Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פונטו 98, Map sensor?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4959 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

צהריים טובים

 

ברשותי פיאט פונטו sx75 מודל 98 ולאחרונה אני נתקל בבעית צריכת דלק דיי חמורה.

המנוע מניע מצויין, גם הנעה קרה וגם חמה. אין איזשהן בעיות כח אך בלחיצות גז חזקות

עשן שחור יוצא מהאגזוז, מלווה בריח חריף. כמו שציינתי, גם צריכת הדלק גרועה ביותר.

 

חקרתי קצת בפורום והבנתי שכנראה מדובר בתערובת עשירה מדי, בדקתי את כמות השמן והיא תקינה מה שמביא

אותי לאפשרות שהmap sensor תקול והECU פשוט מכניס הרבה יותר מדי דלק למנוע, שמאוחר יותר מתבטא כפיח

כתוצאה מהדלק שלא נשרף.

 

מה אתם חושבים שעוד יכולה להיות הבעיה? האם באמת מדובר בMAP SENSOR?

הבנתי שאפשר גם לבדוק אותו ע"י הכנסת לחץ מווסת שיתבטא במתח שהחיישן יוציא. הבעיה שלא כ"כ הצלחתי לאתר את החיישן בתא המנוע.

:conf: :conf:

 

תודה מראש!

פורסם

תקלות ב MAP SENSOR מאופיינות בחיתוכים, השתנקויות, כיבוי מנוע, סחיבה לא אחידה וכד'.

 

אם הבעיה שלך היא רק תערובת עשירה וכל היתר תקין, כדאי לבדוק חיישן חמצן, לחץ דלק, חיישן טמפ' נוזל קירור וכד'.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

קיימים חיתוכים בסלד"ים שבין 2.5 ל5K.

 

בחיישן חמצן הכוונה לחיישן למבדה שנמצא בסעפת הפליטה בתא המנוע?

 

אגב, אשמח אם מישהו יוכל לפרט היכן נמצא בפונטו חיישן הלחץ האבסולוטי (MAP)

פורסם

לא מכיר את הפונטו אבל בהרבה רכבים חיישן MAP הינו חלק אינטגרלי ממחשב הרכב לכן אין באפשרותך להחליפו.

 

חיישן חמצן=חיישן למבדה (למדה)=lambda sensor=Oxygen sensor

איזה כייף לי :)

פורסם

שלום לכל חברי הפורום ולמנהלים.

ברכב הזה החיישן מאפ ממוקם על קיר האש מצד ימין מלפנים ולרוב הוא מכוסה בכיסוי פלסטיק שחור יחד עם עוד מחברים חשמליים.

החיישן מקבל את המיידע על עומס המנוע דרך צינור וואקום המחבר בינו לסעפת הייניקה בחלקה התחתון מימין.

יש לוודא את תקינות הצינור וחיבורו לסעפת היניקה ולחיישן ראשית (הוא נוטה להקרע ולהתנתק עם הזמן).

בעם הצינור מחובר כראוי לחיישן ולסעפת יש לחבר סורק ולהתחיל תהליך אבחון מסודר.

בברכה.

חיים יוד.

פורסם

חברים תודה רבה!

 

מצאתי את חיישן הלחץ האבסולוטי, עקבתי אחר צינור הואקום שמתחבר אליו ולהפתעתי גיליתי כי הצינור קרוע לגמרי בסופו.

החלפתי את הצינור ואיבטחתי אותו. כמו קסם, המנוע עובד הרבה יותר עגול.

עשן שחור כמעט ולא יוצא מהאגזוז אבל אני מניח שאלו רק שאריות פיח שנשארו. אבצע בדיקת צריכת דלק בכדי לוודא שהבעיה

באמת נפתרה.

 

שוב, המון חומר מצאתי כאן בפורום, תודה רבה

×
×
  • תוכן חדש...