Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם העלאת הטמפ במזגן הרכב מורידה את צריכת הדלק לעומת טמפ נמוכה יותר?


IRON-MAN
שימו לב! השרשור הזה בן 4131 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי.

השאלה בכותרת.

התהייה הגיעה מכיוון שבמזגן הביתי ככל שאתה מנמיך את הטמפ כך צריכת החשמל עולה ולהפך.האם הדבר נכון גם ברכב? האם ככל שמורדים את הטמפ במזגן צריכת הדלק עולה או שאין לכך השפעה כלל?

ליטר1 ל 15 מטר ..... :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 62
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אתה מדבר על מזגן עם מערכת בקרת אקלים או לא?

 

במידה ומדובר על מזגן מכני - לא, העברת הבורר לכיוון של חום תגרום לאוויר חם להיכנס למערכת המיזוג מכיוון רדיאטור החימום. ההגיון אומר שדווקא הטרמוסטט ה"טיפש" ילחם בתופעה וינתק את המדחס לעיתים רחוקות יותר.

במידה ומדובר במזגן עם מערכת בקרת אקלים - ההגיון אומר שכן, המזגן צריך להתאמץ פחות כדי להגיע לטמפ' הרצוייה. האם זה באמת מדיד? אני בספק.

 

מה שרשמתי הוא על סמך היגיון ובכל מקרה אני לא מאמין שלכוון את המזגן ל 25 מעלות יחסוך הרבה דלק (אם בכלל) ביחס למזגן שיהיה מכוון על LOW.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי באוטו אין מזגן אוטומטי (שאתה קובע לו טמפ׳ והוא שומר עליה) אלא מזגן עם דרגות חום וקור.

כמו שאמר הבחור מעליי, כשאני מכוון את המזגן למצב טמפ׳ אוויר לא הכי קר, אז המזגן מכניס גם אוויר חם כדי לספק את מה שהצבתי לו.

זה, בסופו של דבר, מגביר את צריכת הדלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי תשובה לשאלה שלך אינני יודע אבל בנסיעות בלילה מה שאפשר לעשות זה לאחר שהרכב קר זה לכבות רק את המדחס ולהמשיך לתת למאוורים לעבוד על סירקולציה פנימית, ככה עד שהקור מתחיל לברוח להפעיל מדחס ושוב פעם.

לעשות את זה ביום אני חושב שחם מידי, בלילה אפשרי

אני אוהב אותך.

סע לאט, סע לאט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בספר רכב נתקלתי בהמלצה לשמור על טמפ׳ מזגן של 24 (או 25, אם זה קריטי אני אציץ בו שוב) מעלות לחיסכון בדלק. אני לא יודע מה השינוי לכאן או לכאן מבחינת צריכת הדלק בתכלס.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האינדיקציה היחידה שאני יכול לתת היא, שכאשר המנוע עובד אך בלי מזגן, המחשב מציג צריכה של 0.9~ ליטר לשעה. כשהמזגן עובד אז מדובר על 1.6. בשני המצבים מדובר בעמידה במקום, ולא בנסיעה.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי תשובה לשאלה שלך אינני יודע אבל בנסיעות בלילה מה שאפשר לעשות זה לאחר שהרכב קר זה לכבות רק את המדחס ולהמשיך לתת למאוורים לעבוד על סירקולציה פנימית, ככה עד שהקור מתחיל לברוח להפעיל מדחס ושוב פעם.

לעשות את זה ביום אני חושב שחם מידי, בלילה אפשרי

 

או שבלילה כאשר יש אוויר קר לשים את בורר העוצמה על 0 ולהעביר את הסירקולציה לאוויר מבחוץ.

משב רוח נעים, בלי לפתוח חלון ולהעלות את הגרר ובלי להעלות את צריכת הדלק.

 

פיתרון סופר יהודי שאני משתמש בו בכל נסיעת לילה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוסיף שאלה :

אם הבורר של העוצמה נמצא על העוצמה הנמוכה במקום הגבוהה יש בזה אלמנט של חיסכון ?

או שמא שתופס בבית לא תופס באוטו ;)

חובב רכב , לא חובב תקלות :evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חייב לציין שיצא לי לחשוב על זה ואם אני נוסע בשעות הבוקר המוקדמות (ז"א עד עשר), המזגן מכוון ל-25 מעלות.

בשעות הקטנות של הלילה, אני מקפיד לשמור גם על אותה טמפרטורה, אבל ברוב שעות היום עם החום המעיק הזה, אני לא מעלה מ-18 (וגם לא מוריד, כי אי אפשר :)).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי.

השאלה בכותרת.

התהייה הגיעה מכיוון שבמזגן הביתי ככל שאתה מנמיך את הטמפ כך צריכת החשמל עולה ולהפך.האם הדבר נכון גם ברכב? האם ככל שמורדים את הטמפ במזגן צריכת הדלק עולה או שאין לכך השפעה כלל?

 

באמת קשה למדוד - כדי לבדוק את החיסכון מעשית, תצטרך לנסוע טנק שלם על 24 מעלות ואח"כ טנק שלם על 25, או טמפ' אחרת שתבחר.

אבל ברור שכדי לקרר יותר את תא הנוסעים לטמפ' נמוכה יותר, המזגן יתאמץ יותר ולכן גם הרכב יצרוך יותר דלק. באותה מידה, ככל שתגביר את עוצמת המפוח של המזגן, גם אז הוא יתאמץ יותר ותקבל צריכה גבוהה יותר.

-----------------------------

אם נוהגים לא מסמסים. אל תצאו בלי מסמס תורן :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

...אבל ברור שכדי לקרר יותר את תא הנוסעים לטמפ' נמוכה יותר, המזגן יתאמץ יותר ולכן גם הרכב יצרוך יותר דלק. באותה מידה, ככל שתגביר את עוצמת המפוח של המזגן, גם אז הוא יתאמץ יותר ותקבל צריכה גבוהה יותר.

מבחינת חוקי שימור האנרגיה, זאת נראית לי התשובה הנכונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או שבלילה כאשר יש אוויר קר לשים את בורר העוצמה על 0 ולהעביר את הסירקולציה לאוויר מבחוץ.

משב רוח נעים, בלי לפתוח חלון ולהעלות את הגרר ובלי להעלות את צריכת הדלק.

 

פיתרון סופר יהודי שאני משתמש בו בכל נסיעת לילה.

מוזר. אני בחורף משתמש בזה כדי להתחמם. לא משנה כמה קר בחוץ, אני לוחץ על הכפתור שהאוויר יצא לכיוון הנוסעים, ונכנס לרכב אוויר חם עד כדי כך, שתוך 5 דות כבר נהיה לי חם מדי ואני פותח חלון.

תמיד חשבתי שזה בגלל החום של המנוע, אז מעניין אותי מאוד איך אצלך זה לא קורה. יש למישהו הסבר אולי?

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האינדיקציה היחידה שאני יכול לתת היא, שכאשר המנוע עובד אך בלי מזגן, המחשב מציג צריכה של 0.9~ ליטר לשעה. כשהמזגן עובד אז מדובר על 1.6. בשני המצבים מדובר בעמידה במקום, ולא בנסיעה.

 

הדבר היחיד שהניסוי שלעיל מוכיח זה שהמזגן צורך דלק כשהוא דלוק. :roll: הפלא ופלא :lol:

 

השאלה היא - האם צריכת הדלק ב-ליטר/ק"מ (מחשב דרך, בעמידה) משתנה אם הטמפ' בבקרת האלקים הינה על 16 מעלות (LOW) או הינה על 25 מעלות, לדוגמא.

 

התשובה אגב, לא.

 

מוזר. אני בחורף משתמש בזה כדי להתחמם. לא משנה כמה קר בחוץ, אני לוחץ על הכפתור שהאוויר יצא לכיוון הנוסעים, ונכנס לרכב אוויר חם עד כדי כך, שתוך 5 דות כבר נהיה לי חם מדי ואני פותח חלון.

תמיד חשבתי שזה בגלל החום של המנוע, אז מעניין אותי מאוד איך אצלך זה לא קורה. יש למישהו הסבר אולי?

 

זה כמובן תלוי במד הטמפ'...

כבה את כפתור הסרקולציה (כלומר אויר נכנס מבחוץ) ותכוון את הטמפ' על 30 מעלות - יכנס חום.

כבה את כפתור הסרקולציה (כלומר אויר נכנס מבחוץ) ותכוון את הטמפ' על 16 מעלות - יכנס קור.

 

גיא

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע אפעם לא בדקתי את זה .

אבל שמתי לך פעם אחת שהיה מצוין לי על הצג שעם כמות הדלק שלי אני אוכל לסוע 90 ק"מ

ושהדלקתי את המזגן בנסיעה הזאת המד ירד בכמה קילומטרים טובים אז אני מניח

שהתשובה היא כן, הפעלת מזגן בעת נסיעה מגדילה את צריכת הדלק .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4131 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...