Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5010 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מוזר, אבל הטיפול הראשוני עלי לבצע ברכב החדש שלי על פי ספר הטיפולים הוא 15,000 או שנה.

 

עד כמה שאני יודע, הדבר הנכון הוא לבצע טיפול ראשוני של החלפת שמן לרכב חדש עד 1000 ק"מ ראשונים.

המחמירים אף ממליצים לבצע אותו אחרי 100 ק"מ. הסיבה היא חלקיקי המתכת הנושרים מחלקי המנוע השונים ומסתובבים חופשי במערכת השמן ועלולים ליצור נזק.

 

כל אחד שיבדוק את השמן אחרי כמה מאות ק"מ כבר יוכל להבחין כי השמן אינו שקוף אלא מקבל גוון מתכתי (אותם פיסות מתכת שהזכרתי) המסתובבים בשמן ומחפשים מקום לנזק אפשרי.

 

למישהו יש מידע מדוע אם כן היצרן מעדיף להמתין 15,000 ק"מ? זה לא מעט זמן!

אני זוכר כי במכוניות קודמות שהיו לי תמיד היה נהוג טיפול ראשוני כזה. מה נשתנה?

פורסם

יש האומרים לא צריך הצמד להוראות היצרן , ואחרים מעדיפים להחליף .

אני ברכב חדש , מבצע החלפת שמן + פילטר אחרי כ 1000-1500 ק"מ .

 

היו על כך דיונים -

 

1 . - http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=431119&highlight=%D7%94%D7%A8%D7%A6%D7%94

2 . - http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=250933&highlight=%D7%94%D7%97%D7%9C%D7%A4%D7%AA+%D7%A9%D7%9E%D7%9F

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

טיפול "1000" ק"מ באמת היה נהוג עד ממש לא מזמן.

 

מטרתו היא לרוקן את השמן ולהחליף פילטר שספגו חלקקים, שנוצרים כתוצאה משחיקה יחסית גדולה של המנוע בקילומטרים הראשונים, כמו כן בטיפול זה היו עושים ביקורת כללית לרכב, על מנת לאתר ולתקן תקלות הרכבה.

 

 

כיום, עם עליית הדיוק וההקפדה בייצור המנועים, ושיפור ברמת השמנים אין יותר צורך בהחלפת שמן אחרי 1000 ק"מ.

 

יש לעקוב אחרי צריכת שמן של המנוע באלפי קילומטרים הראשונים, היא עלולה להיות גבוהה יותר מהרגיל.

 

אתה כמובן יכול לבצע החלפה יזומה, אם אתה רואה זאת לנכון.

לדעתי - זה ביזבוז כסף מיותר.

 

 

×
×
  • תוכן חדש...