Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חוות דעת ופרטים לגבי סיטרואן XM


MINI LST
שימו לב! השרשור הזה בן 5522 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ארנון , אפשר לדעת מה חסר לך ב- C5 שאתה מצפה למצוא ב XM ?

חוץ כמובן ממראה , ואם ההבדל היחיד לטובתה הוא מראה , האם זה כשלעצמו שווה את הטרחה והמרורים העתידיים ?

ראשית, ה- C5 משרתת בהצלחה רבה את אשתי, ואילו ה- XM תהיה שלי. :-)

 

מעבר לכך אכן, ה- C5 ככל הנראה עדיפה על ה- XM בכל אספקט פרקטי.

היא אמינה יותר, נוחה לפחות באותה מידה, מאובזרת היטב, בוודאי בטוחה יותר.

היא גם הרבה יותר קלה לתחזוקה, וגם מבחינת הנהג היא ידידותית יותר.

 

C5 היא מכונית מעולה, ויש תחום אחד בלבד שבו ה- XM עולה עליה באופן משמעותי: C5 היא לא ממש סיטרואן, ו- XM, ממש כן.

 

את ה- C5 בראו אנשי שיווק וכספים שהגדירו למהנדסים ולמעצבים בדיוק רב מה מותר ומה אסור.

העיצוב שלה אפור, משעמם ונראה שהמעצבים הוזהרו שלא לעצבן אף אחד.

המכניקה שלה לקוחה כל כולה ממחסן החלפים הסטנדרטי של פיג'ו-סיטרואן. אין בה שום דבר שלא תמצא בכל שאר המכוניות של היצרן (מלבד המערכת ההידרופנאומטית, שגם היא הפכה להיות פשוטה, אמינה ונטולת אפשרויות התעסקות למכונאי חובב).

 

להבדיל ממנה, ב- XM אפשר למצוא עוד את המטורללות שאפיינה את סיטרואן של פעם.

העיצוב שלה אוונגרדי, יוצא דופן, מוזר. אם ברכב מודרני יש 6-8 שמשות, ב- XM יש לא פחות מ- 13: שתיים בכל דלת, עוד שתיים בקורה C, שמשה קדמית ואחורית, ועוד שמשה אחת שחוצצת בין תא הנוסעים לעולם כשדלת תא המטען פתוחה...

בדגמים מוקדמים שלה היה הגה עם חישור בודד עם מערכת תגבור כח משתנה ומרכוז אוטומטי (ושליטה על מערכת הקול מההגה - עניין לא שכיח ב 1989)

 

זו לא CX עם פיקוד לווייני או SM שנבנתה מבלי שמישהו יטרח לבדוק אם יש לה בכלל קונים, אבל היא מטורללת ומוזרה ויוצאת דופן ומקסימה, לפחות לדעתי.

כשאתה מאוהב במישהי, לא אכפת לך לאכול ממנה מרורים. :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 44
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הגה כוח עם תגבור משתנה היה רק בדגם ה 3.0 וכנ"ל גם מערכת מירכוז ההגה.

בשנים הראשונות רוב ה XM הגיעו לארץ עם מנוע 2.0 דווקא, שהיו לו ביצועים עייפים למדי, בייחוד בדגם האוטומטי שהיה לו גיר ZF עצל ומסרס.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע שהמחיר מאוד גבוה. כאשר שמעתי את המחיר ניראתי כך-:shock2:.

אני לא בטוח שהם קיבלו חצי כי החבר התעניין מאוד ברכב ורצה לשלם מעל המחירון (לא 50000 אבל 25-35K) אבל הם לא היו מוכנים להוריד את המחיר (הם הסכימו להגיע לאיזור 52K אולי הם היו מגיעים ל-50000 אבל לא פחות).

גם אני רוצה XM אבל מצבי לא מאפשר לי ולכן כרגע אני יוותר,יחסוך ועוד כמה שנים יכך את החלום שלי כבר שנים-SM (למרות שזה יקרה רק בעוד כמה שנים-לא יודע כמה :-().

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

.......

.....

כשאתה מאוהב במישהי, לא אכפת לך לאכול ממנה מרורים. :wink:

 

כשאתה מאוהב במישהי אתה לא פוזל הצידה :wink:

התחלופה בחתימה קצת פגעה לי באידיליה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגה כוח עם תגבור משתנה היה רק בדגם ה 3.0 וכנ"ל גם מערכת מירכוז ההגה.

נכון, ציינתי זאת בתחילת השרשור, כאן.

דרך אגב, גדולתה של המערכת הזו (שהוצגה בתחילת שנות ה-70 והיתה הגה הכח בעל תגבור משתנה הראשון בעולם) אינה במאפיינים הללו.

דרך פעולתה היא כזו שיש בין הצמיגים שבחוץ לגלגל ההגה ניתוק מכני מוחלט.

גם אם המכונית נכנסת לשלולית במהירות גבוהה מאוד או שאחד הצמיגים פוגע בעצם קשיח - הנהג לא ירגיש כלום דרך גלגל ההגה.

בשנים הראשונות רוב ה XM הגיעו לארץ עם מנוע 2.0 דווקא, שהיו לו ביצועים עייפים למדי, בייחוד בדגם האוטומטי שהיה לו גיר ZF עצל ומסרס.
נכון, אבל אז גם הגיעו ידניות, לפני שהמדינה שקעה בבוץ האוטומטי.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דרך אגב, גדולתה של המערכת הזו (שהוצגה בתחילת שנות ה-70 והיתה הגה הכח בעל תגבור משתנה הראשון בעולם) אינה במאפיינים הללו.

דרך פעולתה היא כזו שיש בין הצמיגים שבחוץ לגלגל ההגה ניתוק מכני מוחלט.

גם אם המכונית נכנסת לשלולית במהירות גבוהה מאוד או שאחד הצמיגים פוגע בעצם קשיח - הנהג לא ירגיש כלום דרך גלגל ההגה.

תקן אותי אם אני טועה - התופעה המתוארת היא אינה כה חיובית כמו שאתה מצייר אותה.

אחת ממעלותיו של הגה, להבנתי, היא יכולתו להעביר לנהג מידע על המתרחש על הכביש ו"לעדכנו" בכל איבוד אחיזה או כל שינוי מהותי אחר שעליו לדעת אודותיו.

במצב שתיארת, נראה שהתקשורת עליה אני מדבר כלל אינה מתקיימת.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלעד,

 

סיטרואן מאז ומעולם לא היו חורכי אספלט. היו להם מכוניות בעלי הגה מתקשר ושלדה מעולה אבל לא דבר כזה.

הגה כזה היה מאוד בטיחותי ונוח מאוד. ב-SM (הגה דומה) אם קרה לך תקר בגלגל הקדמי בזמן נסיעה ההגה לא היה מתחיל להילחם וכך היית נשאר בשליטה בכל מהירות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן כן, אחת הטענות העיקריות כלפי המערכת הזו היתה שאין לנהג שום אינדיקציה על אובדן אחיזה.

התחושה זהה לחלוטין באחיזה מלאה, גבולית או בהחלקה.

 

צריך להבין שהמערכת הזו נבנתה עבור ה- SM, מכונית GT מהירה שנועדה "לגהץ" מאות ק"מ של אוטוסטרדות במהירות גבוהה ובקלות רבה. זו לא היתה מכונית שנבנתה כדי להצטיין בכבישים מפותלים.

 

ה- XM (ששמה נועד להזכיר את מכונית העבר הזו) צויידה בדגמים הבכירים באותו הגה מאותן סיבות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלעד,

 

היו להם מכוניות בעלי הגה מתקשר.

 

ההגה אולי היה מתקשר, אבל אף אחד לא ענה לטלפון.

ה-ZX, הסקסו והקסארה הן פז'ו בתחפושת, ולא סיטרואן (וההגה שלהן, למרות מבנה זהה, נפל משום מה מזה של ה-306/106).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לבעל מוסך פיג'ו סיטרואן בצומת מסמיה יש (או הייתה, מזמן לא הייתי באזור) XM שהוא מחזיק לא מעט שנים, שמורה ומטופלת - איני יודע איזה מנוע.

Volvo 960 3.0 24V 1996

Volvo 940 GLE 2.0 Turbo 1997

Volvo 940 GLE 2.3 1995

Oldsmobile Cutlass Supreme Brougham 5.0L V8 1982

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההגה אולי היה מתקשר, אבל אף אחד לא ענה לטלפון.

ה-ZX, הסקסו והקסארה הן פז'ו בתחפושת, ולא סיטרואן (וההגה שלהן, למרות מבנה זהה, נפל משום מה מזה של ה-306/106).

 

 

נכון, אבל אז סיטרואן היתה צריכה להתחיל למכור מכוניות.

ה-ZX היה הרכב הראשון של סיטרואן שמטרתו היתה לשלב נוחות,עיצוב טוב אבל פושר ובאותו זמן להיות רב מכר (אז סיטרואן בעצמם טענו שכדי להישאר בשוק הם צריכים למכור).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...
רכב די נדיר, אין יותר מדי כאלה בארץ, יש סיכוי שתהיה בעיית חלקים וחוסר במוסכניקים שמכירים את הרכב לעומק.

אישית אני נדהם כל פעם שבמקרה יוצא לי לראות אותו על הכביש (יש איזה שלושה כאלה בחיפה). שיא הפאר והנוחות של סיטרואן באותה תקופה, רכב ממש מרשים לטעמי.

 

 

 

2 אחת עברה למרכז

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום חברים יקרים עלתה בידי הזכות ורכשתי את את הרכב שהפוסטר שלו היה תלוי לי בחדר

כמובן מדובר בנסיכה הקסומה הxm

הייתי שמח אם מישהו יכול לפרט על הרגשים כי נראה לי שהרכב תקוע במצב ספורט

אשמח לתגובה שבוע טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5522 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...