Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5356 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

פעם קודמת נסעתי עם הרכב כשהוא היה קר.. והוא התנהג רגיל.

 

אני קצת לא יודע איך לבדוק את זה למען האמת עכשיו.

דבר ראשון, איך אני יודע איזה פלאגים הם על אותו צילנדר? אלא שמאונכים אחד לשני או מאוזנים?

 

דבר שני, האם האוטו אמור לנסוע טוב בלי רעידות עם פלאג אחד על כל צילינדר? ככה שאני יכול לנתק חצי מהפלאגים ולבדוק אחד אחרי השני מתי יתחילו הרעידות? או שהוא ירעד בלי קשר כי לא כל הפלאגים מחוברים?

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

לפי הקישור שמעליי , פלג אחד נמצא ליד שסתום היניקה , והשני נמצא ליד שסתום הפליטה.

בסלד סרק , שני הפלגים מוציאים ניצוץ בעת ובעונה אחת , בטורים בינוניים יש הפרש זמן בתיזמון של שני הניצוצות.

בטורים גבוהים ההפרש הזה שוב נהיה יותר קטן.

בסלד סרק אתה יכול לבדוק כיוון שהניצוצות מתוזמנים ביחד.

אל תנתק את הפלגים , תנתק את קונקטור המתח הנמוך המחובר ל coil

פורסם

בבדיקה שבוצעה בקישור שמעלי , הגיעו למסקנה שצורתה המעוגלת של האלקטרודה הצידית של הפלג ,נבעה מסליל הצתה תקול.

אתה יכול לפרק את הפלגים ולחפש את הפלג עם האלקטרודה הצידית המעוגלת , שם נמצא ה coil התקול.

פורסם

חפש פלג עם מרווח גדול יותר מהאחרים , ושהאלקטרודות שלו לא חדות , אלא נוטות יותר למשהו עגול.

לניצוץ יש נטייה לא לצאת ממשהו שאינו חד.

פורסם

האלקטרודות במצת הן , החלק המרכזי העגול במרכז החרסינה , וחתיכת המתכת שמולו שיוצאת מההברזה , בין שניהם יש מרווח של כ 1 מילימטר.

הניצוץ יוצא מהאלקטרודה המרכזית אל האלקטרודה הצידית.

אתה יכול להסתכל על זה כעל ריתוך בזעיר אנפין , כשחומר הריתוך מועבר מאלקטרודה אחת לשניה.

לניצוץ קל יותר לצאת בין שני אלקטרודות חדות.

לניצוץ קל יותר לצאת מהאלקטרודה החמה לאלקטרודה הקרה.

האלקטרודה היותר חמה היא המרכזית , היא מוקפת בחרסינה , האלקטרודה הצידית מוברגת לראש מנוע והיא הרבה יותר קרה.

 

אצלך באוטו יש פלג אחד שממוקם ליד שסתום הפליטה , ועוד פלג שממוקם ליד שסתום היניקה .

מרווח האלקטרודות בפלג גודל ולא נשאר קבוע , ואז נדרש מתח גבוה יותר לפרוץ את מרווח האלקטרודות .

בפלג שעבד הרבה זמן ניתן לראות שקצוות האלקטרודות אינן חדות , זה במערכות הצתה ישנות בהן המתח יותר נמוך.

כאשר הסליל מוציא ניצוץ , וקשה לניצוץ לפרוץ את מרווח האלקטרודות , בגלל אחד מהסיבות לעיל , אז רואים את זה בסקופ כקפיצה של המתח הגבוה , וזה מזוהה כתקלה , זה יכול להיות סליל תקול , או פלג תקול.

כאשר לסליל קשה להוציא ניצוץ , האנרגיה מותמרת לחום בסליל , ואז במשך הזמן הוא לא יתפקד, ויצטרכו להחליפו.

פורסם

תמונה הוא מתעצל להעלות, אתה רוצה שהוא יפרק פלאגים ?

מה אני אגיד לכם, זה שתי דקות למצוא קויל דפוק כשהבעיה מופיעה.

לא צריך לחבר סקופים ושמופים ואפילו לא לפרק פלאגים. הלכתם רחוק מאוד.

אם זה יניקה-פליטה אז זה מאונך ולא מאוזן. (הקוילים של אותו צילינדר).

פורסם

להלן תמונה של המנוע.

 

מספרתי את הקוילים. מספרים 1-4 קרובים לנהג.

 

לפני כחודשיים החלפתי את את קוילים מספר 3 ו-4. אחרי שהיו לי אותם רעידות. זה שיפר את זה, אבל לא לגמרי. ככה שאני לא יודע אם יש עוד קוילים דפוקים (מה שהכי סביר) או שהקוילים ששמתי לא טובים (הם מפירוק).

 

אמרו לי שבהונדה ג'אז זאת בעייה ידוע, ובדר"כ הולכים הקוילים שקרובים לתא הנהג (1-4).

 

ניסיתי לנתק את הקונקטור מקוילים מספר 1,2 (מה שהכי סביר שתקולים), אבל הרכב נסע בסדר גם בלעדיהם. מצד שני רק עשיתי סיבוב קטן ולא בדקתי אותו כשהמנוע חם.

 

סליחה אם לא סיפקתי את התמונה הזאת מההתחלה.

איך ניתן לגלות את הקויל הדפוק? (ואולי יש כמה כאלו).

2011-10-25 11.12.13.jpg

פורסם

פלגים יותר זולים מ coilים.

כנראה הפלגים 1234 הם הפלגים שליד שסתומי הפליטה.

הייתי מציע לך להחליף פלגים קודם , אם תמשיך להיות בעיה , אז תתקדם לעבר ה coilים.

בכל מקרה אם אתה רוצה לבדוק את ה coilים , אתה יכול לנתק את צד המתח הנמוך של של קוילים 1234 , לבצע נסיעת מבחן,

אחר כך לנתק את צד המתח הנמוך של קוילים 5678 ולחבר את צדהמתח הנמוך של 1234, כך תדע מי בדיוק עושה את הבעיה.

אם יש לך מד טמפרטורה אינפרא אדום , תוכל לבדוק את הטמפרטורה של הקוילים , הטמפרטורה החריגה תצביע על אחד תקול.

ניתן גם לבדוק את ההתנגדות של הקוילים , סליל ראשוני וסליל משני ולהשוות למפרטים.

אם החלטת להחליף פלגים , תבקש 4 פלגים בדרגה אחת יותר קרים , ותרכיב אותם בצד של שסתומי הפליטה. ואת ה 4 הנותרים תרכיב בצד של שסתומי היניקה.

אם תוכל להעלות תמונות של הפלגים זה יהיה טוב.

בהצלחה!!

פורסם

לגבי הבדיקה של הניתוקים:

אם אני מנתק את צד המתח הנמוך של 1234, מה עלי לבדוק בנסיעת מבחן? שאין רעידות בכלל?

כלומר, המנוע יכול לסחוב ולנסוע טוב מבלי 4 פלאגים? ואם יהיו רעידות אז זה אומר שיש בעייה בקוליים של 5678? וכנ"ל ההיפך?

 

אני די בטוח שזה קוילים, כי החלפתי פלאגים לפני 20 אלף.. והיו לי קוילים דפוקים שגרמו לרעידות. החליפו לי אותם והרעידות נהפכו להיות הרבה יותר נדירות. עכשיו חזרו לקרות (אז אני חושב שעוד קויל נדפק)..

פורסם

עם ניתוק 4 קונקטורים זה בטוח שהאוטו לא יסחוב כמו שכולם מחוברים.

אבל ההבדלים שנובעים מסחיבה לא טובה , לבין קירטועים שנובעים מסליל תקול הם בולטים.

וכן אתה מנתק 4 קונקטורים , ובודק איך הנסיעה , ואחר כך עוד פעם עם הקונקטורים האחרים.

לפי דעתי הפלגים שנמצאים ליד שסתומי הפליטה עושים לך את הבעיות. אבל זה שיקול שלך.

פורסם

סיבכת לו את הצורה עכשיו. אין לו בעיה בפלאגים.

איתי, תודה על התמונה. חבר הכל - וסע.

איך שהבעיה מתחילה, תתחיל לנתק. אני לא מתחייב שתשמע את ההבדל בעודך צמוד למנוע.

נסה להאיץ עם היד על המצערת בניוטרל (למשוך טיפה את כבל הגז) ואז בהאצה תרגיש את ההבדל.

אם ניתקת קויל טוב, הרעידות יגברו. תמיד יש סיכוי שלא תצטרך לתת גז. אבל,

מה שאני אומר זה פורד פיאסטה מודל 2000 (קויל של פוקוס, הולך תמיד) לפני שבוע גמגמה רק בהאצה ומכת גז חזקה.

תתחיל בעדינות - נוסעת פיקס. אף אחד לא ידע מה הבעיה. החלפתי לה קויל ושלום על כולם.

הקויל היה מקצר בעומס מסוים. הוא יכול לשגע אותך לפעמים. אבל אם תפעל נכון תמצא אותו.

 

קודם כל תגיע למצב שהבעיה מתרחשת. אחרת דבר ללמפה. קרתה הבעיה - אתה מתחיל לנתק.

חושב שבצד החם יותר ? - תתחיל שם. אבל כל הזמן תשווה אם הבעיה קיימת. לא יהיה לך קשה.

נתק קויל ותן גז עם היד. אם אצלך מצערת חשמלית, בקש מחבר שישב ויתן גז בהדרגה.

אם ניתקת קויל טוב, בטוח תרגיש הרעה. אם אין הרעה, ניתקת והבעיה ממשיכה - זה הקויל הבעייתי.

 

בהצלחה

פורסם

חדשות טובות!

 

מצאתי אותו! (מספר 1), הכי שמאלי שקרוב לנהג.

עשיתי את מה שהצעתם.

תודה רבה על ההכוונה והסבלנות! :)

 

השאלה עכשיו, איך אני מחליף אותו? יש לי קויל להחלפה. פשוט לפתוח את הבורג, להחליף את הקויל ולסגור את הבורג?

יש משהו שצריך לשים עליו דגש?

 

שוב תודה.


×
×
  • תוכן חדש...