Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יעוץ לפני קניה - BX GTI


Liran_a
שימו לב! השרשור הזה בן 5415 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 137
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

כמה רעש ממכונית שהחזיקה מעמד פחות מהמדפסת שלי והיתה עשויה מאותם חומרים,

 

את אחותה הגדולה ה-GSA או בת דודתה האגדית ה-GS אני אוהב הרבה יותר.

גם את הויזה אלף האגמים לא הייתי זורק כשהתמלאו המאפרות.

 

קצת אחורה ישנן עוד כמה ה-CX ה-XM שלא מביישות שום ארסנל של חובב רכב.

 

את ה-DS הייתי מצרף לנסיעות יום השישי שלי.

 

אבל הכי הכי שווה ה-טרקסיון האלמותית!

 

אבל ה-BX שהיתה הכי זולה בתקופתה ונמכרה בכמויות, נו באמת...יחסי סאדו מאזו.

 

במחשבה שניה סבתא ננה היתה אומרת "גם הגורילה חושבת שבן שלה הכי מוצלח ויפה,

אבל לפחות מישהו אוהב אותו!" - רן

 

 

 

baby_gorilla.jpg

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שאני מכיר כמה וכמה פורומים ואתרים של בני תשחורת חובבי BX.

באף מקום לא שמעתי תלונה על הצינורות האלו. כולם מבינים שמחליפים אותם כל X זמן וכמובן שכולם לא משלמים את מחירי השחיטה שגובה אדון לובלינסקי.

 

אני זוכר שהעליתי באיזה פורום את עניין צינורות הברזל וכולם התגלגלו מצחוק במשך הרבה עמודים.:lol:

 

א. הנ'ל ז"ל

ב. לא לובלינסקי כי אם לובינסקי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הXM לא נמכרה כמעט בישראל אבל גם מאלה שנמכרו הרוב לא שרדו והאמינות הייתה יותר גרועה מהBX עם עלויות אחזקה מטורפות.

מהGSA והGS כמעט ולא שרדו בישראל בכלל.

לפי מה שאני מבין הBX תוכננה כרכב משפחתי זול ובתור רכב כזה היו לה ביצועים אבזור ונוחות מעולים לתקופה שלה (שנות ה80).

אף אחד לא ראה בישראל בBX רכב מיוחד וברגע שלא הייתה כדאיות כלכלית פשוט זרקו וזהו.

זה לא שונה מכל רכב זול אחר-מיצובישי,סובארו,דייהטסו,סוזוקי ועוד הרבה גרוטאות יפניות.

וגם לא שונה מפיג'ו או רנו משנות ה80 שכמעט ולא נשארו בישראל.

אני מאוד אהבתי את העיצוב המרובע והמרחב הפנימי הענק של הBX והיא גם מחלידה הרבה פחות מרכבים אחרים משנות ה80 כי חלקים גדולים מהרכב לא עשויים מפח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן כך אבל, בניגוד לאירופה, רכישת מכונית עממית בישראל בתקופה ההיא נחשבה להוצאה

השניה בגובהה במשפחה, אחרי קניית דירה.

 

ומהר מאוד גילה הנהג הישראלי כיצד הופך כספו לאבק, ומר ישראלי שונא לצאת פראייר והנהיגה

(לפחות אז) פחות עיניינה אותו, מהיכולת להפוך שוב את הרכב שלו למרשרשים.

 

כשמכוניות שניה במשפחה החלה להיות יותר נפוצה בעשור הזה, הלקוח הישראלי ציפה לשני

דברים מהמכונית שלו, סחירות גבוה כאשר רצה למכור אותה, ואמינות. בשניהם נכשלה ה-BX.

 

מי שקנה סובארו ידע שקנה מניה בטוחה, מי שקנה BX הימר בגדול, לצערם של רבים ההימור נכשל

בשני המגרשים, האמינות פגמה בסחירות, ואנשים איבדו מהר מאד את כספם בגלל ירידת הערך המהירה.

 

לי דווקא זכורה משום מה חיבתה העזה של ה-BX להפוך למדורת ל"ג בעומר, ולפחות בחמישה מקרים שאני זוכר

ראיתי BX עולה בלהבות, הרבה מעבר לכל רכב מודרני אחר שזכור לי, אולי פרט לחיפושית.

 

השמש הארצישראלית, התנאים, וה"מכונאים" קיצרו חייה של מכונית, ירידת הערך והמותג סיטרואן חיסלה אותה

סופית, הסיבה היחידה לנסות ולהציל אותה, היא כיוון שהיא הולכת ונהיית נדירה, ויחודית, היא היתה קשה לאחזקה

כרכב חדש, ותמשיך להתעלל בבעליה גם כרכב אספנות - אבל תמיד אוהבים את הילד הבעייתי יותר! - רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם גיר ידני היא הרבה יותר מוצלחת מהאוטומטית ובערך חצי מהBX בארץ היו אוטומטיות.

הBX הידנית נסעה הרבה יותר טוב מהגרוטאות היפניות של שנות ה80 והציעה רמת אבזור שנחשבה אז ממש לפאר.

בכמה מכוניות עממיות בשנות ה80 היה:מזגן מקורי,הגה כוח ו4 חלונות+נעילה חשמליים וכל זה במחיר סובארו DL?

שלא נדבר על אחיזת הכביש והנוחות שהסובארו הייתה יותר דומה לאופניים ליד הBX מהבחינה הזאת.

בקשר לירידת הערך מי שקנה BX ידנית ותחזק אותה טוב נהנה ממנה שנים ולא היה לו טעם למכור.

לעבור מגרוטאת סובארו DL אחת לשנייה זאת חוייה גדולה?

אם תסתכל על זה טוב כל הצרפתיות של שנות ה80 לא שרדו בישראל,אני לא רואה בארץ פיג'ו ורנו משנות ה80.

מזמן כבר כולן נעלמו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לך מה להצטער הכי חשוב שאתה בריא ושאף אחד לא נפגע פיזית בתאונה הזאת.

עכשיו יש לך BX אחרת?

 

אכן, ראיתי TZS 1.9 ידנית, שנת 92 עם 127,000 ק"מ מזקן חולה סיטרואן (זה גם כנראה מה שהרג אותו :lol: {סתם, לא מצחיק}) והייתי חייב לרכוש אותה.

כעת היא מפורקת בחצר כאשר לסרוגין אני מפרק, מנקה, מסדר ומשלים חלקים. עם זאת אני לא הולך למהר, הרשיונות מוקפאים כעת ואני אקח את הזמן (בעיקר בגלל מחסור תמידי בכסף) עד שאחדש אותה לחלוטין.

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא הזמן הוא אוייב גדול יותר בBX מאשר ברבים אחרים.

ה"בומבות" צנרת פנאומטית והקורוזיה בבלוק האלומיניום - כולם נהרסים ברכב עומד....

:evil:וולו הנאה אחורית 6 צילינדר 164 960 .
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא הזמן הוא אוייב גדול יותר בBX מאשר ברבים אחרים.

ה"בומבות" צנרת פנאומטית והקורוזיה בבלוק האלומיניום - כולם נהרסים ברכב עומד....

 

זמן הוא האויב הגדול של רוב המכוניות, גם של הצרפתיות.

 

הרכב נמצא תחת עץ גדול מאוד ומכוסה 100% מהזמן, כמו כן, הונמך למקסימום.

 

רוב עיסוקי בBX הוא מציאת ואגירת חלקים במצב מצויין/חדש. בינהם גם בומבות מקוריות של סיטרואן ומיני צינורות כך שאני לא מודאג.

 

המנוע 1.9 היה פופלארי מאוד, ניתן למצוא ולרכוש אותו בזול (ביחס למנועים אחרים)

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבל שאני לא מובן!

"ואגירת חלקים במצב מצויין/חדש "- גם בומבה חדשה שתאוכסן בארון לא תהיה שמישה ביום שהרכב הזה יהיה אספנות!!

ספק דומה לגבי התמנון...

:evil:וולו הנאה אחורית 6 צילינדר 164 960 .
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים, שאלה שאלתית: האם באמת תכשירי שמירה על הדשבורד ופלסטיקים כמו "Son of a Gun" שווים משהו? -כי אני מפחד מדברים כאלה, לדעתי הם עלולים רק לגרום נזק!:roll:

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני משתמש בתכשיר גם בסובארו וגם לאחרונה בחיפושית ובניגוד לתכשירים אחרים יש לי רק מילים טובות עליו-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיון אישי בBX שהייתה לי בשנות ה90 ונשמרה אצלי כמו חדשה.

לא הייתה לי חנייה מקורה וחניתי תמיד ברחוב.

מה שעשיתי שמתי תמיד כיסוי גדול על כל חלון הקדמי ועל הדשבורד עצמו סדין או שמיכה דקה,מאחורה גם שמתי או וילון או כיסוי כל שהוא.

זה הרבה יותר טוב ומועיל מכל ספריי שהוא,הבעיה שזה מעצבן כל פעם אבל זה הכי יעיל.

כמובן שלחנות בצל או לכסות את כל הרכב עדיף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5415 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...