Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5460 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

 

לאחרונה התחדשתי בשברולט ספארק חדשה מהחברה,

עוד אין לי אינדיקציה לגבי צריכת הדלק שלה, היא עשתה עד עכשיו 70 קילומטר...

מהתדלוק הקרוב אתחיל לעקוב אחרי הצריכה,

 

רציתי לדעת מהו אופן הנהיגה החסכוני ביותר מבחינת העברת הילוכים - אני מקפיד לא לעבור את ה3000 טורים , כאשר אני מגיע לרף זה אני משלב להילוך הבא.

 

האם זהו אופן נהיגה חסכנתי? או שעליי לעלות קצת בטורים? (רוב הנסיעה מתבצעת על בין 2000 ל3000 טורים)

 

תודה!

פורסם

ככלל - העברת הילוכים מקודמת ככל הניתן ולחיצה עדינה על דוושת הדלק הם מתכון בטוח לצריכת דלק נמוכה.

 

אבל,

 

יש לך רכב מיני עם מנוע צנום נפח והספק ולעיתים העברת הילוכים מוקדמת מדי מעודדת בלאי מואץ ופוגמת בביצועים, במיוחד ב"בור" בין ההילוך הראשון והשני בספארק שמאפשר מעבר נקי בין ההילוכים רק באיזור ה 3,500 סל"ד. העברת הילוך מתחת לסל"ד הזה חונקת את המנוע.

כל זה עוד לפני שדיברנו על תוואי הדרך, מזגן דולק ומטען ברכב, פרמטרים שמשפיעים על האופן בו יש לתזמן את העברת ההילוכים.

 

בקיצור - בכל רכב המצב שונה ויש להכיר את מגבלות הרכב. יש רכבים בהם מעבר ההילוכים יכול להתבצע בסל"ד נמוך ויש כאלה שצריך לסחוט את המצערת לפני ההעברה כדי לקבל העברה חלקה.

 

סע רגוע, תרגיש את הרכב וזה כבר יבוא לבד.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

תודה על כל המידע,

 

לפי מה שהבנתי מההודעה האחרונה, עליי למשוך את ההילוך הראשון עד 3.5 אלף סל"ד, ואז להעביר לשני?

לי תמיד היה בראש שהילוך ראשון הוא ההילוך הכי לא חסכוני שיש, ולכן מומלץ להשתמש בו רק להתחיל להזיז את האוטו וכמה שיותר מהר להעביר לשני, בדרך כלל אני מעביר לשני ב2.5 אלף סל"ד...

 

מה עליי לעשות?

פורסם

כמו שאמרתי, אתה כבר תרגיש לבד מה יקרה אם תבצע בספארק העברה מראשון לשני ב 2,500 סל"ד :wink:

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

אני מרגיש בצורה ממש ברורה את מה שדיברת עליו,

קבוע העברה מהילוך ראשון לשני מלווה בקפיצה קטנה או משהו לא נוח, לא משנה כמה חלק אני ינסה לעשות את זה,

 

אני בטבעי נהג מאוד שליו שלא לוחץ, נדיר שאני עולה עם הילוך מעל ה3 אלף סל"ד, והלחיצה שלי על הדוושה לא מהירה ובמטרה להאיץ במהירות ולעבור את כולם ראשון...

 

כל עצה שאני מקבל פה אני מנסה להפנים, אז שאני יראה שהבנתי נכון,

המלצה שלך היא לנסות רק בהילוך ראשון למשוך אותו עד 3.5 אלף סל"ד ? מבחינת חסכון ומבחינת שמירה על המנוע זה נכון?

פורסם

בתור אחד שיש לו גם רכב מיני,במישור אני בדרך כלל מעביר להילוך שני ב כ 2500,אם אני לבד,אבל כשיש עוד בן אדם ויש זינוק בעליה אני מושך אותו לעבר ה 3,אין מה לעשות,הרכבים הללו לא יכולים להאיץ כמו ה 1600 לא משנה כמה לכמה עמוק יגיע מחוג הסלד.

את שאר ההילוכים אני בדרך כלל מעביר ב 3,אם יש עליה רצינית אז כ 3200.

אבל שוב,כול רכב יתנהג אחרת,בספאק הכוח מגיע דווקא בסלד גבוהה,קרא ביקורות למשל פה בפורום.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
אני מרגיש בצורה ממש ברורה את מה שדיברת עליו,

קבוע העברה מהילוך ראשון לשני מלווה בקפיצה קטנה או משהו לא נוח, לא משנה כמה חלק אני ינסה לעשות את זה,

 

אני בטבעי נהג מאוד שליו שלא לוחץ, נדיר שאני עולה עם הילוך מעל ה3 אלף סל"ד, והלחיצה שלי על הדוושה לא מהירה ובמטרה להאיץ במהירות ולעבור את כולם ראשון...

 

כל עצה שאני מקבל פה אני מנסה להפנים, אז שאני יראה שהבנתי נכון,

המלצה שלך היא לנסות רק בהילוך ראשון למשוך אותו עד 3.5 אלף סל"ד ? מבחינת חסכון ומבחינת שמירה על המנוע זה נכון?

צריך להכיר את הרכב כדי לדעת מתי הכי מתאים מכל הבחינות להעביר הילוכים. ישנו סל"ד מסויים בכל רכב שכאשר אתה מוצא אותו ובו מבצע את העברת ההילוכים הרכב ירגיש את הנסיעה חלקה מאוד ללא קפיצות מיותרות או רעידות בשל מהירות נמוכה יחסית לסל"ד.

לי יש סוזוקי אלטו ובה אין שעון סל"ד אז העברת ההילוכים אני מבצע לפי מהירות והרגשה וכמובן תוך היתחשבות בתנאי הדרך.

:)
×
×
  • תוכן חדש...