Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5260 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
מורה לנהיגה רשם לא מזמן בפורום שביטלו את ההגבלה כך שניתן להיבחן על אוטומט ולנהוג בידני. טרם מצאתי לכך אסמכתא באתר רשמי של הרשיות.

 

אם זה המצב - אין לי ספק שכדאי לך להיבחן על אוטומט (בכל מקרה, אם תרצה לנהוג בידני תצטרך ללמוד את זה באיזושהי צורה).

 

ובלי קשר, אני בדעת מיעוט בפורום בעניין הזה. עד לאחרונה מכוניות ידניות כמעט ונכחדו בארץ. אני חובב רכב ידני אבל נוהג בגיר אוטומטי כבר כמה שנים כי קשה למצוא רכבים ידניים. לאחרונה המצב שוב משתנה עם חדירת המכוניות הקטנות הידניות והזולות. וגם לשמחתי ניתן למצוא כיום מכונית משפחתית דיזל, גם שם עדיין יש לגיר הידני נחלה.

למי שמתלבט - אני חושב שכדאי ללמוד על רכב אוטומטי. ולמי שמתלבט בקנייה - רכב ידני מאוד משתלם מהרבה בחינות.

 

גם מורה הנהיגה שלי אמר משהו בסגנון, רפורמה לפיה אפשר לנהוג על ידני תוך שנה מרגע קבלת הרישיון. משהו על מבחן ביצועים לדעתי שישנה את הרישום (במקום טסט)

פורסם

וידוע לך אם זה נכנס כבר לתוקף?

מה שהיה רשום זה ביטול ההפרדה. ממש אפשר להבחן באוטומט ולנהוג בידני - כמו בארה"ב.

מה שאתה מדבר עליו נקרא לדעתי "מבחן שליטה". לא צריך מינימום שיעורים, קצר יותר מטסט מלא ועושים אותו בכל מני מקרים כמו בעל רשיון ממדינה שנוהגים בצד שמאל. אני לא בטוח אם זה לא המצב כיום.

 

במקרה הזה, בכל זאת צריך ללמוד שליטה בידני אצל מורה נהיגה, מספר שיעורים (כמו במבחן שליטה בקטנוע).

פורסם

אני חושב שכדאי להמשיך עם הרכב הידני, ובכלל לעודד נהגים ללמוד לנהוג על מכוניות ידניות וגם לרכוש מכוניות שכאלו. לדעתי, צי הרכב הלאומי ותרבות הנהיגה כרוכים זה בזו, ולכן אם אנו רוצים שתרבות הנהיגה תשתפר, אחד האמצעים הטובים להשגת המטרה הזאת הוא שיפור צי הרכב בארץ.

 

אמנם, גם ברכב ידני אפשר לנהוג גרוע, אך במבט כולל, עם הרכב הידני באים הרגלי נהיגה של רכב ידני: ריכוז מוגבר בנהיגה, מעורבות מוגברת בנהיגה, נהיגה מתונה יותר והימנעות מעצירות מיותרות בתנועה כבדה. כמו כן, יש לזכור את יתרונו של הידני מבחינת תגובת דוושה - יתרון שמתורגם לבטיחות בכל פעם שיש צורך בהשתלבות זריזה או עקיפה, ואת החיסכון בדלק ובבעיות אמינות, שמתורגמים אף הם לבטיחות.

 

יש לזכור כי עם התיבות הידניות של היום, תפעול הרכב אינו מורכב יחסית, להוציא מצבים של עומס תנועה כבד וממושך.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

גם ככה אחרי שתעבור טסט לא תנהג יותר ברכב ידני אז למה להתאמץ? אין לכם במשפחה רכב ידני ובכלל גיר ידני גוסס בכל העולם. באירופה תשכור רכב אוטומט. אפשר לחשוב.

 

אין שום קשר בין ידני לתרבות נהיגה. גיר אוטומט מודרני מגיע עם 6 הילוכים ככה שאין שום הבדל בצריכת דלק וכדי לקבל ביצועים עדיפים בגיר ידני צריך לדעת להחליף הילוכים כמו שומכאר.

×
×
  • תוכן חדש...