Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6387 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם

 

אחרי חיפושים רבים בארץ מכשיר משוכלל ואמין לבדיקת רמת אלכהל בגוף, הבנתי שניתן לרכוש מכשיר בכ300 ש"ח שיראה את רמת אלכהל אמיתית או שניתן לרכוש מכשיר ב 70 ש"ח ומכשיר זה לא יראה את הרמה המדויקת אלה באמצעות 2 מנורות יראה אם אני שיכור או לא (כל הכבוד למכשיר אבל כל מי ששותה יודע אם הוא שיכור או לא, השאלה היא עד כמה שיכור והאם ברמת אלכהל הקיימת בגוף ניתן לנהג או לא).

 

לפני שבועיים היתי בארה"ב מטעם העבודה וניתקלתי במד אלכהל דיגיטלי שקובע בדיוק את רמת האלכהל בגוף, למכשיר זה יש תוי איכות אמריקיי וארופיי, ולכן בקשר לרמת הדיוק לא עלתה לי שאלה ובכל זאת החלטתי לבדוק אותו, מסתבר שהמכשיר עובד כמו שצריך הוא לא רק מראה את רמת האלכהל בגוף בצג דיגיטלי אלה גם מתריע קולית אם הרמה מעבר ל0.05% בנוסף מכשיר זה עוקב אחרי רמת ספיגה כלומר אם שותים כוס בירה ובודקים את הרמה, ואחרי רבע שעה בודקים שוב אז המכשיר מראה כי הרמה יורדת.

ומה שהפתיע אותי זה שמחירו של המכשיר יוצא מאוד זול, הבאתי 50 מוצרים בשביל חברים וקרובים ויוצא שכל יחידה עלתה לי 48 ש"ח בלבד.

 

את המכשירים חילקתי כמתנה בין הקרובים וחברים ונשארו לי כמה מכשירים שאין לי מה לעשות איתם, לכן מי שרוצה שיצור איתי קשר אני אמכור לו את המכשירים בסכום זה ללא כל רווח בשבילי (למי שלא מאמין יש לי את כל הקבלות).

 

בנוסף בעוד כשבועיים אני כנראה יטוס עוד פעם לארה"ב מטעם עבודה ואני יוכל בכיף להביא למי שרוצה עוד מכשירים כאלה.

alcohol_analyzer_GT_ALT_04_.jpg

פורסם

אסור להסתמך על קריאות של המכשיר כגון זה

 

 

מכשירי הנשיפה קוראים את הבליעה של הספקטרום האינפרא-אדום על ידי מולקולות של אלכוהול ככול שהריכוז יותר גדול כך הבליעה יותר גדולה. המכשירים מתרגמים את הבליעה לריכוז.

 

לנושא זה קשורות 2 סוגיות:

 

1) תזוזה בקריאת הריכוז (Drift). המכשיר מטולטל, מזדהם וכו כו. המכשיר הראייתי צריך לעבור בדיקה לפחות מדי יום, אך רצוי מדי בדיקת הנבדק באמצעות סטנדרט גאזי בעל ריכוז ידוע (כאן לא אכנס לביקורת של ההליך אשר נעשה על ידי את"ן). המכשיר הבלתי-ראייתי איננו עובר את הביקורת הנ"ל - לכן אסור להסתמך על קריאותיו. המכשיר יכול לזייף במאות אחוזים.

 

2) אפילו 2 מכשירים ראייתיים מדגמים שונים אשר ביחד צלחו את הבדיקה באמצעות הסטנדט בעל ריכוז ידוע לא יתנו קריאה זהה של נשיפת אדם. וזה לא רק מפני שאדם ינשוף באופן אחר בכל פעם. זאת גם מפני שמכשירים שונים מתייחסים באופן שונה לנשיפה. יהיה הבדל בהתנגדות זרימה בתוך המכשירים. כך מכשיר אחד ידרוש נפח נשיפה יותר גדול תוך התנגדות זרימה יותר קטנה, אחר ידרוש נפח יותר קטן, אך התנגדות זרימה יותר חזקה. כל זה ידרוש נוסחאות חישוב תוצאות שונה. מכשיר אחד יעשה איפוס בצורה אחת, אחר - בצורה אחרת, ויכולים להיות אינספור הבדלים. כעיקרון, יתכן שאותו נבדק יצא פיקח במכשיר ראייתי אחד, ושיכור במכשיר ראייתי אחר. דברים אלה ידועים והם לא סוד לאנשי מקצוע. לכן ראשית כל מגדירות המדינות מי הוא המכשיר הראייתי שמוכנס לשימוש במדינה. והחוק במדינות הנאורות מתייחס לא ריכוז באופן כללי, שהוא מוסג מופשט וכמעט לא ניתן לקביעה, אלה ריכוז שקורא המכשיר המסויים ההוא, שאושר על ידי מוסדות תקינה רשמיים של המדינה.

 

אין ספק שיהיהו הבדלים משמעותיים בין קריאת המכשיר הראייתי הרשמי לבין קריאתו של מכשיר כזה או אחר, גדול או קטן, מדוייק או מזייף. לכן אסור להסתמך על תוצאות של מכשיר אחר. ומפיצי מכשירים אחרים מסתכנים בתביעות נזיקין מצד אלה שהשתמשו באותם המכשירים ומיד לאחר מכן נמצאו שיכורים על ידי המשטרה. ראו הוזהרתם!

 

ועוד משהו.. בארה"ב ישהו החוק הפדראלי CRF 20 אשר קובע כי המוסד הבלעדי אשר מוסמך לקבוע רשימת המכשירים המאושרים לשימוש על ידי מוסדות הרשמיים (המשטרה, מקומות עבודה וכו) הוא הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים NHTSA. אני אומר לך ש-NHTSA לעולם לא יאשר מכשיר זה, רק מפני שאיננו עובר כיול ובדיקה יומית. מה שכן מאושר על ידי NHTSA זה מכשיר INTER-LOCK שמותקן ברכבים והוא אכן איננו דורש כיול יומי.

פורסם

תעברו לגור בשוהם. כל הבליינים היוצאים את שער הישוב ביום ששי, לאחר השעה 23:00, מקבלים נשפנים בחינם.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

הוא ציין במיקום שהוא ממגדל העמק

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

למה הודעות כאלה מאלות אצלי חשד לאינטרס כלכלי מובהק?

אפילו בחמישים שקל אפשר להגיד את המותג ולתת איזה לינק לאתר יצרן.

אני פראנויד?

פורסם

לגבי רוב עבירות התנוע יש לנהג אינדיקציה כזאת או אחרת. למשל הוא ראה קוו עצירה לפני התמרור 37. הוא ראה מה מהירות שלו. הוא ראה פס לבן שאסור לחצות אותו.

 

לא כך הדבר לגבי העבירה הקשה מכולם - נהיגה בשיכרות. לנהג אין שום סיכוי לדעת מה יקבע לגביו מכשיר הינשוף הרשמי. יש לציין כי הנשיפון הקטן שנדון בשירשור לא מהווה הפתרון, אלה להפך - הוא עלול להכשיל. אגב, בארץ נמכרים נשיפונים כאלה במקומות רבים, כולל הפיצוציות בתל אביב.

 

אז הפתרון הפשוט לא לשתות בכלל ולא להגיע בכלל למקומות המועדים לפורענות. כך למשל אני נוהג לעשות בשנה האחרונה. אבל לא לכולם פתרון זה יישים. לא כולם גרים בתל אביב או במקומות אחרים, בהן ישנה התחבורה הציבורית בשבתות. לא כולם יכולים להשבית את ניידותם לכל יום בו יצא להם לשתות, אפילו כמות קטנה.

 

במדינות הנאורות התייחסו השלטונות לבעייה זו ומצאו לה פתרון. מדובר במכשיר INTERLOCK שבו נושפים תרם הנהיגה. אם המכשיר מרגיש אלכוהול בכמות זו או אחרת - הוא לא מאפשר לרכב להתניע. מכשירים כאלה נכנסים לשירות מטעם החוק ברחבי העולם: צפון אמריקה, אירופה, יפן. עברייני תנוע המועדים ולשעבר מחוייבים להתקין מכשיר כזה ולנשוף תרם כל התנעת הרכב. אחרים יכולים להתקין את המכשיר בהיתנדבות. לדעתי זה הפתרון המוסכל והנכון לבעיית האכיפה של נהיגה בשיכרות.

פורסם

לד"ר פוליצ'וק:

מתגובותיך ניתן להניח שיש לך ידע בענין בדיקות שכרות בנהיגה.

המכשירים האישיים למיניהם נותנים תוצאת מדידה ב-BAC (%) , ואילו החוק מדבר על רמת מ"ג מסויימת לקביעת שכרות או אי שכרות של אדם.

מהי הדרך (ולו התאורטית) להמיר את התוצאה ב-BAC (%) שנותן המכשיר האישי ליחידות מ"ג?

תודה

פורסם

שלום לכולם

 

קודם כל לגבי דברי מר ד"ר פוליצ'וק, מכשיר זה אכן עבר את תקן ארופיי ואמריקאי אני בדקתי אישית, אני אסרוק לך (ולכל מי שרוצה) את התעודות יש עליהם מספר סידרתי של המכשיר אתה מוזמן לבדוק ולהיתעדכן.

 

בנוסף גם בארץ וגם בחו"ל יש אין ספור מכשירים לבדיקת רמת אלכהל באמצעות נשיפה אם זה היה יכול להיות מסוכן כבר מזמן היו אוסרים את שיווקו, גם בארץ באופן רישמי יש מכשיר זהה למדידת אלכהל אבל הוא עולה כ 300 ש"ח.

 

המכשיר מכייל את עצמו בכל הפעלה.

 

בנוסף אני אישית בדקתי את המכשיר ואימתתי את התוצאה מול השקית החד פעמית של המשטרה והתוצאה היתה זהה.

 

לגבי רווח כלכלי כל מי שמעוניין יש לי את כל הקבלות: קבלת רכישה וקבלת המכס וניתן לראות שזה אכן מחירו ואני מוכר אותו באותו המחיר ללא כל רווח.

 

המכשיר מיועד לבדיקה אישית כלומר אם אדם שתה 2 בירות התאוורר חצי שעה השאלה היא האם עדין יש לו רמת אלכהל כלשהי בגוף. מי שמשתכר עד כדי כך שלא יכול לעמוד על הרגלים אז ברור שהמכשיר לא יעזור לו, גם אסור לו לנהוג, ואם הוא נהג אז עצוב מאוד בלי קשר לקנס, שלילת רישיון או רכב (או גם וגם) אלה בגלל שהחיים שלו ושל אלה שנוסעים איתו, והחיים של אלה שנמצאים בכבישים הרבה יותר יקרים- חומר למחשבה

פורסם

באו נעזוב בצד את הנושא של המכשירים האישיים למינהם. רק לסדר את האוזן. המכשיר האישי יכול לעלות בין 50 ל-100 ש"ח, ואילו הינשוף אשר רכשה משטרת ישראל עלה לה כי-80000 ש"ח ליחידה.

 

לגבי המעבר בין דם לנשיפה. משך עשרות שנים נעשו ניסויים כליניים פחות או יותר מדויקים בנושא והצטבר מידע רב. ככול שהניסוי קרוב יותר לתנאי השטח, כך יש בו יותר חריגים. כך למשל תועדו המקרים בהם על מנה אחת של אלכוהול באוויר הנשוף נמדדו 400 עד 4000 מנות בדם. בכל נוסוי וניסוי נוצרת התפלגות גאוסיאנית - כמות הנבדקים פר תוצאה. המקסימום של העקומה הגאוסיאנית בד"כ נמצא מסביב ל-2200-2400 מנות אלכוהול בדם הנשוף למנה אחת באוויר הנשוף. בזמנו הלך המחוקק בארה"ב ל"טובת" הנבדקים והכניס קמצוץ של עיקרון המשפטי ידוע "In dubio pro reo" (הספק לזכות הנאשם) וקבע כי המספר יהיה 2100. כמובן שמדובר בנתון סטיסטי שמתאים לנבדק הממוצע. אבל הנבדק בשטח איננו ממוצע. יכול להיות שאותו נבדק ספציפי הוא דווקא זה שאצלו הנתון הוא 400 (הרבה מאוד באוויר על מעט מאוד בדם). סוגיה זו בזמנו עמדה להפיל את עצם הרעיון של בדיקות הנשיפה. ואז נחלצו המחוקקים לעזרת הבדיקות. ברחבארה"ב ובעוד מספר מדינות יצאו החוקים שהפרידו בין דם לנשיפה. המספר 2100 נשאר רק לצורך קביעת הרמה המותרת לנהיגה באוויר, אך החוקים מדגישים כי רמה זו איננה קשורה לדם. (בסך הכל גם בדם הרמה היא שרירותית). עדיין צעקו עורכי הדין כי נוצר הקיפוח של נבדקים בבדיקה אחת מול בדיקה שניה, אבל צעקה זו מצליחים איכשהו להשתיק.

 

ומה המצב החוקי בישראל? אצטט מתקנה 169 לתקנות התעבורה.

 

"המידה הקבועה" - ריכוז אלכוהול לפי אחד מאלה:



(1). חמישים מיליגרם של אלכוהול במאה מיליליטר של דם

(2). ריכוז אלכוהול באוויר נשוף ברמה שוות ערך לריכוז האמור בפסקה (1), או 240 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אחד בדוגמה של אויר נשוף שנעשתה בבדיקת נשיפה.

 

נדמה כי החוק הישראלי, בדומה לחוקים במדינות אחרות, כן מפריד בין דם לנשיפה. זאת אומרת אפילו עם בדם לא היה כלום, 240 באוויר (פקטור המעבר 2100, כמו בארה"ב, או יותר מדויק 2083) - זו הילה להרשעה.

 

נשאר להוסיף כי במדינות מסוימות קבע המחוקק פקטורי מעבר אחרים, שונים מ-2100. כך למשל בגמניה מדובר על 2000. ז"א 240 באוויר נהיה 250, וזה קצת לטובת הנבדק. (הסעיף 24 לתקנות קנסות רחוב של גרמניה). העונש שקובע הסעיף המדובר הוא חודש שלילה, 4 נקודות וקנס 250 אירו. בגרמניה פעם קבע בית המשפט העליון כי יש להפחית 25% מתוצאות בדם. לגבי ההפחתה דומה ואף יותר גדולה באוויר עדיין מתנהלים דיונים משפטיים. מדבריו של ד"ר יורגן זוהייש שהעיד החודש בטעם התביעה לפני ההרכב בירושלים עולה כי באוויר כבר גם כן מפחיתים.

 

לאומת זאת בהולנד הפקטור הוא 2200, לרעת הנאשם. אך גם ההפחתה מתוצאות שם נדיבה ביותר. התקנה שקובעת את הדברים האלה נקראת בהולנדית Regeling ademanalyze והיא מאוד רלוונטית לנו לאור הטענה של התביעה כי המכישר הישראלי הוזמן לפי המפרט ההולנדי. כמובן התקנה ההולנדית פי כמה וכמה מחמירה לאומת חוברת ההפעלה של משטרת ישראל. המכשיר בדגם הישראלי היה אף מכל המדריגות בהולנד. אז בסך הכל זכינו במכשיר לקוי, הפעלה רשלנית וכמובן שום הפחתה מתוצאות, אפילו בניגוד לדעת היצרן לגבי הטולרנס של המכשיר. אבל זה כבר נושא לדיון אחר.

פורסם

היי דוקטור פוליצ'וק

 

לצערי הרב לא תפסתה את הפואנתה ועם ההסברים המדעיים שלך סיבכת עוד יותר את חברי הפורום.

 

המטרה במכשיר זה הוא לעזור לנהגים ששתו לא הרבה אכלו, התאווררו אבל בכל זאת פוחדים לנהג כי לא יודעים מה רמת האלכהל בגוף, ברור שאם עפ"י החוק מותר שהמכשיר יראה 0.05 אז מומלץ לקחת "מקדם היסטרי" ולא לנהוג עד שהמכשיר יראה לא יותר מ0.04-0.03 .

ולהרתיע "גיבורים" לטיפה הגזימו עם האלכהל לנהג, כמובן אם המכשיר מראה שהאדם שיכור והוא בכל זאת מחליט לנהג אז הוא טמבל (סליחה על הגסות)

וכדי למנוע מצבים כאלה וכדי למנוע מאנשים לבזבז הרבה כסף אני מוכן לעזור להם ללא רווח כלשהו.

נכון שהפיתרון הטוב ביותר הוא לא לשתות בכלל אבל אנחנו רואים בכבישים שזה לא קורה.

פורסם

כמה דברים... ראשית כל - פעולת כיול מהי. אתה מכוון שעון מול הרדיו - זאת פעולת כיול. אתה מאפס מאזניים - זאת פעולת כיול. פעולת כיול של מכשיר הנשיפה יותר מורכבת. מזרימים אל תוכו סטנדרט גזי בעל ריכוז ידוע ומלמדים את המכשיר שזהו הריכוז. בנוסף יש לבנות עקומת כיול - לבדוק את ביצועיו של המכשיר מול מספר סטנדרטים בעלי ריכוזים שונים. כמובן שהמכשירון הקטן איננו מתוכנן לבצע כיול. יתכן ובהתחלה הוא יהיה מדויק +- 30%. בהמשך הוא יזדהם. שאריות האלכוהול וחומרים אורגניים מנשיפות הקודמות יתקעו בו. המכשירון יזייף כלפי מטה. עם הזמן זה יגיעה למאות אחוזים. אלה לא סתם המצאות שלי, אלה תוצאות מחקרים מדעים ועבודות דוקטורט.

 

ומה הסכנה במכשירון שכזה. נניח שתה פלוני בירה, נשף במכשירון - וזה אומר לו - יש לך 0.2 פרומיל, סע לשלום. ומעבר לפינה מחכה לפלוני הניידת. נושף פלוני בינשוף - ואיזה פלא - יוצא לו 300 מיקרוגרם. רכבו נלקח במקום ומובא פלוני לאחר כבוד לבית המפשט לתעבורה. ושם כצפוי זוכה בשנתיים שלילה, מאסר על תנאי לתקופה של חצי שנה וקנס של אלפיים ש"ח. אז על מי יהיה לו להלין אלה על המכשירון הקטן?

פורסם

במדינות הנאורות התייחסו השלטונות לבעייה זו ומצאו לה פתרון. מדובר במכשיר INTERLOCK שבו נושפים תרם הנהיגה. אם המכשיר מרגיש אלכוהול בכמות זו או אחרת - הוא לא מאפשר לרכב להתניע. מכשירים כאלה נכנסים לשירות מטעם החוק ברחבי העולם: צפון אמריקה, אירופה, יפן. עברייני תנוע המועדים ולשעבר מחוייבים להתקין מכשיר כזה ולנשוף תרם כל התנעת הרכב. אחרים יכולים להתקין את המכשיר בהיתנדבות. לדעתי זה הפתרון המוסכל והנכון לבעיית האכיפה של נהיגה בשיכרות.

הממציא הינו אדם חכם אך אלו שהכניסו אותו לשרות לא חשבו ע"כ שניתן לעקוף זאת.

לדוגמה:

1. ע"י עזרה מחבר שלא שתה.

2. בלון אויר נקי.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

×
×
  • תוכן חדש...