Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חוות דעת לקניית ג'יפ ראשון


elazarg102
שימו לב! השרשור הזה בן 4342 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הרכב הזה לא הוצא לו מאחר וייבאו אותו לארץ רק עד שנת 96.

אני מאחל לבחור להנות מהטראנו, אבל לדעתי, מהר מאוד הוא יגלה שכלום ממה שהוא רצה, אין ברכב הזה. (לאו דווקא בטראנו, אלא בכל ג'יפ מהסגמנט הזה). הנסיעה אינה נוחה ובוודאי אינה בטוחה, צריכת הדלק, או אולי עלי לכתוב צריחת הדלק קטלנית, כחמישה קילומטר לליטר בממוצע, אך מאחר והוא ציין שרוב הנסיעות הם עירוניות, הנתון הזה הולך מן הפח אל הפחת, כבשטח זה אפילו יותר גרוע. עלות ההחזקה השוטפת גבוהה, התיקונים יקרים ואף אחד לא מסובב את הראש אחרי הרכב ברחוב. אהה, דבר אחד נכון, הוא יותר מרווח מהסמוראי ומהג'ימני.

עכשיו, לצאת לטיולים רכב בודד, זה לא לעניין. הוא יצטרך להצטרף לקבוצה. יבחר קבוצת ג'פים, ימצא את עצמו משתרך מאחור בגלל חוסר ניסיונו ומגבלות הרכב (בכל זאת מדובר בטראנו) ומהר מאוד יגלה שלעמוד בייעדי הטיול, יותר חשוב לאחרים, מאשר להמתין עד שהמתלמד יעבור את המכשול. נכון שלא יפקירו אותו מאחור אבל סביר להניח שבטיול הבא כבר לא יהיה מקום... יחליט שלא הוא זה שיעכב את כולם (וכמו שמישהו כתב כאן) "יתחרע על הגז", סביר להניח שמיד אחרי הטיול יאלץ לבקר במוסך הקרוב לצרכיי תיקונים... יצטרף לקבוצה של ג'יפונים, יגלה שהיכולות שלו דומות לשאר הרכבים אבל הוא משלם הרבה יותר מהם בכל פרמטר.

אני מקווה שאני טועה בבחור ומדובר במורעל שטח שרק ילך וישדרג את עצמו ככל שהזמן יעבור, אבל אני מסופק. סביר יותר להניח שתוך מספר חודשים לא רב, (שבמידה ויתארך זה יהיה רק בגלל הקושי למכור את הרכב הזה), נשמע מהבחור שהיה נחמד אבל...

 

ארז שלום,

דבר ראשון אתה לא מכיר אותי.. אז סתם חבל להעליל ככה דברים... אינציקלופדיה כתבת עליי...

יש לי ניסיון בנהיגת שטח... אומנם הרכבים לא היו שלי אבל נהגתי עליהם מספיק במקומות עם מכשולים "נחמדים"....

יש חברים עם ג'יפים ככה שלא צריך להצטרף למשו מיוחד ולא "יחכו למתלמד"...

לגבי המוסך... מה שאתה הורס אתה משלם.. לא באתי להשתגע עם הג'יפ... אני יודע מה הוא מסוגל ומה הוא לא... ולא באתי למתוח אותו לגבולות....

באתי להנות מהרכב ושהרכב יהנה איתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ארז שלום,

דבר ראשון אתה לא מכיר אותי.. אז סתם חבל להעליל ככה דברים... אינציקלופדיה כתבת עליי...

יש לי ניסיון בנהיגת שטח... אומנם הרכבים לא היו שלי אבל נהגתי עליהם מספיק במקומות עם מכשולים "נחמדים"....

יש חברים עם ג'יפים ככה שלא צריך להצטרף למשו מיוחד ולא "יחכו למתלמד"...

לגבי המוסך... מה שאתה הורס אתה משלם.. לא באתי להשתגע עם הג'יפ... אני יודע מה הוא מסוגל ומה הוא לא... ולא באתי למתוח אותו לגבולות....

באתי להנות מהרכב ושהרכב יהנה איתי...

 

תבין שאין לי דבר נגדך, להפך, אני מפרגן לכל אחד שאוהב טבע ואתגרים. תיארתי מצב בהתאם למה שכתבת בתגובותיך השונות בשרשור הזה. כל בחור צעיר שיש לו ניסיון על רכבי שטח של חברים מדבר כמוך. גם זה בסדר. אני מעדיף לצייר בצבעים שחורים כדי שתדע בפני מה אתה עומד מאשר לייפות את המציאות עד להכרה שהמציאות יכולה להיות מאוד כואבת. אתה תשמע ותבחר. בכל מקרה, אני מאמין שכולם מצפים לראות תמונות ולשמוע חוויות שללא ספק יהיו. בהצלחה.

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי הגישה שלך אף אחד לא היה נוסע על גיפים,

 

הריי כולם בראלי דקאר ומה שמעניין אותם זה לסיים ראשונים ולא מחכים לאף אחד, להפך מוציאים להורג את החלש ככה זה בטבע ?

והריי בכלל אם אין לך האמר H1 נעול כפול ואתה לא אלוף העולם באליפות בארץ בנסיעה אתגרית אז בסוף אין לך ברירה אלא לטייל עם חבורה של בעלי B4 ואוטבקים.

 

ומה קורה שלחבורה של בעלי גיפונים מגיע מתלמד ? אז גם לא מחכים לו ? ואז מה...הוא עור לטייל עם מטיבי לכת ?

 

בקיצור יש קבוצות ג'יפאים מגוונות וחשוב מאוד להתאים את עצמך לקבוצה, אין טעם לבוא עם טראנו סטנדרטי לטיול שכל חבריו בעלי היילקסים כפולים נעילות עם דרופ קיטים והגבהה של 15 אינץ'. אבל בהחלט אפשר להסתובב עם בעלי SUVים כאלו ואחרים וגם אם קצת תתקשה תקבל המון עזרה ויעוץ ואף אחד לא בורח לאף אחד.

 

בנוסף יש קבוצות מאורגנות שכוללות הדרכה ואירגון מסודר ואף אחד לא בורח לאף אחד זה עולה כמה שקלים אבל זאת אחלה אופציה להתחלה לכמה טיולים כדי להבין מי נגד מי

 

תטייל ותהנה

 

*אפשר לטייל גם לבד וללמוד את מגבלות הרכב שלך עם עצמך ללא "לחץ" חברתי, כן חשוב לעשות את זה באיזורים מקורבים למרכז ולצירים ראשיים, וכן כדאי לתאם עם חבר שיהיה זמין במידה ותצטרך חילוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו, לצאת לטיולים רכב בודד, זה לא לעניין. הוא יצטרך להצטרף לקבוצה. יבחר קבוצת ג'פים, ימצא את עצמו משתרך מאחור בגלל חוסר ניסיונו ומגבלות הרכב (בכל זאת מדובר בטראנו) ומהר מאוד יגלה שלעמוד בייעדי הטיול, יותר חשוב לאחרים, מאשר להמתין עד שהמתלמד יעבור את המכשול. נכון שלא יפקירו אותו מאחור אבל סביר להניח שבטיול הבא כבר לא יהיה מקום...

יחליט שלא הוא זה שיעכב את כולם (וכמו שמישהו כתב כאן) "יתחרע על הגז", סביר להניח שמיד אחרי הטיול יאלץ לבקר במוסך הקרוב לצרכיי תיקונים...

יצטרף לקבוצה של ג'יפונים, יגלה שהיכולות שלו דומות לשאר הרכבים אבל הוא משלם הרבה יותר מהם בכל פרמטר.

 

 

 

בקיצור יש קבוצות ג'יפאים מגוונות וחשוב מאוד להתאים את עצמך לקבוצה, אין טעם לבוא עם טראנו סטנדרטי לטיול שכל חבריו בעלי היילקסים כפולים נעילות עם דרופ קיטים והגבהה של 15 אינץ'. אבל בהחלט אפשר להסתובב עם בעלי SUVים כאלו ואחרים וגם אם קצת תתקשה תקבל המון עזרה ויעוץ ואף אחד לא בורח לאף אחד.

 

 

*אפשר לטייל גם לבד וללמוד את מגבלות הרכב שלך עם עצמך ללא "לחץ" חברתי, כן חשוב לעשות את זה באיזורים מקורבים למרכז ולצירים ראשיים, וכן כדאי לתאם עם חבר שיהיה זמין במידה ותצטרך חילוץ

 

אז מה, קודם מעביר ביקורת ואחר כך מצטט אותי כמעט מילה במילה?

לגבי הגישה שלי. היא יותר פשוטה ומובנת ממה שאתה מתאר. כמו שאני לא אקנה אאוטבק ואצטרף לטיולי האמרים, כך לא אקנה האמר כדי להצטרף לטיולי אאוטבקים. לא זה לעניין ולא זה לעניין. הגבתי לגופו של (בעל) העניין. לפי הדרישות שהציג בהודעתו הראשונה, להזכירך: "רכב יומיומי לנסיעה עירונית ופעם בשבוע שבועיים לטיול שטח נחמד", "קילומטרז' בשנה הוא לא יעשה הרבה.... ולא משנה אם זה בנזין או דיזל.. העיקר שהנסיעה בו תיהיה נעימה ובטוחה...

חשוב לציין שאני רוצה ג'יפ שיהיה כמה שיותר מרווח...", הטראנו ימצא את עצמו מוצע למכירה בזמן הקרוב. הרי בהפסקת הקפה הראשונה שיעשה בחברת חבורת ה SUVים שאיתה יצא לטיול, יתחילו להשוות עלויות טיפולים, אגרות, ביטוחים, חלקים ופתאום הוא יגלה שהוא משלם כמעט פי שניים משאר המשתתפים ובשביל מה? הרי כלום ממה שביקש אין ברכב הזה. אז נכון, הוא לא אוהב את הדברים שאני משמיע, זה עדיין לא הופך אותם ללא נכונים. מה שהכי יפה בכל העניין, אם עדיין, לאחר תקופת "הרצה", יחשוב הבחור, שהבחירה שלו הייתה נכונה, דיינו, אני הראשון שיפרגן.

דרך אגב, ההבדל בין קבוצת ג'יפונים לקבוצת ג'יפים, שבקבוצת הג'יפונים, אף אחד לא צריך להוכיח שלו יש יותר גדול. כולם מכירים במגבלות וכולם שומרים על הרכב שלהם כי הוא משמש אותם ביום יום.

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש פה איזה חוסר הבנה ביננו - SUV=פג'ארו\פראדו\טרופר\גאלופר\דיסקאברי\צ'ירוקי

לא פורסטר וראב4

 

אולי בארצות הברית, הרכבים שציינת, נחשבים כ SUV. (למרות שהפורסטר של סובארו נבחר כ SUV של שנת 2008 לפי מגזין הרכב האמריקאי "מוטור טרנד".) וזה בגלל שלשטח, שם בגולה, נכנסים עם מפלצות יעודיות.

בארץ, כמו בארץ, הרכבים שציינת נחשבים כג'יפים לכל דבר עם מרכב "נוח יחסית" והרי כולם מתיימרים להיות דו שימושיים. ה - SUVים הישראליים הם יותר בסגנון של פורד אקפלורר, מרצדס ML, במוו X6, פורש קייאן, סנטה פה, טוסון, פורסטר, ספורטאג' וכדומה. (חלקם נחשבים כקרוסאובר SUV).

אבל זה ממש לא משנה, אם נחזור לנושא לשרשור, לפני שדרדרתם אותו לוואדי, יעצתי לאלעזר להתחיל בקטנה, ניסיתי להראות לו בתמונות, שניתן לשלב גם טיולים נהדרים וגם שימוש יום יומי ברכבים נורמאלים" לפני שקונים ג'יפ. עזרתם לי להיכשל. אני משוכנע שאלעזר עוד יודה לכם ב"עתיד"... (אפילו אתה חייב להודות שיש כאן הברקה...) "

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלעזר כבר מזמן לא האישיו פה הוא קנה טרנו עוד שהוויכוח היה לגבי הילד המבצבץ מהסאנרוף :)

 

ולענייננו, בעבר טיילתי המון עם קינג 01 סטנדרטי לחלוטין, לא פעם יצאתי לטיולים עם קבוצות שהיו רחוקות ממני קדימה מבחינת ההשקעה והיכולות ואף פעם לא הרגשתי כאילו רוצים לברוח לי, בכלל רוב הטיול הריי הוא בתנועה מהירה על שבילים שם כולם מסכימים שאף אחד לא צריך לחכות לאף אחד

 

במעלות למיניהם החבר'ה היותר רציניים מרביצים את המעלה ואז פותחים פקל קפה בזמן שהחברה היותר עדינים עולים הכל באיזי

בקבוצה אמיתית שמטיילת בשטח יש רוגע ושלווא אף אחד לא ממהר לשום מקום

 

קיימות קבוצות ספציפיות שמחפשות אקסטרים נוסעות עד למעלה כזה או אחר בשביל המעלה עצמו - קבוצות כאלו הן לא קבוצות טיול הן קבוצות שטח אטגרי אקסטרימי ושם לאיש מאיתנו אין מה לחפש באמת.

 

סופ"ש נעים ופורה בטיולים

 

אגב, יש מישמש מסויים בהגדרות גם כי היצרנים יצרו מלא מלא החלאות שלא מתייבשות בדיוק על שום קטגוריה, לדוגמא ספורטאז' מתחילת שנות ה-2000 עם סרן חי מאחורה ושילדת סולם הוא כלי שטח באמת לא רע בכלל ועדיין רוב האנשים יעמידו אותו בקטגוריה אחת עם פורסטר או אפילו טריוס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוי ... איזה ויכוך סרק מתיש...

ארז אתה לא מבין מספיק לצערי במשמעות של רכב שעומד לעשות שטח, פעם בשבוע - שבועיים טיול שטח זה הרבה... גם במונחים של "מורעלי השטח".

מה הקשר בין יכולות שטח אמיתיות לנוחות ולנסיעה יום יומית?

ישנם רכבים שיודעים לשלב את כל התכונות, גם נוחים ומפנקים וגם יודעים לנוע בשטח טכני קשה, ( גראנד צ'רוקי, פטרול,לדוגמא..) אז מדוע להתפשר על איזה קרוסאובר קטן, הפחות נוח, ללא שום יכולת שטח, ובעל פוטנציאל גדול לנזקים ולהוצאות מיותרות.

אני מצטער אך X6, מרצדס ML קאיין, וכמובן שסנטה פה וכדומיהם הם לא רכבים שנועדו לשטח וגם לא לשטח קל, אלו רכבים יקרים להחריד בתחזוקה שלהם, שאמנם נוחים ומפנקים בכביש, אך כאן מסתיים יתרונם היחסי.

רכב שעושה שטח ולו גם רק פעם בחודש חייב להתאים במקורו לנסיעה בשטח וכאן פג'רו קינג בהחלט מתאים וראוי, הוא גם רכב נוח יחסית.

 

למען הסדר הטוב... ומבלי להתייחס למחיר, אמינות, או ביצועי כביש כאלה ואחרים רשימת ה SUV שכן מתאימים ליישומים כאלה

ואני מקווה שלא שכחתי דגם מסויים...

 

סוזוקי גראנד ויטרה

איסוזו טרופר

איסוזו רודיאו

מיצובישי פג'רו

טויוטה פראדו

טויוטה לנדקרוזר

4 ראנר

ג'יפ צ'רוקי

ג'יפ גרנד צ'רוקי

ג'יפ קומנדר

לנד רובר דיסקברי

ריינג' רובר

ניסן פטרול

ניסן טרנו

ניסן פטפיינדר

קיה סורנטו

קיה ספורטאג' ( דגם ישן עד 2002)

יונדאי טראקן

גאלופר

מוסו

רקסטון.. עם סימני אזהרה

האמר H2-H3

יוקון

טוארג VW עם סימני אזהרה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוי ... איזה ויכוך סרק מתיש...

ארז אתה לא מבין מספיק לצערי במשמעות של רכב שעומד לעשות שטח, פעם בשבוע - שבועיים טיול שטח זה הרבה... גם במונחים של "מורעלי השטח".

מה הקשר בין יכולות שטח אמיתיות לנוחות ולנסיעה יום יומית?

ישנם רכבים שיודעים לשלב את כל התכונות, גם נוחים ומפנקים וגם יודעים לנוע בשטח טכני קשה, ( גראנד צ'רוקי, פטרול,לדוגמא..) אז מדוע להתפשר על איזה קרוסאובר קטן, הפחות נוח, ללא שום יכולת שטח, ובעל פוטנציאל גדול לנזקים ולהוצאות מיותרות.

אני מצטער אך X6, מרצדס ML קאיין, וכמובן שסנטה פה וכדומיהם הם לא רכבים שנועדו לשטח וגם לא לשטח קל, אלו רכבים יקרים להחריד בתחזוקה שלהם, שאמנם נוחים ומפנקים בכביש, אך כאן מסתיים יתרונם היחסי.

רכב שעושה שטח ולו גם רק פעם בחודש חייב להתאים במקורו לנסיעה בשטח וכאן פג'רו קינג בהחלט מתאים וראוי, הוא גם רכב נוח יחסית.

 

זה הפך להיות ויכוח סרק מתיש מאחר ואתה מתעקש להשמיע את תפיסת עולמך מבלי להתייחס לנקודות שהעלה פותח בשרשור.

אם פותח השרשור היה "מורעל שטח", כמו שאתה כותב, ניחא, אבל הוא כתב שהוא "רוצה להכנס לעולם הג'יפים וצריך את חוות הדעת שלכם לקניית הג'יפ הראשון..."

אם הוא כתב שהרכב ישמש בעיקר לנסיעות עירוניות יומיומיות, האם נכון להציע לו גרנד צ'ירוקי או פטרול?

למה אתה בכלל צריך להצטער שהב.מ.וו, המרצדס, הפורשה הסנטה פה ודומיהן, אין להם יכולות שטח, הרי לא אתה ייצרת אותם ואף אחד לא טען שיש להם.

לשאלתך מדוע צריך להתפשר על קרוסאובר קטן, התשובה נמצאת בהודעה של פותח השרשור. זה בדיוק מה שהוא תאר. ייסע שנתיים שלוש על הג'יפון, יתאים את הטיולים לסוג הרכב שלו, יצבור נסיון, ירצה לשדרג? יפנה אליך. אבל עד שזה יקרה, למה להפיל אותו בעצות אחיתופל.

דרך אגב, לו רק היית טורח לקרוא לעומק את מה שכתב אלעזר, היית יכול לחסוך את כל הפתיח שלך.

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל הוא כתב שהוא "רוצה להכנס לעולם הג'יפים וצריך את חוות הדעת שלכם לקניית הג'יפ הראשון..."

אם הוא כתב שהרכב ישמש בעיקר לנסיעות עירוניות יומיומיות, האם נכון להציע לו גרנד צ'ירוקי או פטרול?

ארז,

אני לא מבין, אתה צנזור הפורום? אסור לכתוב דעות מנוגדות לשלך?

מה ש grand כתב הוא נכון ומדוייק, גם אם לא הולם את תפיסתך.

לתפיסתי, בשביל להיכנס ולטעום שטח - כן צריך רכב עם הילוך כח.

להציע לאדם שרוצה לטעום את השטח רכבי "כאילו", וגם האאוטבק ביניהם - לא מאפשר לטעום שטח אמיתי.

יואב

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ארז,

אני לא מבין, אתה צנזור הפורום? אסור לכתוב דעות מנוגדות לשלך?

מה ש grand כתב הוא נכון ומדוייק, גם אם לא הולם את תפיסתך.

לתפיסתי, בשביל להיכנס ולטעום שטח - כן צריך רכב עם הילוך כח.

להציע לאדם שרוצה לטעום את השטח רכבי "כאילו", וגם האאוטבק ביניהם - לא מאפשר לטעום שטח אמיתי.

יואב

 

בטח שמותר. תגיב את דעותיך ואגיב את דעותי וננסה לשכנע האחד את השני כל אחד בנכונות אמונתו. אבל מה בין התמונות שפרסמתי כדי להראות שאפשר להנות מהשטח גם ללא הילוך כוח, לבין הביקורת הצינית שהטחת בי? מי מינה אותך לקצין בטיחות הפורום?

תראה איך גררת אחריך עדת צבועים שבמקום לייעץ לאלעזר לגבי שאלתו החליטו להתקיף אותי. ממש תרמתם לפוסט הזה. לגבי grand, אפשר להסכים לדבריו ואפשר לא. אני לא הסכמתי. זה לא הופך אותי לאוייב הפורום. אני לפחות טרחתי להראות למה עצותיכם לא משרתות את פותח השרשור. אתה מה עושה? אומר את האני מאמין שלך מבלי להתאים אותו לדרישות פותח השרשור. מה הועילו חכמים בתקנתם? באותה מידה יכולת לכתוב חמשיר על דג מלוח.

ארז רונן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי מה הרעיון להביא סירטון פירסומת שבוחרים בדיוק בדיוק את הנקודות שאיתם לא תהיה לרכב כזה בעיה

לא נתנו שום אתגר של הצלבה אמיתית (למרות שהיום עם בקרת משיכה אפשר לצאת מזה איכשהו)

לא נתנו שם עבודה של מהלך מתלה, נתנו מסלול שכנראה כל מזדה 3 היתה עוברת ואז הראו "הינה הלנד רובר עושה אותו פחות טוב"

 

קח דוגמא למה שווים קרוס אוברים :

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4342 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...