Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5563 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

קשה לי להבין אותך.

אין לך תקלה לא בחיישן המהירות ולא במחשב המנוע.

אז החליפו לך אותם לחינם, שילמת אלפי שקלים ואתה מרוצה?

 

למוסך מגיע כסף כי בסופו של דבר התקלה תוקנה אבל אם הוא היה מחליף לך על הדרך גם מצבר ואלטרנטור, גם אז היית מרוצה?

(וכנראה שזה היה השלב הבא באבחנה)

 

יש דברים שמוסך צריך לדעת.

פורסם

החלפת החיישן לגיטימית.

אבל אחרי שהתקלה חזרה, השלב הבא הוא לעבור על החיווט.

בתקלה כזו מנתקים את הדלקן מצמת המחשב גם אם הוא עדיין פעיל.

כשמישהו צועק טיפש ואני מסתובב, זה אומר שאני טיפש?

פורסם

פותח השרשור, אתה החלום הרטוב של כל מוסכניק עצלן שרק רוצה להגדיל את הכיס שלו.

בוא אני ייתן לך דוגמא משלי!

 

הגז אצלי במזגן היה בורח קבוע, במוסך אבחנו חורים מרובים ברדיאטור מזגן, הם אמרו לי שהם יכולים לתקן את זה, ששאלתי אותם אם זה לא יפתור את הבעיה מה אז, הם אמרו לי שההלחמות עליהם. אכן התיקונים לא עזרו ולבסוף הוחלף הרדיאטור קומפלט ושילמתי רק עליו, עכשיו נכון שזה דוגמא קטנה ולא בסכומי כסף שאתה שילמת אבל עדיין, זה בר השוואה ולכן זה תמיד מצחיק אותי לראות שעושקים לקוח עד הסוף ואיכשהו הוא יוצא מרוצה, כנראה שיש דבר כזה קוסמים אחרי הכל.

''גם דברים פשוטים יכולים להיות טובים'' - אביה בת ה-10

CBR600RR-sold

z-750-crashed

wrx run by ecutek-sold

  • 4 חודשים מאוחר יותר...
פורסם
שלום,

 

רציתי לשתף אותכם במקרה שקרה לנו עם הרכב המשפחתי(קורולה 2001), ואולי הסיפור הזה יעזור למישהו בעתיד עם תקלה דומה.

 

הכל מתחיל לפני כחודש וחצי, כאשר ברכב נדלקה נורת Check Engine במהלך נסיעה.

בהתחלה הרכב התנהג כרגיל, ללא סימנים מיוחדים, ולאחר אבחון במוסך(מורשה אגב) התברר שישנה בעיה בחיישן מהירות.

הרכב לא תוקן באותו היום מפני שהיינו חייבים אותו לנסיעה מסוימת והחלף לא היה במלאי, כמובן שהתייעצנו עם המוסך והמוסך אישר לנו שניתן לנסוע כך(אם אין ברירה למרות שלא מומלץ), וביום למחרת להביא את הרכב לתיקון. לאחר היציאה לדרך החלה תופעה חדשה שבה הספידומטר קצת שיחק וקפץ וכתוצאה מכך הגיר התחיל להשתגע ולהחליף הילוכים ללא צורך. כמובן שמיד הרכב נגרר למוסך חזרה, להחלפת חיישן המהירות הסורר.

למחרת לקחנו את הרכב, אך עוד בדרך הבייתה הנורה נדלקה שוב, וחזרו התופעות של הספידומטר והגיר.

הפעם כדי לא להזמין גרר, נותק המצבר לכמה דקות וכך אופסה התקלה, והרכב נסע ללא בעיות עד למוסך.

במוסך התקשו לאתר את התקלה מפני שהתקלה אופסה כאמור, ומשום מה, כמה שלא נסעו עם הרכב התקלה לא חזרה.

לאחר כמה ימים סוף סוף התקלה חזרה. מצחיק לומר זאת אבל שמחנו שהיא חזרה - עכשיו המוסך יוכל להבין מדוע היא מתרחשת.

 

לאחר קריאת התקלה מהמחשב התברר שזה שוב בעיה הקשורה לחיישן המהירות. המוסך הפעם החליט להחליף את מחשב ניהול המנוע.

 

אני חייב להפסיק לרגע ולציין לטובה את המוסך, שלמרות כל הזמן והעבודה שהושקעה ברכב, הוא סירב לגבות כסף נוסף על עבודה אלא רק על החלקים ובמחיר העלות שלהם, ובלי שום קשר על זה שהם לא התייאשו מאיתנו.

 

שוב לקחנו את הרכב, והפעם הרכב נסע כראוי במשך שבוע. לאחר שבוע הפלא ופלא, שוב נדלקה הנורה!

ושוב נרשמה תקלה של חיישן מהירות.

הפעם המוסך כבר היה אובד עצות, כל החלקים הרלוונטים לתקלה הוחלפו, החייווט של החיישן נבדק ונמצא תקין.

המוסך אישפז את הרכב ליומיים שבמהלכו ביצעו בדיקות אינטנסיביות.

לבסוף לאחר יומיים התקשרו מהמוסך, ובישרו שנמצאה התקלה!

 

ומה מסתבר...שהאשם בכל הסיפור היה פירוק רשלני של פזומט שהיה מורכב ברכב, וכנראה שחוט שהיה קשור לפזומט פשוט לא סולק כמו שצריך ונגע בשלדת הרכב מה שגרם למחשב להשתגע.

 

ואכן הרכב נוסע מאז(כשבועיים) ללא בעיות!

 

חברים יקרים, אני מקווה שאם מישהו יתקל במקרה דומה בעתיד, מה שרשמתי לעיל יעזור לו.. ולסיום אני חייב לציין לטובה את המוסך,

שלמרות הכל לא התייאשו, וגם המחיר שנגבה מאיתנו היה הוגן מאוד.

 

 

בברכה

איתי

 

ברצוני להודות לכל חברי הפורום ובראשם הבחור המדהים - איתי שטרח והעלה מידע מנסיונו

ברשות אבי רכב מסוג טויוטה קורולה שנת 2002 יוצאת ליסינג.

בעקבות תקלה של קפיצת מד מהירות כניסה לניוטרל של התיבה האוטומטית והדלקות נורית מנוע אבי הלך לבקר במוסך טויוטה במרכז מת"מ בחיפה (אותו מוסך שמפרסם המודעה כתב).

הדיאגנוזה הייתה החלפת חיישן מהירות בעלות של כ- 1000 ש"ח.

אבי שילם מקדמה 200 ש"ח לחיישן על סמך דיאגנוזה זו והתקשר לספר לי את קורותיו באותו יום.

כחבר נאמן בפורום הרצתי חיפוש על התופעה והגעתי למודעה זו.

ניגשתי לרכב ובדקתי מאחורי מיכל הדלק מצידו הפנימי של תא המטען וגילית לשמחתי (ולמרבה הזוועה המוטורית) כבל שעליו כתוב:

PAZOMAT SYSTEM

עם שתי אלקטרודות בקצה שהיו מלופפות האחת על השנייה ונגעו בשלדה.

בודדתי אותן, ניתקתי מצבר לאיפוס התקלה במחשב הרכב ולאחר נסיעה של 300 ק"מ אני שמח לדווח שהכל עובד מצויין !

 

לגבי מוסך טויוטה במתמ"מ - הם כבר פחות נחמדים, את ה200 ש"ח מקדמה הם מסרבים להחזיר בטענה שאנו ניצלנו את הדיאגנוזה שלהם לתיקון התקלה ועל זה עלינו לשלם (למרות שבעת הבדיקה לא ציינו שהבדיקה עולה כסף והמקדמה נועדה לשם הזמנת החיישן - אגב, למחרת ההזמנה התקשר אבי לבטל אותה)

בקיצור במקום להתנצל על כך שהם טעו באבחנה ויכלו לגרור נזק של 1000 ש"ח מיותרים, אם לא יותר, וזאת כאשר כבר יש להם הניסיון עם אותה תקלה באותו סוג רכב בדיוק,הם עוד עושים שריר וגורמים לתחושה לא נעימה כאילו "גנבנו" להם את האבחנה ותיקנו לבד ועל כן התשלום של 200 ש"ח.

 

אגב, לפני כ 6 שנים הייתה בדיוק אותה תקלה וכתוצאה מהאבחנה של המוסך (אותו מוסך) הוחלף אכן חיישן המהירות - אולי גם החלפה זו הייתה מיותרת ? מי יודע ?!

 

לסיום אני רוצה להודות לכל אותם חברים נפלאים שחולקים מנסיונם המבורך - זה עוזר וחוסך לכולנו !

יישר כח על הפורום המעולה ! (מעבר לעובדה שבגללו גיליתי את מוסך רון ואני זוכה לטיפול אוהב בסיאט שלי)

 

יוסי

פורסם

קראתי את השרשור ואם עד עכשיו חשבתי כמו הפותח - שלהבחן בעיה כזאת זה אולי קשה - עכשיו הבנתי שהבחנה הנכונה לוקחת תמיד כמה ניסיונות כושלים. אפילו שיש למוסכניקים די והותר ניסיון.

×
×
  • תוכן חדש...