Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ניתוק הצתה


Topgun
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8587 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אבל לפי מה שהבנתי ברגע שהסל"ד עולה ומגיע לקו האדום אז הניתוק הצתה ניכנס לפעולה ואז המומנט יורד (תקן אותי אם אני טועה...)

אז אם נוריד את הניתוק הצתה אז זה למה זה לא יוסיף לביצועים?

פורסם
אבל לפי מה שהבנתי ברגע שהסל"ד עולה ומגיע לקו האדום אז הניתוק הצתה ניכנס לפעולה ואז המומנט יורד (תקן אותי אם אני טועה...)

אז אם נוריד את הניתוק הצתה אז זה למה זה לא יוסיף לביצועים?

 

ענית לעצמך

בסל"ד גבוה המומנט מאוד נמוך!

יובל.

פורסם

המומנט יורד עם מעבר שיא הכוח של המנוע - שיא המומנט.

 

ההספק ממשיך לעלות עד לשיא ההספק ומעט אחריו קיים מנתק ההצתה.

 

ברמת העקרון - בדרך כלל במכוניות סטנדרטיות, המנתק מגיע בשלב בו ההספק כבר החל לרדת (והמומנט יורד זה מכבר).

 

מכך ניתן להסיק -> ביטול המנתק גורם נזק למנוע עקב המאמץ ובנוסף לא תורם לביצועים משום שאתה כבר לא ברצועת הכוח\הספק של המנוע.

פורסם

ניתוק הצתה מכבה לך את המנוע לחלקיק שנייה עד שמהירות סיבוב המנוע יורדת חזרה לתחום המותר ,אז ההצתה מתחדשת עד להגעה הבאה למנתק וחוזר חלילה.

 

כיבוי המנוע גורם ,מן הסתם,לירידה במומנט ובהספק... :wink:

פורסם
שניה תן לי לראות אם הבנתי זה לא ניתוק ההצתה שגורם למומנט ליהיות יותר נמוך אלה הסל"ד נכון?

 

ניתוק ההצתה גורם להכל להיות נמוך, כיוון שהוא... מנתק את ההצתה. אין

הצתה, אין פיצוצים, אין מומנט, אין כלום.

 

לבטל את מנתק ההצתה - רעיון גרוע מאוד, קל מאוד לגרום נזק בלתי הפיך

ללא מנתק הצתה.

 

להעלות אותו קצת למעלה - נעשה לעיתים קרובות, זה אחד מהדברים שעושים

במיפוי מחדש של הצ'יפ.

 

המומנט נופל בצורה די חדה ברגע שעברת את נקודת שיא המומנט.

ההספק גם כן, ברגע שעברת את נקודת שיא ההספק. בד"כ משלבים את העלאת

המנתק עם מיפוי יותר נרחב, ולכן יש טעם בהעלאת נקודת המנתק.

במכוניות מוגדשות השיקול קצת מורכב יותר.

×
×
  • תוכן חדש...