Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5538 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום רב

 

האם יש מצב שבו ישנה בריחת לחץ מאחד הצילינדרים

ועדיין המנוע יעבוד כמו שצריך? ללא התחממות?

 

מה בד"כ קורה כשיש בריחה?

איך מזהים בכלל את זה?

 

בברכה

למכירה מאוורר חשמלי לרדיאטור פיאט (מנוע GATE)

===========================

רוצה להצחיק את הקב"ה? תכנן את היום שלך...

===========================

פורסם

עד כמה שאני יודע במכוני בדיקה לפני קניה לא בודקים קומפרסיה אלא מתח התנעה. אני לא יודע עד כמה זה אמין בהשוואה לבדיקה הישנה. מה גם שהבדיקה החדשה טובה בעיקר להשוואה בין צילינדרים שונים ולא אבסולוטית.

 

בשביל לבדוק קומפריסה מפרקים את הפלאגים ומחברים מד לחץ אוויר במקום. כאשר התוצאה המלאה (100%) היא הלחץ האטמוספרי כפול יחס הדחיסה הסטטי. לדוגמא בגובה פני הים בלחץ האטמוספרי הוא 14.7PSI כפול יחס דחיסה של 1:11 מנוע מושלם ללא דליפת קומפרסיה ייתן 161.7PSI בכל ארבעת הצילינדרים. יש גם בדיקה של קומפרסיה הפוכה, אבל אני לא יודע בדיוק מה זה או איך מבצעים את זה.

 

 

במקרה של בריחת קומפרסיה, יש אובדן כוח. השפעות מעבר תלוי בחומרת המצב, במצב חמור מאוד המנוע לא יניע.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

פורסם

השאלות ששאלת תלויות בלאן הלחץ בורח. בדיקת קומפריסה מאפשרת לקבל אומדן כללי לגבי בריחת הלחץ, היא לא מספקת מידע לגבי לאן הבריחה.

 

לעומתה בדיקת ליקייג' (או כפי שנהוג לקרוא לה גם בדיקת לחץ הפוך) כן מאפשרת לאתר את מקור הדליפה.

במידה והבריחה קטנה (אפילו יש תחום מותר, לרוב 10% הבדל בין הצילינדרים) לא יורגשו תופעות מיוחדות. מעבר לזה עבודה לא עגולה של המנוע, חוסר סחיבה, מנוע "מנפח", התחממות ועוד ועוד והכל בתלות במידת הבריחה.

 

עוד נקודה ששווה התייחסות, כפי שציין קודמי במכוני בדיקה לא בודקים קומפרסיה באופן ישיר, אלא באופן עקיף ע"י ניתוח גרף הזרם של הסטרטר. הבדיקה הזו לא תמיד מדוייקת וכבר היו כמה מקרים שהבדיקה הראתה הבדל בין הצילינדרים ובבדיקת קומפרסיה אמיתית במוסך לא נתגלתה כל בעיה.

 

מאחר ואני מניח שהשאלה לא נשאלה לשם שמים אני מציע שנעבור מהכלל אל הפרט ותסביר מה בדיוק הבעיה.

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

שלום לך

מצטער שאני מגיב רק עכשיו, אז סליחה ממך.

לא הבנתי את ההערה האחרונה לגבי לשם שמים

השאלה היא כללית להבנה שלי עד כמה שניתן

למה כוונתך מנוע "מנפח"?

ההתחממות אמורה להיות בכל מצב ותמידית? כמובן במידה ויש בריחה.

אין לי שום בעיה ב"ה פשוט הרכב צריך לעבור בדיקה ואני סתם פוחד

ונכנס ללחצים

 

בברכה

למכירה מאוורר חשמלי לרדיאטור פיאט (מנוע GATE)

===========================

רוצה להצחיק את הקב"ה? תכנן את היום שלך...

===========================

פורסם

הכוונה הייתה שאני מניח שלא שאלת את השאלה סתם כאמירה כללית, אלא לצורך מקרה או בעיה ספציפית. לכן ביקשתי שתיתן יותר פרטים מדוייקים במה מדובר ולא דיבורים כלליים בתיאוריה.

 

"מנוע מנפח" הכוונה במצב שכמות גדולה מידיי של גזי פליטה עוברת לעוקת השמן (קרטר). כלומר בעיית אטימה בצילינדרים. זהו סימפטום של מנוע "עייף".

 

התחממות מורגשת כאשר יש בריחת לחץ למערכת הקירור, תופעה שכיחה במקרה של פריצת אטם ראש. שוב אנחנו הולכים סחור סחור. בוא תספר את כל הסיפור, פרטי ומצב הרכב והתושבה תהיה יותר ממוקדת.

×
×
  • תוכן חדש...