Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבקש עזרה בהבנה של הבדל במימון של שני רכבים בשווי שונה


lambomeir
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5009 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום!

הייתי בשתי סוכנויות (סקודה ופיאט) וקיבלתי שתי הצעות מימון יחסית דומות האחת לשנייה. ההבדל הוא בשווי של הרכבים עצמם, אחד 112,000 (סקודה פאביה) והשני 132,000 (פיאט בראבו). המחיר עצמו של הרכבים לאחר חישוב של תוספת הריבית של המימון והתוספת של האגרה יוצא בסביבות הסקודה 123,000 והפיאט 143,000 - כלומר ההבדל היה ונשאר 20,000 שקל ובשני המקרים זה פלוס מינוס 11,000 תוספת מעל המחירון של הרכב.

 

אני לא מבקש יעוץ לגבי הרכבים עצמם אלא שתסבירו לי מה ההבדל מבחינת המימון.

 

בשני המקרים אני נותן מקדמה של 40,000 וכל חודש למשך שלוש שנים בסביבות 1050 שקל (30 שקל לכאן או לכאן). מה שאומר שלאחר שלוש שנים שילמתי 77800 שקל. לאחר 3 שנים, בהנחה ששתי המכוניות יאבדו את אותו ערך, נגיד כל אחת תאבד 30,000 שקל (תקנו אותי אם אני טועה) מה שבעצם אומר שלסקודה ישאר לי לשלם בערך עוד 45,000 שקל ולפיאט 65,000 שקל. עד פה הכל בסדר ואם נניח אני מחליט לרכוש את הרכב לאחר שלוש שנים אני משלם את הסכומים שנשארו וזה ברור שהפיאט עדיין יקרה יותר ב 20,00 כמו שהיה בתחלה.

 

שימו לב בבקשה! עד לכאן כל מה שרשמתי נכון בוודאות! מה שאני רושם בפיסקה הבאה אולי זאת הטעות שלי ומה שמסבך אותי לכן אבקש הבהרה והסבר בענין הזה.

 

מה שאני לא מבין זה אם אני מחליט לאחר שלוש שנים לעשות איתם עסקת טרייד אין ולהתקדם לרכב חדש אז אני מוכר להם את הרכב והם צריכים לקזז את השווי של הרכב פחות מה שנשאר לי לשלם ובשני המקרים יוצא שהם כביכול מביאים לי בסביבות 37,000 שקל שישמשו מקדמה לרכב הבא וברכב הבא אני אמשיך לשלם בסביבות 1050 שקל כל חודש כפול 36 חודשים.

 

 

אם זה נכון אז למה לי לא לקנות מלכתחילה את הרכב היקר יותר (הפיאט), הרי גם ככה המקדמה + התשלום החודשי + התשלום שאני אשלם על הרכב שאקח בעוד שלש שנים לאחר הטרייד אין אותו דבר בדיוק???

 

תודה רבה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נעשה את זה יותר מובן כי כנראה זאת הסיבה שאף אחד לא הגיב עדיין.

 

נניח יש שני רכבים, האחד עולה 112 אלף והשני 132 אלף, כלומר הבדל של 20 אלף.

בוא נניח שאם אתה מבקש הצעת מימון לשני הרכבים ובשתי המקרים אתה משלם מקדה של 40 אלף ואז כל חודש בסביבות 1000 שקל למשך תקופה של 3 שנים.

עכשיו זה מתחלק לשתי אופציות:

 

1. לרכוש את הרכב בתום השלוש שנים שהאופציה הזאת ממש ברורה ולא פתחתי את הנושא כדי שתסבירו לי את העניין הזה כי הרי זה ברור שבתום ה 3 שנים צריך לשלם את ההפרש שנותר שזה אומר שההבדל בין שני הרכבים עדיין יהיה פלוס-מינוס 20 אלף שקל כמו שהיה בהתחלה (אני רושם פלוס מינוס כי הכל תלוי בירידת ערך השונה של שני הרכבים).

 

2. למכור את הרכב לסוכנות שממנה רכשתי ולהתקדם לרכב חדש בעסקת טרייד אין - זאת האופציה שאני לא מבין וזה מה שאני מבקש שתסבירו לי.

זה לא ברור כי לאחר שלוש שנים שאני מוכר את הרכב לסוכנות הם "משלמים" לי את ההפרש ביו השווי של הרכב לבין מה שנותר לי לשלם ובשני המקרים זה יוצא שהם מחזירים לי פחות או יותר 36 אלף שקל ובעצם ה 36 אלף האלה משמשים אותי לתת להם מקדמה על הרב החדש ואני ממשיך לשלם כמו מקודם בערך 1000 שקל למשך תקופה של 3 שנים וזה חוזר על עצמו. אז לאיפה לכל הרוחות הולך ההפרש בין השווי של הרכבים??? - אני מזכיר שהראשון יקר יותר ב 20 אלף שקל... אם זה כך אז למה לא פשוט לקחת את הרכב היקר יותר ולהתפנק???

 

אני בטוח שיש לי טעות כלשהי בהבנה של סעיף 2 ופה אני צריך אתכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי לבדוק לעומק גם תעניין עם סוכן סיאט אז אני יפרט לך איך זה הולך

רכשתה רכבש חדש נגיד במחיר של 130K

מתוכם שילמת 40 אלף מזומן משמע נשאר לך עוד 90K

עכשיו אתה אומר שתשלם כל חודש 1050 * 36 חודשיים = 37,800

אחרי חישוב מהיר 90 אלף - 37,800=52,200

פה מתחיל כל העניין, נגיד והחלטת לרכוש רכב חדש בתום ה36 חודשיים עניין הטרייד נכנס לעניין

נגיד ואחרי 36 חודשיים מחירון הרכב יהיה 100K

זה אומר שהחברה קונה ממך תרכב במחיר מחירון (כמובן ללא תאונות וכו)

פחות 52,200 (כמה שאתה עדין חייב להם.

100 אלף - 52,200 =47800

זה הסכום שיהיה לך כבר ביד לרכישה חדשה

ופה הגלגל כבר מסתובב בחזרה...

נגיד והחלט לרכוש רכב חדש במחיר 130K אז עוד פעם לשלם מקדמה של 40K ולהתחיל לשלם כל חודש למשך 3 שנים

פה כבר הכל מתחיל מחדש באותו גלגל.

מקווה שהבנת ולא סיבכתי תענינים :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שהקודם מעלי אומר, ירידת הערך בחישוב שלך לא ראלית, יותר מדי נמוכה. אתה צריך לקחת את התרחיש הגרוע בשני המקרים: ~ 50% ירידת ערך בתום שלוש שנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי לבדוק לעומק גם תעניין עם סוכן סיאט אז אני יפרט לך איך זה הולך

רכשתה רכבש חדש נגיד במחיר של 130K

מתוכם שילמת 40 אלף מזומן משמע נשאר לך עוד 90K

עכשיו אתה אומר שתשלם כל חודש 1050 * 36 חודשיים = 37,800

אחרי חישוב מהיר 90 אלף - 37,800=52,200

פה מתחיל כל העניין, נגיד והחלטת לרכוש רכב חדש בתום ה36 חודשיים עניין הטרייד נכנס לעניין

נגיד ואחרי 36 חודשיים מחירון הרכב יהיה 100K

זה אומר שהחברה קונה ממך תרכב במחיר מחירון (כמובן ללא תאונות וכו)

פחות 52,200 (כמה שאתה עדין חייב להם.

100 אלף - 52,200 =47800

זה הסכום שיהיה לך כבר ביד לרכישה חדשה

ופה הגלגל כבר מסתובב בחזרה...

נגיד והחלט לרכוש רכב חדש במחיר 130K אז עוד פעם לשלם מקדמה של 40K ולהתחיל לשלם כל חודש למשך 3 שנים

פה כבר הכל מתחיל מחדש באותו גלגל.

מקווה שהבנת ולא סיבכתי תענינים :)

 

קודם כל תודה לכל מה שהגיב!

 

דבר שני, כל מה שרשמת כאן אני כבר יודע. מה שאני לא מבין זה מה ההבדל בין רכישת רכב בשיטה זו ששווה 130 אלף ורכב אחר ששווה 110 אלף? כלומר איפה מתבטא השוני בין המחיר של הרכבים במידה ובשני המצבים אני משלם בדיוק אותה מקדמה ואותו סכום של החזר למשך 36 חודשים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנה דוגמא שתסביר בדיוק איפה הבעיה שלי.

 

ניקח דוגמא שתי מכוניות, מכונית א' שהשווי שלה הוא 115 אלף שקל ומכונית ב' שהשווי שלה הוא 135 אלף שקל.

 

מכונית א' שהשווי שלה הוא 115 אלף: אז 115 פחות המקדמה של 40 אלף שאני נותן יוצא שנשאר לי לשלם 75 אלף.

כמו כן יש תשלום של 1000 שקל למשך 36 חודשים, כלומר 36 אלף. לאחר 3 שנים יוצא ששילמתי 40 אלף ועוד 36 אלף זה יוצא ששילמתי 76 אלף כלומר נשאר לי לשלם רק עוד 39 אלף כדי לקנות את הרכב (אבל זה לא המקרה אלא מדובר על טרייד אין). בהנחה שהרכב איבד 30 אלף מהערך שלו בתום 3 השנים הוא שווה כרגע 85 אלף. אני עושה טרייד אין ובהנחה שהסוכנות תקנה אותו ממני במחיר מחירון אז הם צריכים לתת לי את ההפרש בין מה שהשווי של הרכב כרגע לבין מה שנשאר לי לשלם להם כדי לקנות את הרכב (במידה שזה מה שהייתי רוצה לעשות) כלומר הם צריכים לשלם לי 46 אלף שקל שזה מה שישמש אותי למקדמה לרכב חדש.

 

בלי לעשות את כל החישוב הארוך הזה שוב אני פשוט אחסוך לכם ואומר שגם אם תקחו את מכונית ב' ותעשו את אותו חישוב (מקדמה של 40 אלף ותשלום של 1000 שקל למשך 3 שנים ובהנחה שירידת הערך תיהיה זהה בין שני הרכבים) גם כאן הסוכנות תצטרך לתת לכם 46 אלף שקל שישמשו כמקדמה לרכב החדש.

 

אז איפה ההבדל?????????? למה לא לקנות את הרכב היקר יותר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנה דוגמא שתסביר בדיוק איפה הבעיה שלי.

 

ניקח דוגמא שתי מכוניות, מכונית א' שהשווי שלה הוא 115 אלף שקל ומכונית ב' שהשווי שלה הוא 135 אלף שקל.

 

מכונית א' שהשווי שלה הוא 115 אלף: אז 115 פחות המקדמה של 40 אלף שאני נותן יוצא שנשאר לי לשלם 75 אלף.

כמו כן יש תשלום של 1000 שקל למשך 36 חודשים, כלומר 36 אלף. לאחר 3 שנים יוצא ששילמתי 40 אלף ועוד 36 אלף זה יוצא ששילמתי 76 אלף כלומר נשאר לי לשלם רק עוד 39 אלף כדי לקנות את הרכב (אבל זה לא המקרה אלא מדובר על טרייד אין). בהנחה שהרכב איבד 30 אלף מהערך שלו בתום 3 השנים הוא שווה כרגע 85 אלף. אני עושה טרייד אין ובהנחה שהסוכנות תקנה אותו ממני במחיר מחירון אז הם צריכים לתת לי את ההפרש בין מה שהשווי של הרכב כרגע לבין מה שנשאר לי לשלם להם כדי לקנות את הרכב (במידה שזה מה שהייתי רוצה לעשות) כלומר הם צריכים לשלם לי 46 אלף שקל שזה מה שישמש אותי למקדמה לרכב חדש.

 

בלי לעשות את כל החישוב הארוך הזה שוב אני פשוט אחסוך לכם ואומר שגם אם תקחו את מכונית ב' ותעשו את אותו חישוב (מקדמה של 40 אלף ותשלום של 1000 שקל למשך 3 שנים ובהנחה שירידת הערך תיהיה זהה בין שני הרכבים) גם כאן הסוכנות תצטרך לתת לכם 46 אלף שקל שישמשו כמקדמה לרכב החדש.

 

אז איפה ההבדל?????????? למה לא לקנות את הרכב היקר יותר?

 

באופציה ב' מחיר הרכב כחדש הוא 135K, מקדמה=40K, תשלום חודשי 1K*36= 36K סה"כ תשלום = 76K.

החוב שלך כלפי יבואן הרכב הוא 135K-76K= 61K לעומת 39K ברכב הזול יותר. לכן, במצב של שדרוג לאחר 3 שנים ממחיר המחירון של הרכב יופחת סכום גבוה יותר! כאן הבלבול שלך. זכור - אין מתנות חינם!

 

שבוע טוב

עידן

Black Nissan JUKE TEKNA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באופציה ב' מחיר הרכב כחדש הוא 135K, מקדמה=40K, תשלום חודשי 1K*36= 36K סה"כ תשלום = 76K.

החוב שלך כלפי יבואן הרכב הוא 135K-76K= 61K לעומת 39K ברכב הזול יותר. לכן, במצב של שדרוג לאחר 3 שנים ממחיר המחירון של הרכב יופחת סכום גבוה יותר! כאן הבלבול שלך. זכור - אין מתנות חינם!

 

שבוע טוב

עידן

 

 

אחי, תודה רבה על התגובה. אשמח אם תפרט קצת יותר למה התכוונת. מהמחיר של מה יופחת סכום גבוה יותר בעת השדרוג לרכב חדש? מהרכב הזול או היקר יותר?

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקצרה - הכוונה היא שיבואן פיאט מביא בחשבון ירידת ערך יותר גדולה מיבואן שקודה.

האמת היא שאני לא מצליח להבין את ההגיון העומד מאחורי רכישת רכב בליסינג פרטי. לדעתימדובר בעסקה די אפלה, כיון שלא ברור לך כיצד אתה מסיים את פרעון ההלוואה (או - ליתר דיוק - מה הסכום האמיתי שתשלם) שכן ערך הרכב בתום 3 שנות העסקה הוא נעלם (וכמובן יש נעלם נוסף - ריבית הפריים, אבל לא נכנס לכך כעת).

לדעתי - עדיף לבדוק הלוואה בנקאית פשוטה, שתנאיה יותר ברורים מתנאי הליסינג הפרטי, וכן יש אפשרות לפרוש אותה לתקופה יותר ארוכה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההגיון הוא בהחלפת הרכב לאחר 3 שנים ואתה ממשיך כמובן לשלם אבל על הרכב החדש.

 

אם אני אקח הלואה מהבנק אני אצטרך לפרוס אותה ל 5-7 שנים בעוד שאת הרכב אמכור לאחר 3 שנים בלבד.

 

 

ולענינונו - פיאט לוקחים בחשבון ירידת ערך גדולה יותר, זה כל ההבדל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התשלום האחרון לפיאט יותר גבוה, אבל גם המחירון המשוער.

לכן, לאחר הקיזוז בין החוב שלך למחיר הרכב לאחר 3 שנים, לפי מה שנאמר לך, יישאר לך סכום זהה לסקודה למתן מקדמה לרכב חדש.

כל זה טוב ויפה על הנייר.

לדעתי, כאשר דובר ב 37 אלף ש"ח עודף בשני המקרים, הם לא לקחו בחשבון ירידת ערך יותר גדולה של פיאט (או לא רצו להעלות את הנושא) . וכאן כנראה יהיה ההבדל בפועל.

בכל מיקרה, אין אפשרות לדעת עכשיו, מה יהיה המחיר של שני הרכבים בעוד 3 שנים, אבל בהרבה מקרים המחירים של רכבים יותר יקרים יורדים יותר (באלפים), גם אם ירידת ערך זהה באחוזים.

ופיאט מניסיון העבר לא מחזיק טוב מחירונים.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל כל עוד אני לא קונה את הפיאט אלא רק ממשיך להחליף אותה כל 3 שנים איך אני מרגיש בהבדל של ה 20,000 שקל בין השווי של הרכבים? (בוא נוציא רגע את ההנחה שהערך של הפיאט ירד יותר מאשר בסקודה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבדיקה שערכתי ביד 2, מחירון סקודה פביה בת 3 שנים כ- 70 א' ש"ח. הבראבו נמכרת רק מ- 2009 ומחירון של 2009 83 א' ש"ח. אפשר בקלות להניח שבעוד שנה מחירה ירד ב- 10 א' ש"ח כך שהמחירון בתום 3 שנים כ- 73 א' ש"ח. המשמעות מבחינתך שעל הבראבו תצטרך כנראה להוסיף יותר. יתרת ההלוואה תהיה 59 א' והעודף שלך יהיה 73-59=14 כך שתצטרך להשלים מהון עצמי עוד 26 א' ש"ח למקדמה חדשה של 40 א' ש"ח.

לעומת זאת בעסקת הסקודה יתרת ההלוואה תהיה 39 א' ש"ח והעודף שלך יהיה 70-39=31 כך שתצטרך להשלים מהון עצמי רק עוד 9 א' ש"ח למקדמה חדשה של 40 א' ש"ח.

יוצא שמבחינה כלכלית הסקודה משתלמת יותר.

אבל - השיקול מן הסתם הוא לא רק כלכלי. אני אישית הייתי הולך על הבראבו בגלל שהיא חזקה יותר, מרווחת יותר ומעוצבת יותר.

אבל מבחינה כלכלית הייתי קונה אחת משומשת מ- 2009 ב- 80 א' ש"ח ונמנע מירידת הערך הדראסטית של השנתיים הראשונות.

שיהיה בהצלחה בכל אופן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...