Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5051 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם!

 

יש לי טנדר סובארו 4X4 מדהים עם 250K ק"מ שרוב חייו עברו בחקלאות ודרכי עפר בלבד, לפני כמה שבועות המנוע לא עבד חלק, אז בדקתי ובדקתי והפלגים היו מלאים שמן, זה היה 5000 ק"מ לאחר הטיפול האחרון, החלפתי פלגים והדיאגנוזה הייתה שהרינגים עשו את שלהם ופלגים אני אחליף כל 5 ולא כל 10 אלף, אממה! לאחר כמעט 1000 ק"מ המנוע שוב מגמגם והפלגים מלאים שמן שוב ושחורים כבעבר.

 

מה דעתכם? האם העניין הוא רינגים שחוקים פתאום, או אטם ראש מנוע שמעביר שמן לתא השריפה?

 

יש לציין ששלושה פלגים התפחמו והרביעי סביר ושהרכב מטופל ללא רבב מבחינת פילטרים וכמויות נוזלים, בהנעה ראשונה יש מעט עשן כחלחל ואח"כ אין עישון אמיתי

בנוסף הרכב עובד בעיקר בקיץ (בחקלאות בתפקיד טרקטור נוסף) ורוב השנה הוא רכב שלישי במשפחה

פורסם
שלום לכולם!

 

יש לי טנדר סובארו 4X4 מדהים עם 250K ק"מ שרוב חייו עברו בחקלאות ודרכי עפר בלבד, לפני כמה שבועות המנוע לא עבד חלק, אז בדקתי ובדקתי והפלגים היו מלאים שמן, זה היה 5000 ק"מ לאחר הטיפול האחרון, החלפתי פלגים והדיאגנוזה הייתה שהרינגים עשו את שלהם ופלגים אני אחליף כל 5 ולא כל 10 אלף, אממה! לאחר כמעט 1000 ק"מ המנוע שוב מגמגם והפלגים מלאים שמן שוב ושחורים כבעבר.

 

מה דעתכם? האם העניין הוא רינגים שחוקים פתאום, או אטם ראש מנוע שמעביר שמן לתא השריפה?

 

יש לציין ששלושה פלגים התפחמו והרביעי סביר ושהרכב מטופל ללא רבב מבחינת פילטרים וכמויות נוזלים, בהנעה ראשונה יש מעט עשן כחלחל ואח"כ אין עישון אמיתי

בנוסף הרכב עובד בעיקר בקיץ (בחקלאות בתפקיד טרקטור נוסף) ורוב השנה הוא רכב שלישי במשפחה

 

שלום רב !

שים לב למשפטים שהדגשתי בכחול ובאדום:

מי קבע ועל סמך מה ,שהרינגם "הלכו" ולאן הלכו, לטייל ?!

איזה הליכי בדיקה נערכו על מנת לאשש קביעה זאת?

מה מפלס השמן במנוע(אפשרות סבירה שיש עודף שמן), מה צמיגות השמן בה אתה נוהג להשתמש, ומה שם יצרן השמן הרשום על האריזה?

מתי טופל הקרבורטור ברכבך, האם הוא בעל צוק אוטומטי, והאם תצרוכת הדלק גבוהה ברכב, והם נפלט עשן שחור מצינור הפליטה דרך קבע, או רק בעת התנעה, מה שמעיד על תערובת דלק עשירה שמפייחת את הפלגים, בתוספת שמן מנוע לא מתאים, ולא איכותי, ולא בצמיגות המתאימה, ובגלל עודף שמן באגן, ונשמי שמן סתומים, שגורמים ללחצי יתר בעוקה, ולהזרמת שמן דרך הנשמים, לבית מסנן האוויר ולקרבורטור, וגורמים להצפת בית המסנן אוויר בשמן, כולל מסנן האוויר בעצמו.

 

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם
שלום רב !

שים לב למשפטים שהדגשתי בכחול ובאדום:

מי קבע ועל סמך מה ,שהרינגם "הלכו" ולאן הלכו, לטייל ?!

איזה הליכי בדיקה נערכו על מנת לאשש קביעה זאת?

מה מפלס השמן במנוע(אפשרות סבירה שיש עודף שמן), מה צמיגות השמן בה אתה נוהג להשתמש, ומה שם יצרן השמן הרשום על האריזה?

מתי טופל הקרבורטור ברכבך, האם הוא בעל צוק אוטומטי, והאם תצרוכת הדלק גבוהה ברכב, והם נפלט עשן שחור מצינור הפליטה דרך קבע, או רק בעת התנעה, מה שמעיד על תערובת דלק עשירה שמפייחת את הפלגים, בתוספת שמן מנוע לא מתאים, ולא איכותי, ולא בצמיגות המתאימה, ובגלל עודף שמן באגן, ונשמי שמן סתומים, שגורמים ללחצי יתר בעוקה, ולהזרמת שמן דרך הנשמים, לבית מסנן האוויר ולקרבורטור, וגורמים להצפת בית המסנן אוויר בשמן, כולל מסנן האוויר בעצמו.

 

בברכה

צביקה

היי צביקה,

האם התזות שמן מוגברות למערכת האויר דרך הנשם לא מעיד על חדירת קומפרסייה למערכת השימון עקב טבעות בוכנה גמורות שלא אוטמות כראוי? ומכך גם ניגזר ששמן חודר דרכם אל תאי השריפה וניזרק ישירות לכיוון הפלאגים שמהכמות המוגברת לא מצליחים לשרוף את השמן בכמויות שכאלה?

פורסם

אני גם מנסה להבין מפותח השירשור היכן הפלאגים מלאים בשמן? מהצד של חיבורי חוטי ההצתה אליהם? כי אם כך הבעיה גם יכולה לנבוע מאטם מיכסה שסתומים/גומיות לפלאגים... והגימגום נובע בעצם מהצתה לקוייה של החוט עם הפלאג

פורסם
היי צביקה,

האם התזות שמן מוגברות למערכת האויר דרך הנשם לא מעיד על חדירת קומפרסייה למערכת השימון עקב טבעות בוכנה גמורות שלא אוטמות כראוי? ומכך גם ניגזר ששמן חודר דרכם אל תאי השריפה וניזרק ישירות לכיוון הפלאגים שמהכמות המוגברת לא מצליחים לשרוף את השמן בכמויות שכאלה?

 

מאור ידידי שלום רב !

לא בכל המקרים ולא בסובארו.

בסובארו נפוצה תופעה שלצנרת נשם סתומה, בוצה בקצה החיבור במכסה השסתומים, בחיבור צינור הנשם מגומי, מה שיוצר ללחצים בעוקה, ולפריצת שמן ממחזירי שמן קדמי ואחורי, חיבור משאבת שמן חיצונית לבלוק, וחדירת שמן לבית מסנן האוויר, הדבר נגרם גם משמן לא איכותי , ובעל צמיגות לא מתאימה.

חדירת שמן דרך הטבעות לצילנדר, תאופיין בצורת עשן לבן/ תכלחל, בדרך קבע מצינור הפליטה, צריכת שמן גבוה, הגבוהה מהנדרש, ובלחצים בעוקת השמן, בגלל קומפרסיה שחודרת לאגן השמן, ותגרום להזעה גדולה באזור החיבורים של מכסאות השסתומים, אטם אגן השמן, ולהרטבה של הפלגים, במקרה של טבעת שמן שבורה או שחוקה ולחוסר סחיבה.

פיוח הפלגים נובע מההקרבורטור, כשהמנוע לא עובד סדיר וחלק וכאשר החלפת הפלגים , מטיבה עם כך על לזמן קצר, מעידה על פלגים מפויחים, ואו רטובים בשמן או שניהם גם יחד.

עשן סמיך עם ההתנעה יכול להעיד כל גומיות שסתומים יבשות הזקוקות להחלפה,, ו/או מובילים שחוקים.

כמדומני שבסובארו אין גומיות סתומים בשסתומים פליטה בלבד.

המתן להבהרה וחדוד בעיניין זה.

הרטבת הפלגים בחלק החיצוני של הפלג בסובארו נדירה מכיוון שבמנוע בוקסר מכסה השסתומים נמצא מתחת לפלגים.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם
על פניו ניראה שמדובר ברינגים שעשו את שלהם אבל מה קורה באיזור בית פילטר האויר שאתה פותח אותו? האם קיים שם התזות מרובות של שמן מנוע?

 

בית פילטר אוויר נראה תקין ללא התזות שמן...

פורסם
שלום רב !

שים לב למשפטים שהדגשתי בכחול ובאדום:

מי קבע ועל סמך מה ,שהרינגם "הלכו" ולאן הלכו, לטייל ?!

איזה הליכי בדיקה נערכו על מנת לאשש קביעה זאת?

מה מפלס השמן במנוע(אפשרות סבירה שיש עודף שמן), מה צמיגות השמן בה אתה נוהג להשתמש, ומה שם יצרן השמן הרשום על האריזה?

מתי טופל הקרבורטור ברכבך, האם הוא בעל צוק אוטומטי, והאם תצרוכת הדלק גבוהה ברכב, והם נפלט עשן שחור מצינור הפליטה דרך קבע, או רק בעת התנעה, מה שמעיד על תערובת דלק עשירה שמפייחת את הפלגים, בתוספת שמן מנוע לא מתאים, ולא איכותי, ולא בצמיגות המתאימה, ובגלל עודף שמן באגן, ונשמי שמן סתומים, שגורמים ללחצי יתר בעוקה, ולהזרמת שמן דרך הנשמים, לבית מסנן האוויר ולקרבורטור, וגורמים להצפת בית המסנן אוויר בשמן, כולל מסנן האוויר בעצמו.

 

בברכה

צביקה

 

הרינגים כמו רינגים יודעים להתבלות ולהאכל, לא עשיתי בדיקה במוסך ואני יודע שניתן לעשות בדיקת קומפרסיה, בכל מקרה השמן שאני משתמש בו הוא שמן זול "סי הורס" 20W50 ובזמן האחרון כשחסר שמן אני מוסיף שמן 10W40 (אותו שמן כמו לדיזל קל- לטרקטור השני...)

 

הקרבורטור טופל לשני שנתיים טיפול מלא ומדי פעם אני שם לו ספריי לשמור עליו תקין, צריכת הדלק סבירה אבל כמו שציינתי הרכב עובד כטרקטור (מושך 1-2 טון למשך כמה קילומטרים) כך שקשה לבדוק צריכת דלק לעומת העבר

הצ'וק הוא ידני ועובד טוב, אין עשן כלשהו לאחר הנעה ראשונה באותו היום ואין צורך בצ'וק אחריה ואני ממלא שמן עד ה3/4 של הקו העליון במדיד

 

כמו שרשמתי בתגובה אחרת בית פילטר האוויר נראה תקין ללא שמן עודף

 

תודה על התגובה המלאה!

פורסם
אני גם מנסה להבין מפותח השירשור היכן הפלאגים מלאים בשמן? מהצד של חיבורי חוטי ההצתה אליהם? כי אם כך הבעיה גם יכולה לנבוע מאטם מיכסה שסתומים/גומיות לפלאגים... והגימגום נובע בעצם מהצתה לקוייה של החוט עם הפלאג

 

הפלגים מלאים בשמן מהצד של תא השריפה ולא מהצד של החיבור (בכל מקרה בעיה של שימון החלק החיצוני של הפלג לא נשמעת רלוונטית לסובארו שם הפלגים נחים על הצד)

פורסם
מאור ידידי שלום רב !

לא בכל המקרים ולא בסובארו.

בסובארו נפוצה תופעה שלצנרת נשם סתומה, בוצה בקצה החיבור במכסה השסתומים, בחיבור צינור הנשם מגומי, מה שיוצר ללחצים בעוקה, ולפריצת שמן ממחזירי שמן קדמי ואחורי, חיבור משאבת שמן חיצונית לבלוק, וחדירת שמן לבית מסנן האוויר, הדבר נגרם גם משמן לא איכותי , ובעל צמיגות לא מתאימה.

חדירת שמן דרך הטבעות לצילנדר, תאופיין בצורת עשן לבן/ תכלחל, בדרך קבע מצינור הפליטה, צריכת שמן גבוה, הגבוהה מהנדרש, ובלחצים בעוקת השמן, בגלל קומפרסיה שחודרת לאגן השמן, ותגרום להזעה גדולה באזור החיבורים של מכסאות השסתומים, אטם אגן השמן, ולהרטבה של הפלגים, במקרה של טבעת שמן שבורה או שחוקה ולחוסר סחיבה.

פיוח הפלגים נובע מההקרבורטור, כשהמנוע לא עובד סדיר וחלק וכאשר החלפת הפלגים , מטיבה עם כך על לזמן קצר, מעידה על פלגים מפויחים, ואו רטובים בשמן או שניהם גם יחד.

עשן סמיך עם ההתנעה יכול להעיד כל גומיות שסתומים יבשות הזקוקות להחלפה,, ו/או מובילים שחוקים.

כמדומני שבסובארו אין גומיות סתומים בשסתומים פליטה בלבד.

המתן להבהרה וחדוד בעיניין זה.

הרטבת הפלגים בחלק החיצוני של הפלג בסובארו נדירה מכיוון שבמנוע בוקסר מכסה השסתומים נמצא מתחת לפלגים.

בברכה

צביקה

 

שלום צביקה, נראה לי שכדאי לי להחליף פלגים ולהחליף לשמן מנוע איכותי 20W50 כמו כן לתת למוסכניק לפתוח מכסה שסתומים ולבדוק מה העניינים שם, נשמע הגיוני?

פורסם

אתה פשוט טוחן את הרכב, למשוך 2 טון עם הרכב הזה זה לא משהו שהרכב הזה בנוי אליו באופן יומיומי,

ובנוסף יש בלאי של שנים,

 

לפני כל פתיחה של המנוע, תבצע בדיקת קומפרסיה, וככה תראה אם המנוע גמור או שזו בעיה אחרת.

 

( תבדוק אם ניתן להשיג קיט שלייף)

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

×
×
  • תוכן חדש...