Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5606 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מרק תודה על התשובה אבל הכוונה שלי היא מעט שונה.

המצבר נפרק ברכב ישן, שלא הניעו אותו חודשיים.

חשבתי לקחת מנוע חשמלי שיפעיל אלטרנטור והאלטרנטור יטעין את המצבר הפרוק, לאחר ההנעה לצאת לסיבוב עם הרכב.

 

לא יופעל על האלטרנטור שום עומס חוץ מטעינת המצבר, האם הוא יעמוד בזה או שזה יגרום לו לתוחלת חיים קצרה?

קובי

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
תניע את הרכב בעזרת כבלים וצא לנסיעה של 30 דקות מחוץ לעיר, חזור לדווח האם אחרי המתנה של שעה הרכב מניע בקלות.

 

בעיקרון תמיד מומלץ להטעין מצבר שהתרוקן לרמה שציינת בעזרת מטען ייעודי למשך הלילה אבל כאשר אין לחם אוכלים עוגות.

 

 

מומלץ בתור התחלה.

אם הרכב ידני, כדאי להחנות אותו בירידה בתום הנסיעה, כך אני עשיתי וזה הציל אותי כשהתברר למחרת שהמצבר מת לגמרי.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם
מרק תודה על התשובה אבל הכוונה שלי היא מעט שונה.

המצבר נפרק ברכב ישן, שלא הניעו אותו חודשיים.

חשבתי לקחת מנוע חשמלי שיפעיל אלטרנטור והאלטרנטור יטעין את המצבר הפרוק, לאחר ההנעה לצאת לסיבוב עם הרכב.

 

לא יופעל על האלטרנטור שום עומס חוץ מטעינת המצבר, האם הוא יעמוד בזה או שזה יגרום לו לתוחלת חיים קצרה?

הרעיון שלך עשוי לעבוד במידה ומתכננים נכונה את המערכת אבל זה בזבוז אנרגיה.

אם יש לך מקור אנרגיה כמו חשמל אז לא יותר פשוט לבנות מטען חשמלי ?

 

קובי, קרא את האשכול בקישור המצורף שבו דוד בנה משהו דומה למה שאתה חושב לבנות ואת תגובתו המלומדת של אביב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=1174543

איזה כייף לי :)

  • ספונסר פורום
פורסם

בן שלום

ריבוי הפריקות העמוקות שחווה המצבר שלך הרסו אותו פיזית ולכן לא ניראה לי שיש פתרון שהוא חשמלי כגון טעינה איטית או אחרת.

מצבר רכב מתוכנן למתן זרם התנעה גבוה יחסית לזמן קצר ותו לא

לכן אגב קיבול המצבר אינו פקטור רלוונטי לאיכות המצבר אלא רק זרם ההתנעה

 

בפריקות שביצעת רוקנת את מלוא קיבול המצבר

פלטות העופרת מתחילות להתפורר אפילו בפריקה של 20% בוודאי שבפריקה מלאה

ההתפוררות גורמות במקרה הטוב לאיבוד החומר הפעיל ולירידה בזרם ההתנעה - התגובה הכימית מתבצעת מול פחות עופרת

בנוסף זה מוביל לנתקים או לקצרים שיכולים לבטל בפתאומיות את המתח במצבר (גם באמצע נסיעה)

 

לסיכום דעתי - טעינה לא תעזור למצבר ולא תאריך את חייו, ביום קר קרוב בו יהיה קשה למצבר לייצר זרם התנעה, יסתיימו חייו סופית.

 

תעשה לי טובה ותקנה וולטא יש לך סיכוי טוב יותר, שתצליח להרוס אותו עוד בתקופת האחריות ולא להידפק ושיתקלקל לך ה VARTA חצי שנה לאחר תום האחריות

טלרון מצברים בע"מ, המעיין 7 מודיעין.

טלפון 1-700-700-130

פורסם
אני בטוח שהמצבר מת בגלל המערכת..זה קרה יותר משני לילות שאני חושב על זה,לפחות 5-6 פעמים,4-5 שעות כל פעם,רכב לא מונע והמערכת פועלת.אני אקח את אותו מצבר נראה לי:)תודה לכם(כי אין לי כח למלא מים וכו)

 

אני מקווה שהבילוי הלילי עם הגב' היה שווה את אבדן המצבר... :wink:

 

 

בסל"ד של מעל 2000-2500 סיבובים לדקה האלטרנטור מסוגל לספק את הזרם הנומינלי שאליו תוכנן האלטרנטור. כלומר במקרה של הגולף מותקן אלטרנטור 70-90 אמפר שזה מעל הוא מעבר לצריכת הזרם של כול הצרכנים הסטנדרטים שהנהג מדליק בנסיעה מנהלתית רגילה וגם לשם טעינת המצבר.

 

בשביל לסבר לך את האוזן הזרם המקסימלי שהאלטרנטור מסוגל לספק הינו גדול ב-15 אחוז מהזרם הנוומינלי מבלי שייגרם נזק לאלטרנטור.

 

 

מרק, יש לך שגיאה לוגית.

משוואת הזרמים שמחולל האלטרנטור תראה כך:

 

(זרם המוצא של האלטרנטור) - (צריכת הזרם של צרכני חשמל פועלים) = (זרם הטעינה של המצבר)

 

מכיוון שזרם המוצא המקסימלי של האלטרנטור הוא נתון ידוע ומכיוון שמצבר פרוק דורש לפחות 60AH כדי לטעון אותו, הרי שככול שיהיו פחות צרכני חשמל מחוברים כך המצבר יטען מהר יותר.

פורסם
בן שלום

ריבוי הפריקות העמוקות שחווה המצבר שלך הרסו אותו פיזית ולכן לא ניראה לי שיש פתרון שהוא חשמלי כגון טעינה איטית או אחרת.

מצבר רכב מתוכנן למתן זרם התנעה גבוה יחסית לזמן קצר ותו לא

לכן אגב קיבול המצבר אינו פקטור רלוונטי לאיכות המצבר אלא רק זרם ההתנעה

 

בפריקות שביצעת רוקנת את מלוא קיבול המצבר

פלטות העופרת מתחילות להתפורר אפילו בפריקה של 20% בוודאי שבפריקה מלאה

ההתפוררות גורמות במקרה הטוב לאיבוד החומר הפעיל ולירידה בזרם ההתנעה - התגובה הכימית מתבצעת מול פחות עופרת

בנוסף זה מוביל לנתקים או לקצרים שיכולים לבטל בפתאומיות את המתח במצבר (גם באמצע נסיעה)

 

לסיכום דעתי - טעינה לא תעזור למצבר ולא תאריך את חייו, ביום קר קרוב בו יהיה קשה למצבר לייצר זרם התנעה, יסתיימו חייו סופית.

 

תעשה לי טובה ותקנה וולטא יש לך סיכוי טוב יותר, שתצליח להרוס אותו עוד בתקופת האחריות ולא להידפק ושיתקלקל לך ה VARTA חצי שנה לאחר תום האחריות

תודה על התשובה..אני חושב שלמדתי את הלקח,ואני כן אקנה שוב וורטה,רק שלא אפעיל מערכת שהאוטו כבוי,ואז יהיה סיכוי טוב יותר שהמצבר יאריך חיים:)

פורסם

(זרם המוצא של האלטרנטור) - (צריכת הזרם של צרכני חשמל פועלים) = (זרם הטעינה של המצבר)

 

מכיוון שזרם המוצא המקסימלי של האלטרנטור הוא נתון ידוע ומכיוון שמצבר פרוק דורש לפחות 60AH כדי לטעון אותו, הרי שככול שיהיו פחות צרכני חשמל מחוברים כך המצבר יטען מהר יותר.

 

דורקי, אנחנו מדברים כאן על יסודות החשמל כלומר חוק אוהם, לכן המשוואה שרשמת לא מדוייקת מכיוון שהמצב קצת יותר מורכב מלוגיקה פשוטה.

כנראה הברזת משיעורי החשמל בייסודי או בתיכון :-(

 

בזמן תיכנון מערכת החשמל ברכב בוחרים באלטרנטור בעל זרם מוצא נקוב מספיק גדול בכדי לספק את כול הזרם הנדרש של הצרכנים כולל המצבר בסל"ד של 1800-2500 סיבובים לדקה.

 

זרם הטעינה של המצבר תלוי במתח הקטבים (וגם ההתנגדות הפנימית של המצבר) והתנגדות של המוליכים החשמלים והקונקטורים ותו לא. לאחר ההתנעה זרם הטעינה מאוד גבוה בסביבות 20-40 אמפר אבל תוך דקות ספורות הזרם יורד בצורה מאוד דרסטית לערך של ל-2-5 אמפר בגלל שמתח הקטבים של המצבר עולה.

 

כמובן ייתכן מקרה שבו מצבר פרוק ובזמן הנסיעה מפעילים את כול הצרכנים הסטדנרטים בנסיעה רגילה+מפשיר אדים+מזגן+אורות גבוהים+מערכת שמע עוצמתית ייתכן מאוד שברגעים מסויימים מתח המוצא של האלטרנטור יירד למתח הנמוך מ-13.8 וולט מה שיוביל לזרם טעינה נמוך של המצבר (לפי חוק אוהם). אבל שוב פעם אני חוזר עליי דבריי שמתח הקטבים של המצבר עולה מהר מאוד וזרם הטעינה קטן לכן כתבתי שהנוסחה לא מדוייקת.

לכן אני תמיד כותב שיש לבצע נסיעה של 30 דקות מינימום בכדי להטעין את המצבר ולאחר מכן יהייה ניתן להתניעה את הרכב ללא שימוש בכבלים.

 

אני מציע לך לקחת צבת ולבדוק זאת הלכה למעשה.

 

שים לב !

כול מה שרשמתי לא תופס בסל"ד סרק מכיוון שזרם המוצא של האלטרנטור ברגע נתון תלוי בסל"ד המנוע והערך הזה תלוי בסוג האלטרנטור ועשוי לנוע בין 30-60 אמפר ברכבים מודרנים לכן בסל"ד סרק לא מומלץ להפעיל צרכנים כבדים.

דרך אגב גם מה שרשמתי כרגע לא ממש 'תופס' ברכבים עם מערכת לניהול צריכת החשמל.

איזה כייף לי :)

פורסם

עדכון חברים--אתמול בלילה רק הנעתי את האוטו ל 7 דקות וסגרתי,היום בבוקר באתי להניע,והפתעה,האוטו הניע ישר וכלום לא התכבה,אחכ נסעתי כ 30 דקות ,לאחר מכן טיילתי שעה וחצי חזרתי להניע והאוטו הניע אחריי מאית השנייה ממש מהר.

נראה לי שהמצבר אכן תקין ופשוט היה צריך להתמלא,וכנראה המערכת שדלקה רוקנה אותו,אני צודק?

או שללכת שייבדקו לי את המצבר בכל זאת?

פורסם

חבל שאתה לא קורא את מה שכתבתי ומיישם הלכה למעשה.

 

לפני שאתה קופץ לחשמלאי בצע נסיעה של 30 דקות מחוץ לעיר.

ברוב המקרים הבדיקה שמבצעים חשמלאים עם מכשיר לבדיקת מצברים תחת עומס אינה מדוייקת מכיוון שהם לא מבצעים אותה נכון.

איזה כייף לי :)

פורסם

מרק...זה מה שעשיתי בידיוק,נסעתי עם האוטו מעל ל 30 דקות.אחכ חיכיתי שעה וחצי לפני שהנעתי,והוא הניע בקלות אחריי מאית השנייה.

פורסם

אם מחר בבוקר הרכב לא מניע לך שוב פעם אז גש לחשמלאי שיבדוק את המצבר תחת עומס למשך 10 שניות רק לאחר שחשמלאי הטעין את המצבר בכדי שהבדיקה תהייה מדוייקת.

 

במידה ויש לך מד-מתח אתה יכול למדוד את מתח הקטבים של המצבר לאחר שהרכב היה במנוחה לפחות שעתיים קרי לא הייתה שום צריכת זרם מהמצבר או טעינה.

פתח מכסה מנוע וחבר מד-מתח לקטבי המצבר ובדוק את המתח.

מתח תקין הינו כ-12.3-12.6 וולט.

איזה כייף לי :)

פורסם

לי זה נשמע כמו פתרון זמני שלא יחזיק מעבד לטווח הארוך.

המצבר שלך נפרק לגמרי וכבר איבד את היכולת שלו לספק את הסחורה.

 

חבל שעוד כמה ימים סתם תהיה תקוע עם הרכב בדיוק כשתצתרך אותו.

פורסם
דורקי, אנחנו מדברים כאן על יסודות החשמל כלומר חוק אוהם, לכן המשוואה שרשמת לא מדוייקת מכיוון שהמצב קצת יותר מורכב מלוגיקה פשוטה.

כנראה הברזת משיעורי החשמל בייסודי או בתיכון :-(

 

בזמן תיכנון מערכת החשמל ברכב בוחרים באלטרנטור בעל זרם מוצא נקוב מספיק גדול בכדי לספק את כול הזרם הנדרש של הצרכנים כולל המצבר בסל"ד של 1800-2500 סיבובים לדקה.

 

זרם הטעינה של המצבר תלוי במתח הקטבים (וגם ההתנגדות הפנימית של המצבר) והתנגדות של המוליכים החשמלים והקונקטורים ותו לא. לאחר ההתנעה זרם הטעינה מאוד גבוה בסביבות 20-40 אמפר אבל תוך דקות ספורות הזרם יורד בצורה מאוד דרסטית לערך של ל-2-5 אמפר בגלל שמתח הקטבים של המצבר עולה.

 

כמובן ייתכן מקרה שבו מצבר פרוק ובזמן הנסיעה מפעילים את כול הצרכנים הסטדנרטים בנסיעה רגילה+מפשיר אדים+מזגן+אורות גבוהים+מערכת שמע עוצמתית ייתכן מאוד שברגעים מסויימים מתח המוצא של האלטרנטור יירד למתח הנמוך מ-13.8 וולט מה שיוביל לזרם טעינה נמוך של המצבר (לפי חוק אוהם). אבל שוב פעם אני חוזר עליי דבריי שמתח הקטבים של המצבר עולה מהר מאוד וזרם הטעינה קטן לכן כתבתי שהנוסחה לא מדוייקת.

לכן אני תמיד כותב שיש לבצע נסיעה של 30 דקות מינימום בכדי להטעין את המצבר ולאחר מכן יהייה ניתן להתניעה את הרכב ללא שימוש בכבלים.

 

אני מציע לך לקחת צבת ולבדוק זאת הלכה למעשה.

 

שים לב !

כול מה שרשמתי לא תופס בסל"ד סרק מכיוון שזרם המוצא של האלטרנטור ברגע נתון תלוי בסל"ד המנוע והערך הזה תלוי בסוג האלטרנטור ועשוי לנוע בין 30-60 אמפר ברכבים מודרנים לכן בסל"ד סרק לא מומלץ להפעיל צרכנים כבדים.

דרך אגב גם מה שרשמתי כרגע לא ממש 'תופס' ברכבים עם מערכת לניהול צריכת החשמל.

 

מרק ידידי, אם ברצונך להתחיל להתדיין על חוק אוהם, אז בבקשה - שכן גם כאן יש לך טעות לוגית בסיסית.

אם תקצר את ההדקים של האלטרנטור, לא יזרום שם זרם אין סופי, אלא זרם סופי שתלוי בהתנגדות הפנימית של מקור המתח (שכידוע לך שאיננו אידאלי ושהתנגדותו הפנימית איננה אפס).

גם אל הזרם הסופי הזה לא נגיע בשל ווסת המתח שיגביל אותנו בצורה כזו או אחרת.

 

בהנתן כך שהזרם של האלטרנטור הוא סופי ולא יכול לעבור ערך מסוים, הרי שבמקרה שבו אנו נדרשים לאספקת זרם גבוה עדיף לנתק את זוללי החשמל האחרים.

לדוגמא: נאמר שיש לנו מצבר של 60AH שנפרק לגמרי, הרי שכדי שנוכל לטעון אותו צריך (לפחות) להעביר דרכו זרם של 60 אמפר במשך שעה, או 120 אמפר במשך חצי שעה.

כדי שאותו אלטרנטור מוגבל יצליח לספק זרם גבוה ככול הניתן צריך לנתק אותו משאר הצרכנים - פשוט וקל.

 

אל תבלבל בין מצב תקין שבו תוך מספר דקות לאחר ההתנעה המצבר מתמלא ואכן אין חשיבות לצרכנים שמחוברים, במצב לא תקין שבו המצבר ריק ואנחנו רוצים זרם גבוה ככול האפשר - בוודאי שישנה חשיבות לצרכני הזרם האחרים.

פורסם

דורקי, בין התאוריות למעשה קיים מרחק ביטחון מספיק גדול.

 

זרם הטעינה הזורם לכיוון המצבר נקבע עלי-ידי התנגדות המוליכים והפרש המתחים בין מתח המצבר למתח המוצא של האלטרנטור כלומר הזרם הגבוה שיזרום למצבר שנפרק עשוי להיות לדוגמא: 14-10.5=3.5 וולט לחלק להתנגדות של 0.12-0.15 אוהם כ-23 אמפר.

מכאן אתה יכול לראות שאתה עדיין רחוק מאוד מהזרם הנקוב של אלטרנטור של 90 אמפר כלומר אתה יכול להדליק מספר צרכנים ללא שום השפעה על זרם הטעינה של המצבר.

במידה ומתח המצבר יירד מתחת ל-10.5 וולט אכן זרם הטעינה עשוי להגיע לערכים גבוהים מאוד אבל לזמן ממש קצר מכיוון שמתח ההדקים עולה במהירות רבה למתח של כ-12 וולט וזרם הטעינה נופל בצורה דראסטית.

 

שוב פעם אני לא טוען שיש להתפרע בהדלקת צרכנים בזמן טעינת מצבר ריק במהלך נסיעה אלא להלדיק רק את הצרכנים הסטנדרטים הנחוצים בנסיעה מנהלתית.

איזה כייף לי :)

פורסם
דורקי, בין התאוריות למעשה קיים מרחק ביטחון מספיק גדול.

 

זרם הטעינה הזורם לכיוון המצבר נקבע עלי-ידי התנגדות המוליכים והפרש המתחים בין מתח המצבר למתח המוצא של האלטרנטור כלומר הזרם הגבוה שיזרום למצבר שנפרק עשוי להיות לדוגמא: 14-10.5=3.5 וולט לחלק להתנגדות של 0.12-0.15 אוהם כ-23 אמפר.

 

מרק, אתה צוחק עלי? או שאולי זה אתה שהברזת משיעורי חשמל בתיכון? :wink:

 

ברגע שהפעלת צרכני חשמל נוספים הגדלת את הזרם שהאלטרנטור מספק, הגדלת הזרם מגדילה את מפל המתח הפנימי של האלטרנטור (זרם כפול התנגדות פנימית - חוק אוהם בסיסי) ולפיכך מתח ההדקים של האלטרנטור ירד דבר שבהכרח יביא להקטנת זרם הטעינה של המצבר (הפרש המתחים אלטרנטור מצבר חלקי התנגדות המוליכים בתוספת ההתנגדות הפנימית של המצבר).


×
×
  • תוכן חדש...