Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6590 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אם הייתי צריך לומר מהו ענף הייצור המרוחק ביותר מייצור מצברים, או כל מוצר אחר לענין זה, אין ספק שיהלומים יככבו בראש. מדובר בענף גלובלי שדרכי התמחור, חישוב עלויות, שווק, מיוחדות כמעט רק לו. גם העובדה שגובה העלויות, חישובן, גילגולן הלאה בשרשרת ה"ידיים", הוא נסתר גם בתוך ובין החוליות בשרשרת, כך שהשאלה "כמה עולה לי" ו"כמה אני רוצה להרוויח" למרות שהיא מככבת כמעט בכל משא ומתן שם, היא סוג של טקס ותו לא.

גם העובדה שכפי שכבר ציינתי יהלומים הוא ענף גלובלי וקניות ומכירות יהלומים מתפרשות להן ברחבי העולם, הופכת את השוואה למחירי מצברים בשוק המקומי, למופרכת לחלוטין.

  • תגובות 61
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

רועי,

 

הזכרתי את ענף היהלומים בגלל שיהודה שאל במה אני עוסק, לרגע אין לי ספק שאין בכלל דמיון בין מכירת מצבר למכירת יהלום, כאמור יהלום זה לא מוצר מדף.

 

אבל גם מה שאתה אומר תלוש מהמציאות לגבי היהלומים,יש מחירי שוק ויש אפילו מחירון,וזה קשקוש מה שכתבת לגבי זה שיהלומים זה שוק גלובלי וכדומה, יש לא מעט חברות יהלומים שכל עיסוקן זה בשוק המקומי בארץ,וכמו כן,גם בחו"ל נמכרים מצברים.

 

אף אחד מהתחומים הנ"ל אינם מקומיים פרופר.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

אייל ( ליין מן) כתב

"אם בתגובתך, הייתה נותן נתונים, כגון מחיר מצבר כגון " שנפ " באנגליה = 600 ש"ח ובישראל מצבר " שנפ" מאותו הדגם נמכר ב 1000 ש"ח . יש לך טענה"

בחיפוש בגוגל מצאתי נתונים למצברים מיצרן ידוע, עבור קורולה 1600 או 1800:

 

1. אנגליה

http://www.tayna.co.uk/catalog/218/0/Car-Batteries-Varta-Blue-Dynamic-Car-Batteries-page1.html

 

Varta Blue Dynamic Car Battery, 12V 60Ah, 3 years guarantee- (66.5£+8£ delivery) x6.4

480 shekel

----------------

2.ארה"ב

http://www.sears.com/shc/s/p_10153_12605_02830035000P?vName=Automotive&cName=Batteries+%26+Chargers&sName=Automotive+Batteries

 

sears DieHard 490 cca, 80 min RC, Warrantie: 1.5 year Replacement, 6 years Pro Rated Replacement, 80$ *3.25

260 shekel

 

אבל זו השוואה לא מספיק טובה מכיוון שבישראל יש גם מס קניה ואולי עוד השפעות על המחיר.



כדי להוכיח לפי הצעתך צריך להיכנס לפרטי העלויות של "שנפ" וזה כמובן לא ביכולתנו. כפי שכתבתי , דברי מנהל "שנפ" הם ההוכחה הטובה להעלאות המחיר הבלתי מוצדקת.

 

אייל ( ליין מן) כתב

ואם כל המצברים נמכרים , בסביבות מחיר ה X - 1000 ש"ח

 

אז כנראה , זה המחיר שוק, או קרטל

 

קשה להוכיח קרטל. יתכן ש"שנפ" מעלים מחיר וכל השאר פשוט הולכים בעקבותיהם. במצברים יותר קל להעלות כך מחירים לעומת צמיגים. הרבה פעמים הולכים לחשמלאי ומחליפים מצבר בלי סקר שווקים מכיוון שלחוצים, או רוצים לחתוך מהר. למשל:



 

Edan82 כתב

הדוגמאות שנתת לגבי הבנקים (נשלטים ע"י משרד האוצר) וחברות הסלולר (שנשלטות ע"י משרד התקשורת) לא טובות, כיוון שחברה לייצור מצברים לא נשלטת ע"י משרד האנרגיה

בעלי השליטה הם אנשים פרטים: אריסון בבנק הפועלים, עופר במזרחי, דנקנר בסלקום וכ"ו. הממשלה לא שולטת בהם אלא מנסה למנוע העלאות מחירים לא מוצדקות ע"י הגבלות. נכון שההגבלות לא לגמרי עוזרות אבל עדיפות על העלאות מחירים ללא פיקוח לגמרי.

 

 

Edan82 כתב

יקר לך מדי מצבר שנפ ? קנה מצבר זול יותר של חברה אחרת או מצבר לא ממותג

זו גישה נכונה למקרה שהשוק תחרותי. לדעתי במקרה הזה השוק לא תחרותי מספיק .

 

קח למשל את שוק הגז לשימוש ביתי. גם שם אתה יכול להגיד שאם לא טוב לך תעבור לחברה אחרת. הצרה שאנשים לא עושים זאת כי השוק לא מספיק תחרותי. אבל במקרה הזה הממשלה כן מנסה לפעול, גם אם ללא הצלחה עד עכשיו.

 

.

 

Edan82 כתב

 

בקווי התעופה שיש תחרות (אירופה,ארה"ב וכדומה) אכן קפיצת המחירים לא הייתה גדולה,ומחירי הטיסות יחסית שפויים.

 

אבל בתור אחד שטס לא מעט באחד מקווי הטיסה הבודדים שיש לאל על מונופול עליהם (ת"א-הונג קונג) שם לא קיימת תחרות ומחיר הטיסה מטורף וחסר פרופורציות

נכון ויותר מזה – גם בקווים לאירופה יש זמנים וכיווני טיסה שבהם המחיר מופרז.

 

 

 

הסקירה שלך Edan82 על עסקי היהלומים מאוד מעניינת. אני מניח שהשוק תחרותי ולא ניתן להקפיץ מחירים (לדוגמא) ב 20% אם העלויות עלו ב 10% בלבד. במקרה כזה ברור שאין על מה לפתוח שרשור ולהתלונן.

 

נראה לי כשאתה רוצה להגדיל רווחיות תשתדל לתת יותר ערך לקונה, או למכור לשווקים נוספים, או ליעל את העבודה וכ"ו.

 

 

לדעתי במקרה של "שנפ" הם פשוט מעלים את המחיר מעל ומעבר, וזה פועל, מכיוון שהשוק לא מספיק תחרותי.

 

 

 

 

יהודה

Tamirh כתב בשרשור זה:


והזמנתי את שגריר שהגיעו תוך חצי שעה ושמו לי מצבר חדש שעלה 1200 שקל.

אולי יקר אבל בתור בן אדם שאין לו זמן וכוח, אחרי יום ארוך, לחיפוש אחר מצברים אחרים

פורסם
רועי,

 

הזכרתי את ענף היהלומים בגלל שיהודה שאל במה אני עוסק, לרגע אין לי ספק שאין בכלל דמיון בין מכירת מצבר למכירת יהלום, כאמור יהלום זה לא מוצר מדף.

 

אבל גם מה שאתה אומר תלוש מהמציאות לגבי היהלומים,יש מחירי שוק ויש אפילו מחירון,וזה קשקוש מה שכתבת לגבי זה שיהלומים זה שוק גלובלי וכדומה, יש לא מעט חברות יהלומים שכל עיסוקן זה בשוק המקומי בארץ,וכמו כן,גם בחו"ל נמכרים מצברים.

 

אף אחד מהתחומים הנ"ל אינם מקומיים פרופר.

אין לי כונה להתחיל ולהתנצח אתך. ודאי שהענף בו אתה עוסק הוא גלובלי, חשוב על האופן בו נעשות עסקאות בענף והמעבר בין מדינה למדינה, אופן המסחר, מטבע אחיד, אפילו מחירון המלוטש שאתה מדבר עליו ותקף בכל העולם ועוד כהנה וכהנה ואז אולי תבין מהו גלובלי בהקשר זה.

אגב המחירון, הוא מהווה אינדיקציה ממנה נגזרים היום מחירי העסקאות ביהלומים. המחירים הללו, מי כמוך יודע, משתנים לפי מקום העיסקה בשרשרת הידיים שעוברים היהלומים. גם עסקים שמתמקדים בשוק המקומי, מהווים רק חלק באותה שרשרת בסופה מיוצאים היהלומים למדינה אחרת. מקווה שהתמונה ברורה מעט יותר עכשיו.

מצברים מאידך עוברים תהליך שונה מאוד בכל הקשור לעסקאות הנערכות בהם ולכן האנאלוגיה ליהלומים היא פשוט מופרכת.

הואיל והצהרתי בתחילה שאין ברצוני להתנצח בענין, אז אם אין התאור שהבאתי תאור של שוק גלובלי, אז כנראה שאנחנו משתמשים באופן שונה במונח הזה. ליל מנוחה שיהיה.

פורסם

 

 

 

Edan82 כתב



 

 

 

בעלי השליטה הם אנשים פרטים: אריסון בבנק הפועלים, עופר במזרחי, דנקנר בסלקום וכ"ו. הממשלה לא שולטת בהם אלא מנסה למנוע העלאות מחירים לא מוצדקות ע"י הגבלות. נכון שההגבלות לא לגמרי עוזרות אבל עדיפות על העלאות מחירים ללא פיקוח לגמרי.

 

זה בדיוק מה שהתכוונתי, אין פיקוח מלא, אבל יש פיקוח חלקי, אבל במצברים שזה שוק פרטי לא יכול להיות לך פיקוח כזה.

 

 

Edan82 כתב

 

 

זו גישה נכונה למקרה שהשוק תחרותי. לדעתי במקרה הזה השוק לא תחרותי מספיק .

 

 

קח למשל את שוק הגז לשימוש ביתי. גם שם אתה יכול להגיד שאם לא טוב לך תעבור לחברה אחרת. הצרה שאנשים לא עושים זאת כי השוק לא מספיק תחרותי. אבל במקרה הזה הממשלה כן מנסה לפעול, גם אם ללא הצלחה עד עכשיו.

 

 

 

.לא מסכים איתך שהשוק לא תחרותי כי יש לא מעט חברות שמוכרות בארץ מצברים,בטווחי מחירים שונים (אתה לא חייב לקנות ממותג).

 

 

 

Edan82 כתב

 

 

 

נכון ויותר מזה – גם בקווים לאירופה יש זמנים וכיווני טיסה שבהם המחיר מופרז.

 

 

 

 

הסקירה שלך Edan82 על עסקי היהלומים מאוד מעניינת. אני מניח שהשוק תחרותי ולא ניתן להקפיץ מחירים (לדוגמא) ב 20% אם העלויות עלו ב 10% בלבד. במקרה כזה ברור שאין על מה לפתוח שרשור ולהתלונן.

 

 

כמו שאמרתי לרועי,נתתי את הדוגמא משוק היהלומים רק בגלל ששאלת לגבי עיסוקי,אבל לא ניתן להשוות בין התחומים האלה, כי ביהלומים כן יכולות להיות מכירות בהקפצות סכומים של הרבה הרבה מעבר ל-20%,בלי קשר לכמה עלה או לא עלה מחיר הגלם.

 

 

נראה לי כשאתה רוצה להגדיל רווחיות תשתדל לתת יותר ערך לקונה, או למכור לשווקים נוספים, או ליעל את העבודה וכ"ו.





זה נכון, אבל לא רק, כי בניגוד לשוק המצברים שבו הביקוש קשיח ביהלומים הביקוש גמיש,ובזמנים שהוא ניהיה קצת יותר קשיח המחירים אוטומטית קופצים.

 

 

 

 

לדעתי במקרה של "שנפ" הם פשוט מעלים את המחיר מעל ומעבר, וזה פועל, מכיוון שהשוק לא מספיק תחרותי.

 

 

 

 

 

 

יהודה

 

 

אין לי כונה להתחיל ולהתנצח אתך. ודאי שהענף בו אתה עוסק הוא גלובלי, חשוב על האופן בו נעשות עסקאות בענף והמעבר בין מדינה למדינה, אופן המסחר, מטבע אחיד, אפילו מחירון המלוטש שאתה מדבר עליו ותקף בכל העולם ועוד כהנה וכהנה ואז אולי תבין מהו גלובלי בהקשר זה.

 

אני הבנתי את כוונתך לגבי המסחר הגלובלי,אבל בוא תבין גם כמה דברים:

1.מטבע אחיד- ממש ממש לא,זו טעות נפוצה של אנשים,אבל הענף לא מתנהל בהכרח על מטבע אחיד, ובאירופה למשל יש מגמה לעבוד היום עם יורו.

2.מחירון- תקף בכל העולם,אבל מתנהל בצורה שונה בכל מדינה ומושפע בתמחור הכולל מדברים כמו עלויות מיסוי במדינה הספציפית,אחוזי עמלות כאלה ואחרות, אחוז רווח רצוי וכדומה, בקיצור יש מחירון, אבל בכל מדינה יהיה מחיר שוק שונה לאותה אבן.

3.לא תמיד יש מעבר בין מדינה למדינה,נכון שברוב המקרים זה אכן כך,אבל לא תמיד.

 

 

אגב המחירון, הוא מהווה אינדיקציה ממנה נגזרים היום מחירי העסקאות ביהלומים. המחירים הללו, מי כמוך יודע, משתנים לפי מקום העיסקה בשרשרת הידיים שעוברים היהלומים. גם עסקים שמתמקדים בשוק המקומי, מהווים רק חלק באותה שרשרת בסופה מיוצאים היהלומים למדינה אחרת. מקווה שהתמונה ברורה מעט יותר עכשיו.

מצברים מאידך עוברים תהליך שונה מאוד בכל הקשור לעסקאות הנערכות בהם ולכן האנאלוגיה ליהלומים היא פשוט מופרכת.

 

אני שוב פעם מדגיש, אין בכלל הקבלה בין שוק היהלומים לשוק המצברים,אי אפשר להשוות בין 2 מוצרים כל כך שונים במהותם ובאופן גילגולם.

 

הואיל והצהרתי בתחילה שאין ברצוני להתנצח בענין, אז אם אין התאור שהבאתי תאור של שוק גלובלי, אז כנראה שאנחנו משתמשים באופן שונה במונח הזה. ליל מנוחה שיהיה.

 

תגובותי בכחול.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

Edan82 כתב

 

לא מסכים איתך שהשוק לא תחרותי כי יש לא מעט חברות שמוכרות בארץ מצברים,בטווחי מחירים שונים (אתה לא חייב לקנות ממותג).

 

מאותה סיבה ניתן להגיד ששוק הגז הביתי בארץ תחרותי.



 

1. החלטות הממשלה בעניין המדיניות הכלכלית לשנת הכספים 2008

.... קידום התחרות במשק הגפ”מ (גז פחממני מעובה) 6

http://www.blacklabor.org/?p=1081

 

2. התיאוריה הכלכלית הקלאסית אכן גורסת שתחת תחרות משוכללת ”היד הנעלמה“ תביא לכך שרדיפה אחר הטובה העצמית תוביל גם למיקסום טובת הכלל. אולם בקורסים מתקדמים בכלכלה לומדים שתחרות משוכללת לעולם לא באמת מתממשת, אלא היא מצב תיאורטי המבוסס על הנחות יסוד שבאופן עקרוני רחוקות מהמציאות האנושית.

 

די במספר דוגמאות כדי להמחיש זאת. הנחת הידע המושלם לא מתקיימת הן בשל מגבלות פיזיות והן בשל רצונם של הפרטים הפועלים בשוק לשמור את הידע לעצמם - זה אגב מה שהופך את הכלכלה הישראלית עתירת הידע למצליחה כל כך. ההנחה בדבר ריבוי קונים ומוכרים לא מתקיימת במיוחד בישראל שבה השוק ריכוזי וקטן ונוצרים מונופלים דואופלים וטריאופולים בכל ענף - ראו תקשורת סלולרית וטלוויזיה רב-ערוצית. הנחת הניידות המלאה לא מתקיימת ולכן לא ניתן לתגמל או להעניש ספק ביחס לשירות שקיבלתם - נסו להחליף ספק גז ביתי ותגלו כמה מעשיים הם החסמים שמציבים בפניכם.

http://www.shelly.org.il/wp/?p=1556

 

3.בתחילת השבוע (19.11.07) החל הדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בנוגע לרפורמה במשק הגז הביתי, אחת הרפורמות החשובות ביותר בחוק ההסדרים

http://www.google.co.il/search?q=%D7%92%D7%96+%D7%91%D7%99%D7%AA%D7%99+%D7%AA%D7%97%D7%A8%D7%95%D7%AA+2008&meta=

 

כלומר למרות שיש מספר חברות גז בטווחי מחירים שונים , התחרות לא פועלת טוב.

 

אם אתה מסכים לכך בנושא הגז, אז יתכן שגם בשוק המצברים התחרות לא פועלת כראוי (בניגוד לענף הצמיגים למשל.)

 

יהודה

אבל ידוע שהוא אינו תחרותי מספיק. ראה

פורסם

אתמול פורסם בהארץ:



מחיר העופרת פחת בשליש מאז מארס, והגיע ל-1,939 דולר לטונה. מחירי המצברים החדשים נעים בין 770-1,200 שקל, ובמכוניות מסחריות הם יכולים להגיע אף ל-4,000 שקל. סמנכ"ל הכספים של יצרנית המצברים שנפ, יעקב פניגשטיין, אמר: "העופרת מהווה 70% מהעלות של כל מצבר


http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=989596&contrassID=2&subContrassID=6&sbSubContrassID=0

 

כמה עולה העופרת שבמצבר לפי הנתונים האלה?



מצבר שוקל 17 ק"ג. נניח שמתוך זה העופרת היא 15 ק"ג.

מחיר העופרת שבמצבר

(₪) 15x 2$ = 30$ è 100

 

כלומר עלות מצבר ל"שנפ" היא



(₪) 143 = 100/70%

 

ועם מיסים 45%*



(₪) 207 = 143*1.45

 

בגלל פערי תיווך אנחנו משלמים 770-1,200 שקל למצבר שעולה 207 ₪.

 

פורסם

אני לא בטוח שעלות הייצור כל כך נמוכה .:roll:(47 שקל)

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

פורסם

שי, יתכן שהעלות השולית לייצור מצבר היא באמת 43 ש"ח, אני מוכן לקבל שמארז הפלסטיק נרכש במחיר אפס, שהחומצה לא עולה למפעל דבר, שיציקת העופרת והרכבתה במצבר היא חינמית וכו'.

אבל, עלות שולית לעולם איננה כוללת הוצאות קבועות כמו: הנהלה, ארנונה, שכר וכיוצ"ב.

העלות האמיתית גבוהה בהרבה וזה עוד לפני שבדקנו את עלות צינורות ההפצה והשיווק.

פורסם

אתמול פורסם בהארץ:

 

 

 

כמה עולה העופרת שבמצבר לפי הנתונים האלה?



מצבר שוקל 17 ק"ג. נניח שמתוך זה העופרת היא 15 ק"ג.

מחיר העופרת שבמצבר

(₪) 15x 2$ = 30$ è 100

 

כלומר עלות מצבר ל"שנפ" היא



(₪) 143 = 100/70%

 

ועם מיסים 45%*



(₪) 207 = 143*1.45

 

בגלל פערי תיווך אנחנו משלמים 770-1,200 שקל למצבר שעולה 207 ₪.

 

אני לא בטוח שעלות הייצור כל כך נמוכה .:roll:(43שקל)

 

שי, יתכן שהעלות השולית לייצור מצבר היא באמת 43 ש"ח, אני מוכן לקבל שמארז הפלסטיק נרכש במחיר אפס, שהחומצה לא עולה למפעל דבר, שיציקת העופרת והרכבתה במצבר היא חינמית וכו'.

אבל, עלות שולית לעולם איננה כוללת הוצאות קבועות כמו: הנהלה, ארנונה, שכר וכיוצ"ב.

העלות האמיתית גבוהה בהרבה וזה עוד לפני שבדקנו את עלות צינורות ההפצה והשיווק.

 

דורקי ,התכוונתי לזה שלא יכול להיות שמצבר עולה 207 שקל אחרי הכל לפני רווחים, כי עולה לייצר אותו ,הפלסטיק עולה ,הפס ייצור עולה ,החזקת עובדים עולה כסף ויש עוד הרבה...

בקיצור 800-900 זה היה מחיר טוב למצבר, אבל המחיר עלה ואין על מה לבכות .

 

לא שאני אומר ששנפ טובים ,כן?(המצברים שלהם על הפנים/מתים מהר)

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

פורסם

שי, אני איתך, כל מה שכתבתי היה כדי להראות שאיך שלא תסתכל על זה לא יתכן שמחירו של מצבר בשערי המפעל יהיה 200 ש"ח.

 

אגב, לפי ההגיון הכלכלי של פותח השרשור אז צריך להחרים גם את בתי הקולנוע.

למה? כי עובדת כניסתי לסרט (או שלא) איננה משנה לבעל האולם דבר מבחינת העלויות, שכן אינני מוסיף ולו סנט אחד להוצאות (לא מלכלך וגם בלי וונדליזם).

לכן מובן שכרטיס הקולנוע נמכר במחיר מופקע ויש להחרים את בעלי האולם.

 

עניינים "פעוטים" כמו: ארנונה, שכ"ד, חשמל, ניקיון, עלויות רכישת הסרט, שכר עובדים - כמובן ש"אינם" ממין העניין.

פורסם

dorki כתב



אבל, עלות שולית לעולם איננה כוללת הוצאות קבועות כמו: הנהלה, ארנונה, שכר וכיוצ"ב.העלות האמיתית גבוהה בהרבה וזה עוד לפני שבדקנו את עלות צינורות ההפצה והשיווק


תקרא טוב את הכתבה בהארץ. לא כתוב שם "עלות שולית" אלא "העופרת מהווה 70% מהעלות של כל מצבר" . כלומר זו עלות היצור הכוללת.

לכן הדוגמא שלך של כרטיס כניסה לקולנוע אינה רלבנטית.

 

 

dorki כתב



שי, אני איתך, כל מה שכתבתי היה כדי להראות שאיך שלא תסתכל על זה לא יתכן שמחירו שלמצבר בשערי המפעל יהיה 200 ש"ח.


כדי לשלול את המחיר אתה צריך להראות טעות בצורת החישוב או בנתונים. , ואת זה לא עשית.

 

אם כבר אתה שולל, תוכל להגיד שלא יתכן שמחיר מצבר לצרכן בארה"ב יהיה 260 ₪ (80$) כפי שהראיתי קודם. מדובר על מצבר של יצרן ידוע, ובמחיר רגיל, לא במבצע.



האם לדעתך גם זה לא נכון?

 

יהודה

פורסם

תקרא טוב את הכתבה בהארץ. לא כתוב שם "עלות שולית" אלא "העופרת מהווה 70% מהעלות של כל מצבר" . כלומר זו עלות היצור הכוללת.

 

 

 

קראתי בעניין את הכתבה שהייתה בנושא הזה במעריב עסקים (מהדורה מודפסת).

 

שם ניטען ששנפ מחזיקה 48% משוק המצברים בארץ וגם סופר שם שמידי שנה נמכרים בישראל כ- 600 אלף מצברים.

עכשיו תסביר לי איך מסתדרים הנתונים האלה? אנחנו הערכנו את נפח הייצור של שנפ בכ- 50 אלף מצברים בלבד.

 

זה לגבי טיב הנתונים שבעיתון (איך אומר אבא שלי: בעיתון רק התאריך נכון וגם זה לא תמיד...).

 

לגבי שנפ - נסיוני המועט איתו לימד אותי שמדובר במצבר מחורבן, מהסיבה הזו (אם אזדקק) ארכוש תוצרת אחרת ולא מהסיבה של חרם צרכנים.

פורסם

יהודה,

 

חשבת זה שהכוונה היתה לכך שעלות העופרת מהווה 70% מכלל עלויות חומרי הגלם לייצור מצבר ?

 

 

אני חושב שכל הדיון הזה עקר,מהסיבה שחסרים פה הרבה נתונים,ואם לדייק, יש לך רק נתון אחד (שעלות העופרת היא 70%) וגם זה לא הכי מתמטי כי אתה לא יודע אם זה באמת 70% או 68% או אולי 72%.

 

כשתכניס למשוואה עלויות מדוייקות של שכ"ע,תשלומי שכירות מפעלים ומכונות,ארנונה,חשמל,עלויות פרסום שיווק והפצה,עלויות שי לחג,ועוד בערך 1000 דברים אחרים אולי תוכל לעשות איזושהי משוואה קצת יותר אמינה.

 

בינתיים אתה קצת עצבני על מחירי המצברים של שנפ ומנסה להגיע לנקודה מסויימת (שהם סתם יקרים) אבל אין לך את הכלים להוכיח את זה.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk


×
×
  • תוכן חדש...