Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5211 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חברים שלום,

 

אני מתכוון לממש את אהבתי הישנה וללמוד לנגן על גיטרה.

 

יש לי גיטרה מדהימה שכבר קרוב לשלושים שנה לא נגעתי בה, לכן אני ממש מתחיל מההתחלה.

 

האם יש מצב ללמוד לבד? לדעת תווים לא ממש מעניין אותי, אלא יותר לנגן לפי שמיעה ומתוך הנשמה, כלומר לממש מוזיקה שרצה לי בראש.

 

האם כדאי להתחיל עם מורה כדי להכנס לעניינים ולהמשיך לבד? איך זה עובד?

 

תודה רבה למסייעים!

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני למדתי לבד, הגעתי למצב שאני יכול לנגן שיר לפי טאבים, אבל ממש לא אילתורים או קרוב לזה. לדעתי כדאי יותר מורה!

פורסם

סטפ תודה, ניגון לפי טאבים יהיה הצלחה גדולה עבורי (יש מאות טאבים של פינק פלויד באינטרנט...).

 

מינתו - תודה רבה, נראה אתר מעולה. אני אתחיל שם, אבל לפני כן עוד כמה שאלות: נראה לי שכמה מיתרים חלודים (העבים יותר. הדקים עשויים ניילון) ודורשים החלפה (כדאי להחליף גם את אלה מהניילון?), וכן הנרתיק שמגיע עם הגיטרה כבר מפורר מגיל.

 

כמה אמורים לעלות החלפת מיתרים ונרתיק קשיח לגיטרה קלאסית (Landola C-25M)? יש המלצות לחנות בירושלים?

 

שוב תודה לכולם.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם

סט מיתרים בסיסי ורגיל יעלה בסביבות 50 שקלים בחנות כמו כלי זמר עם ההרכבה.

אני למדתי מהאינטרנט,צריך הרבה עצבים וסבלנות בשביל זה אבל בסוף משתלם :)

ממליץ לך שקודם כל תלמד אקורדים,תלמד את המעברים ביניהם ואחר כך תכנס יותר לטאבים.

 

בהצלחה חבר.

אבירן.

פורסם

סט מיתרים סביר עלה באיזור ה40 שקלים פעם אחרונה שבדקתי.

מצד שני, זה היה לפני משהו כמו 6-7 שנים.

 

ההחלפה לרוב מאד פשוטה, ואפשר לכוון עם האנדרואיד/אייפון. רק לזכור להחליף כל פעם רק מיתר אחד כדי לא לעשות נזק לצוואר.

מה זה החיים לעומת עקיפה טובה? :borg:

חרא של צלם

פורסם

אם הגיטרה עמדה כ"כ הרבה זמן - סטאפ יהיה ממש מומלץ לפני שמתחילים לנגן עליה.

ועדיף אצל טכנאי טוב שגם יעדכן אותך במצב הגיטרה.

 

אם זו באמת גיטרה מיוחדת ששווה את זה - כמה מאות שקלים בודדים (אני ממש לא מעודכן במחירים בימינו, נזרוק באוויר 200 ש"ח פלוס מינוס) שווים את ההבדל ברמת הנגינה של הכלי אח"כ

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

לא גרה בירושלים, אבל מגיעה לעיתים תכופות. אשת מקצוע מצויינת עם המון ידע ואהבה רבה לתחום.

 

ענת גולדמן

 

תיקנה לי גיטרה ישנה ושבורה ברמה שלא תיאמן, בחיים לא חשבתי שהיא תחזור לנגן אי פעם, ובמחיר הוגן מאוד.

אגב, גם לי הייתה לנדולה פעם, שנאתי את הנבלה בדם (אבל זה לא אומר כלום כמובן לגבי החברה או הגיטרה הספציפית שלך). מזל שהצלחתי למכור אותה במחיר מצויין (הפתיע אותי מאוד, כנראה שהיא בכ"ז הייתה שווה משהו).

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי

פורסם

לדעת תווים לא ממש מעניין אותי, אלא יותר לנגן לפי שמיעה ומתוך הנשמה, כלומר לממש מוזיקה שרצה לי בראש.

אם יבוא אליי תלמיד כזה לפסנתר,

או אסגור לו על הראש את המכסה של הקלידים.

 

ידיעת תווים (או טאבים) מאפשרת לך לנגן בסופו של דבר כל דבר בעולם,

ועל הדרך עוזרת לשפר את השמיעה. יש מעטים ויחידי סגולה

שמסתדרים עם שמיעה פנטסטית בלי ממש לדעת תווים,

אבל אלה היוצאים מהכלל שמעידים על הכלל -

ובשורה התחתונה, כל הטובים באמת יודעים לקרוא תווים היטב.

 

- - - - -

 

אקורדים בסיסיים בגיטרה אפשר ללמוד לבד בלי בעיות מיוחדות,

אבל מורה טוב יקפיץ אותך קדימה, במיוחד בכל הקשור

להחזקה ותנועות, שאי אפשר ללמד בהתכתבות.

בכל מקרה, מה שיקבע את עתידך הוא אך ורק מספר שעות האימונים ביום שתבצע -

אם תהיה חרוץ ועקבי תוכל מהר מאוד להסתדר בלי מורה, או עם מורה פעם בשבועיים/חודש.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

להתחיל בלי מורה - זו טעות דראסטית. ההרגלים הנכונים שהוא מקנה בשלבים הראשונים הם הכרחיים ביותר ואסור לוותר עליהם.

אחיזה נכונה של הכלי , שימוש נכון באצבעות , פריטה נכונה - וזה רק ברמת הטכניקה , עוד לפני שמדברים על דברים מעבר כמו קצב , סולמות והרמוניות ועוד כל מני דברים.

 

תווים זה דרך מסוימת ליצג מוזיקה (שנותנת היגיון ככל שעולים ברמה).

 

יש לחרטט על גיטרה (לעשות כמה אקורדים בשביל החברה ולהתבחבש עם עלק טבלטורות) , ויש לנגן.

את הראשון - תוכל ללמוד לבד ומהר מאוד תתקע (בא נגיד שפינק פלויד מטאבלטורות בצורה נורמאלית - יהיה קשה לנגן לבד).

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

מסכים מאוד עם ליביו.

 

אני אישית למדתי בלי מורה, ויש לי כמה פגמים מאוד בסיסיים בנגינה שאישית לקח לי תקופות ארוכות להבין מה המקור לפגמים האלה, כשמורה טוב לגיטרה, היה יכול להצביע עליהם בשניה.

 

מורה לנגינה, זה משהו חובה לדעתי, במיוחד בהתחלה.

פורסם

מענין, לא מעט גיטריסטים מפורסמים הסתדרו היטב בלי לדעת או להשתמש בתווים.

חוצמזה, איך בדיוק אפשר לתוות את הסולואים של הנדריקס ?

יש שמיעה אבוסולוטית ויש שמיעה יחסית, את המוזיקה הנגן/מוזיקאי יוצר במוח או שומע אפילו רגע לפני שהוא מורה לאצבעות

ללחוץ על המיתרים, ללא מתווך באמצע.

התווים נועדו לתקשורת בין מוזיקאים, אבל בלהקות והרכבים קטנים כמו להקות רוק לא נעשהבהם שימוש בד"כ.

זה מאט את תהליך היצירה, כמו שמתכנתים בצוותים קטנים ועם לחץ פיתוח גדול לא נוהגים להשקיע בתיעוד הקוד.

פורסם

האמת שאני מסכים לגמרי עם מי שמחייב מורה ולימוד תווים. לא זאת ועוד, אני חושב שמוזיקאי טוב, מאלתר ככל שיהיה, גם צריך לדעת את התאוריה שמאחורי המוזיקה ולהיות עם היכרות רחבה של הרפרטואר בתחום שלו ובתחומים אחרים.

 

הכל טוב ויפה, אבל המטרה שלי היא שונה. כל מה שאני רוצה לעשות הוא להוציא צלילים מהגיטרה, שיהיו הרמוניים ומגוונים ככל שאוכל. אני לא מתכוון להסתובב עם פרטיטורות או לערוך הופעות, לא בפני ועדי עובדים ולא בפני חברים ליד המנגל.

 

לצורך המטרה שלי אכן יש לי מורה שיישב איתי על היסודות - אחיזה, פריטה, איצבוע וכדומה. אם ארגיש שזה מקדם אותי, אמשיך. אם לא, אמשיך לבד בשביל הכיף.

 

למרות רמת שביעות הרצון הנמוכה מכלי זמר, אני מתכוון לקפוץ לשם היום (כי זה זמין) ולעשות סט אפ ראשוני, להחליף מיתרים ולרכוש תיק מרופד במקום שק האשכים המרופט שמגן על הגיטרה כרגע. מה ההשקעה הכי קטנה שאני צריך לשים בשלב זה?

 

והערה אוף טופיק של האוף טופיק:

 

זה מאט את תהליך היצירה, כמו שמתכנתים בצוותים קטנים ועם לחץ פיתוח גדול לא נוהגים להשקיע בתיעוד הקוד.

 

וזו אחת המכשלות הגדולות שאותם צוותים שמים בדרך להצלחת המוצר, מנסיון כאוב מאד ורב.

“.You will never reach your destination if you stop and throw stones at every dog that barks"

 

Winston S. Churchill -

פורסם

בגדול זהו, סגט אפ קטן, מיתרים חדשים וקייס נורמלי זה התחלה בסדר גמור.

 

מה שכן, תשקיע בלהקדיש לזה זמן, כי בהתחלה זה ממש לא בא בקלות וצריך להתאמן די הרבה.


×
×
  • תוכן חדש...