Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6218 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 52
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

האמת, מהלך גרוע מאוד. ואני אסביר:

 

1. אין שום חובה לגלגל את ההנחה אל הצרכן - כפי שהיבואן יכול לספוג את ההתייקרות הוא גם יכול להעלות את מחיר הרכב שהוזל זה עתה ולשמור את הכסף אצלו.

2. קבוצות הזיהום נוצרו בנוסחה ייחודית לישראל, נוסחה הנקראת "ישרא-בלוף". כביכול מודדים את כמות החלקיקים הזעירים הנפלטים לאוויר ומשפיעים על בריאות התושבים. מה ששכחו, זה שבמאה ה-21 יש מסנני חלקיקים משוכללים.

 

כתוצאה מסעיף 2, דווקא הרכבים הפחות מזהמים, רכבי הדיזל - הם אלה שלא מקבלים שום הנחה בכלל.

 

אז מה בעצם המטרה:

 

1. העלאת מיסים רצינית ביותר על הדגמים הפופולריים בישראל - 1600 אוטומט.

2. יצירת שוק בנזין אחיד ללא מקום לרכבי דיזל - במטרה לעודד את צריכת הדלק ועל ידי כך לקבל עוד מס "בלו" לקופה המדולדלת של מדינת ישראל.

 

 

אם המטרה הייתה שינוי הרגלי הצריכה ועידוד רכישת כלי רכב ירוקים, הנוסחה הייתה צריכה להיראות אחרת:

1. עידוד רכישת כלי רכב עם צריכת דלק נמוכה ככל האפשר.

2. עידוד תדלוק באנרגיות אלטרנטיביות - נכון להיום רכב דיזל בלבד יכול לתדלק בחומרים שאינם תוצרי נפט.

3. חיוב היבואנים להשאיר את ההנחות על רכבים במקומן ואיסור על העלאת המחירים לצורכי רווח.

 

מכיוון שהרפורמה היא הפוכה - ברור כרגע שמטרתה היא העלאת מיסים נטו.

אגב - כדי להוכיח את טענתי, ניתן לפנות לתגובת האוצר שטוען כי הוא "מקווה לגבות כ-700 מיליון ש"ח מהמהלך".

פורסם

כדי שיהיה לאנשים מושג קל לגבי גודל הגזרה ....

 

אני ממש מקווה שזה לא כמו שמפורט בלינק :

 

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3492709,00.html

 

 

מיסוי על פורד מונדאו זהה למיסוי על S500.....:?

 

 

עריכה : הנה הנוסחה..למי שקצת קצת מבין : *נוסחת האוצר לחישוב הציון הירוק:

30 / (500xCO+900xHC+10,000xNOx+20,000xPM10+30xCO2)

 

מתוך http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3492338,00.html

פורסם

עריכה : הנה הנוסחה..למי שקצת קצת מבין : *נוסחת האוצר לחישוב הציון הירוק:

30 / (500xCO+900xHC+10,000xNOx+20,000xPM10+30xCO2)

 

מעניין כמה עוזרי מחקר ישבו על הנוסחה הזאת כדי למצוא את המקסימום מס שינבע למדינה.

(ומעניין גם כמה לוביסטים הופעלו כדי שהניסוח יהיה כזה שלא יחייב הנחה לצרכן).

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

מהלך מטופש ביותר,כרגיל .

הכוונה נכונה והדרך בה מבצעים אותה מוטעית, מכמה סיבות:

1.זה שהמס יופחת זה יפה ,אבל אני מוכן להתערב שלא כל ההנחה תבוא לידי הצרכן.

2. המדינה באמת חושבת שמי שקונה מרצדס או טוראג,ואני לא מדבר על סכום הקנייה הראשוני שעומד על חצי מיליון שקל, אני מדבר על ביטוח של כמה עשרות אלפי שקלים בשנה ופחת בשנה הראשונה של 100,000 שקל, שעוד 20 או 30 אלף ידגדג לו.

פורסם
האמת, מהלך גרוע מאוד. ואני אסביר:

 

1. אין שום חובה לגלגל את ההנחה אל הצרכן - כפי שהיבואן יכול לספוג את ההתייקרות הוא גם יכול להעלות את מחיר הרכב שהוזל זה עתה ולשמור את הכסף אצלו.

2. קבוצות הזיהום נוצרו בנוסחה ייחודית לישראל, נוסחה הנקראת "ישרא-בלוף". כביכול מודדים את כמות החלקיקים הזעירים הנפלטים לאוויר ומשפיעים על בריאות התושבים. מה ששכחו, זה שבמאה ה-21 יש מסנני חלקיקים משוכללים.

 

כתוצאה מסעיף 2, דווקא הרכבים הפחות מזהמים, רכבי הדיזל - הם אלה שלא מקבלים שום הנחה בכלל.

 

אז מה בעצם המטרה:

 

1. העלאת מיסים רצינית ביותר על הדגמים הפופולריים בישראל - 1600 אוטומט.

2. יצירת שוק בנזין אחיד ללא מקום לרכבי דיזל - במטרה לעודד את צריכת הדלק ועל ידי כך לקבל עוד מס "בלו" לקופה המדולדלת של מדינת ישראל.

 

 

אם המטרה הייתה שינוי הרגלי הצריכה ועידוד רכישת כלי רכב ירוקים, הנוסחה הייתה צריכה להיראות אחרת:

1. עידוד רכישת כלי רכב עם צריכת דלק נמוכה ככל האפשר.

2. עידוד תדלוק באנרגיות אלטרנטיביות - נכון להיום רכב דיזל בלבד יכול לתדלק בחומרים שאינם תוצרי נפט.

3. חיוב היבואנים להשאיר את ההנחות על רכבים במקומן ואיסור על העלאת המחירים לצורכי רווח.

 

מכיוון שהרפורמה היא הפוכה - ברור כרגע שמטרתה היא העלאת מיסים נטו.

אגב - כדי להוכיח את טענתי, ניתן לפנות לתגובת האוצר שטוען כי הוא "מקווה לגבות כ-700 מיליון ש"ח מהמהלך".

 

שניהם בוגרי בית מדרשו של ביבי

אחד מהם עוד לא הצליח בשום מהלך עד היום

פורסם

לא הבנתי משהו אחד...

 

מצד אחד - מחירי הקטנות בעלות המנועים הקטנים (1.4, לדוג') ירדו.

 

מצד שני - מחירי רכבים בעלי מנועי 1.6 יעלו, אז מזה אומר לגבי? (כבעלים של סופר מיני 1.6, ידנית [אם זה משנה])

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם

בקרוב,GWIZ ליסינג.

 

אני מבין למה ממציאים חוקים שקיימים רק בארץ?

למה לא משתמשים בחוקים אירופים?

למה לא מפסיקים עם הקטע שלהם של מנוע 1.6?

לפי חוקים אירופים הייתי צריך טסט אחד לאופנוע כבד בלי כל השידרוגים הטיפשיים האלה (עשיתי 3)

 

 

בכל העולם המיסוי הוא לפי זיהום אויר,הם סה"כ מנסים לעבוד בשיטה העולמית אבל עם שינויים.

 

 

g-wiz-l-ion-silver.jpg

אייל

פורסם
לא הבנתי משהו אחד...

 

מצד אחד - מחירי הקטנות בעלות המנועים הקטנים (1.4, לדוג') ירדו.

 

מצד שני - מחירי רכבים בעלי מנועי 1.6 יעלו, אז מזה אומר לגבי? (כבעלים של סופר מיני 1.6, ידנית [אם זה משנה])

 

עזוב אל תתרגז

זה מה שהיה זה מה שיהיה,פעם הכירו באל קמינו,אחרי זה הפסיקו,אחרי זה מדדו את גובה הגג,אחרי זה עברו למשקל,2000 CC נחשב יוקרה וטסטס יקר אחרי זה הורידו והישוו,ואחרי זה ואחרי זה ואחרי זה,ואחרי זה רק דבל בק אקס מוכר בהוצאות ובק אקס בודד לא,בשנה הבאה ימדדו את גובה הגג של הדבל בק אקס ויאשרו הכרה בהוצאות לרכבים שצבועים בירוק.

פעם היה רשיון לאופנוע כבד אחרי זה העלו את הגיל,אחרי זה הורידו את את הנפח והוסיפו מבחן שליטה,לאחר מכן צרפו את ההורים לינוקות החדשים ומחר יבוא שטייניץ ויטיל מס ינוקות.

תדפדפו 40 שנה אחורה דבר לא השתנה מאז.

 

הבאלאגן כאן חוגג,האנשים מרוצים ושותקים רק שיניחו להם לנפשם,ברזילי מהמכון טוען שהמוסכים גנבים,אני טוען שגם הרפואה הפרטית,הם לא יניחו לנו לעולם ולא ילמדו לנהל מדינה מתוקנת.

 

עד עתה אחד מהצוות שטיניץ ארדן לא הוכיח עצמו בשום תחום,הם יוחלפו יחזרו ההם שהיו פעם וחוזר חלילה.

 

................חבל על המאמץ,עדיף שלטון עותמני או מנדטורי

פורסם

בארה"ב מקבלים החזר מס של $1300 כשקונים את הג'טה דיזל החדשה כדי לעודד קניית רכבים ירוקים וחסכוניים. ופה מעלים את המיסוי כי משום מה, בארץ, אותו רכב אינו ידידותי לסביבה.

פורסם

המס חוזר ל-92% כמו שהיה לפני כמה שנים.

כל מחירי המכוניות יעלו ובגדול, חוץ ממכוניות מיני (I10,107,אלטו) והייברידיות.

 

 

:wink:

 

לפני 5 שעות, green כתב:

מאסק הוא ליצן וחרטטן ואני מתפלא שהוא כל כך מצליח בעסקיו השונים, זה לא אדם שהייתי רוצה לעשות איתו עסקים ולא הייתי נותן לו לנהל חנות מכולת

 

פורסם
האמת, מהלך גרוע מאוד. ואני אסביר:

 

א) אין שום חובה לגלגל את ההנחה אל הצרכן - כפי שהיבואן יכול לספוג את ההתייקרות הוא גם יכול להעלות את מחיר הרכב שהוזל זה עתה ולשמור את הכסף אצלו....

ב) ... כביכול מודדים את כמות החלקיקים הזעירים הנפלטים לאוויר ומשפיעים על בריאות התושבים. מה ששכחו, זה שבמאה ה-21 יש מסנני חלקיקים משוכללים...

ג)... חיוב היבואנים להשאיר את ההנחות על רכבים במקומן ואיסור על העלאת המחירים לצורכי רווח.

.

 

א. נכון מאוד. היבואנים יודעים היטב לספוג או לגזור קופון משינויי המס. התמחור הינו פונקציה של הרבה גורמים, והראשון שבהם הוא האינטרס של ציי הרכב. לכן קשה לצפות כי המחירים של סופר-מיני לצרכן אכן ירדו בצורה משמעותית. אבל הציים כנראה יוכלו להנות מהנחות גדולות יותר.

 

ב. מתוכננת ההנחה ליבואן בסך של 4000-5000 ש"ח לרכבי דיזל עם לוקדי החלקיקים. אם הדבר יגיע לצרכן - זו שאלה טובה.

 

ג. במדינה קפיטליסטית קשה מאוד לחייב יזם פרטי למחיר כזה או אחר, פרט אולי למקרים של פיקוח מחירים למוצרי בר-קיימא. תחייב אותו במחיר - הוא יקזז באיבזור. אפילו בתחום הנדל"ן לא עושים דברים כאלה.

פורסם

ההנחה האוטומטית לרכבי הדיזל היא קיזוז מתוך עלייה מתוכננת של 18% ממס הקנייה.

 

ז"א לצורך העניין שרכב כמו סיטרואן C1 דיזל, שאמור להיות אינטרס להביא אותו לארץ - הרי הוא עושה 1:30 מחוץ לעיר ו 1:25 בתוך העיר (רכב עם מנוע דיזל קטן וחסכוני) - במקום לקבל את אותה הנחה שמקבלת I10, הוא יקבל רק 4000 ש"ח.

 

הסיפור הוא בעצם לדאוג לקבורת חמור של הדיזל בישראל. בתוך 5-6 שנים הרכבים הללו ייעלמו לחלוטין מהשוק הישראלי.


×
×
  • תוכן חדש...