Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5856 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן,

אני יודע שהנושא נטחן בעבר, אבל יש לי בכל זאת שאלה - אתמול אמי היתה בסוכנות רכב מסויימת, נגיד לובינסקי, ושם נאמר לה שבעבור פיג'ו 308 המסים הם 39K ש"ח בלבד.

אני שואל - איך זה יכול להיות אם עלות הרכב היא כ 120K ש"ח? האם המסים לא קרובים לחצי מעלות הרכב?

 

בעקבות כך השאלה השנייה שלי היא - איפה אני מוצא רשימה של שיעורי המס לרכבים שונים?

 

תודה.

בריאות לכולם!

פורסם

למה לא?

 

אם אמרו לך 39,000 ש"ח עבור מיסים, פירוש הדבר השורה האחרונה כמה שילמו בפועל.

אם הרכב הוא בציון ירוק 6, הוא מקבל הפחתה מהמס המלא של 6,500 ש"ח.

אם ברכב יש 6 כריות אויר, ועוד איזה לוכד חלקיקים וממיר קטליטי, אפשר להגיע לעוד הפחתה של עוד כ-5,500 שקל.

כלומר, יתכן והמס המלא (115%) עומד על 39,000 + 5,000 + 6,500 = 51,000 ש"ח.

אם כך, אפשר להניח שמחיר הרכב ליבואן כולל הובלה עומד על כ-44,300 ש"ח.

44,300 + 51,000 = 95,300 ש"ח.

היבואן לוקח 20,000 כרווח ואחריות בארץ.

הגעת ל-115,300 שזה פחות או יותר מחירה של 308.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם
למה לא?

 

אם אמרו לך 39,000 ש"ח עבור מיסים, פירוש הדבר השורה האחרונה כמה שילמו בפועל.

אם הרכב הוא בציון ירוק 6, הוא מקבל הפחתה מהמס המלא של 6,500 ש"ח.

אם ברכב יש 6 כריות אויר, ועוד איזה לוכד חלקיקים וממיר קטליטי, אפשר להגיע לעוד הפחתה של עוד כ-5,500 שקל.

כלומר, יתכן והמס המלא (115%) עומד על 39,000 + 5,000 + 6,500 = 51,000 ש"ח.

אם כך, אפשר להניח שמחיר הרכב ליבואן כולל הובלה עומד על כ-44,300 ש"ח.

44,300 + 51,000 = 95,300 ש"ח.

היבואן לוקח 20,000 כרווח ואחריות בארץ.

הגעת ל-115,300 שזה פחות או יותר מחירה של 308.

.

 

אמיר -

האם 39.000 ש"ח זה כל המיסים , כולל מ.ע.מ + מס קניה .

או בחישוב ה מ.ע.מ + מס הקניה + מכס , הם 5.000 + 6.500 + 39.000 + וזה כל המסים = 51.000 ש"ח .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

אייל,

 

לא ציטטתי הודעה מעל תגובה זו, כי אני מקווה שאתה מבין לבד שהתגובה שלי כאן מיועדת אליך. אני באמת לא מבין למה צריך לצטט תגובות של אחד מעל, בפרט כשבגוף תגובתך אתה פונה אלי.

 

ולעצם הענין:

אני מניח שאם זה מה שאמרו ל-wonderd באולם, זה אומר שזה סך המיסים הכולל ששולם בפועל, משמע כולל מע"מ והפחתות.

אתר המכס מציג שיעור מיסים מרוכזים, משמע כולל כל סוגי המיסים באשר הם.

אם באולם התייחסו רק לחלק מהמיסים אזי החשבון יצא גבוה עוד יותר ומן הסתם הרווח ליבואן יצטמצם משמעותית או יגרור יקור הרכב. לא נראה לי הגיוני שהיבואן ירצה להרוויח כל כך מעט ולא יותיר לעצמו מרווח להנחות לכל מיני וועדים.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

ציטטתי את התגובה הקודמת שלך - להקל על ראיית החישוב , ולהבהיר את שאלתי .

 

כי אם כלל המיסים שפותח הדיון רשם הם 39.000 ש"ח

ומחיר הרכב ליבואן הוא כ 44.300

סך כל המחיר בארץ בשיחרור הוא 83.300 .

 

מחיר הרכב כ 115.000 לצרכן .

מכאן הרווח ליבואן כ 30.000 ש"ח - זאת השאלה :lol:

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

אתה צודק. הצלחתי לבלבל את עצמי (כמו בחידה עם העודף במסעדה). במספרים כאלה, אף פעם לא הייתי חזק במיוחד :wink: .

 

עכשיו כמובן עולה השאלה האם הגיוני שיבואן ירוויח כל כך הרבה על רכב במחיר שכזה ?

20,000 עוד נראה סביר, 30,000 נראה קצת מוגזם.

כבר קראנו שחברות ליסינג קונות רכבים בהנחות של עשרות אחוזים - זה רק מסביר למה היבואן צריך לתמחר גבוה יותר לצרכן הפרטי.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

על רכבי ליסינג היבואנים נותנים הנחות של 15-25 אחוזים, לרוב. כלומר במקום ב-115000 שקלים, הם מוכרים ב-86000 נניח. אז כן - בהחלט יכול להיות שהרווח הוא 30000 שקלים. לא סתם הם מרוויחים כל כך הרבה...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

אמיר - לא רק אתה מתבלבל - ונראה לי כי היבואנים חוגגים באישור משרד התחבורע .

 

מבלבלים אותנו חדשות לבקרים על עאלק הנחות ירוקות או פטור ממס על אביזרי בטיחות, ובפועל נותנים ליבואנים את ההנחות .

ולצרכן - היבואנים קובעים מחירי קרטל פשוטים , תרצה תקנה זה המחיר - כאילו יש לנו הרבה אפשרויות :mm_mad:

 

כל תקנות ההנחה צריכות להיות לדעתי אחרי המחיר שקובע היבואן בפירסום רשמי לצרכן .

 

יקבע היבואן מחיר לרכב + המס הכולל הרגיל - ואם יגזים ברווח , המחיר הגבוה יראה זאת .

 

ואח"כ - לפי מפרט הרכב ירשום ברור את ההנחות (גילוי נאות) - כך נראה אם ההנחה מגיעה לצרכן או היבואן אוסף אותה .

 

אפשרות נוספת - מאחר וביבואנים אשר יושבים יחד בארגון יבואני הרכב מדובר - וברור שלהתחכם הם יודעים .

 

יקבע מחיר הרכב הכולל בסיס + מס מלא כמחיר הסופי של הרכב באולמות המכירה .

אחרי ביצוע ההזמנה ואישור היבואן - המדינה תתן את הפרש ההנחות לפי התקנות ישירות בצ'ק לצרכן .

כאשר ההצ'ק הנ"ל - מופנה ישירות בלבד לתשלום ליבואן המיועד ,אשר ממנו אנו קונים את הרכב ובהתאם לדרגת ההנחה על הרכב .

 

הצרכן ישתמש בצ'ק הנ"ל כחלק מתשלום על הרכב .

כך נדע בפועל מה המחיר הנקוב שהיבואן רוצה על הרכב - וכלל הנחת הפטור ממס בודאות תגיע לצרכן .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

איל,

 

אני לא בטוח שהשיטה הסיבובית הזאת תעבוד.

היבואן ימכור את הרכב ב-126,000 ויסביר לצרכן שאחרי שהוא יקבל מהמדינה את החזרי המס, למעשה הוא ישלם רק 115,000. היבואן אולי ימצא עצמו חשוף ללחצים להפחית מחיר אל מול הידיעה מה שולי הרווח הגדולים שלו, אבל לא בטוח שהוא יתקפל זולת זוטות.

 

לא בדיוק אותו דבר אבל מזכיר לי:

"ההצגה" שעושות חברות הסלולר לעסקים קטנים כשהם מציגים תמחור דקת שיחה או חבילה: מסבירים לעוסק שהוא ישלם על כל דקה 39 אג'. העוסק שמח רק שבדיעבד הוא משלם בדיוק את מה שמשלם הצרכן הפרטי.

ההבדל הוא שלעוסק מציגים 39 אג' לא כולל מע"מ ולצרכן הפרטי מציגים 45 אג' כולל מע"מ.

 

דבר גרוע יותר קיים בחברות אינטרנט: ללקוח פרטי מציגים חבילה ב-60 ש"ח, ללקוח עיסקי מציגים את אותה החבילה ב-55 ש"ח. רק שה-5 ש"ח לא כוללים מע"מ = יוצא יותר יקר מ-60 ש"ח כולל מע"מ.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

בדיוק - הבנתה את הנקודה , אני בדיוק מחדש התקשרות עם חברות הסלולר .:brickwall:

 

נותנים לי , מורידים , משגעים , אני שואל כמה תעלה לי דקת שיחה - לא מוכנים לרשום .

 

לכן כתבתי בשיתוף תחבורע - הגילוי הנאות .

כאשר יהיה המחיר ברור , נראה את החלוקה בתוכו - דגל מונף. היבואן גאה בו או מתבייש :lol:

 

מחיר הרכב בשער המדינה + המכס + הרווח ליבואן + מ.ע.מ . ואז החזר הזיכוי על הטבה שאני בחרתי בה :idea:

 

בפירסום ירשם בגדול - מה מחיר הרכב ליבואן + הרווח שלו

ומה גודל המסים הכלליים + ההחזרים - ולדעתי גם האוצר והיבואנים לא רוצים שהמחירים יהיו ברורים.

נכון כי היום לא מסתירים זאת - אבל לא מציבים את החלוקה והרכבה ברור בראש חוצות .

 

לדעתי זה כן יגרום בעיה בעיניים ולחץ על המחיר, הן לאוצר והן ליבואנים - פתאום יהיה ברור לכולם כי הרכב לא יקר !

הרווח של היבואן + המיסים הוא המוגזם - ואולי נראה במחיר , זחילה למטה ..

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

חוצמזה שמה שאתה מציע לא ריאלי כי שערי המטבע כל פעם משתנים, זה גם לחלוטין מגוחך במובן שפשוט אי אפשר להכריח אף עסק להצהיר כמה הוא מרוויח על כל מכירה. תיכף תבקש שבקניית טלוויזיה יגידו לך בביגבוקס כמה הם מרוויחים עליך, שבקניית חולצה יגידו לך בפוקס מה שולי הרווח ושבקניית מילקי יגידו לך בשופרסל שהם גונבים אותך במחיר. נשמע לך ריאלי?

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

כן ראלי :wink: כאשר זה מיני קרטל , אז אני רוצה שיהיה גילוי ברור .

 

הם בוכים בדמעות תנין , כי השוק קטן , עלויות גדולות - ולקבוצות לחץ וליסינג נותנים מחירים נוחים.

 

כאשר יש לאדם בלעדיות בשוק נתון - אין שום סיבה להסתיר את האמת - אלא אם אתה מתבייש בה .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם
חוצמזה שמה שאתה מציע לא ריאלי כי שערי המטבע כל פעם משתנים, זה גם לחלוטין מגוחך במובן שפשוט אי אפשר להכריח אף עסק להצהיר כמה הוא מרוויח על כל מכירה.

 

בזמנו של שר האוצר יורם ארידור היה הסדר דומה. מכוניות שנפח המנוע שלהם היה 1300 סמ"ק ומטה, קבלו הנחה ממס בתנאי שהיבואן צמצם את הרווח לאחוז מסוים.

 

סובארו אז שלטו בשוק ובתחילה לא הצטרפו להסדר. רק לאחר שהמכירות שלהם נפלו הם הצטרפו . נדמה לי שהתברר שהרווח שלהם לפני ההסדר היה מעל 40%. !

 

איפה ארידור כשצריך אותו? אולי נפתח פה עצומה להחזרתו לתפקיד שר האוצר.

 

יהודה

×
×
  • תוכן חדש...