Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טיפול באופנוע - במו ידיך


Wile E. Coyote
שימו לב! השרשור הזה בן 7407 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לאחרונה אני שוקל לעשות את הטיפול הקרוב לאופנוע בעצמי (טיפול קטן, פייזר 1000).

יש לי את ספר היצרן לאופנוע, וכן גם תיאור מפורט של כל מה שצריך להעשות באתר של Pat)

(http://www.cartestsoftware.com/fz1/index.html)

ביצעתי כבר החלפת שמן וכד' אבל מעולם לא טיפול מלא.

 

המניעים:

- הנאה/ סיפוק (לא, לא מה שאתם חושבים :roll: )

- הידיעה שאני אדע בדיוק מה נעשה לאופנוע, ואיכות העבודה שהתבצעה.

- קצת צבירת ידע.

 

אבל מצד שני יש לי מספר הסתייגויות:

- מעולם לא ביצעתי כיוון קרבורטורים, ואין לי גם את הכלי המתאים

- בפורומים של הפייזר יש תיאורי זוועה על שליפת המצתים... (שלא לדבר על זה שאני לא יודע לזהות מצת גמור)

- בספר האופנוע מתואר ניקוי פילטר האוויר ובית המצתים באמצעות לחץ אויר - שאין לי כרגע...

- הכי חשוב: האופנוע הוא כלי התחבורה שלי, ואני לא יכול להרשות לעצמי להתקע, כלומר הטיפול צריך להסתיים בוודאות תוך סופ"ש אחד. ברור לי שמדובר ב"כולו טיפול קטן" אבל אני לא יכול להרשות לעצמי אפילו סיכוי של להתקע

 

כלומר בסופו של דבר, כסף לא נראה לי שאני אחסוך אם אני אקנה את החסר (מדחס אויר, כלי לכיוון הקרבורטורים) במיוחד בהתחשב במרווח הטיפולים של האופנוע (10000)

 

אז מה אני רוצה? :conf::?:

בסה"כ לשמוע קצת מהאחרים בפורום שמטפלים בעצמם באופנוע, ואיך אתם מסתדרים עם זה (האם רכשתם את כל הכלים המתאימים)

או לחילופין, עצה לשכוח מזה, כי זה לא כדאי ולא שווה את המאמץ.

 

כרגע אני די מתלבט ואשמח לשמוע מאחרים, גם דברים שלא חשבתי עליהם.

צירפתי את העמודים המתארים את הטיפול באופנוע מתוך ספר הטיפולים.

Clipboard02.gif

Clipboard01.gif

פייזר 1000:

2000-5000 סל"ד : :lol:

5000-7000 סל"ד : :hihi:

7000 - 12,000 סל"ד: :shock2:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכרובלוג

מחירון אופנועים

מנהל תחום אופנועי הכביש בקבוצת "עופר-אבניר" - המותגים: Suzuki, Aprilia, Moto Guzzi, Husqvarna

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה רוצה לחסוך כסף - לא יקרה. עלויות העבודה הם זניחות בד"כ לעומת מחירי החלקים. אתה יכול להגיע למוסך עם החלקים שלך וייחיבו אותך רק על עבודה.

 

אם אתה רוצה ידע - מי שלא עושה לא טועה. אתה תטעה ואין פה אם אלא אולי. קח בחשבון שיש סיכוי שאתה ביום ראשון מעלה אופנוע על גרר ולמוסך.

 

הידיעה שאני אדע בדיוק מה נעשה לאופנוע, ואיכות העבודה שהתבצעה - את זה תשיג ע"י זה שתשב למוסכניק שלך על הראש ותציק לו בשאלות. מי שלא שואל לא לומד. עיצה אישית, פעם ראשונה תתן למוסך לעשות תוך כדי זה שאתה ליד המוסכניק, לומד מה הוא עושה ואיך ואפילו מלכלך ידיים יחד איתו, בפעם השנייה תוכל לעשות זאת לבד.

 

בקשר לכלים, מה שצריך ואין מקור אחר קונים את השאר משאילים ממי שכבר קנה. אני אישית במקרים מסובכים קופץ למוסך שלי ולוקח את הכלים ועובד שם.

 

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה רוצה לחסוך כסף - לא יקרה. עלויות העבודה הם זניחות בד"כ לעומת מחירי החלקים. אתה יכול להגיע למוסך עם החלקים שלך וייחיבו אותך רק על עבודה.

 

אם אתה רוצה ידע - מי שלא עושה לא טועה. אתה תטעה ואין פה אם אלא אולי. קח בחשבון שיש סיכוי שאתה ביום ראשון מעלה אופנוע על גרר ולמוסך.

 

הידיעה שאני אדע בדיוק מה נעשה לאופנוע, ואיכות העבודה שהתבצעה - את זה תשיג ע"י זה שתשב למוסכניק שלך על הראש ותציק לו בשאלות. מי שלא שואל לא לומד. עיצה אישית, פעם ראשונה תתן למוסך לעשות תוך כדי זה שאתה ליד המוסכניק, לומד מה הוא עושה ואיך ואפילו מלכלך ידיים יחד איתו, בפעם השנייה תוכל לעשות זאת לבד.

 

בקשר לכלים, מה שצריך ואין מקור אחר קונים את השאר משאילים ממי שכבר קנה. אני אישית במקרים מסובכים קופץ למוסך שלי ולוקח את הכלים ועובד שם.

 

בהצלחה.

 

 

אני חושב שאתה פסימי מדי לגבי היכולת לחסוף כסף בנושא...

 

שכחת כמה לוקחים במוסכים על כל גרפץ של ארבע צילינדרים ?

הכרובלוג

מחירון אופנועים

מנהל תחום אופנועי הכביש בקבוצת "עופר-אבניר" - המותגים: Suzuki, Aprilia, Moto Guzzi, Husqvarna

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאתה רואה אני הבעלים של הVFR האדום שמימין

את כל הטיפולים כולל החלפת פלגים נוזל בלמים ורפידות אני עושה לבד

פעולות שדורשות כלים מיוחדים כמו תאום קרבורטורים אני עושה במוסך

אגב כדאי לחשוב על החלפת מסנן אויר לK&N גם חוסך כסף גם ימנע מימך לקנות מדחס אויר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה רוצה לחסוך כסף - לא יקרה. עלויות העבודה הם זניחות בד"כ לעומת מחירי החלקים. אתה יכול להגיע למוסך עם החלקים שלך וייחיבו אותך רק על עבודה.

 

אם אתה רוצה ידע - מי שלא עושה לא טועה. אתה תטעה ואין פה אם אלא אולי. קח בחשבון שיש סיכוי שאתה ביום ראשון מעלה אופנוע על גרר ולמוסך.

 

הידיעה שאני אדע בדיוק מה נעשה לאופנוע, ואיכות העבודה שהתבצעה - את זה תשיג ע"י זה שתשב למוסכניק שלך על הראש ותציק לו בשאלות. מי שלא שואל לא לומד. עיצה אישית, פעם ראשונה תתן למוסך לעשות תוך כדי זה שאתה ליד המוסכניק, לומד מה הוא עושה ואיך ואפילו מלכלך ידיים יחד איתו, בפעם השנייה תוכל לעשות זאת לבד.

 

בקשר לכלים, מה שצריך ואין מקור אחר קונים את השאר משאילים ממי שכבר קנה. אני אישית במקרים מסובכים קופץ למוסך שלי ולוקח את הכלים ועובד שם.

 

בהצלחה.

 

 

לדעתי הלא מלומדת (מעולם לא הייתי בעלים של מוסך) חלק גדול מהרווח של בעל המוסך טמון דווקא במחיר החלפים.

לא פעם תגלה שמוסך יכול למכור לך תיקונים כאלו ואחרים כולל עבודה במחיר שאתה לא יכול לכסות בו אפילו את החלקים.

גם כן פורום של אופנועים,

חצי מהאנשים כאן כשהם יוצאים לרכב עושים את זה במגרשי חניה, אופנוענים עלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אוהב לדעת ולהכיר את הקרביים של הכלי.

 

זה גם נותן לי הרגשה של "קרבה" לכלי.

 

הכל בגדר - "אני יודע מה אני עושה"

 

ברגע שזה מגיע ל "אין לי מושג כמה ברגים ישארו לי ביד אחרי שאני סוגר את זה..."

אז אני מעדיף להכניס למוסך

"Confutatis maledictis

Flammis acribus addictis,

Voca me cum benedictis"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיראה

אם אתה רוצהלטפל לבד רק בכדי לחסוך כסף אז סבבה

אבל כמה כבר תחסוך 200 שקל?!

אני אישית טוען שאם אתה רוצה ללמוד ולהנות מכך שאתה מטפל לבד באופנוע כך את הג'אנס ונסה .. בתור אחד שמשתדל לא לקחת את האופנוע למוסך, אישית בהתחלה הייתי עושה פשלות ואז גורר את עצמי למוסך אבל היום זה הישתלם כי אני מסוגל לעשות הרבה דברים בעצמי

 

כמובן שהכל תלוי אם יש לך את החוש וזוג ידיים ימניות !!!!!!!

 

רוב הדברים הפ פעוטים אך נושאים כגון טיפול בקרבורטור לי אישית ניראה קבת מסובך (לא ניקוי כיוון)

לכן הייתי ממליץ לך ללכת עם זה למוסך

לסיום בהתחלה טועים ואז מגיעים למוסך ויוצאים בנזק אך לבסוף זה לטובה :multi:

אופנועים-"תהנה היום כי אולי תמות מחר,אבל לא יותר מדי כי אז תמות היום.."-guysta

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה רוצה לחסוך כסף - לא יקרה

 

אני לא חושב שאני אחסוך כסף, בטח לא על הטיפול הראשון (וכנראה שגם לא בשני).

טיפול גדול (שסתומים) נראה גדול עלי בכמה מידות, ולכן מדובר רק על טיפולים קטנים.

 

אם אתה רוצה ידע - מי שלא עושה לא טועה. אתה תטעה ואין פה אם אלא אולי. קח בחשבון שיש סיכוי שאתה ביום ראשון מעלה אופנוע על גרר ולמוסך.

זהו, שאני ממש לא רוצה להגיע למצב הזה. כל טיפ/עצה שיעזרו - יתקבלו בברכה.

 

 

אגב כדאי לחשוב על החלפת מסנן אויר לK&N גם חוסך כסף גם ימנע מימך לקנות מדחס אויר

האם פילטר K&N דורש כיוון קרבורטור?

כמו כן, ממה שראיתי מומלץ לנקות את "בתי הפלאגים" בלחץ אויר לפני הוצאת המצתים. כך שעדיין עלות הרכישה בעינה עומדת (כנראה?)

 

 

ברגע שזה מגיע ל "אין לי מושג כמה ברגים ישארו לי ביד אחרי שאני סוגר את זה..."

אז אני מעדיף להכניס למוסך

איפה בדיוק עובר הגבול?, ברור שזה אישי, ושונה מאדם לאדם. אבל מה ההמלצה למי שלא הרכיב אופנועים כשהיה בן 16 ויש לו אומנם חוש טכני אבל שום נסיון ממשי במכונאות.

 

ברור לי שההתלבטות תלויה ברובה ביכולות שלי, אבל אני מקווה לקבל בו ידע שיוכל לעזור לי אם להיכנס לכל הסיפור, או לא.

 

אגד כRובי, בקשר לכתבה של האזרח, דבר ראשון היא נהדרת, דבר שני בפייזר זה פלאגים 2 ו-3 שממררים את החיים...

פייזר 1000:

2000-5000 סל"ד : :lol:

5000-7000 סל"ד : :hihi:

7000 - 12,000 סל"ד: :shock2:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי אופנועים.

 

אני אעלה אותו בשרשור נפרד אני חושב.

When a world of oppertunities comes knocking at your door,

Make sure you know where is the rear exit.

 

There's no place like 127.0.0.1

 

הכל עובר בחיים.

גם החיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תתרגש, אפשרי ,ולא כל כך נורא להחליף פלגים בפייזר,רק צריך סט בוקסות עם

דרייב 3/8,וצינורית גומי שבעזרתה ניתן לישלוף את הפלגים מהמקום ,לאחר שיחרורם.

צור איתי קשר ,ואנסה לעזור לך דרך הטלפון, או שתוזמן לביקור היכרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

[]

האם פילטר K&N דורש כיוון קרבורטור?

כמו כן, ממה שראיתי מומלץ לנקות את "בתי הפלאגים" בלחץ אויר לפני הוצאת המצתים. כך שעדיין עלות הרכישה בעינה עומדת (כנראה?)

 

 

ישנם מסנני אויר של K&N שאינם דורשים שום כיוון מתאימים במקום המקורי

בקשר לניקוי בתי הפלגים בלחץ אויר:נראה שזה מתאים לכל מנוע (אופנוע או מכונית)

וזאת כדי למנוע נפילת חול ואבק לתוך חלל הצילינדר,עם קצת זהירות אפשר למנוע

את הברוך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7407 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...