Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5111 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 195
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
אין קשר, זאת היתה תשובה לטענה השגויה (שהתעקשת עליה ביותר מפוסט אחד פה), כי אין קשר פיסי בין ההגה לגלגלים.

 

אין קשר פיסי לגלגלים. מה שמניע את הגלגלים זה מנוע חשמלי.

מה לא ברור?

מה אני מפספס כאן?

 

אני אנסה להסביר מכיוון אחר.

ההתנגדות של ההגה לסיבוב, באה מהכוחות שפועלים על הגלגלים (ולהיפך)?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
יופי, איך זה קשור לדיון האם הגה חשמלי יכול לספק פידבק?

 

קשור במישרין. המנוע החשמלי אינו מניע את הגלגלים, בניגוד לטענתך השגויה. המנוע החשמלי פשוט נמצא שם במקום המשאבה ההידראולית. אתה מניע את הגלגלים עם אותם הגה ומוטות שעשית לפני זה - ההגה שאתה מסובב קשור באופן בלתי אמצעי לגלגלים במערכת ההיגוי. המגבר החשמלי לא נוטל את הפקודות שלך ומעביר להגה אלא, בדיוק כמו בתגבור הידראולי, מפחית מהמאמץ שלך. מה שאתה מתאר זה steer by wire וזה, כמו שאמרו לפניי, לא נמצא בשלב זה. לכן כל הטענות בגנות חוסר התקשורת בגלל התגבור החשמלי הן, בשפה עדינה, צואת פרים. ייתכן ויש חוסר תקשורת, אבל תגבור חשמלי הוא לא הסיבה לו, לפחות כל עוד זה לא steer by wire.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

המנוע החשמלי משמש כמגבר, יש קשר מכני, אתה יכול לקבוע שהקשר המכני הזה חלש, אבל הוא קיים ומספיק חזק

(במצב של FAIL SAFE ) לאפשר לנהג לסובב את ההגה כשהמנוע כשל.

 

לא שוכנעת ? אתה מוזמן להתווכח עם ב.מ.וו או עם ZF

http://www.youtube.com/watch?v=ECUoL5SpOoE דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

http://www.youtube.com/watch?v=BX4y6ItzSlI&NR דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
פורסם

כמובן שיש קשר ישיר בין ההגה לגלגלים עם מערכת חשמלית.

 

יותר מזה - מעבר לעניין המזערי של היתרון בצריכת הדלק, יש למערכת חשמלית יתרונות מהותיים על מערכת הידראולית, למשל:

1. קלות תפעול - בכל מהירות/סל"ד ניתן להתאים את עוצמת הסיוע באופן שיקל על הנהג. למשל הגה קל בתמרוני חנייה, הגה כבד במהירות גבוהה ליצירת תחושת בטחון.

2. בעזרת מגוון חיישנים ואופן פעולת המשאבה החשמלית ניתן לדאוג שתמיד עוצמת התגבור תהיה טובה. במערכות הידראוליות רבות יכולת המשאבה מוגבלת ע"י סל"ד המנוע (במערכות מודרניות זו כבר לא בעיה חמורה). כאן אין הגבלה כזו.

3. תקשורת - כן כן. כיום ניתן באמצעות תוכנה ומגוון חיישנים (חיישן מומנט, חיישן זווית סיבוב, חיישן עוצמת סיבוב, חיישן מהירות, חיבור לחיישני ה-ABS/ESP) ליצור תקשורת מצוינת מול הנהג. זה לא עניין פשוט, אבל זה אפשרי ובצורה טובה ולעיתים אף מדויקת ומהירה יותר מבמערכת הידראולית.

4. שילוב טוב יותר עם מערכת מתקדמות אחרות - בקרת יציבות/משיכה, היגוי אקטיבי, מערכות מתלים אקטיביות וכולי

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
המנוע החשמלי פשוט נמצא שם במקום המשאבה ההידראולית. .

 

אולי אני לא מבין כלום, אבל משאבה ומנוע זה לא אותו הדבר. המנוע לא מגביר, הוא מניע... את מערכת ההיגוי (ובסופם הגלגלים), לא מניע את הגלגלים קדימה, לצדדים..

כלומר, יש מנוע בין ההגה לגלגלים.

 

ק ההגה שאתה מסובב קשור באופן בלתי אמצעי לגלגלים במערכת ההיגוי. המגבר החשמלי לא נוטל את הפקודות שלך ומעביר להגה אלא, בדיוק כמו בתגבור הידראולי, מפחית מהמאמץ שלך.

 

זה לא "מגבר חשמלי" זה מנוע. הוא לא מעביר פקודות להגה, הוא "מעביר פקודות" לגלגלים. זה לא בדיוק כמו תגבור הדיראולי, כי זה לא הידראולי, זה חשמלי.

אם זה היה בדיוק אותו הדבר, אז למה אין פידבק?

 

לכן כל הטענות בגנות חוסר התקשורת בגלל התגבור החשמלי הן, בשפה עדינה, צואת פרים. ייתכן ויש חוסר תקשורת, אבל תגבור חשמלי הוא לא הסיבה לו, לפחות כל עוד זה לא steer by wire.

 

אז אתה אומר שהגלגלים מאבדים אחיזה, לדוגמא, אז הרטט שלהם עובר דרך המנוע החשמלי של מערכת ההיגוי חזרה להגה?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
כמובן שיש קשר ישיר בין ההגה לגלגלים עם מערכת חשמלית.

 

יותר מזה - מעבר לעניין המזערי של היתרון בצריכת הדלק, יש למערכת חשמלית יתרונות מהותיים על מערכת הידראולית, למשל:

1. קלות תפעול - בכל מהירות/סל"ד ניתן להתאים את עוצמת הסיוע באופן שיקל על הנהג. למשל הגה קל בתמרוני חנייה, הגה כבד במהירות גבוהה ליצירת תחושת בטחון.

2. בעזרת מגוון חיישנים ואופן פעולת המשאבה החשמלית ניתן לדאוג שתמיד עוצמת התגבור תהיה טובה. במערכות הידראוליות רבות יכולת המשאבה מוגבלת ע"י סל"ד המנוע. כאן אין הגבלה כזו.

3. תקשורת - כן כן. כיום ניתן באמצעות תוכנה ומגוון חיישנים (חיישן מומנט, חיישן זווית סיבוב, חיישן עוצמת סיבוב, חיישן מהירות, חיבור לחיישני ה-ABS/ESP) ליצור תקשורת מצוינת מול הנהג. זה לא עניין פשוט, אבל זה אפשרי ובצורה טובה ולעיתים אף מדויקת ומהירה יותר מבמערכת הידראולית.

 

 

נקוב בשם של מכונית EPS אחת לפחות, בה התקשורת משתווה לזו המצוידת HPS טוב.

הכל בתיאוריה, בפרקטיקה שיטת ההגברה הזו עוד לא הבשילה.

פורסם
כמובן שיש קשר ישיר בין ההגה לגלגלים עם מערכת חשמלית.

 

3. תקשורת - כן כן. כיום ניתן באמצעות תוכנה ומגוון חיישנים (חיישן מומנט, חיישן זווית סיבוב, חיישן עוצמת סיבוב, חיישן מהירות, חיבור לחיישני ה-ABS/ESP) ליצור תקשורת מצוינת מול הנהג. זה לא עניין פשוט, אבל זה אפשרי ובצורה טובה ולעיתים אף מדויקת ומהירה יותר מבמערכת הידראולית.

 

אם יש קשר ישיר, למה אין תקשורת?

אתה מדבר על תוכנה שקוראת את מצב הגלגלים ומייצרת פידבק וירטואלי באמצעות מנוע חשמלי, נכון?

למה צריך את זה?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
נקוב בשם של מכונית EPS אחת לפחות, בה התקשורת משתווה לזו המצוידת HPS טוב.

הכל בתיאוריה, בפרקטיקה שיטת ההגברה הזו עוד לא הבשילה.

 

נהגתי על כמה וכמה מכוניות עם תגבור חשמלי שמספק תקשורת טובה. נכון, במרבית המקרים זה עדיין לא משתווה מבחינת פידבק לנהג למערכת הידראולית רגילה טובה, אבל זה בדרך. בעבר היה קשה לעשות את זה בגלל בעיות של תוכנה וחיישנים, ומכאן התחושה ה"מתה" של הגאים חשמליים של פעם. כיום, כשכבר יש מערכות מתקשרות (דוגמא טובה היא מאזדה CX5 החדשה, כמה דגמים של ב.מ.וו, פורשה חדשות), המצב שונה לחלוטין. עוד חמש שנים כל מכונית חדשה בשוק תצויד במערכת חשמלית ואני מבטיח לך שרובן המוחלט לא ירגישו כמו הגה של קיה אלא כמו משהו איכותי מאוד.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
אם יש קשר ישיר, למה אין תקשורת?

אתה מדבר על תוכנה שקוראת את מצב הגלגלים ומייצרת פידבק וירטואלי באמצעות מנוע חשמלי, נכון?

למה צריך את זה?

 

אין תקשורת במערכות ישנות כי לא ידעו לקבוע כמו שצריך את עוצמת התגבור בכל מצב. כיום יודעים לעשות את זה טוב, וכאמור פוטנציאלית גם טוב יותר מבמערכת הידראולית.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
אולי אני לא מבין כלום, אבל משאבה ומנוע זה לא אותו הדבר. המנוע לא מגביר, הוא מניע... את מערכת ההיגוי (ובסופם הגלגלים), לא מניע את הגלגלים קדימה, לצדדים..

כלומר, יש מנוע בין ההגה לגלגלים.

 

אותו מנוע חשמלי (שלא יכול להיות משאבה, כי אין לו מה לשאוב) פשוט מבצע את מה שהמשאבה עושה. זה בדיוק כמו שתגיד שלא אתה מסובב את ההגה ברכב בעל מגבר הידראולי אלא המגבר, שהרי לאחר שנתת את הפקודה עם גלגל ההגה הנוזל ההידראולי משתלט על העסק. בקיצור - המנוע החשמלי עושה בדיוק נמרץ את מה שעושה המשאבה. לא פחות ועם פוטנציאל ליותר (ר' ההודעה של רוני).

 

זה לא "מגבר חשמלי" זה מנוע. הוא לא מעביר פקודות להגה, הוא "מעביר פקודות" לגלגלים. זה לא בדיוק כמו תגבור הדיראולי, כי זה לא הידראולי, זה חשמלי.

אם זה היה בדיוק אותו הדבר, אז למה אין פידבק?

 

זה שורש הטעות שלך - ההבדל הוא לא ברמת העיקרון, אלא רמת הביצוע. המנוע החשמלי לא מעביר פקודות לגלגל, אתה עושה את זה. המנוע רק גורם לכך שתפעיל פחות מאמץ.

 

אז אתה אומר שהגלגלים מאבדים אחיזה, לדוגמא, אז הרטט שלהם עובר דרך המנוע החשמלי של מערכת ההיגוי חזרה להגה?

 

למה לא? שוב - יכול להיות מצב של אובר-תיגבור (בכוונה או שלא) או זויות מתלה לא מוצלחות, אבל זה ברמת הביצוע, לא העיקרון.

 

אם יש קשר ישיר, למה אין תקשורת?

 

כי הביצוע לקוי, או כי המתכננים לא חשבו שזה מספיק חשוב. בדיוק כמו שיש הגאים הידראוליים טובים יותר או פחות ובדיוק כמו שיש הגאים בלתי מתוגברים שאתה לא מרגיש דרכם ג'ק שיט. כל זאת מעבר לעניין של היות התקשורת אמצעי או מטרה שזה נושא מעולה לשרשור נפרד.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

מה עניין פידבק לעוצמת התגבור?

הגה יכול להיות קל מאוד לסיבוב ועדיין עם פידבק.

יש הגאים חשמליים עם התנגדות לא קטנה ועדיין לא מרגישים את הגלגלים מפרפרים, לדוגמא.

 

אם יש קשר ישיר ובלתי מופרע בין ההגה לגלגלים, אז למה אין פידבק מהגלגלים בכל מערכת היגוי חשמלית?

למה צריך ליצור פידבקי וירטואלי באמצעות חיישנים, כמו שרוני מספר?

 

נ.ב. רק לחדד, אי הפידבק במערכות חשמליות הוא לא אינהרנטי בטכנולוגיה, בניגוד למערכות הידראוליות?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
אין תקשורת במערכות ישנות כי לא ידעו לקבוע כמו שצריך את עוצמת התגבור בכל מצב. כיום יודעים לעשות את זה טוב, וכאמור פוטנציאלית גם טוב יותר מבמערכת הידראולית.

 

אז למה צריך חיישני, אם זה רק עניין של לקבוע את "עוצמת התגבור"?

איך עוצמת התגבור קשורה לפידבק?

מה, לא הרגשת אף פעם הגה חשמלי "כבד" ועדיין אפס פידבק?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

במבנה של מערכת התגבור ב EPS המנוע החשמלי והאופן שבו הכוח עובר למסרק, מסרס את נתיב הפידבק מהצמיגים להגה.

המונע מבודד אותו במידה רבה יותר ממערכת HPS, לי נראה שהכוח זורם מהכביש עד למערכת העברת הכוח ונספג שם

ברובו.

פורסם
במבנה של מערכת התגבור ב EPS המנוע החשמלי והאופן שבו הכוח עובר למסרק, מסרס את נתיב הפידבק מהצמיגים להגה.

המונע מבודד אותו במידה רבה יותר ממערכת HPS, לי נראה שהכוח זורם מהכביש עד למערכת העברת הכוח ונספג שם

ברובו.

 

או... אנחנו מתקדמים.

 

מה ההבדל בין מנוע חשמלי "שסופג" כוח נגדי לבין משאבה הידראולית?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı


×
×
  • תוכן חדש...