Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5113 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אם גם אחרי כל ההסברים וההמחשות שקיבלת בשרשור הזה עדיין לא השתכנעת שקיים קשר ישיר בין ההגה לגלגלים

 

בכלל לא על זה הדיון.

זה שרומן החליט שעל זה הדיון, זו הבעיה בקליטה שלו.

 

הדיון הוא על למה אין פידבק כאשר מנגנון התגבור הוא חשמלי.

אם אתה רוצה לסבך את האנלוגיה, תשים את המנוע החשמלי כמגבר של ההדק. מבחינת התוצאה (לגבי פידבק) אין הבדל אם יש חיבור ישיר או אין חיבור ישיר. העובדה שהתגבור חשמלי מונעת פידבק. הדרך להחזיר אותו היא לנסות לשחזר אותו באופן וירטואלי, באמצעות חיישנים ותוכנה, מה שפעם היה קורה באופן מכאני.

 

העובדה היא שגם שאתה מסבב את ההגה כנגד מדרכה, הקושי של הסיבוב לא עולה ככל שהתנגדות המדרכה עולה, עד שההגה נעצר. זו הבעיה של הגאים חשמליים. התגבור לא מאפשר החזר פידבק להגה, בניגוד לתגבור המבוסס על משאבה הידראולית.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

  • תגובות 195
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
falou, תחשוב על זה כעל אופניים עם מנוע עזר. אתה מפדל בעליה, והעליה מתחילה להיות קשה מידי בשבילך אז את מפעיל את המנוע שיעזור. ככה גם עובד הגה חשמלי, אתה מסובב את הגלגלים, המנוע החשמלי רק מחזק את הפעולה שלך.

 

אני חושב שלקרוא את השרשור היה עוזר...

 

אני שואל: למה שמשאבה הידראולית עוזרת יש פידבק מההגה, וכשמנוע חשמלי עוזר - אין?

אני טוען שזה ללא ממש מהותי אם המנגנון הוא אכן Steer by wire או לא, התגבור החשמלי מנתק (דה-פקטו) את האנרגיה המגיעה מגלגלים באופן (כמעט) מוחלט (קרי, ההגה לא זז כתוצאה מהכוחות המופעלים על הגלגלים הקדמיים).

 

 

רומן טוען שאין שומדבר אינהרנטי בתגבור החשמלי שגורם לאי העברת פידבק מהגלגלים ("פשוט מבצע מה שמשאבה עושה"), אח"כ טוען שזה נכון ושאני צודק ("המשאבה לא מעבירה פידבק, פשוט במקרים מסוימים היא לא יכולה לעצור העברתו כמו שמנוע חשמלי שמחובר לעסק יעשה"), אח"כ טוען שהפידבק לא חשוב...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
אין נתק. יש חיבור פיזי מלא בין ההגה לגלגלים, כשהמנוע החשמלי בסך הכל מתגבר. זה בדיוק מה שקורה באופניים חשמליים, נניח, בהם הפדלים מעבירים כוח לגלגל אבל גם המנוע יכול להעביר במקביל. אם תיקח מערכת חשמלית, ותנתק לחלוטין את המנוע מכל מקור זרם אתה תרגיש טוב מאוד את הכביש.

אל תבלבל בין הדברים - ההגה מחובר ישירות לגלגלים בשתי המערכות; אבל ההגה מחובר ישירות לתגבור במערכת ההידרואלית, ובחשמלית לא.

 

סמנטיקה.

 

בכלל לא על זה הדיון.

זה שרומן החליט שעל זה הדיון, זו הבעיה בקליטה שלו.

 

הדיון הוא על למה אין פידבק כאשר מנגנון התגבור הוא חשמלי.

אם כבר הדיון הוא על " פורד פוקוס ST בישראל עוד הקיץ"

 

אתה מתאים את המציאות איך שנוח לך.

בכל שרשור יש כמה נושאי משנה, ולפעמים אף מפצלים את השרשור,

גם אם לא מוצא חן בעיניך קיים דיון "יש או אין נתק פיסי בין הגלגלים להגה בתגבור חשמלי?",

בנפרד מהדיון "מדוע אין פידבק מהגלגלים בתגבור חשמלי?",

 

עצם העובדה שיש מכוניות מתוגברות חשמלית עם מידה מסוימת של פידבק, מספיקה להבין שהנושאים נפרדים.

פורסם

גם אם לא מוצא חן בעיניך קיים דיון "יש או אין נתק פיסי בין הגלגלים להגה בתגבור חשמלי?",

בנפרד מהדיון "מדוע אין פידבק מהגלגלים בתגבור חשמלי?",

 

עצם העובדה שיש מכוניות מתוגברות חשמלית עם מידה מסוימת של פידבק, מספיקה להבין שהנושאים נפרדים.

 

מה זה "אין פידבק"?!

אין פידבק = נתק.

 

הפידבק במערכות מחושמלות, כמו שהסביר רוני, הוא מלאכותי. כלומר, יש חיישנים ותוכנה שמגדירה למנוע החשמלי כמה להתנגד, אבל זה לא מהחיבור לגלגלים...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

כנראה שאתה מבין באופן שונה מה זה פידבק ומה זה חיבור פיסי.

זה לא אותו מושג, נקודה.

 

הפידבק מהגלגלים נובע מכוחות החיכוך שהצמיגים מעבירים הלאה למערכת ההיגוי עד ליידי הנהג.

קח מכונית חסרת כל תגבור, שם אין ויכוח על קיום חיבור פיסי לגלגלים והפידבק, אבל הפעם נציב אותה על משטח קרח

חסר חיכוך לחלוטין, במצב הזה אתה לא תקבל פידבק גם אם תרצח את אהרונביץ' ותשכב עם אשתו.

 

הנה מצב בו יש אפס פידבק במכונית עם חיבור פיסי בין הגה לגלגלים.

פורסם
כנראה שאתה מבין באופן שונה מה זה פידבק ומה זה חיבור פיסי.

זה לא אותו מושג, נקודה.

 

הפידבק מהגלגלים נובע מכוחות החיכוך שהצמיגים מעבירים הלאה למערכת ההיגוי עד ליידי הנהג.

קח מכונית חסרת כל תגבור, שם אין ויכוח על קיום חיבור פיסי לגלגלים והפידבק, אבל הפעם נציב אותה על משטח קרח

חסר חיכוך לחלוטין, במצב הזה אתה לא תקבל פידבק גם אם תרצח את אהרונביץ' ותשכב עם אשתו.

 

הנה מצב בו יש אפס פידבק במכונית עם חיבור פיסי בין הגה לגלגלים.

 

אני לא מבין באופן שונה, אני רק אומר שאם יש או אין חיבור פיסי זה עניין של סמנטיקה. זה לא משנה אם יש, הוא לא מהווה תווך להעברת פידבק, כלומר יש נתק. אנרגיה לא עוברת.

 

אני אנסה להסביר אחרת:

קח שניים שמושכים בחבל. שים עוד אדם באמצע, שלא חותך את החבל, אבל אוחז בו בשתי ידיים באמצע. שצד אחד מושך, האיש באמצע לא עושה כלום. שהצד השני מושך, האיש באמצע נותן לו קונטרה.

יש נתק או אין נתק בין האנשים בקצוות?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

בחזרה לנושא השרשור(סוף סוף, התשתם אותי כבר עם הויכוח המייגע שלכם :wink:), חדשות ממש לא מעודדות;

 

http://www.auto.co.il/כתבה-28812-פורד-פוקוס-ST-מגיעה-לישראל.aspx

 

וככה הכל התחיל לפני פחות מחודש;

 

http://www.auto.co.il/%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%94-28772-%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%93-%D7%A4%D7%95%D7%A7%D7%95%D7%A1-ST-%D7%91%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C-%D7%A2%D7%95%D7%93-%D7%94%D7%A7%D7%99%D7%A5.aspx

 

וביודענו את מחירי הפוקוס בניכר(רמת הגימור האמצעית ST2, המכילה את כל הגודיס עדיין זולה יותר מ-GTI), אין ספק כי גם כאן מישהו מנסה להיות חזיר.

 

מה שבטוח, במחיר כזה, שום תדמית של פוקוס לא תקודם, בעוד שבמחיר שפוי, עשרות יחידות תעלינה על הכבישים ותשמשנה כמכוניות הילה לכל ליין הפוקוס.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

פורסם

השרשור התחיל כמובן בהגעתה המבורכת של עוד מכונית ספורטיבית לארצנו הקטנטנה...

 

ותת הנושא של הגה חשמלי הגיעה משאלה תם שלי - האם הגה חשמלי באמת יכול לתת לנהג פידבק איכותי, בהתבסס על ביקורת של מוטורטרנד כדלהלן:

 

The electric power steering system is very impressive – delivering feedback and responsiveness that really stand out for an electric system, with quick reactions in corners and yet solid stability at speed. There is some torque steer – a surprising amount on dry surfaces – but it’s easy to drive around and adds to the character of the car.

 

או אז רוני נתן את התגובה הראשונה ומשם הכל היסטוריה:)

 

כמובן שהדיון מבורך ומעניין כשלעצמו

 

בנתיים, כבר קיבלנו חדשות משמחות וחדשות די צפויות אבל מאכזבות לא פחות...

 

ה-ST תגיע כבר ביולי לארץ! אבל תעלה בין 220K ל-240K...

 

חבל.

 

גיא

Seat leon Cupra MK3 FL 2011 - sold

Seat leon Cupra 280 - sold

Golf GTI Performance - sold

Awaiting on new car :)

פורסם

המחיר עדין לא סופי, אבל צריך לקוות שהמחיר יהיה נמוך יותר.

 

מעל 220,000 (מגאן קאפ) היא יכולה להמשיך להיות קישוט באולם תצוגה.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם

לא מבין את התמחור שלהם. כלכך קשה למכור רכב במחיר נורמלי וריאלי כשגם ייכנס רווח יפה ליבואן? אז בשביל מה הם מביאים אותה לכאן, על תקן עציץ? להגיד "הינה, הבאנו, אף אחד לא מעוניין לקנות, איפה כל אלו שטענו שחסרים רכבים ספורטיביים?!" ובעצם לבלף את כולם עם תג מחיר כזה? עדיף כבר שלא ייבאו אותה וזהו.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

פורסם
מעל 220,000 (מגאן קאפ) היא יכולה להמשיך להיות קישוט באולם תצוגה.

 

אני יודע שהקאפ עולה 190K+, ככה ש...

משכנתא זה קל

פורסם
אני יודע שהקאפ עולה 190K+, ככה ש...

 

מאיפה אתה יודע את זה? האם מדובר על רכב חדש או כזה ששכב מעל שנה במחסני היבואן? ואם הקאפ עולה 190 אז כמה עולה הרגילה? ויותר חשוב - אם זה נכון - אז למה לעזאזל נראה להם שהמחיר הרשמי של הקליאו ספורט צריך להיות קרוב ל-180?

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק


×
×
  • תוכן חדש...