Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יעוץ לפני קניה - BX GTI


Liran_a
שימו לב! השרשור הזה בן 5401 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא נכון! ה BX GTI 1.6 שווקה גם בחו"ל והיתה זהה לגמרי לזאת "הישראלית" כביכול.

לא נכון, והצדק עם רז.

ה BX GTI 1.6 שווקה רק בארץ, ויוצרה לבקשת היבואן, בתקופה בה ה BX נימכרה כאן יותר מסובארו (!).

ההבדל העיקרי בין ה GTI האירופאיות ל "ישראלית" היה בגלגל ההגה, שבדגם הישראלי היה זהה לזה שבדגמי RS\TRS.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 137
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ההבדל העיקרי בין ה1.6 ל1.9 בGTI היה ABS ב1.9 שלא היה קיים ב1.6 .

ה1.6 גם הגיע רק עם גיר רגיל וב1.9 דווקא רוב אלו שיובאו לישראל היו אוטומטיות.

גלגל ההגה היה עד שנת 1991 זהה בשתיהן(זרוע אחת).

הGTI 1600 לא הייתה חזקה בהרבה מ1600 קרבורטור -מומנט נמוך יותר,ומה שנשאר היה רק הבדל קוסמטי ומושבים קדמיים עם תמיכת צד+לוח שעונים של 205 GTI.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנועי ה-1600 שהסבו לקרבורטור (וובר 40 או למגזימים 45) היו טובים יותר ומהירים יותר ממנועי ההזרקה המקוריים

אבל פיתחו צימאון גדול לדלק...תגובת המנוע בסלה"ד ביינים ויכולת משיכה משופרות, והרבה יותר מהנות לנהיגה!

ידוע לי על לפחות שלושה כאלה (בדגמי 205) שעברו הסבה כזו ונהגתי עליהם. ידוע לי גם על 1600 אחת שהפכה ל-1900 ע"י החלפת הסליבים במנוע, והיתה מטורפת... אסור לקחת את הדגמים האוטומטיים בשום מקרה-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נכון, והצדק עם רז.
לא נכון, והצדק עם Giri giri.

ישראל אמנם היתה השוק העיקרי שבו שווקה הגרסה הזו, אבל לא היחידי.

גם בפורטוגל, למשל, שווקה הגרסה הזו.

 

ההבדל העיקרי בין ה GTI האירופאיות ל "ישראלית" היה בגלגל ההגה, שבדגם הישראלי היה זהה לזה שבדגמי RS\TRS.
גם לא נכון.

ל- BX הגה עם חישור בודד (גרסאות סטנדרטיות) או שלושה (גרסאות ספורטיביות).

בבעלותי BX19GTI ישראלית למהדרין עם הגה ספורטיבי למהדרין.

לקראת השנתונים המתקדמים ההגה הזה הופיע ביותר ויותר גרסאות סטנדרטיות כולל BX 1.6 מוזרקות ברמת גימור גבוהה באירופה.

ה- GTI הישראליות לא נחשבו מעולם לגרסאות הספורטיביות של ה- BX.

לזה היו אחראיות גרסאות 16 השסתומים שלא יובאו לכאן מעולם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איפה בחו"ל ? אשמח להשכיל.

 

בפינלנד ה 1.6 GTI BX שווקה במלוא העוצמה ונמכרה במספרים נאים,וגם בגרמניה היתה אפשרות לרכוש GTI 1.6.(לא בטוח לגבי שווקים אחרים).

צודק ארנון, BX המפלצתית ביותר היתה ה GTI 1.9 16V עם לא פחות מ 160 כ"ס, שצוידה במושבי RECARO פנטסטיים.

אלפא, מעלה את הדופק

alfa 164 Super V6 96', alfa 33 1.7 I.E

alfasud Sprint QV ,alfa 159 JTDm

'Lincoln Navigator 5.4 V8, Volga GAZ-24 74

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למדתי.

 

בתקופה בה ה BX נימכרה כאן יותר מסובארו

עצוב לראות שדווקא ה-BX לא שרדה, ומעטים הדגמים שעוד במצב נסיעה, בניגוד לסובארו מאז, שתשאר פה עוד הרבה.

עוד יותר עצוב לראות את יחס שורדות / נכחדות הגבוה אפילו יותר בין האלפא סוד לסובארו DL (כתבת ההשוואה בניהן אז של אהרונוביץ').

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה- BX לא שרדה בגלל חוסר היכולת לעגל פינות בתחזוקתה.

בסובארו ישנה (או כל גרוטאה אחרת) אפשר לנסוע גם עם בולמי זעזועים גמורים לחלוטין. אף אחד לא יכשיל אותך בטסט.

 

ב-BX אי-אפשר לנסוע עם בומבות גמורות.

מי שבכל זאת ינסה, יגרום בסופו של דבר לקריסת המתלה. בשלב הזה לא ישאר לו כסף לתיקונים כי הוא יוציא את כל ממונו על תיקון הסתימות שנעקרו משיניו.

 

הצורך לתחזק את המערכת ההידרופנאומטית בחלפים מקוריים גרם לנטישתן של המכוניות הללו ברגע שלא ניתן היה לאלתר פתרונות חובבנים (יש גבול למספר הפעמים בהן ניתן לאחות צינור גומי סדוק עם איזולירבנד).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפילו המוסך המרכזי בבני ברק לא ממש ידע לטפל בBX בסוף שנות ה80/תחילת ה90 עד שאבא שלי התייאש מהם בסוף(BX TRS 88 יד ראשונה).

היו גם הרבה בעיות עם המזגן,חימום,קרבורטור.

בואו נגיד ככה זה לא רכב שנתן שקט לבעלים שלו גם כשהיה חדש יד 1 ומטופל בזמן במוסך המרכזי וכמה שזה עצוב אפשר להבין את כל אלה שנטשו אותו וקנו רכב שיביא אותם לעבודה בשקט כל בוקר ולא למוסך.

אבא שלי שרף הרבה זמן וכסף בשרודר בבני ברק.

גם מנועי האלומיניום לא שרדו.

זה לא מנוע שאפשר כמו בסובארו או במיצובישי לנסוע שנים עם מים מהברז.

במנועים האלה מגיעים לחור בבלוק ואז במקרה של הBX מנוע מייבוא עולה יותר מהרכב ,זורקים לפירוק וזהו.

באירופה בטח לא חסרות BX ,מי שירצה יוכל לייבא בעתיד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוסך ראןדן בירושלים יודע לטפל ב BX'ים קסנטיות C5 ...

רן בעל המוסך נוסע על BX GTI בעצמו.

שמר וזקני הפורום מגיעים אליו. לא יקר מדי ולא זול מדי.

יש לו המון סבלנות.

Casper כתב: "היום יום שני בשבוע. זהו יום הרביעי במספרו שלא נגעתי באוטו.ורק מהמחשבה הזאת עולה אצלי לחץ דם.נראה לי שאלך להחליף ריחן." :roflmao: 30.1.2006 פורום VAG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה- BX לא שרדה בגלל חוסר היכולת לעגל פינות בתחזוקתה.

גם, אבל הסיבות העיקריות להעלמות ה BX היו איכות ייצור וגימור גרועות וגיר אוטומטי כושל.

בנוסף, סבלה המכונית, לפחות עד מתיחת הפנים של שנת 90', ממפלגים בעייתים (מתוצרת דוסלייר), ומאיידים קשים מאד לכיוונון, מה שגרם להתנעה חמה קשה מאד.

איכות ייצור גרועה גרמה לכך שתא הנוסעים החל להתפרק לאחר זמן קצר, מאחר והיה עשוי ברובו מפלסטיק דקיק וקשיח וכל מה שהיה בנוי בשיטת "לוחץ קופץ" פשוט התפרק, מה שגרם ללא מעט מבעלי המכוניות הללו לנטוש אותן, בשל חוסר רצון להשקיע בהן בתחזוקה הולמת.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפינלנד ה 1.6 GTI BX שווקה במלוא העוצמה ונמכרה במספרים נאים,וגם בגרמניה היתה אפשרות לרכוש GTI 1.6.(לא בטוח לגבי שווקים אחרים).

צודק ארנון, BX המפלצתית ביותר היתה ה GTI 1.9 16V עם לא פחות מ 160 כ"ס, שצוידה במושבי RECARO פנטסטיים.

 

ה GTI 1.9 16V, היא בעצם BX GTI עם מנוע MI16, נכון ?

כמו כן, האם ניתן להפטר מהבולמים המקוריים, להעיף את כל המערכת ההידראולית ולהתקין במקומה בולמים וקפיצים סטנדרטים ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אפשר לכתוב ספר על ה"מחלות" של הBX .

הסיפור של הגיר האוט' היה רק במודל 1987 -היה פין פלסטיק שנשבר והחליפו גיר באחריות אם אני לא טועה,הייתה על זה כתבת מעקב ב"אוטו" בגלל שהם המליצו אז על הBX כמשפחתית הטובה ביותר בארץ.

מעבר לזה לא היה שום הבדל מכל פיג'ו סיטרואן אחרת עם גיר ZF והיו הרבה כאלה.

בקשר למפלגים זה גם נכון, בTRS שלי החליפו מפלג לחדש אחרי שניסו "לשפץ" אותו וזה לא הלך.

ובקשר לפלסטיקה מי שלא חנה בחנייה מקורה ו/או השתמש בקיץ בקביעות במגן שמש לחלון הקדמי אכל אותה-הפלסטיקים היו מתפרקים לגמרי.

הרכב שלי היה שמור מאוד מבחינת פלסטיקה וכמעט במצב חדש אחרי 8 שנים.

בקשר לקרבורטור וובר-היו אפילו מכוני קרבורטורים שלא הבינו בו כלום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם, אבל הסיבות העיקריות להעלמות ה BX היו איכות ייצור וגימור גרועות וגיר אוטומטי כושל.
כפי שהוסבר כאן, הגיר האוטומטי סבל ממחלת ילדות בשנתו הראשונה - 1987 - שהיתה למרבה הצער גם השנה שבה ה- BX היתה רבת המכר הגדולה ביותר כאן.

 

בשוק הישראלי שמועה גרועה ממוות וברגע שהגיר הזה תוייג כבעייתי המוניטין שלו הכתים גם מכוניות משנתונים מתקדמים יותר שלא סבלו מהבעיה (למרות שהוא היה ונותר גיר עם התנהגות מחורבנת לאורך חייו).

 

אני לא חושב שמי שמחזיק מכונית ששוויה 2000 ש"ח מודאג מפלסטיקים נשברים בדשבורד.

מה שגורם להשבתת המכוניות האלה הן תקלות במערכת ההידרופנאומטית שמחייבות החלפת צינור למקורי חדש.

 

גם אם תנהג במכונית בכפפות של משי, אחרי 4-5 שנים התמנון (צינור בעל 12 כניסות ויציאות) יתחיל לנזול בגלל יובש בגומי.

צינור כזה עולה 1500 ש"ח והחלפתו עוד 1000 ש"ח. זה השלב שבו המכונית תינטש, ולא בגלל דלת קפיצית לאחסון מטבעות.

ה GTI 1.9 16V, היא בעצם BX GTI עם מנוע MI16, נכון ?

כמו כן, האם ניתן להפטר מהבולמים המקוריים, להעיף את כל המערכת ההידראולית ולהתקין במקומה בולמים וקפיצים סטנדרטים ?

היא מצויידת גם בבלמים שונים (דיסקים כפולים מאווררים) ובומבות שונות.

בחו"ל נמכרה גם גרסת 4x4 עם המנוע הזה.

 

אתה לא יכול לוותר על המערכת ההידראולית כיוון שהיא אחראית גם על הבלמים ועל תגבור ההגה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור בעלים של 2 GTI 1900 - אני חייב להגיד שאני נהנה מכל רגע איתן.

לצערי אחת הושבתה לפני כשנה בגלל ילד ערס לא מחונך שפרץ לרכב ודרדר אותו על קיר.

נזק קוסמטי מזערי אבל הרכב הורד מהכביש.

 

הרכב השני נקנה לפני חצי שנה מאחד מחברי הפורום. נראה כמו חדש, נוסע כמו חדש, לא עושה בעיות.

אני מחזיק BX כבר למעלה מ 10 שנים.

הבעיות היחידות שאפשר לקרוא להם בעיות ברכבים האלו הם 2.

המערכת ההידארולית והגיר האוטומטי.

 

המערכת ההידראולית לא בעייתית ביסודה. הבעיתיים הם כמו שאמר ארנון - החאפר הישראלי והמוסך שלו.

לגבי הגיר - החלפתי לידני ונגמרו הבעיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5401 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...