Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כדאיות קניית רכב דיזל


AORPAZ911
שימו לב! השרשור הזה בן 3736 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ע"פ האתר מעלה ההבדל באגרנ הוא כ400ש"ח בלבד מכאן שלכאורה לכולנו כדאי ,כלכלית, לסע בדיזל

 

מכאן השאלה מדוע הטענה שנדרש מרחק שנתי גדול לכדאיות? האם ביטוח רכב דיזל הינו יקר יותר?

מעונין לקנות סקודה ידנית או פונטו/פנדה אוטמט/רגיל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 83
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

גם התוספת לאגרת הרישוי של 400 ש"ח בוטלה לפני שבועיים:

http://law.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=zz20080728_01788

בקשר לשאלתך.

הסיבות: טיפולים קצת יותר יקרים, ירידת ערך יותר גבוהה.

אבל, בעיקר חוסר ידע ש:

אפשר למצוא סולר במחיר של בנזין או יותר זול.

צריכת סולר משמעותית יותר טובה מאשר בנזין ברכבים מקבילים.

הביטוחים לרכב דיזל לא יותר יקרים.

מנועי דיזל חדישים חזקים ברמה של רכבי בנזין והרבה יותר שקטים מבעבר.

 

לדעתי, כדאיות של רכב דיזל מתחילה הרכבה לפני 30 אלף ק"מ בשנה.

הבעיה ברכישת רכב דיזל יד שניה היא למצוא מכונית במצב טוב שלא נסעה יותר מדי .

בעבר באמת לא היה משתלם להחזיק רכב דיזל למי שלא נסעה הרבה בגלל התוספת של אגרת רישוי שהיתה 2600 ש"ח.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

ע"פ האתר מעלה ההבדל באגרנ הוא כ400ש"ח בלבד מכאן שלכאורה לכולנו כדאי ,כלכלית, לסע בדיזל

 

מכאן השאלה מדוע הטענה שנדרש מרחק שנתי גדול לכדאיות? האם ביטוח רכב דיזל הינו יקר יותר?

 

 

אני מציע לך לקחת בערבון מאוד מוגבל את דבריו של Vladclar.

עשה חיפוש בפורום, הנושא נתחן על כל הבטיו.

Geschmacksmusterschutz

Golf MK3 TDI 😊 // Jetta mk5 TDI 🤮 // E91 Touring 318D 🤩

 

פאפואס בלאט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מציע לך לקחת בערבון מאוד מוגבל את דבריו של Vladclar.

עשה חיפוש בפורום, הנושא נתחן על כל הבטיו.

 

 

האגרה בוטלה ,

 

ביטוח לא יקר יותר לטענתו (האמת למה שיהיה? ביטוח יקר בדרכלל פונקציה של גנבות ומחיר רכב)

 

ירידת ערך גדלה אצל חדשים , אך בלוחות הישנים דוקא זוכים למחירים נמוכים

 

מכאן שתלוי במצב הרכב בהחלט כדאי לרכוש דיזל - מדוע לא?

 

במקום אחר מצאתי כי הביטוח יקר באלפי ש"ח - ומכאן השאלה מה נכון , הביטוח יקר או לא?

מעונין לקנות סקודה ידנית או פונטו/פנדה אוטמט/רגיל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביטוח חובה לקסארה שלי היה 1616 ש"ח השנה. ביטוח צד ג' עוד 600 ש"ח בערך.

לא שקל אחד יותר ממה ששילמתי על הליאונה שהייתה לי.

 

השנה חסכתי קצת יותר מ-4000 ש"ח בזכות המעבר לרכב דיזל, עם נסיעה שנתית של 15,000 ק"מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מלפני שנתיים - פולו SDI מודל 2000:חובה 1460 ש"ח, מקיף 2300ש"ח

מלפני חצי שנה - קנגו 2007: חובה 1900 ש"ח (מסחרית), מקיף 2700 ש"ח

הביטוחים לשני נהגים מעל גיל 30 ללא תביעות ב 3 הנים האחרונות.

לדעתי, לא יקר.

 

על איזה רכבים חשבת?

אם זה ג'יפ טויוטה לנד קרוזר, הביטוח יהיה יקר (אבל גם בדגם בנזין).

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעבר באמת לא היה משתלם להחזיק רכב דיזל למי שלא נסעה הרבה בגלל התוספת של אגרת רישוי שהיתה 2600 ש"ח.

 

למה לא? התוספת לרישוי אולי עמדה על 2600 ש"ח אבל ליטר סולר עלה 1.60 ש"ח (5 ש"ח לליטר פחות מהיום). היה משתלם להחזיק רכב דיזל אז, יותר מהיום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם היום אני מתדלק (ולא בחורים נידחים בפריפריה אלא בגוש דן) סולר במחיר נמוך יותר מאשר הבנזין.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניתן לתדלק סולר במחיר שווה לבנזין ואף נמוך ממנו,

ואני לא אתייחס לתחנות דלק עלומות שם , ובאיזור גוש דן.

נסעתי בפולו SDI (מנוע אטמוספרי+ידני) במשך 3 שנים ,

מיכל מלא של סולר (50 ליטר -מילוי עד הפקק ) מניב 850 ק"מ עד 1050 ק"מ,

בחישוב קליל : תצרוכת דלק של 1:17 עד 1:21 (ההבדלים נובעים מנסיעה עירונית והפעלת מזגן),

הביטוח בד"כ זהה לרכב בנזין.

 

בדיקה קצרה במחירון לוי יצחק,

תבהיר לך שאתה יכול לקנות רכב סולר ממודל מתקדם יחסית לעומת רכב בנזין מקביל ,

(תקציב של 45K ש"ח יאפשר לך לקנות טויוטה קורולה 00' בת 9 שנים- בדיזל תקבל רכב חדיש יותר) .

להערכתי , הדיעות הקדומות נובעות , ממכוניות דיזל ישנות שהיו צריכות להגיע לפח האשפה ,

ולא למגרשי מכוניות של סוחרי רכב.

 

נ.ב.

1.אגרה שווה בבנזין ודיזל.

2.ביטוח זהה (ואף נמוך יותר לרכב לוגם סולר ).

3.מחיר החלפים לטיפול קרוב לאילו של מנוע בנזין (ממה שאני מכיר בצ'מפיון).

4. הפעלת המזגן זניחה לביצועי הרכב וצריכת הדלק.

5. מומנט עדיף בסולר-רוב הנסיעה היא בשיוט בהילוך גבוה ,

(שיא המומנט מתקבל ב2,100 סל"ד ).

6.צריכת דלק עדיפה ב-15% עד 30% מול בנזין מקביל.

 

כל אחד יכול להסיק מסקנות באופן עצמאי,

אם עדיף לו בנזין או סולר.

להערכתי, רובם של הנהגים לוקים בחוסר ידע ודיעות קדומות לגבי סולר.

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לא? התוספת לרישוי אולי עמדה על 2600 ש"ח אבל ליטר סולר עלה 1.60 ש"ח (5 ש"ח לליטר פחות מהיום). היה משתלם להחזיק רכב דיזל אז, יותר מהיום.

 

היה הרבה יותר משתלם להחזיק רכב סולר, אבל לא למי שנסע 1000 ק"מ בחודש.

הוא לא היה חוסך 220 ש"ח כל חודש (ליטר בנזיו עלה בערך 3 שקלים)

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לא? התוספת לרישוי אולי עמדה על 2600 ש"ח אבל ליטר סולר עלה 1.60 ש"ח (5 ש"ח לליטר פחות מהיום). היה משתלם להחזיק רכב דיזל אז, יותר מהיום.

 

 

אתה משווה בצורה לא נכונה,

גם הבנזין היה זול יותר באותה תקופה.

 

לא ניתן להשוות תוספת של 2,600 ש"ח לאגרת הרישוי ותידלוק סולר ב1.60 ש"ח ,

למצב היום ,

נראה לך שמישהו יספק לך סולר ב1.60 ש"ח ? גם ללא מיסים?

כנראה שלא.

 

אתה יכול להשוות נסועה של 20K ק"מ לשנה בדיזל מול בנזין,

אתה צריך לשים לב למחירי הדלק העדכניים באותה תקופת השוואה.

אתה לא יכול להשוות תידלוק בשנת 2008 לתידלוק ב2003 ,

מחיר הנפט עלה , מה שגורר התייקרות של סולר ובנזין יחדיו.

לא ניתן להשוות תידלוק בשנת 2003 לתידלוק ב2008.

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמן שליטר סולר עלה 1.60, ליטר בנזין עלה 2.5.

 

כדי לסגור את הדיון הזה מבחינת המספרים (דאז) -

נסיעה של 10 אלף ק"מ ברכב בנזין בתוך העיר - 1000 ליטר - 2500 ש"ח.

נסיעה של 10 אלף ק"מ ברכב סולר בתוך העיר - 750 ליטר - 1200 ש"ח.

 

חיסכון של 1300 ש"ח, בקיזוז עם אגרה בשווי 2600 ש"ח - מניב הפסד של 1400 ש"ח.

 

זה אומר שנקודת האיזון מבחינת דלק - התחילה ב 20,000 ק"מ.

 

ההיגיון אומר, שבשביל להגיע לנקודת האיזון של 0, לא תקנה רכב דיזל - ולכן אנשים עשו את החישוב של נקודת איזון של 30 אלף ק"מ ומעלה.

 

חברות הביטוח, שידעו שאנשים לא יקנו רכב מונע בסולר אלא אם יסע 30 אלף ק"מ ומעלה - העלו בהתאם את תעריפי הביטוח - כי לקוח שנמצא כל היום על הכביש גם מסכן את עצמו יותר.

 

כל זה היה ואיננו עוד. כיום מחיר הסולר זהה לבנזין בחלק מהתחנות, בחלקן יותר יקר - אך אין אגרה ואין מחירי ביטוח.

 

החיסרון הגדול ביותר - אין כמעט רכבי דיזל פרייבט חדשים כיום, ואלה שישנם הם בעלי ק"מ גבוה מאוד - כשאני רציתי לרכוש קסארה 98, בקושי מצאתי אחת עם פחות מ-450 אלף ק"מ. כשצצה מולי אחת עם 290 אלף (באותה עת זה היה טיפה מעל ממוצע של 30 אלף לשנה) - לקחתי - וגם זה עלה לי ביישור קו מאוד רציני.

 

כמו כן - בחישוב של עלות דיזל מול בנזין, אין לשכוח את ירידת הערך העצבנית. גם זה פקטור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מלפני שנתיים - פולו SDI מודל 2000:חובה 1460 ש"ח, מקיף 2300ש"ח

מלפני חצי שנה - קנגו 2007: חובה 1900 ש"ח (מסחרית), מקיף 2700 ש"ח

הביטוחים לשני נהגים מעל גיל 30 ללא תביעות ב 3 הנים האחרונות.

לדעתי, לא יקר.

 

על איזה רכבים חשבת?

אם זה ג'יפ טויוטה לנד קרוזר, הביטוח יהיה יקר (אבל גם בדגם בנזין).

 

 

המחשבה על הסולר הגיע לאור העובדה שסמתי לב שמחירהן נמוכים מאד , אך פסלתי לאור המחשבה שנדרש מרחק נסיעה גדול

ואז צצה הכתבה שגרמה לי לחשוב ולשאול כאן

 

לאחרונה ראיתי קנגו עם כ 100אלף ק"מ בלבד וזה דגדג לי שבעתיים

לאטור תגובות שליליות במיוחד במסרים חשבתי לרדת מזה - אך תגובותיכם כאן ובפורום קרוב גורמים לי לשנות מחשבה (וחשבתי שאני כבר סגור על דגמים רגילים: פביה , פונטו או גטס)

 

אחד הדברים החוזרים לגבי קנגו היא עלות תיקונים (אין גישה ונדרש פרוק חצי מנוע) ובמיוחד משאבת הסולר

 

מה אמינות הקנגו? (על רנו הפריבט אני רואה הרבה דעות שליליות על אמינותן )

מעונין לקנות סקודה ידנית או פונטו/פנדה אוטמט/רגיל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקנגו הוא סוס עבודה.

 

בוא ואגלה לך סוד לגבי גישה בקנגו: כדאי לך לקחת מכונאי שרואה 100 קנגו ביום. הם נמצאים בד"כ במוסכים מורשים של קרסו והם יודעים איך לטפל בדברים האלה במהירות ולא לקטר על גישה פה וגישה שם. יש מחירון לפתרון כל תקלה והוא כתוב מראש במחשבים במוסך.

 

רוצה לשמוע לסחבק? :roll: תיכנס ללובינסקי טרייד ותיקח לך ברלינגו או פרטנר. הם יותר מוצלחים מהקנגו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3736 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...