Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יעוץ לפני קניה - BX GTI


Liran_a
שימו לב! השרשור הזה בן 5409 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ומזה אנשים עושים כזה סיפור? 1500 שקל פעם בכמה שנים?

אם הבנתי נכון אז המשאבה המרכזית שהמנוע מסובב דוחסת את השמן בלחץ גבוה דרך צינורות מתכת לבומבות ולהגה והעודפים חוזרים דרך התמנון למיכל העגול הגדול ומשם שוב למשאבה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 137
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בעקרון כן.

אבל צריך להקפיד על תחזוקה מונעת ולא תחזוקת שבר ואת זה המוסכים לא מבינים וגם לא רוצים לעשות.

 

נכון. בערך

יש צינור גומי שמכניס נוזל הדראולי למשאבה ומשם הנוזל יוצא בלחץ גבוה מאד למחלק. על המחלק יושבת בומבה שתפקידה לשמור על הלחץ.

משם הנוזל עובר להגה, בלמים ובולמים דרך צינורות מתכת.

משם גם הסירקולציה חוזרת דרך התמנון למיכל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלפת נוזל, החלפת צנרת כל 5 שנים, החלפת כריות בולמים ומחזירי שמן הידראולי כל X ק"מ, החלפת בומבות בזמן, בדיקת דליפות ועוד.

יש לזה פירוט בספר תחזוקה.

 

בקיצור זאת מערכת שדורשת תחזוקה שוטפת.

ב C5 מהדור השני והלאה אין תחזוקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שמעתי עוד שמות כמו HEIGHT CORRECTOR ,קונג'קטור,דוזר וכו'.

בתור רכב אספנות ותחביב זה אולי נחמד אבל בתור רכב יום יומי זה יותר נשמע כמו סיוט.

הקסנטיות דור ראשון זה רכב שהולך ונעלם וגם בתור חדש לא נקנה הרבה.במזג אויר ארופאי לדעתי הBX -ים החזיקו הרבה יותר טוב והגומי לא התייבש מהר כמו בישראל וגם לא הדשבורד והפלסטיקה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל השאר אלו חלקים ללא תחזוקה.

 

רכב לשעות הפנאי? מותק האוטו הזה שירת אותי בתור רכב ראשי למשפחה במשך יותר מ 10 שנים.

לא היו לי תקלות משמעותיות למעט הגיר שמת והוחלף בידני.

מאחר והיום יש לי רכב מהעבודה ה BX הפכה לרכב משני ואם לא היתה מושבתת היתה ממשיכה לעבוד גם אחרי 240 אלף ק"מ.

גם הBX השניה עובדת כבר חצי שנה ללא ציוץ וגם היא בת 18 ו 220 אלף ק"מ.

 

הדשבורד והפלסטיקה אצלי כמעט כמו חדשים בעיקר בגלל כיסוי קבוע של הדש, חניה בחניון סגור או בצל ושימוש בתכשירים כמו SON OF A GUN באופן קבוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כ5 שנים, ביררתי לגבירכישת BX מהדרום שהמוכר שלה טען שהוא החליף את כל צינורות הגומי של ההידראוליקה בצינורות מתכת במוסך שמתמחה בBX בקריית ארבע.

לצערי מעולם לא הייתה לי ההיזדמנות לבחון את הרכב והוא נמכר זמן קצר לאחר מכן.

האם מדובר באגדה אורבנית או שייתכן איזה קשר רופף למציאות?

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככה זה בנוי ב- DS. טכנית זה בהחלט בר ביצוע. את הגמישות משיגים על-ידי סלסול של הצינור, בדומה לצורה שלו בכניסה לעמודי המתלה הקדמי.

 

אני בספק אם העלות מצדיקה את התועלת, אבל זה בהחלט אפשרי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מה שקשור לרכב הזה לפחות אצלי - לא מסתכל על עלות.

אם דבר כזה באמת בר ביצוע בעלות של כמה אלפי שקלים - אני אחשוב על זה.

 

אני חושב על היום שאחרי - כשיפסיקו לייצר את התמנונים האלו..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מה שקשור לרכב הזה לפחות אצלי - לא מסתכל על עלות.

אם דבר כזה באמת בר ביצוע בעלות של כמה אלפי שקלים - אני אחשוב על זה.

 

אני חושב על היום שאחרי - כשיפסיקו לייצר את התמנונים האלו..

 

בדיוק מה שאני חושב.

 

עדיף כמה שיותר צרות לפתור לטווח הארוך לפני שחלקים יהפכו למצרך נדיר.

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש בעיה לייצר את כל הצינורות מפלדה שזורה כמו צינורות בלמים משופרים?

"הסטטיסטיקה הרשמית חושפת כי נהגי מכוניות ותנאי כביש בעייתיים, הם הגורמים לחלק משמעותי מתאונות הדרכים הקטלניות ב-2010 בהן היו מעורבים רוכבי דו-גלגלי". ynet

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמנון של קסנטיה לא מתאים?

וחוץ מזה למה אי אפשר לעשות 12 צינורות נפרדים? בציוד מכני כבד ובמטוסים כל הזמן מחליפים צנרת הידראולית באורך "קצת" יותר מבBX.

במטוסים ובצמ"ה הכל פועל על הידראוליקה והצינורות הם מתכתיים גמישים.

בטוח שיש מפעלים שמייצרים צינורות כאלו לפי הזמנה זה לא דבר מסובך במיוחד.

הצינור גם לא ממש חזק אם זה לחץ נמוך.

מי שהיה בחיל האויר בטייסת מטוסי קרב יודע על מה אני מדבר רק ששם השמן ההידראולי אדום.

אני הייתי בטייסת פנטום-קורנס ומה שהממס"ניקים המסכנים היו עושים שם,סיטרואן זה בדיחה ליד צנרת הידראולית במטוס קרב.

הכל הידראולי-מדפים,כנפונים,וו עצירה,בלמים,כני נסע של הגלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5409 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...