Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6578 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום רב לכם מכובדיי

 

התקנתי עכשיו מערכת אזעקה ברכב מסוג סובארו אימפרזה

המתקין טען שאין ברירה ועליו לחבר את טריגר האזעקה (פתיחת אחת הדלתות) לפיקוד שמגיע לנורה בתא הנוסעים.

 

אכן האזעקה מתריעה ברגע פתיחת דלת אך יש משהו שמעצבן אותי

מהרגע שאני יוצא מהרכב וסוגר דלתות אני חייב לחכות עד שהאור יכבה לגמרי (משהו כמו 10 שניות)

בכדע לדרוך את האזעקה, אחרת האזעקה "חושבת" שיש דלת פתוחה ומצפצפת בהתאם.

 

שאלתי היא איפה נמצא המנגנון שאחראי על עמעום האור הזה(אותם 10 שניות) אני אלקטרונאי במקצועי

ואני רוצה פשוט לעקוף את המנגנון הזה כלומר ברגע שתיסגר דלת יכבה האור - פשוט.

 

אשמח לכל עזרה אפשרית

תודה

פורסם

אתה לא צריך לעקוף מנגנון נוחות שהותקן ברכב. התקנה נכונה של האזעקה לא הייתה גורמת לבעיה שאתה מתאר.

גם אם לא ניתן לחבר ישירות בשביל זה המציאו דיודות בעולם.

פורסם

ראשית תודה על התגובה המהירה

 

המתקין טען שאין באוטו חוט שמעביר את הפיקוד לאזעקה שיכלול בעצם את כל הדלתות.

 

כשהוא ניסה לעקוף את אותו מנגנון מדובר זה עבד אבל רק בקבלת הטריגר מדלת הנהג (פתרון גרוע)

 

אז הוא נאלץ לקחת את אותו פיקוד מנורת תא הנוסעים (שנדלקת ע"י ארבעת הדלתות)

 

אשמח אם תוכל בכמה מילים לתאר לי את הפתרון שהצעת בעזרת דיודה

פורסם

חיבור לחוט הנורה זה בוודאי לא טוב כי מעגל ההשהיה דוחף אותו אקטיבית.

 

אם אין טריגר מכל הדלתות שיחבר את הטריגר לכל הדלתות הרלוונטיות.

כל דלת שיש בה מפסק מדליקה את האור (אם אין מפסק מלבד הוספה של אחר כזה אין הרבה מה לעשות).

לפי מה שאמרת מעגל ההשהיה לא דוחף את הקווים שמגיעים מהמפסקים (לפחות לא בדלת הנהג) ולכן כנראה שאפילו לא צריך דיודות. פשוט שיקח את הקווים שמגיעים מהמפסקים בכל דלת ויחבר אותם יחדיו לטריגר האזעקה. אני לא הייתי מקצר אותם ישירות אלא דרך דיודה למען הסר ספק שיצרן הרכב לא התכוון לחבר אותם יחדיו וזה עלול להפריע למשהו (למשל חיווי בלוח השעונים על דלת ספציפית שפתוחה).

 

אם במקרה יתגלה שמעגל ההשהיה כן דוחף אקטיבית את אחד הקווים שמגיע מהמפסק יש לבצע את השינוי הבא:

 

חותכים כל שמגיע ממפסק ומחברים לו דיודה בטור (בהתאם לקוטביות המפסק. לרוב מינוס) ורק אז מחברים את המפסק לטריגר של האזעקה.

יש בפורום מס' חשמלאים שכנראה יוכלו לייעץ על סמך היכרות עם הרכב הספציפי (שאני לא מכיר). מבחינה חשמלית אין בעיה לפתור את העניין, צריך להבין רק מה הולך שם. כנראה שהמתקין לא מקצועי מספיק. תגיד לו שייתייעץ עם האנשים הטכניים של יבואן האזעקה.

 

מצורפת תמונה של השינוי במקרה שהאופציה הראשונה לא רלוונטית.

dome light.JPG

×
×
  • תוכן חדש...