Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6048 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מציע שוב שתיגש למוסך רון ושם טטופל כמו שצריך, כיוון שהרעיונות שאנו נותנים לך הם נכונים אך זה על פי מה שאתה כותב כאן ולא לפי ממצאים שאנחנו בדקנו את הרכב.

תיגש לשם הוא חבר פורום הוא יאבחן לך את התקלה ויסדר לך רק מה שצריך ולא אתה תחליף חלקים ברכב מבלי שאיש מקצוע ראה ואבחן את הבעיה וזה עלול לעלות לך ביוקר.

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

שלום,

 

לא נראה לי שיש לך פריצה של אטם ראש מנוע מכיוון שמהר מאוד המנוע היה מתחמם בכול נסיעה קצרה או/גם מאבד מים.

 

יש לחבר סורק ולבדוק חלק מרכיבי המערכת הקירור ובין הייתר ניתן לבדוק האם התרמוסוו'יץ שאחראי על פעולת המאוורר עובד בצורה תקינה קרי, מפעיל את המאווררים בטמפ' הנכונה ומפסיק בטמפ' הנכונה.

כול זאת ניתן לבדוק רק אם מנטרים את טמפ' נוזל הקירור ובודקים שהמאוורר נכנס לפעולה.

 

התרמוסווי'ץ מותקן בצד ימין בחלקו העליון של הרדיאטור קל להחלפה.

 

מהירות מספר 1 - 92-97 מעלות צלזיוס

מפסיק - בין 84-91 מעלות צלזיוס

מהירות מספר 2- 99-105 מעלות צלזיוס

מפסיק - בין 91-98 מעלות צלזיוס

 

 

כפי שכבר הצעתי קודם לכן גש למוסך רון.

איזה כייף לי :)

פורסם

עידכון לגבי תופעת התחממות : אני יזכיר שלא חסרים כלל נזול קירור , המחוג מדי פעם מראה על 110 מעלות , כשהמחוג על 110 מעלות המאורר לא פועל .

 

הבעייה היא שאני לא יודע אם המאורר עושה בעיות לפעמים , האם הבעייה בממסר המאוררים , או שמה ביוניט חום .

 

או שהבעייה האמיתית היא זיוף של שעון החום .

 

הטרמוסטט הוחלף לאחד מקורי לפני כ- 1,300 ק"מ .

 

המאורר פועל בשני המהירויות .

 

התופעה קוראת מדי פעם .

 

הייתי יום ראשון במוסך , אך כשהייתי במוסך המחוג לא הגיע ל-110 מעלות .

 

אני יציין שהמחוג עומד על 90 מעלות יציב , פרט למקרים שהוא הגיע ל- 110 מעלות .

 

חובר לרכב סקאנר ע"מ לנטר את טמפ' נוזל הקירור - וזה היה תקין .

 

היום בדקתי שוב האם המאורר נכנס לפעולה .

 

הרכב היה בחנייה כל הערב , בשעה תשע בערב הנעתי אותו יצאתי לסיבוב של רבע שעה בעיר המחוג היה יציב על 90 מעלות .

 

לאחר שהחניתי את הרכב בדקתי אם המאוורר פועל וגליתי שהוא פועל מפסיק אחרי דקה או שתיים ושוב נכנס לפעולה וכך שוב ושוב .

 

האם המצב תקין ? , או האם אפשר לדעת מה הרכיב התקול ? .

 

אחרי שכביתי את הרכב המאורר המשיך לפעול כ- 10 שניות לערך .

 

אשמח לעזרה בנושא .

Sound Stream -Trantula 800.2

  • 3 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

עידכון , הייתי בזמנו - ז"א בזמן שנפתח השירשור אצל "מוסך רון" - אך מאחר כשהייתי אצלו הטמפ' לא השתגעה - ז"א לא עלתה מעל 90 מעלות - בשעון ברכב .

 

הוא הציע לי לעשות סיבוב בתל אביב של כשעה בערך , ואם התופעה חוזרת אז לחזור אליו , כדי שהוא יראה את התופעה בזמן אמת.

 

התופעה לא הופיעה אותו יום .

 

היום שוב הטמפ' השתגעה , ז"א עולה גם כשהמזגן עובד וגם כשהוא לא עובד כלל , זה לא קורה כל נסיעה .

 

בדקתי בזמן שמחוג הטמפ' ב- 110 מעלות - המאורר עובד .

 

המאורר עובד בשתי המהירויות .

 

נוזל קירור לא חסרה אפילו טיפה , אין שמן במים , לא חסרה גם טיפת שמן .

 

בדקתי נאמר שאני מניע את הרכב בבוקר לאחר שכל הלילה הוא היה כבוי , אני פותח מכסה מנוע ובודק אם שהמאורר פועל והוא פועל בערך לאחר כ- 15 דק' מאז התנעת הרכב - שני הצינורות של הרדיאטור חמים .

 

אם אני מניע את הרכב ומיד מפעיל מזגן - המאורר עובד .

 

האם ניתן לדעת ללא סקאנר אם המחוג מזייף ? .

 

חשבתי לעצמי : מהן האפשרויות : ראש מנוע - לפי מה שאני יודע - היה צריך להיות שמן במיכל הנוזל קירור ואין , דבר שני המנוע היה מתחמם כל נסיעה - ולא מדי פעם .

 

אני לא רוצה להטעות - אך אם חום המנוע אכן היה 110 מעלות - באמת - לא היו צריכים לצאת נוזל קירור מהמיכל שלו ? .

 

לא מבעבע נוזל קירור כלל מהמיכל .

 

יתכן שהרדאיטור סתום ? - הבנתי שברכב הנ"ל הרדיאטור לא ניתן לניקוי .

 

איך ניתן לבדוק אם הוא סתום ? .

 

חשבתי אולי צינורות מים , אך לא חסר כלל נוזל קירור .

 

משאבת המים מתוצרת GMB - חדשה אולי עם 5,000 ק"מ , טרמוסטט מקורי - גם עם אולי 4,000 ק"מ מקסימום ואפילו פחות מזה , בית תרמוסטט חליפי - אולי עם כ-5,000 ק"מ .

 

מה שנשאר לפי מנ שאני יודע זה ממסר מאוררים או חיישן טמפ' , האם הדברים ניתנים לבדיקה ? , מה אופייני לתופעה בדגם הנ"ל בבעייה החמקמקה .

 

תודה מראש וגמר חתימה טובה וצום קל .

Sound Stream -Trantula 800.2

פורסם

כדאי שתעשה את האבחנה הבאה:

האם ההתחממות קורית רק בעמידה/נסיעה איטית או בנסיעה מהירה?

 

באחד המצבים או בשניהם? שים לב לזה, זה יתן כיוון טוב לגבי מהות הבעיה.

ניחוש שלי שהבעיה תתגלה בתרמוססט או במכסה שלו. אגב עם החלפת התרמוסטט החלפת את המכסה שלו?

פורסם

היי תודה על התשובה , מכסה התרמוסטט לא הוחלף כי הוא היה תקין , את זה קבע המוסך בו בוחלף התרמוסטט .

 

מה זה אומר אם הרכב מתחמם רק בעמידה במקום , או שהוא מחתמם גם בעמידה במקום וגם בנסיעה ? .

 

תודה מראש .

Sound Stream -Trantula 800.2

פורסם

אם מתחמם רק בעמידה- כנראה בעיה במאוורר.

אם מתחמם רק בנסיעה מהירה- לא בעיית מאוורר.

 

לדעתי תחליף שוב תרמוסטט למקורי + מכסה מקורי. זה מאד לא סביר שהלך לך תרמוסטט והמכסה לא. מה שהולך לרוב זה המכסה (יש בפנים מן יציקה שהפין של התרמוסטט נכנס לתוכה והיא נוטה להתעוות ולהישבר) ואז הוא הורס את התרמוסטט.

 

בנוסף כבר קרה לי שתרמוסטט מקורי לא היה תקין. לפעמים הוא היה נתקע פתוח.

אם הבעיה אצלך לא מופיעה רק בעמידה אני משוכנע שהבעיה בתרמוסטט. התיאור שלך מאד מתאים למשחקים של תרמוסטט שלפעמים נתקע.

פורסם

לחבר שלום

בנוסף לשלל עצות הטובות ,ברשותך שתי בדיקות נוספות :

הנח את ידך בזהירות מאחוריי המאורר בזמן פעולתו ,וכל זאת כאשר המנוע בטמפ עבודה

האם האויר היוצא הוא חם? (חם עם תחושה של צריבה בכף היד ) או אויר חם המזכיר מייבש ידיים (פושר)

כאשר המנוע קר פתח את יוניט המאוררים ובדוק לשאריות אבנית או עודף נוזל קירור וכתוב את הממצאים

בהצלחה

פורסם

 

הנח את ידך בזהירות מאחוריי המאורר בזמן פעולתו ,וכל זאת כאשר המנוע בטמפ עבודה

האם האויר היוצא הוא חם? (חם עם תחושה של צריבה בכף היד ) או אויר חם המזכיר מייבש ידיים (פושר)

 

אם יוצא אויר פושר, זה מרמז על רדיאטור סתום ?

פורסם

שלום רב , אתמול כשבדקתי את האוויר שיוצא מהמאורר הוא היה חם מאוד , לא כמו מייבש ידים .

 

היכן נמצא יוניט המאוררים ברכב הנ"ל ? .

 

אציין כשהמאורר עובד נגעתי בשני הצינורות - צינורות מים - שניהם היו שווים בחום שלהם , האם זהנ מסמן על טרמוסטט תקין ? .

 

תודה מראש .

Sound Stream -Trantula 800.2

פורסם

אם שני הצינורות חמים באותה מידה (ולפעמים זה קצת מבלבל למי שאין לו נסיון) התרמסוטט פתוח. את הבדיקה הזו ביצעת כשהרכב התחמם או שלא?

אתה לא יודע להגיד אם ההתחממות קורית רק בעמידה?

פורסם

עד כמה שהרגשתי בידיים שני הצינורות חמים באותה מידה , אך אני יבדוק שוב .

 

אני לא זוכר כבר אם בדקתי את חום הצינורות כשהרכב התחמם - אני אבדוק זאת שוב בערב .

 

אני אבדוק גם כן אם הרכב מתחמם בעמידה או בנסיעה או בשני המקרים ? .

 

המידה והחום מראה על 110 מעלות - לא היו צריכים להישפך - לגלוש נוזל קירור מהמיכל שלו ?.

 

אני אחזור לעדכן בתוצאות .

Sound Stream -Trantula 800.2

פורסם

עידכון לאחר בדיקה מקיפה :

 

ניגשתי היום לרכב היום בערב , פתחתי מכסה מנוע בדקתי נוזל קירור מקורי - שיש במיכל לא חסרה טיפה , אין שמן במים או מים בשמן כלל .

 

שמן מנוע לא חסר כלל .

 

התחלתי את הבדיקה בשעה 19:20 - היום : הנעתי את הרכב והדלקתי ישר מזגן , ניגשתי לראות אם המאורר עובד - הוא אכן עובד , מיד כביתי את המזגן וניגשתי לוודא שהמאורר מפסיק לפעול והוא אכן הפסיק לפעול .

 

המתנתי שהרכב יגיע לטמפ' עבודה - והמאורר יפעל , בשעה 19:35 המאורר נכנס לפעולה , הצינור העליון רותח - הצינור שמוביל מבית הטרמוסטט לכיוון - קרוב מאוד לפנס של צד נהג , לעומת הצינור השני שהוא חמים - הייתי מגדיר פושר .

 

הטמפ' בשעון חום ברכב עומדת על 90 מעלות , בשעה 19:37 - שתי דקות לאחר כניסת המאורר לפעולה המאורר הפסיק לפעול .

 

עדין הצינור העליון רותח , והצינור התחתון חמים .

 

התחלתי לנסוע ברכב - בשעה 19:39 , נסעתי מרחק של 4.9 ק"מ - ללא מזגן במהירות של 90 קמ"ש .

 

בשעה 19:46 עצרתי בצד הדרך ע"מ לבדוק אם המאורר עובד , בדקתי את חום הצינורות העליון רותח והתחתון פושר .

 

אני ממתין עם הרכב בצד הדרך לבדוק אם הרכב מתחמם תוך כדי עמידה במקום , בשעה 19:51 - המאוררר פעל , שוב הצינור העליון רותח והתחתון פושר , ממתין שהמאורר יפסיק לעבוד - בשעה 19:53 - המאורר הפסיק לעבוד .

 

כל מהלך הנסיעה והעמידה במקום לאחר שהמאורר בגיע לטמפ' עבודה שעון החום לא זז מ -90 מעלות .

 

החלטתי להפעיל מזגן ולהתחיל לנסוע עם מזגן - בשעה 20:01 - סיימתי את הנסיעה עם מזגן , פתחתי מכסה מנוע - סה"כ המרחק של כל הנסיעה 11.5 ק"מ .

 

פתחתי מכסה מנוע - המזגן דלוק - המאורר עובד , עדיין הצינור העליון חם מאוד לעומת הצינור התחתון שהוא פושר .

 

כביתי את המזגן והמתנתי לבדוק אם המאורר שוב נכנס לפעולה ללא מזגן בעמידה במקום - בשעה 20:03 - המאורר התחיל לעבוד לאחר כ-4 דקות , בשעה 20:07 הוא הפסיק לעבוד .

 

האם זה תקין שהצינור העליון חם בהרבה מהתחתון ? , במידה ולא על מה זה מצביע ? .

 

היום כשבדקתי את הרכב שעון החום לא עלה כלל מעל 90 מעלות , בעייה חמקמקה לא ? .

 

איך ניתן לבדוק את יוניט המאוררים ? , והיכן הוא ממוקם ברכב ? .

 

בברכת גמר חתימה טובה ושנה טובה.

Sound Stream -Trantula 800.2

פורסם

 

 

 

בשעה 19:46 עצרתי בצד הדרך ע"מ לבדוק אם המאורר עובד , בדקתי את חום הצינורות העליון רותח והתחתון פושר .

 

 

לפי דעתי, הטרמ' תקוע במצב ביניים,

וזה מקשה על זרימת מים תקינה.

 

כשהמנוע בטמפ' עבודה, אז שני הצינורות צריכים להיות

חמים כמעט באותה מידה. (רותחים)

פורסם

פולו,גולף - תודה על התשובה .

 

האם לאחר הבדיקה שערכתי ניתן להגיד בוודאות שהתרמוסטט תקול - ויש להחליפו , או שתיתכו בעייה אחרת ? .

 

מהי עלות טרמוסטט מקורי+מכסה טרמוסטט ? .

 

תודה מראש .

Sound Stream -Trantula 800.2


×
×
  • תוכן חדש...