Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ערוצים וקרוס אובר


taos
שימו לב! השרשור הזה בן 7820 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מישהו יכול להסביר לי מה זה הערוצים האלה שיש ברמקולים במערכת ובמגבר? יש 2 ויש 4 מה הם עושים ומה ההבדלים

 

ומה זה קרוס אובר מה התפקיד שלו בכל העניין כי אני רואה שכולם רוצים להוסיף עוד ועד ועוד קרוס אוברים

tAoS FoReVeR

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הערוצים עליהם אתה מדבר אלו הכמויות של רמקולים שאפשר לחבר למגבר, כלומר כמה ערוצי הגברה יש לו:

2 ערוצים=2 רמקולים

4 ערוצים= 4 רמקולים

כמובן שניתן גם לגשר ביניהם כדי לקבל יותר עוצמה ולחבר לגישור הזה סאב.

קרוס אובר מפריד את התדרים הגבוהים (טרבל) לנמוכים (בס), תפקידו הוא לשלוח לרמקול המיד באס את התדרים הנמוכים ולטויטר את התדרים הגבוהים.

אין טעם בהוספת עוד ועוד קרוסאוברים, צריך אחד לכל סט כזה של רמקולים (מיד באס + טויטר).

מקווה שהבנת, אם יש לך עוד שאלות אז תשאל.

:)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הערוצים עליהם אתה מדבר אלו הכמויות של רמקולים שאפשר לחבר למגבר, כלומר כמה ערוצי הגברה יש לו:

2 ערוצים=2 רמקולים

4 ערוצים= 4 רמקולים

כמובן שניתן גם לגשר ביניהם כדי לקבל יותר עוצמה ולחבר לגישור הזה סאב.

קרוס אובר מפריד את התדרים הגבוהים (טרבל) לנמוכים (בס), תפקידו הוא לשלוח לרמקול המיד באס את התדרים הנמוכים ולטויטר את התדרים הגבוהים.

אין טעם בהוספת עוד ועוד קרוסאוברים, צריך אחד לכל סט כזה של רמקולים (מיד באס + טויטר).

מקווה שהבנת, אם יש לך עוד שאלות אז תשאל.

:)

 

תיקון קטן, יש גם קומפוננטים 3WAY כלומר 3 חלקים ואז הקרוס מחלק ל-3 קבוצות . . .

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון TAOS.

 

אפשרי שיהיה לך יותר ערוצים מרמקולים - אפשר להשאיר ערצים ריקים ואפשר לעשות חיבור בין 2 ערוצים ולחבר לסאב אחד (BRIDGE).

 

 

ראלימן

קורס 154 RESTEPA.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון TAOS.

 

אפשרי שיהיה לך יותר ערוצים מרמקולים - אפשר להשאיר ערצים ריקים ואפשר לעשות חיבור בין 2 ערוצים ולחבר לסאב אחד (BRIDGE).

 

 

ראלימן

 

תיקון קטן, יש סאבים חדשים עם טכנולוגיה שנקרת DVC כלומר DUAL VOICE COIL (אני מקווה שרשמתי נכון) ואז ניתן לחבר אליהם 2 ערוצים, כלומר ניתן לחבר אליהם גם 2 ערוצים מגושרים (במקור 4 ערוצים) . . . .

כמובן שכל הבלאגן הזה לא מומלץ, עדיף לקנות מגבר מונובלוק (CLASS D) מאשר לקנות מגבר 4 ערוצים שבד"כ לא בנוי לעבוד בהתנגדויות נמוכות ועוצמות כאלה גבוהות של סאבים . . .

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבין את התיקון סה"כ אמרתי שניתן לחבר 2 ערוצים לערוץ אחד.

 

 

בכל מקרה תרמת על טכנולוגיה שלא ידעתי עליה, תודה!

 

למרות שאני לא מבין כל כך למה שמיזהו ירצה לחבר מגבר של 4 ערוצים לסאב במקום לקחת מונובלוק ולחבר אליו סאב...

 

ראלימן

קורס 154 RESTEPA.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבין את התיקון סה"כ אמרתי שניתן לחבר 2 ערוצים לערוץ אחד.

 

 

בכל מקרה תרמת על טכנולוגיה שלא ידעתי עליה, תודה!

 

למרות שאני לא מבין כל כך למה שמיזהו ירצה לחבר מגבר של 4 ערוצים לסאב במקום לקחת מונובלוק ולחבר אליו סאב...

 

ראלימן

 

אאאהההמממ, אני !!!

 

אני כנראה קונה מרועי את הסאב (RF HX2) ומגבר RF 800.2, בהתחלה שקלתי לקחת את המגבר 400.4, לגשר לשני ערוצים מגושרים ואז לחבר כל ערוץ מגושר לכל סליל ולקבל 400W RMS, בסוף החלטתי להוסיף קצת כסף וללכת על ה-800.2 . . . .

 

אני גם מסכים שמונובלוק יהיה טוב יותר ממגבר מגושר אבל לצערי המונובלוקים עולים הרבה יותר ממגברים רגילים (וגם רוב המונובלוקים השווים כגון JBL 600.1 או 1200.1 או המונובלוקים החזקים יותר של LIGHTNING AUDIO פשוט לא מיובאים לארץ) . . .

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפיתרון הנפוץ ביותר הוא לקחת מגבר של 2 ערוצים ולעשות איתו אחד מהדברים הבאים:

 

1. לחבר אליו רמקולים ובערוץ השני לחבר סאב.

2. BRIDGE ולחבר רק לסאב.

 

מגבר 4 ערוצים לרוב משמש בתור מגבר לרמקולים של הרכב כלומר קומפ' ואחוריים או כל זוג אחר של רמקולים באוטו.

 

ראלימן

קורס 154 RESTEPA.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

DVC זו לא טכנולוגיה חדשה, יש אותה כבר כמה שנים וזה מופיע בהמון סאבים. היתרון העיקרי של הטכנולוגיה הוא אפשרות קבלת התנגדויות סופיות שונות. בדר"כ כלל יהיו סאבים שיש להם שני סלילים של 4 אוהם וכאלה שיש להם שני סלילים של 2 אוהם.

 

ראלימן אני חושב שהתבלבלת כשאמרת שפתרון נפוץ הוא לקחת מגבר 2 ערוצים ולחבר אליו רמקולים ובערוץ השני סאב, אם לא התבלבלת אז תסביר לי למה התכוונת?

 

מגבר 4 ערוצים הוא לדעתי הפתרון הטוב ביותר למערכת ממוצעת (וגם אפשר למערכת מעולה תלוי מה הספקו) מחברים זוג קומפוננט על שני ערוצים ומגשרים שניים לסאב.

 

יש בארץ מונובלוקים טובים הם פשוט עולים הרבה כסף. של לייטנינג אודיו לא נחשבים לבין הטובים ךמרות שהם בסדר והJBL נחשב לטוב ביותר תמורת מחירו אבל אין לו למשל SUBSONIC פילטר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7820 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...