Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5421 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

היום קראתי ברכבת כי וועדת קדמי תמליץ על הורדת שיעור המכסים בכמה תחומים כאשר העיקרי מבחינתנו זה המס על חלקי חילוף.

בכתבה גם צינו כי המכס כיום על חלקי חילוף הינו 20%-25% (אותו נתון צויין במספר עיתונים), די הופתעתי מנתון זה כי בתחילת השבוע שילמתי מכס על חלק בשיעור של 50% .

האם יש שוני בין שיעור המכס שמשלמים ביבוא אישי ויבור מסחרי של חלקי חילוף?

פורסם

אל תשכח להוסיף מע"מ. אנשים בטעות מפרשים את המיסים כמכס בלבד. יש גם 16 אחוזי מע"מ כך שזה יוצא קרוב ל 50 אחוזי מיסים.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

כן,

 

יבוא חלפים מסחרי משלמים כ 20%

יבוא אישי משלמים 40% מס קניה

 

בנוסף ביבוא מסחרי במידה והפריט מיוצר באירופה / ארה"ב , אין מכס (היבואן מספק תעודת מקור )

 

ביבוא אישי אין לך תעודה כזאת ולכן אתה גם מחויב במכס.....

 

 

ובכל זאת יבוא אישי יותר זול לפעמים .....

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

פורסם
שלום,

היום קראתי ברכבת כי וועדת קדמי תמליץ על הורדת שיעור המכסים בכמה תחומים כאשר העיקרי מבחינתנו זה המס על חלקי חילוף.

בכתבה גם צינו כי המכס כיום על חלקי חילוף הינו 20%-25% (אותו נתון צויין במספר עיתונים), די הופתעתי מנתון זה כי בתחילת השבוע שילמתי מכס על חלק בשיעור של 50% .

האם יש שוני בין שיעור המכס שמשלמים ביבוא אישי ויבור מסחרי של חלקי חילוף?

 

יש הבדל בין ההגדרה "מס" לבין "מכס". כשאתה מקבל חשבון סופי של ה"מס" שאתה אמור לשלם, הוא כולל בתוכו מכס, מס קניה ומע"מ ולכן, הסה"כ מגיע לסכום גבוה משמעותית מהמכס עצמו.

 

למעשה, יש חתיכת תיחמון (מפתיע..) בכל מה שקשור למיסוי שכן פעמים רבות ייבאתי דברים שיש עליהם פטור ממכס וכן הצהרת ארץ מקור ולכן היה פטור של 100% ממכס. אבל מה... זה לא פוטר ממס קניה ומע"מ כך שבמקום לשלם כ-48% בסה"כ שילמתי "רק" 39%... מטחנת המס במיטבה.

 

לאור הנ"ל, גם אם יורידו את המכס בעשרות אחוזים, זה לא ישפיע במיוחד על המס הכללי שכן מס הקניה הוא המס הבעייתי, בנוסף למע"מ...

 

ליאור.

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

פורסם

ירון יש לך טעות מיסים משלמים אותו הדבר בדיוק באחוזים גם מסחרי ופרטי ההבדל הוא שיבואן מסחרי מחושב במחיר יותר נמוך כי הוא קונה כמות כלומר משלם על פי חשבון ספק כ50% פחות מאדם פרטי ישירות ממפעלי יצור החלקים אותם הוא מייבא.

 

לגבי המכס יש לך גם טעות (אני לא זוכר מספרים) אבל חשבונית עד סכום מסויים אם היא מהשוק המשותף והחלק גם כן אז אין צורך בא גם.

כנראה הרבה אנשים לא מכירים טוב את החוקים !

 

טל

פורסם
יש הבדל בין ההגדרה "מס" לבין "מכס". כשאתה מקבל חשבון סופי של ה"מס" שאתה אמור לשלם, הוא כולל בתוכו מכס, מס קניה ומע"מ ולכן, הסה"כ מגיע לסכום גבוה משמעותית מהמכס עצמו.

 

למעשה, יש חתיכת תיחמון (מפתיע..) בכל מה שקשור למיסוי שכן פעמים רבות ייבאתי דברים שיש עליהם פטור ממכס וכן הצהרת ארץ מקור ולכן היה פטור של 100% ממכס. אבל מה... זה לא פוטר ממס קניה ומע"מ כך שבמקום לשלם כ-48% בסה"כ שילמתי "רק" 39%... מטחנת המס במיטבה.

 

לאור הנ"ל, גם אם יורידו את המכס בעשרות אחוזים, זה לא ישפיע במיוחד על המס הכללי שכן מס הקניה הוא המס הבעייתי, בנוסף למע"מ...

 

ליאור.

 

קסדה לאופנוע נחשבת כאיבזר בטיחות(היחידי דרך אגב מכל פירטי הלבוש) וככזו פטורה לחלוטין ממכס. אך לעומת זאת לא פטורה ממע"מ וממס קניה.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
קסדה לאופנוע נחשבת כאיבזר בטיחות(היחידי דרך אגב מכל פירטי הלבוש) וככזו פטורה לחלוטין ממכס. אך לעומת זאת לא פטורה ממע"מ וממס קניה.

 

על זה בדיוק אני מדבר... שהמס יגיע לעשרות אחוזים, גם אם הפריט פטור ממכס....

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

פורסם
יש הבדל בין ההגדרה "מס" לבין "מכס". כשאתה מקבל חשבון סופי של ה"מס" שאתה אמור לשלם, הוא כולל בתוכו מכס, מס קניה ומע"מ ולכן, הסה"כ מגיע לסכום גבוה משמעותית מהמכס עצמו.

 

למעשה, יש חתיכת תיחמון (מפתיע..) בכל מה שקשור למיסוי שכן פעמים רבות ייבאתי דברים שיש עליהם פטור ממכס וכן הצהרת ארץ מקור ולכן היה פטור של 100% ממכס. אבל מה... זה לא פוטר ממס קניה ומע"מ כך שבמקום לשלם כ-48% בסה"כ שילמתי "רק" 39%... מטחנת המס במיטבה.

 

לאור הנ"ל, גם אם יורידו את המכס בעשרות אחוזים, זה לא ישפיע במיוחד על המס הכללי שכן מס הקניה הוא המס הבעייתי, בנוסף למע"מ...

 

ליאור.

 

ליאור, איך שכחת את המס הכי חשוב והגיוני - עמלת מחשב... :shock:

פורסם

שלום לכולם,

 

ראשית, מנסיון, אל תאמינו לכל מה שכתוב בעיתון.

שנית, מכס על חלקי חילוף הינו דבר מורכב ואינו מס אחיד. החלקים מקבלים סיווג מכס בהתאם לקריטריונים שונים שנקבעו באירופה, בהתבסס על ספר המקטלג את החלקים, ובהתאם לסיווג מוטל המכס.

טעה מי שרשם בכתבה 20% עד 25% (אולי זה ממוצע כלשהוא), יש גם 0% ולמיטב זכרוני גם 26.2%.

מעבר למכס יש מס קניה ותמ"א ועל כל זה, מע"מ. ומעבר לכל אלה יש אגרות נוספות שונות (דלק, מחשב וכד') לשחרור מטען. כמובן שבמידה והשתמשת בעמיל מכס על מנת לשחרר את המטען, יש לשלם גם לו.:x

צדקו האומרים כי ביטול המכס לא יוזיל משמעותית את העלות הכוללת של הפריט, אבל במידה ומה שכתבו ייצא לפועל (ואני מאוד בספק...), עדיין תהיה הוזלה כלשהיא, ובמדינה זו בה מרוץ מכוניות היה חלום רחוק וערטילאי שפתאום השנה קורם עור וגידים, גם זו התקדמות.8)

קחו בחשבון שתקציב המדינה שלנו בנוי רובו ככולו ממיסים ובכל הוזלת מס כרוך שינוי בתקציב המדינה או הגדלת/ הטלת מס אחר על מנת להשיב את הכסף שירד מהתקציב כך שלעיתים מדובר באליה וקוץ בה...:-(

1972 Mustang converyible 351c

1977 Corvette T-top 350

פורסם

בשלב מסוים, הורידו את המכס כתוצאה מהסכמי סחר בינלואמיים....אבללל הגדילו את מס הקניה, ועל כך יש להוסיף מע"מ, כך שלא משנה איך קוראים לזה, אותנו קורעים בסופו של דבר

אריה

פורסם

אתמול הייתי במכס לשיחרור חבילה עם בולמי זעזועים. שאלתי את המוכס לגבי התקנות והוא צחק. גם אם יורידו את המכס ל-0 עדיין נשלם לפחות 50% מיסים ותמיד המדינה יכולה להמציא עוד מס הזוי.

ככה זה שיש ליבואנים לובי חזק.

פורסם

למעשה, יש חתיכת תיחמון (מפתיע..) בכל מה שקשור למיסוי שכן פעמים רבות ייבאתי דברים שיש עליהם פטור ממכס וכן הצהרת ארץ מקור ולכן היה פטור של 100% ממכס. אבל מה... זה לא פוטר ממס קניה ומע"מ כך שבמקום לשלם כ-48% בסה"כ שילמתי "רק" 39%... מטחנת המס במיטבה.

 

ליאור.

 

במקום לעשות דברים כמה שיותר פשוטים וברורים, מנסים לסבך את העניין, כאילו מדובר בשיגור חללית מאוישת למאדים, והכל כדי שיהיה יותר קל לדפוק את האזרח שומר החוק. כמה נחמד.

 

מכס זה לא מס, מס זה לא מכס, פטור ממכס אבל לא ממס... בקיצור, אני הולך לאכול במסעדת ויקטור :lol:

SAY MY NAME | www.alonadler.com

פורסם

מכס כללי: 209



 

מס קניה: 709

מע"מ: 704

אגרת מחשב: 34

אגרת ביטוח: 39

סה"כ לתשלום 1695 ש"ח

 

החלק משלם 6% מכס 12% מס קניה ו 16 % מע"מ

 

החלק שעלה לך כ 1200 ש"ח ( 200 ליש"ט ) חושב כאילו ערכו לצרכי מכס 3483 ש"ח כפול 6% = 209 ש"ח



לצרכי מס קניה 3483+209 = 3692. פטנט נבזי בו מעלים את הערך לצרכי חישוב מס קניה נקרא תמ"א במקרה שלך 60%

 

לכן לצרכי מס קניה ערך החלק כבר שווה 5907 ש"ח 12% על הסכום הזה אכן 709 ש"ח

 

ולצרכי מע"מ כמובן מוסיפים את ה 709 ל 3692 ש"ח וקיבלנו 4400 ש"ח כפול 16% ואכן יש לנו 704 ש"ח

 

בהנחה שההובלה עלתה לך 300 ש"ח מגיע לך חזרה 934 ש"ח. כמובן שאם ההובלה עלתה פחות מגיע לך החזר גדול יותר.

 

 

הפראיירים רק מתחלפים

 

 

אתמול הייתי במכס לשיחרור חבילה עם בולמי זעזועים. שאלתי את המוכס לגבי התקנות והוא צחק. גם אם יורידו את המכס ל-0 עדיין נשלם לפחות 50% מיסים ותמיד המדינה יכולה להמציא עוד מס הזוי.

ככה זה שיש ליבואנים לובי חזק.

 

דוגמה מספרית פשוטה

 

ערך החלק לצרכי מכס ( עלות החלק בחו"ל + הובלתו לארץ הקודש + ביטוח ( גם אם לא ביטחת המכס מוסיף אוטומטי 1%)=1000 ש"ח כאן צריך להקפיד עם המוכס שלא ישתגע כמו שבדוגמה למעלה שהובאה בשרשור על ההגה לרובר שהעריך את החלק לצורכי מכס בערך אסטרונומי.

 

מכס 6% מ 1000 ש"ח = 60 ש"ח

תמ"א = תוספת מכסת אחוזים במקרה של חלקי חילוף 60%

לכן הערך של החלק לצורכי מס קניה ( 1000+60)כפול 60% +1060= 1696 ש"ח

מס קניה 12% מ 1696 ש"ח = 204 ש"ח

מ"עמ 16% מסך של 1264 ש"ח = 202 ש"ח

אגרת מחשב= 34 ש"ח (גם אם תייבא משלוח של 10000 דולר אותו סכום של אגרה )

 

לכן סה"כ התשלום 60+204+202+34=500 ש"ח = 50% על ערך לצורכי המכס 1000ש"ח

 

פטור ממכס יביא את התוצאה ל 417 ש"ח = כ 42% על ערך לצורכי מכס של 1000 ש"ח

 

וסתם לידע כללי אותם החוקים חלים על כולם, הן על היבואנים וכמובן על שומרי חוק כמונו.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

I do not think it is only due to military expense.

Israel is not the only country in the world with a large defense bill.

 

I pay 50p 2.6NIS for 1 litre of milk in the UK how much do you pay for this basic product.

I pay 4 GBP 21.5NIS for 16 actimel in israel I would pay 8GBP 43 NIS for the same.

I can buy a packet of BAMBA at sainsbury's supermarket for less than at Mega in Israel.

 

Something in the setup of the price structure is highly flawed. people are out on the streets protesting for a reason.

×
×
  • תוכן חדש...