Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6033 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם.

 

אחרי 3 שנים שהאקווריום שימש כמתקן לאיסוף אבק מעל לארון, החלטתי בשעה טובה להשמיש אותו.

האקווריום הוא פנורמי ברוחב של 60 ס"מ.

 

ה"ציוד" שיש ברשותי הוא:

פילטר מוזר עם מצע ביולוגי (זה מה שאני זוכר שהמוכר אמר. זה היה לפני 5 שנים בערך.)

לפילטר יש מצע לבן מפלסטיק שנמצא מתחת לחצץ. ובאחת מפינותיו יש חיבור לצינור שעולה ומתחבר למנוע.

מהמנוע יש איזו זרבובית שעולה אל מחוץ למים ועוד פתח שיוצא לתוך האקווריום שממנו יוצאות בועות. (מצורפת תמונה.)

זה יעיל הדבר הזה?

כשהאקווריום היה בשימוש, אני זוכר שהדגים חיו טוב. שיעור התמותה היה נמוך מאוד, כך שנראה לי שזה עובד.

אם זה לא יעיל מה מומלץ? רצוי כמה שיותר זול.

 

יש לי גם גוף חימום. (אני לא זוכר באיזו טמפ' המים צריכים להיות. אשמח לרענון. כרגע הוא מכוון ל-25 מעלות).

 

אשמח לקבל טיפים כמו, באילו מים עדיף להשתמש? מסוננים, מהברז?.אני זוכר שאמרו לי לשים כמות מסויימת של מלח גס במים? זה נכון או שזה נכון רק לבישול של מרק עוף:shock:? האם יש תוספים כלשהם שכדאי לקנות?

אני זוכר במעורפל שאמרו לי שהאקווריום צריך "לפעול" כמה ימים לפני הכנסת הדגים. זה נכון?

 

אני לא מעוניין בדגים אקזוטים או מיוחדים, כך שלא נראה לי שאני צריך את ה"בסט".

אני רוצה שהדגים יחיו טוב ושהאקווריום יהיה נקי.

אני מעוניין בהשקעה מינימאלית ואני מודע לכך שהתוצאה תהיה בהתאם.

 

אשמח לקבל המלצה לחנות טובה גם לציוד וגם לדגים באיזור ירושלים.

 

תודה רבה ושבוע טוב!

 

עודד.

מהניקון 898.jpg

מהניקון 901.jpg

RACING! Because football, baseball, bowling & golf only require ONE BALL!!

פורסם

חנות רק רמת רזיאלי שם יש הכי פחות דגים חולים וגם הם הכי מקצועיים באזור.

אם אין לך דגים אקזוטים אז גם אין יותר מידי צורך בחימום.

אצלי התאורה בלבד היה מספיק בשביל לחמם את המים.

פילטר רק חיצוני הם הכי יעילים, אבל כבר יש לך אחד אז תשתמש בו.

אני היתי משתמש במים מהברז ונותן להם יומיים לעמוד בלי דגים, לפי מה שאני זוכר יש גם תוסף למים אבל לא חייב.

בטוח שלא צריך מלח אלא אם כן זה דגי ים שם כן צריך תוספות מיוחדות.

אודי A4

דימה.

פורסם

את הפילטר שיש לך תעיף,זה פצצת זמן.

תקנה פילטר בהתאם לדגים שאתה רוצה לגדל,יש אפשרות לפנימי טוב או חיצוני,תלוי בהשקעה המתבקשת וכמובן אופי הדגים,יש דגים מלכלכים יותר כמו ציקלידים ויש פחות כמו גופי.

את האק' תריץ כמה ימים לפני הכנסת הדגים עם פילטר עובד וחימום וזרוק טיפה אוכל על מנת ליצור מושבת בקטריות,אחרי כמה ימים תכניס דג או שניים ואח"כ תוסיף בהדרגה.

חנות ממולצת באזורך,כמו שכתבו מעליי,נעים במים ברמת רזיאל.

כמו כן ממליץ לך להיכנס לאתר עמותת אקווה ולקרוא קצת

בהצלחה,רן.

opel astra,כבר מרגישים יותר טוב

פורסם

מומלץ פילטר חיצוני גדול. לא החלפתי מים מאז שקניתי, אני מנקה את הפילטר פעם בכמה חודשים. במים יש כלור והוא לא ממש בריא לדגים, מומלץ לקנות בקבוק אנטי כלור ולערבב במים לפי כמות הדילול המצוינת על הבקבוק (פקק או שנים לאקווריום מלא) ולתת לזה לעמוד כמה שעות לפני שמכניסים דגים. הטמפ' האידאלית לפי מה שהמליצו לי היא 28 מעלות צלס'.

פורסם

לגבי האנטי כלור,אני שנים מגדל ללא,משתמש במי ברז רגילים ויש לי המון החזקות ודגיגים מהם.

פילטר חיצוני מומלץ מאוד,אך עדין חייב לעשות הח' מים ,כדי להוציא רעלנים כדוגמת הניטרט מהמים.

כמו כן טצפ' אידיאלית,זה לפי סוג האוכלוסיה באק'.

opel astra,כבר מרגישים יותר טוב

פורסם

אני ממש בעיניים של אקוריום

 

גידול אקווריום לתפארת , זה לא בתוך אשכול בפורום

 

יש פורום שלם רק לזה

 

http://www.aqua.org.il/

 

כנס ועשר את ידיעותיך, רק תזהר זה ממכר,

 

לשאלות נוספות פנה אלי בפרטי.

ואהבת לרעך כמוך

פורסם

דבר ראשון תודה על התגובות ועל הלינק. (גם בפרטי).

 

אתמול הייתי בחנות בירושלים(עולם המים). את הדגים עצמם אני אקנה ברמת רזיאל לדעתי.

גם המוכר בחנות (שהיה מאוד אדיב, נחמד וסבלני) אמר לי שהפילטר שלי קצת מיושן. (אך לא הגדיר אותו כ"פצצת זמן". רן, אשמח לדעת למה..?)

 

מה שכן הוא אמר לי שהפילטר יכול לשמש כמשאבת אויר, אז כדאי להשתמש בו לצורך זה בלבד.

אז קניתי פילטר פנימי. גם יותר זול וגם יותר אסטטי לדעתי.

המוכר המליץ בחום על כלור. (גם באתר שצויין למעלה המליצו), אז קניתי גם את זה.

 

קניתי חצץ חדש ויפה יותר לטעמי.

 

וזהו, עכשיו האק' בהרצה עד יום חמישי. ואז יגיע הדייר הראשון.

 

כמובן שאם פתאום עולה לכם עוד איזה טיפ לטיפול נכון, אשמח לשמוע.

 

שוב תודה!

עודד

RACING! Because football, baseball, bowling & golf only require ONE BALL!!

פורסם

הרבה תלוי במה אתה רוצה להשיג.

אני למשל קניתי אקווריום בגודל 30 ס"מ, עומק 30 וגובה 40 - בשביל השולחן במשרד.

הדגים מתו אחרי כמה ימים (4 דגי זהב)

 

הוספתי פילטר+אויר, ניקיתי את החצץ אולי 20 פעם עד שכל הלכלוך יצא ואז קניתי עוד 3 דגי זהב.

בינתיים הם מחזיקים כבר למעלה מחודש..

 

אסור להחליף מים יותר מ 10 אחוז בשבועיים ואסור להאכיל יותר מידי.

 

אם אתה לא מחפש להשקיע יותר מידי, קנה דגי זהב. הם לא צריכים חימום ומספיק להם פילטר, חמצן ואוכל.

פורסם

הפילטר הקיים שלך פצצת זמן,מיכוון שכל הרפש נתקע בקרקעית האק' וברענוני מים אתה לא מוציא אותו כי הוא מתחת לחצץ,ואז יום אחד בהפסקת חשמל,רמת האמוניה והניטרט באק' עולים ומתחילה תמותת דגים,וכן זה סיפור אישי לצערי.

כמו כן ממליץ לך גם על אתר אקווה שאני פעיל גם שם.

opel astra,כבר מרגישים יותר טוב

פורסם

אני דווקא מוסיף כף מלח גס בכל הקמה של אקוריום חדש או החלפה מסיבית של מים לחיטוי, והאקווריום יציב ללא תמותה.

שום צבא שבעולם לא יעצור אותי מלעשות פרצלציה מהפרצוף של הקונצרטינה הזה...

פורסם

כף מלח זה טוב,אך בתנאי שאין שוכני קרקעות כמו מנקים או בוטיות שזה יכול לפגוע בהם,כמו כן המלח הוא בעיקרון נגד מחלות ולא נגד אמוניה ניטריט ניטרט.

opel astra,כבר מרגישים יותר טוב

פורסם
מיכוון שכל הרפש נתקע בקרקעית האק' וברענוני מים אתה לא מוציא אותו כי הוא מתחת לחצץ.

 

אתה לא מבצע ריענונים עם שואב רפש? :shock:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

ברור שכן :-D.

הכוונה היא בפילטר תת-קרקעי[ כמו שיש לפותח הת'רד],אין אפשרות לשאוב את הרפש שמתחת לפילטר שנמצא מתחת למצע וצריך לפרק חצי אק' בשביל זה.

opel astra,כבר מרגישים יותר טוב

פורסם

אני מגדל דגים כבר 25 שנים, מתמיד שנאתי את הקונספט הזה של פילטר תת קרקעי.

 

כל מגדל דגים מנוסה מבין שלכלוא רפש בתחתית של האקוריום ללא אפשרות שאיבה שלו זה מתכון בטוח לצרות.

 

מצד שני, אני מכיר כמה מגדלי דגים שמוכנים להעיד בשבועה שפילטר תת קרקעי זה הדבר הכי טוב בעולם.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

×
×
  • תוכן חדש...