Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6173 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

 

לאחרונה הנושא של high current חוזר על עצמו הרבה פעמים.

 

אני עוד מעט אסביר איך זה מתקשר אצלי לשאלה נוספת לקלאס של המגבר.

 

לאחר שהחלפתי את ההגברה של הסאב שלי למונובלוק קלאס D שמספק לסאב 30 אחוז לפחות מעבר להספק שהוא מוצהר שהוא יכול לעמוד בו בתחום התדר שהוא מסוגל לנגן - המערכת שלי השתנתה לחלוטין.

 

זה משהו שכבר הספקתי לשכוח, אבל אתמול נזכרתי בו.

 

כשרכשתי את האינפיניטי קאפה במערכת הקודמת שלי הוא ישב על מגבר זבל סיני B52 שסה"כ נתן לסאב הזה בגישור יותר מההספק שהוא מוצהר לעמוד בו אבל הסאב היה נשמע זוועת עולם - פח זבל שחובטים בו מבפנים...

 

לאחר מכן הושבתי אותו בגישור על הקלריון APX שהיה לי שנתן קצת מעבר ל150 RMS בגישור והסאב היה נשמע הרבה יותר טוב ממה שהוא היה מקודם אבל המערכת כולה לא נשמעה טוב יותר.

 

ואז החלפתי את המגבר קאפא 52A שהיה לי למונובלוק פשוט של JBL - זה שיש לי אותו עד היום מתוך כוונה למצוא מגבר שיתן קצת יותר הספק לסאב ויצרוך פחות זרם.

 

החשש שלי היה שהמגברים שלי הם כולם קלאס A\B פחות או יותר באותו סדר גודל של הספקים והצרכן הכי כבד הוא מן הסתם - הסאב והערוץ שמגביר אותו ולכן כל שאר המערכת תצלע לי... וזה בידיעה שיש לי מערכת חשמל סטנדרטית ואני נשען גם על המצבר.

 

ההנחה הזו כנראה היתה נכונה כי באמת הסאב פתאום הפך לחיה רעה, הסט הקדמי באופן מובהק נשמע ברור יותר וצלול יותר ומאז המערכת במתכונת הנוכחית שלה... והם חיו באושר ועושר עד עצם היום הזה :-P

 

 

---- עכשיו ----

 

הטענה אומרת שסאב וופר ישמע טוב יותר על מונובלוק או מגבר שני ערוצים קלאס A/B מאשר על קלאס D וזאת בגלל שיטת העבודה של מגבר קלאס A/B.

 

הסאב אאורה שלי - לא נשמע טוב על אף מגבר קלאס A/B שניסיתי לשים אותו - כולל הקיקר 600.4 שהוא בהחלט מגבר טוב שמספק לסאב הזה מעל ומעבר למה שהוא צריך.

 

אני לא חושב שזה בהכרח עניין של הספק אלא עניין של תצרוכת זרם נכונה בין האלמנטים והמגברים.

 

השאלות הן:

 

מה החשיבות שמגבר יצרוך זרם גבוה יותר - לא מזמן נתנו כאן לינק לנושא הזה אבל אני לא מצליח להזכר בת'רד ולא הספקתי לקרוא את הלינק - אשמח לקבל קישור למאמר בשנית.

 

האם יש חשיבות במערכת חשמל סטנדרטית שהמגבר שמרים את סאב יהיה חסכן יותר בתצרוכת זרם משאר המגברים בכדי לקבל עבודה נכונה מבחינת השתלבות של האלמנטים במערכת כולה?

 

 

המערכת החדשה לאחר התקנת המונובלוק נשמעת 4 ליגות למעלה, היא מצליחה באמת לרגש אותי כשצריך, לתת בראש כשצריך ובכלל - קשה להאמין שתוצאה כזאת יוצאת לי מהרכב כשאין בידוד בדלתות והסאב הוא סאב 10 אינטש עדין כל כך.

 

מה הקשר בין הקלאסים של המגברים ותצרוכת הזרם שלהם לעומת הרכיבים שאותם הם מגבירים במערכת? - אני בטוח שאיפשהו כאן, קבור הכלב - זה הסוד למערכת טובה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

  • תגובות 66
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אדי, יכול להיות שפשוט גוון הצליל של המונו גרר שינוי שכזה בצליל שהסאב מוציא?

 

יכול להיות שבגלל שהסאב נשמע יותר טוב, אתה פסיכולוגית משליך זאת גם על שאר הרכיבים?

 

יכול להיות שאני סתם מנפיץ?

מתחדשת*

פורסם

כן ולא.

 

הסאב נשמע הרבה יותר טוב הוא הרבה יותר הדוק ומדוייק ושומעים אותו פועל פחות זמן מאשר מקודם - זה בטוח גורם לכך שכל המערכת נשמעת נקייה יותר והסאב גם פחות מפריע לסט הקדמי.

 

אבל מעבר לזה שהסט הקדמי מקבל עכשיו יותר פוקוס והוא בעל יותר נוכחות בגלל שהסאב פשוט לא מפריע לו - הוא גם נשמע צלול יותר ונקי יותר.

 

מקודם כשהסאב דווקא כן הפריע - הטוויטרים אפילו טיפה צרמו, עכשיו הם נקיים לגמרי - הייתי מצפה שבדיוק ההפך יקרה מאחר והסאב לא משתלט עליהם או יותר נכון פחות מפריע - הם היו אמורים לצרום יותר, אבל בדיוק ההפך קורה - אז זה אומר שמשהו השתנה מעבר לסאב, משהו השתנה בצורת העבודה של הטוויטרים.

 

דווקא עכשיו כשלסאב יש יותר עוצמה בפועל - הדלתות פחות מקרקשות לי - זה אומר שמשהו השתנה בוופרים ובאיך שהם עובדים - ושומעים אותם יותר - בוודאות.

 

המידים - בכלל אין על מה לדבר.

 

זה מצביע לדבר אחד - שינוי ביחסים של מערכת ההגברה.

 

משהו עובד נכון יותר - הרבה יותר נכון מאשר מקודם.

 

איפה הטריק? מה אני מפספס?

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

של הסט הקדמי - כלום!

 

רק של הסאב בגלל שהחלפתי מגבר - זה משליך על הסט הקדמי כמו שכבר הסברתי קודם - אבל זה לא מסביר את השיפור באופן העבודה של המידבאסים והטוויטרים למשל...

 

קראתי קצת:

 

http://www.bcae1.com/hcvsnohc.htm

 

אני נכשל להבין איפה היתרונות של מגבר שעובד על תצרוכת זרם גבוהה יותר תורם בסביבה של רכב, יש לו אמנם יכולת לספק הספק רגעי גבוה יותר אבל מגבר שתוכנן לעבוד בהתנגדות של הרמקול הנתון יתן את אותה התוצאה ויצרוך פחות זרם...

 

הטענה שקראתי במאמר אחר היתה שמהגברים הרגילים בסביבת הרכב לא באמת עומדים בהצהרות שלהם כאשר ההתנגדויות של הרמקולים משתנים באופן קיצוני היות והם לא מספקים מספיק זרם בשביל לשנות את ההספק הרגעי בהתאם, לעומת מגברי זרם גבוה שכן מסוגלים לעשות את זה ולכן הם עומדים בהספקים שלהם.

 

שני המאמרים שקראתי סותרים אחד את השני במובן הזה.

 

אשמח אם חברי פורום אם יותר הבנה בנושא יוכלו לשפוך קצת אור על הנושא.

 

כמו שאני מבין את מה שקרה במערכת שלי עד עכשיו זה באמת נראה קשור לעובדה ששמתי על הסאב מגבר שהופך את החיים של מערכת החשמל ברכב לקלה יותר ומאפשר לשאר המגברים לעבוד טוב יותר מול הצרכנים האחרים (רמקולים)

 

זה גם גורם לי לחשוב שבאמת צריך לבחור את ההספקים של המגברים בפרופורציה לרכיבים שלהם - אין שום טעם להושיב טוויטר על ערוץ הגברה שמן כמו זה שיושבים עליו הוופרים, להפך, צריך להקל על ערוץ ההגברה של הטוויטר ככל שאפשר מבחינת תצרוכת חשמל היות ויושב עליו רכיב קל יותר להגברה - בצורה הזאת גם למגבר שמרים את המידבאסים או המידים תהיה פחות "תחרות" על המשאבים והם גם יעבדו טוב יותר.

 

אשמח לתגובות ולהסברים מקצועיים - איפה מרק10? :-D

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

איך המערכת נשמעת ללא סאב בכלל?

 

תעשה ניסוי:

לחבר למגבר של הסאב נגד בערך של הסאב (ובעמידות מתאימה) ותבדוק האם יש הבדל בכיבוי והדלקה של המגבר.

 

ככה לא יעלם לך תחום הבאס במפתיע, בצורה שיכולה להשפיע על הסאונד של הסט הקידמי, אבל תוכל להבחין בשינוי עם ובלי עבודה של המונו.

 

עוד ניסוי אפשרי הוא חיבור שני המגברים השונים של הסאב במקביל, ולמתג את העבודה בינהם (פעם זה ופעם זה) יתן לך גם אבחנה יותר מהותית על ההבדל בינהם.

 

אגב, כבר מזמן לא ניהלתי כזה דו-שיח אישי ע"ג האינטרנט :oops:

מתחדשת*

פורסם

אה... רומק...

 

אפשר פשוט להוריד את הווליום של הסאב לאפס... יש לי ביט1...

 

ואז המגבר בעצם צורך זרם אפסי וזה כמעט כמו להוציא אותו מהמעגל.

 

בכל מקרה - ההבדל הוא כל כך תהומי שממש אין צורך בהשוואה הזו - אין לך שמץ עד כמה ההבדל הוא תהומי.

 

וזה לא שהמערכת נשמעה רע לפני זה - היא נשמעה טוב אבל עכשיו היא נשמעת טוב טוב טוב טוב טוב :-P

 

אני שוקל להביא או שני מונובלוקים קטנים של 125 עד 150 וואט RMS למידבאסים - או במקום כמו שאליקו כבר גילה לי היום - מגבר קלאס D שני ערוצים קטן.

דואל מונו לL4

ומגברון קטנטן נוסח הסוני שלי לטוויטרים

 

לדעתי - אני כנראה אשפריץ על השמשה הקדמית :-D

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

לא מסכים לגבי זה שהזרם יהיה "כמעט אפסי".

אולי יהיה נמוך, אבל המעגלים של המגבר יעבדו, הספק בודאי יעבוד.

 

אבל הניסוי הראשון שהצעתי מראה את ההשפעה של המגבר על מערכת החשמל בעומס אמיתי, כאשר הוא לא מוציא צליל שמשנה את התפיסה של התוצאה שנותן הסט הקידמי.

 

אגב, עוד לא יצא לי להתקל במגבר D קלאס 2 ערוצים, קשר'אותי!

מתחדשת*

פורסם

רומק זה די מיותר לעשות את הנסיון הזה משתי סיבות:

 

א. כמו שכבר ציינתי - התוצאה של שינוי המגבר היא תוצאה עם הבדלים תהומיים.

 

ב. המידבאסים שלי מותקנים ללא בידוד בדלתות וגם כשהם נשמעים טוב יותר עכשיו - והם באמת נותנים באס מאוד יפה, זה ממש לא תענוג בלי סאב, לפחות לא כרגע.

 

אני רק מתאר לעצמי מה יהיה ההבדל אחרי הבידוד - יא אבויה... :-D

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

קרא לי סקפטי, אבל קצת קשה לי להאמין שיש הבדל כל כך גדול בתפוקה של מערכת שלמה, סך הכל מהחלפה של מגבר לסאב.

אגב, אתה תמיד מוזמן להוכיח לי שאני טועה (הקפה עלי, אני עכשיו שם קומקום)

מתחדשת*

פורסם

אין לי שום חשק להתחיל להחליף מגברים רומק :-D

 

אתה לא מבין איזה סיוט זה כל פעם לפתוח את הפלטה...

 

אבל יש הרבה חברי פורום שישבו ברכב שלי ושמעו אותו ממפגש למפגש - אני חושב שאחרי השבת הקרובה אתה תוכל לקבל כמה חוות דעת...

 

ואתה מכיר אותי מספיק טוב בשביל שתדע שאם אני משתמש במושג הבדל תהומי - אז ההבדל הוא... תהומי.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

בגלל זה כשעושים בניה ברצפה, מוסיפים למכסה בולם אויר (כמו זה של דלת הבגאז') ואז זה לא סיוט בכלל :lol:

 

הבעיה שלי לא יצא להגיע למפגש,אז לא יצא לי להווכח בהבדל.

 

כל ה @#%& בבחני אמצע!

מתחדשת*

פורסם

אל תדאג - גם קפה קר זה טעים, לא איכפת לי שיתקרר קצת. (או יעלה עובש במקרה הזה :-) )

 

כשיגמרו לך המבחנים תרגיש חופשי לקפוץ להשמעה, עם או בלי מפגש.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3


×
×
  • תוכן חדש...