Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5046 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

פיוז האחראי על מרים החלונות בנעילה מתנפח ומתעוות אך לא נשרף.

 

לאחרונה החלונות הפסיקו לעלות בלחיצה על כפתור הנעילה, מבט מהיר לפיוז גילה כי הוא התנפח והתעוות אך לא נשרף. המענה המיידי היה להחליפו בחדש.

הפיוז החדש תוך יומיים שלושה מראה סימני התנפחות ובתוך שבועיים נראה כמו זה שהוחלף.

בתאכלס לא מעניין אותי איך הוא נראה כל עוד הוא יעשה את תפקידו ויישרף כשיהיה הצורך.

 

העניין הוא שהתופעה מלווה בניתוקים- ז"א בנעילה אין הרמת חלונות.

הפתרון הוא לשלוף את הפיוז ולהחזירו למקום. לאחר פעם פעמיים החלונות עולים.

 

מרים חלונות בהתקנה מקומית.

מצ"ב תמונות של הפיוז מכמה צדדים בתנאי תאורה שונים- מצטער על האיכות.

הפיוז המצולם לא שרוף- פיזית הוא תקין.

 

אחת הרגליים קוצצה על מנת שייכנס בבית הפיוז- הפיוז המקורי לא היה מקוצץ ובכל זאת התנפח אז אני שולל את הסיבה שההתנפחות היא בעקבות קיצוץ הרגל. (זה גם טיפשי לחשוב ככה)

 

מה יכול לגרום לתופעה?

ואיך ניתן לפתור את הבעיה?

 

תודה רבה!

IMG_0640.jpg

IMG_0641.jpg

IMG_0643.jpg

IMG_0644.jpg

IMG_0642.jpg

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

ראשית הנושא כן צריך להדאיג אותך כי השלב הבא זה שרתמות החשמל ברכב ישרפו.

האם המרים מפעיל את כל השמשות ביחד, בזוגות או כל שמשה בנפרד?

האם הפעלת השמשות כאשר הרכב מונע תקינה ומהירה?

פורסם

הרמת השמשות מתבצעת בזוגות, תחילה חלונות אחוריים ולאחר מכן קדמיים.

כאשר הרכב מונע החלונות עולים בצורה תקינה וחלקה.

בד״כ אני לא פותח חלונות אחוריים ואם כן אז אני סוגר אותם חקראת הגעה ליעד. משמע מרים חלינות מתמודד עם 2 חלונות בלבד.

 

דניאל אשמח לפירוט לגבי רצועות החשמל ואיך הם משפיעים וכמובן איך זה משפיעה על הרכב.

בניסף אשמח להסבר על מה שקרה לפיוז.

 

תודה רבה!!

פורסם

מידות הפיוזים ובתי הפיוזים הם דבר סטנדרטי לכן אני לא רואה סיבה שהפיוז לא נכנס אלא אם בית הפיוז לא תקין או תקוע בו משהו שמפריע להכנסת פיוז חדש.

 

ייתכן כתוצאה ממגע לא תקין בין רגלי הפיוז לבית הפיוז הפיוז מתחמם.

 

* לא מקצצים את רגלי הפיוז בשום מצב.

 

האם ערך הפיוז מתאים ?

איזה כייף לי :)

פורסם

שלום מרק,

לפי הסימנים על רגלי הפיוז יש מגע מלא בין בית הפיוז לרגלי הפיוז. (2 חריטות תואמות על כל רגל)

ערך הפיוז מתאים. כרגע 25 מיליאמפר (נמדד במיליאמפרים, אני טועה?)

 

האם לדעתך כדאי להרכיב פיוז 10 או 5 ולראות האם הם נשרפים כתוצאה מפעולת סגירת השמשות?

 

תודה

פורסם

לא מדובר במילי אמפר אלא באמפרים "שלמים".

אפשר לבדוק בדרך שציינת אבל זה מאוד מסוכן ולא מומלץ מכיוון שאם חס וחלילה יעבור זרם גדול מהזרם שהמוליך יכול לעמוד בו הוא יכול להשרף ובמקרה הכי קיצוני לשרוף את הרכב כולו, ושלא תחשוב שזה תיאורתי קרו דברים כאלה כבר.

פורסם

ערך הפיוז מסומן באמפרים.

תנסה להחליף את הפיוז ל-20 אמפר (לא יותר). בכול מקרה אם הפיוז נשרף הדבר מצביע על בעיה במנגנון הרמת השמשות.

 

אני כותב לך שוב פעם שהסיבה שהפיוז לא נשרף אלא רק הפלסטיק נמס היא כתוצאה מחימום ייתר שנגרם כתוצאה ממגע לא תקין וכנראה לא כתוצאה מצריכת זרם גבוהה.

איזה כייף לי :)

פורסם

מגע רופף לא גורם לנתיך להתחמם אלא עומס יתר, הכונה לזרם גבוה לפרק זמן ארוך יחסית..

יש לבדוק זרם על נתיך בהפעלת כל מנגון בנפרד ולאתר מנגנון לא תקין, שאולי צורך זרם רב מהתכונן.

 

שלב הבא הוא לבדוק זרם העובר בנתיך בזמן הפעלת המרים. אם לא נמצא משהו חריג זה אומר שיש קצר בחווט החשמלי של המרים או של אחד המנגנונים.

פורסם

כל מנגנון בנפרד הכוונה לסגירה של כל חלון בנפרד, אני מניח. משם אני אדע איזה חלון בעייתי או לחילופין חיווט או מערכת מרים שמשות כולה. איך לבדוק את עניין הזרם שנמשך ארוך מהמתוכנן בעזרת מולטימטר?

אילו בדיקות נוספות עלי לעשות על מנת לקבוע את גורם התקלה? ומשם כמובן לפתרון התקלה. כרגע הפיוז מנותק ואני מעלה את החלונות לפני דימום המנוע.

 

תודה!

פורסם

רגע, זה הנתיך היעודי רק למרים? אם כן רוב הסיכויים שהמרים עצמו לא תקין. אבל שוב, בבדיקת זרם של הנתיך תוכל לדעת זאת בקלות.

פורסם

הפיוז אחראי אך ורק על מרים השמשות. האם מדידה תעזור לאבחון התקלה, הפיוז עצמו לא נשרף, פרט להחלפתו באחד בעל ערך נמוך יותר ישנה בדיקה נוספת?

אני יכול לחבר רב מודד לפיוז כאשר הוא מחובר ולמדוד את ערך הזרם העובר דגו במנוחה, בפעולה ולאחר הפעולה (על מנת לבדוק את משך הזרם העובד על הפיוז והמערכת).

 

תודה רבה!!

פורסם

עדיף לבדוק זרם עם צבת השראתי כאשר הנתיך מחובר (בדיקה על החווט החשמלי שלו) או לבצע מדידה טורית על רגלי הנתיך כאשר הוא מוסר, אבל יש לשם לב להשתמש עם רב מודד המאפשר זרמים גבוהים.

פורסם

דניאל בבדיקה הטורית אני מחפש:

1. חריגות זרם מעבר לערכי הפיוז.

2. חריגות משך הזרם שפועל.

 

אני מבין נכון את הבדיקות?

 

האם רב מודד ביתי מסוגל למדוד ערכי זרמים גבוהים (עשרות אמפרים)?

 

תודה


×
×
  • תוכן חדש...