נכון זה באזור ה36K לשנה. אשתו של המפקד שלי בצבא הייתה מנהלת הרישום בבין-טחונים.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם
רועי , זה ברור לך שזו נאיביות מוחלטת מה שאתה אומר?

יש הרבה דברים שקשה ללמוד בהתכתבות.

יש המון מקומות שלא יביאו לראיון בכלל משהו בלי תואר (גם בחינם)

ורוב האנשים לא מסוגלים ללמוד חומר כזה לבד. בטח שלא כשיצתרכו נושאים יותר מתקדמים באלגוריטמיקה , מבני נתונים וDesign patterns (שחלקם גם דורשים לימוד של בסיס מתמטי).

אחרת למה יש בכלל לימודים גבוהים? הרבה תחומים אפשר ללמוד את התכלס לבד בחצי מהזמן.

 

אני רוצה לחזק את הדברים של Liviur.

 

ברוב מקומות העבודה דרישת הסף היא תואר ראשון רלוונטי, ואף אחד לא יזמן אותך לרעיון בלי זה. נכון שאחרי שנה שנתיים ניסיון אף אחד לא ישאל אותך על התואר שלך, אבל לעבודה הראשונה זה בד"כ תנאי סף.

 

להציע את עצמך בחינם זה מטבע שיש לו שני צדדים, יש כאלה שיתפסו את זה בצורה טובה ויש כאלה שיראו את זה בתור מישהו שלא מעריך את עצמו מספיק ויעברו הלאה.

 

במקומות גדולים הסינון הראשוני מתבצע ע"י מחלקות משאבי אנוש ולא ע"י המתכנתים עצמם. גם שם, מועמד ללא תואר בד"כ יפסל אוטומטית.

 

מעבר לזאת, במהלך הלימודים אתה יכול להתקבל לעבודת סטודנט בתחום ואז במקביל ללימודים לצבור ניסיון חשוב. יש המון משרות שפתוחות רק לסטודנטים.

 

כמובן, שכל מה שכתבתי הוא בתנאי שאתה לומד במקום נורמאלי, אוניברסיטה או מכללה טובה.

SAY MY NAME | www.alonadler.com

פורסם
דווקא ב HIT בתואר במדעי המחשב או במסלול דומה של מערכות מידע (לא זוכר בדיוק) על התעודה יהיה רשום BA של אוניברסיטת ת"א, היה לי חבר שלמד שם והיה מציג כך את התואר בראיונות עבודה כבוגר ת"א, וזה עבד.

 

לא יודע מה חבר שלך רשם , אבל התואר הוא BSC , פעם לפני הרבה שנים המכללה הייתה שלוחה של אונ' ת"א

9.5 שעות דייט ? בערך המערכת יחסים הכי ארוכה שלי
פורסם

גם אני שייך לקבוצת בוגרי מדמ"ח בבינתחומי כאן.

לדעתי רמת הלימודים במסלול גבוהה משאר המכללות by far (ממה ששמעתי במהלך השנים על שאר המכללות), ולא רק בגלל איכות הלימודים אלא כל מה שמסביב, בין אם זה יזמות, קשרים, השילוב עם מנהל עסקים, פרקטיקה ועוד. בדיעבד כיום אם היית נותן לי את האפשרות לבחור בינתחומי או את"א, הייתי עדיין בוחר בבינתחומי.

 

ממליץ בחום. שווה כל שקל, במיוחד עם מלגה.

 

לגבי קבלה לעבודה, כל מי שאני מכיר מהמחזור שלי עובד בתעשיה (למעט בודדים אולי), בין אם זה סטארטאפים שהקימו, או רק עובדים בהם, ועד קורפורייטים גדולים. חוץ מזה שכבר מנהלים רבים בחברות הם בעצמם בוגרי הבינתחומי - תעשה את החשבון לבד.

 

לגבי התואר, אם זה BSC או BA או Bחרטא. זה לא משנה. הכל תלוי בך. אם לא מעניין אותך ללמוד שנה נוספת (יש יגידו "סתם"), לך על מדעי המחשב ולא הנדסה.

172

פורסם

אני באמת מציע את אופציית הלימוד העצמי כמשהו רלוונטי. אני לא מבין למה אנשים הם כלכך חסרי מעוף וישע שהם ישר רצים לכל מוסד שניאות לקבל אותם מבלי לשקול את האופציה הזו.

 

 

אני מאוד נגד. אם יש את הזמן, כדאי ללמוד באקדמיה. תקבל שם דברים בסיסיים כמו מתמטיקה ולוגיקה שיפשטו פתרון בעיות בעתיד.

 

אם הוא רוצה להיות מתכנת, אפשר ללמוד לבד.

אם הוא רוצה להיות מפתח, מהנדס, צריך בסיס אקדמי חזק לדעתי. אלה דברים שקשה מאוד (מאוד) ללמוד לבד.

172


×
×
  • תוכן חדש...