Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5502 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

איזה ESP ואיזה מע' ממוחשבת, אני מדבר על וולוו 240 וגולף דור 2.

אני אנסח את השאלה באמצעות דוגמא אחרת:

נניח שהרכב הנעה אחורית, הרמתי גלגל אחורי על ג'ק, והורדתי אותו רכב נשאר לעמוד על 3 גלגלים וג'ק. עכשיו אם אני נותן גז.

לפי ההסבר של gnr_tb, לא יקרה כלום כי הגלגל שבאוויר הוא היחיד שיסתובב (כי יש עליו פחות התנגדות).

לי משום מה נראה שיקרה משהו לא נעים.

אשמח להסבר בעניין.

אם ראיתם וולוו 240 בפירוקיה אנא ספרו לי על כך

וגם אם ראיתם וולוו 700 או 900

פורסם

עכשיו אני מבולבל ,אני הכרתי שבשטח צריך לכבות את הESP נכון?

בעצם ESP לא יכול לעזור בשום מצב כשזה נוגע ללחלץ רכב שתקוע נכון?

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

תודה על הסרטון, בהחלט המצאה גאונית =]

SEAT Ibiza 2001 Stella, Automatic. :cry: נמכרה בצער רב :cry:

Toyota Yaris Hybrid 2014 Active, Automatic. :-Dהבייבי החדשה :-D

 

אני לא גזען, אני שונא את כולם במידה שווה.

פורסם
איזה ESP ואיזה מע' ממוחשבת, אני מדבר על וולוו 240 וגולף דור 2.

אני אנסח את השאלה באמצעות דוגמא אחרת:

נניח שהרכב הנעה אחורית, הרמתי גלגל אחורי על ג'ק, והורדתי אותו רכב נשאר לעמוד על 3 גלגלים וג'ק. עכשיו אם אני נותן גז.

לפי ההסבר של gnr_tb, לא יקרה כלום כי הגלגל שבאוויר הוא היחיד שיסתובב (כי יש עליו פחות התנגדות).

לי משום מה נראה שיקרה משהו לא נעים.

אשמח להסבר בעניין.

עקרונית, אם על הציר יש רק דיפ' פתוח, אכן הגלגל שבאוויר יהיה היחיד שיסתובב, ואפילו שאלו אותי את השאלה הזו ברעיונות עבודה (מהנדס מכונות עוד חודשיים :wink: ). בפועל, לא הייתי בודק את זה על הרכב שלי כי יש חיכוך בחלקים השונים שעלול לגרום להעברת מעט(!) מומנט גם לגלגל שעל הרצפה וזה עלול להספיק כדי להעיף את הרכב מהג'ק.

 

עכשיו אני מבולבל ,אני הכרתי שבשטח צריך לכבות את הESP נכון?

בעצם ESP לא יכול לעזור בשום מצב כשזה נוגע ללחלץ רכב שתקוע נכון?

כמו שהסבירו כאן קודם, הESP בולם את הגלגל שמסתובב חופשי וכך גם עם דיפ' פתוח חלק מהמומנט מועבר לגלגל השני. לכן ESP יכול לעזור לחלץ רכב שאחד הגלגלים שלו מחליק (נגיד בחול) אבל מיותר ברכב שטח בעל דיפ' מוגבל החלקה או עם אפשרות נעילה.

פורסם

וואלה אף פעם לא חשבתי על זה שהESP בולם את הגלגל שבאוויר ואז עובר הכוח לגלגל שבקרקע, מגניב ביותר 8) 8)

 

לבחור ששאל לגבי העברת כוח בלי דיפרנציאל - דיפרנציאל זה ההתקן שמעביר את הכוח מהמוצא של התיבה לגלגלים אז אתה לא יכול בלי

ברגע שחיברת "ישירות" לציר אחד שמגיע לשני הגלגלים זה בדיוק מה שנקרא דפרנציאל נעול :wink:

פורסם

 

 

דיפרנציאל מוגבל החלקה זה משהו באמצע בין הפתוח לסגור - אתה מכוון עד כמה אתה רוצה שהוא ילך לכל "כיוון" בין הפתוח לנעול, עד כמה תאבד כוח כשגלגל אחד מסתובב בריק (בפתוח תאבד את כל הכוח לגמרי, בנעול לא תאבד כלום כי הגלגל שבאוויר לא מתנגד ממש) ומצד שני איפה יהיה הסף שהגלגלים יסתובבו במהירויות שונות בהתאם (בפתוח אין סף, בנעול תמיד הם יסתובבו באותה מהירות שזה רע). זה דפרנציאל הכי טוב למירוצים/נהיגה רגילה אם הוא מכוון נכון, ואני חושב גם לדריפטינג אם הוא מכוון נכון הוא הכי טוב.

 

לרכבי דריפטים הכי טוב דיפרנציאל נעול. רכבי מקצועיים אינם נעים על הכביש והפניות היחידות שלהם זה אחרי סיבוב הדריפטים לסיבוב הבא או לחניה ומהחניה לסיבוב הדריפטים.

 

הסבר יפה, אבל השאיר אותי עם עוד שאלה:

יש לי רכב רגיל ואני יודע שגם אם גלגל אחד מתוך השניים שעל הדיפרנציאל הוא ללא אחיזה (למשל בתוך חול ים) עדיין מספיק לי שגלגל אחד יהיה על קרקע מוצקה כדי שאוכל להיחלץ. רוב הנהגים מכירים את זה זה מניסיון. לפי מה שכתבת, רק הגלגל שבתוך החול יסתובב, והגלגל היציב לא, ולכן לא אצליח להמשיך לנסוע.

אשמח לקבל המשך להסבר.

 

כמו שכבר ענו לך, יש חיכוך בחלקים עצמם וכמובן יש את משקל הגלגל עצמו. ככה שאם תשים את הרכב על ג'ק מצד אחד - יש סכנה של תזוזה מסויימת שתספיק להפיל את הרכב.

גם במקרה של חול קל עדיין עובר כמות מסויימת של כוח לגלגל השני שמספיקה כדי להוציא אותו מהחול. עדיין אם הרכב יהיה תקוע בחול קצת יותר עמוק - הרכב יתחפר ומעט הכוח שיגיע לגלגל השני לא יספיק כדי להוציא את הרכב. בקיצור הכל תלוי אם הרכב סתם על חול, אם הוא תקוע וכמה הוא תקוע...

 

ESP אינו קשור לדיפרנציאל.

מערכת ESP קשורה למערכת הבלימה ואינה תלויה בהעברת הכוח לגלגלים.

ברכבי הנעה קדמית אין דיפרנציאל על על הציר האחורי אך יש ESP.

 

נכון אבל לא נכון. אומנם מערכת ה ESP איינה קשורה לדיפרנציאל אבל ברכבים מודרניים שונים היא משמשת כתחליף לדיפרנציאל נעול. כאשר הרכב מזהה גלגל ששוקע המערכת בולמת את הגלגל הזה וכך יוצרת הטעיה לדיפרנציאל, הגלגל מרגיש בהתנהגות ומעביר כוח גם לגלגל השני. זו ממש לא מערכת יעילה כמו דיפרנציאל נעול ויש לה המון חסרונות אבל מהצד השני היא לא עולה כסף ולא מתקלקלת...

 

אחלה סירטון!

פורסם

בתור ילד בכלל לא הבנתי איך זה שמסובבים גלגל אחד והגלגל השני מסתובב לצד השני, עד שהרכבתי קיט סובארו אימפרזה 4X4 של TAMIYA ואז הבנתי איך הדיפרנציאל בנוי איך הוא עובד ומה הוא עושה, ההסבר הכי טוב לדעתי :lol::lol::lol:.

Detailer.gif
פורסם

ברכבי שטח נמצא דיפרציאל ננעל ושם יהיו אזהרות כאלה ואחרות שאסור לעבור מהירות מסויימת.

ברכבים לדריפטים נמצא דיפרנציאל נעול באופן קבוע, בלי מנגנון נעילה. בקארטינג לא נמצא דיפרנציאל בכלל.

אם ניקח סיבוב ימינה עם הרבה גז או עם מעט אחיזה הגלגל הפנימי (הימני במקרה הזה) יחליק ורוב הכח יעבור אליו.

במידה ויש דיפרציאל מוגבל החלקה הכח יעבור לגלגל החיצוני (השמאלי) שהוא בעל אחיזה גבוהה משל הפנימי.

לדיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני יש חיסרון שהוא בעל שחיקה. מה הכוונה? שאחרי X קילומטרים (תלוי בהרבה משתנים) הוא יהפוך לדיפרציאל פתוח רגיל.

 

דיפרנציאל מוגבל החלקה לדעתי זו אחת ההמצאות החכמות ביותר בתחום הרכב. בנהיגה ספורטיבית הוא יעזור לצאת מהסיבוב ולא לפרפר גלגל פנימי למוות. מי שיבחר לעשות דריפטים יגלה שהדיפרציאל מוגבל ההחלקה מצויין לזה.

בשטח, לרכב בעל דיפרנציאל מוגבל החלקה יהיה קל בהרבה לצאת מהצלבות קלות, כשרכב עם דיפרציאל פתוח יפרפר עד אין סוף...

דיפרנציאל מוגבל החלקה נפוץ גם ברכבים מסחריים ובאוטובוסים בין עירוניים מודרנים.

 

המצאה גדולה, לא?

 

דניאל.

אני שונא את הקיץ!

×
×
  • תוכן חדש...