Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6589 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
"שנפ" מרשה לעצמה להפקיע מחיר מכיון שאין מספיק תחרות. משום מה אנשים לא עוברים לקנות למשל "ורטה" שהוא בעל מוניטין טובים לפחות כמו של "שנפ" והרבה יותר זול (לפי הודעת תומר בשרשור פה למעלה) וחבל.

 

יהודה

מחירי המצברים של שנפ הם ברמה אחת עם מחירי המצברים של יצרנים ארופאים מוכרים, ולכן הדרישה שלך לעשות חרם על מוצר זה לא מחזיקה מים ותלושת מציאות. חפש טחנת רוח אחרת.

  • תגובות 61
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני לא מבין מה אתם רוצים מהמצברים שלהם, המצבר אצלי החזיק קצת יותר מ3וחצי שנים.

לפני כמה ימים המצבר שלי מת והזמנתי את שגריר שהגיעו תוך חצי שעה ושמו לי מצבר חדש שעלה 1200 שקל.

אולי יקר אבל בתור בן אדם שאין לו זמן וכוח, אחרי יום ארוך, לחיפוש אחר מצברים אחרים. נראה לי תמורה הולמת למחיר

וגם שקט של שנתיים לפחות

תמיר.

פורסם

[תוכן הודעה זו צונזר ע"י הנהלת הפורום בהתאם לכללי הפרום, אנא עיין בהם].

 

 

ובכן, פעם אחרונה אסביר בקיצור נמרץ:

  • מה הבעיה.

שנפ שודדת אותנו, בכך שהיא מעלה מחירים הרבה מעבר להשפעת עלית מחיר העופרת. פרטים ראה למעלה בשרשור.

  • למה נטפלים דווקא ל"שנפ".

"שנפ" היא מובילת השוק. אם חרם עליה יוביל להורדת מחירים, גם שאר השוק יחזור לשפיות.

בנוסף, אם קודם מחירי "שנפ" היו נמוכים יותר משל "ורטה" ואילו היום הם גבוהים יותר מ"ורטה", פירושו ש"שנפ" שודדים אותנו יותר.

  • אבל יש תחרות של יצרני מצברים אחרים

כנראה שהתחרות לא פועלת כראוי. אולי מכיון שלרוב האנשים כשנגמר המצבר, הם חיבים דחוף להחליף ואין זמן לסקר שוק. (בניגוד לצמיגים למשל, ששם התחרות היא עזה.)

פורסם

יהודה,

 

סליחה שאני אומר לך,אבל אתה טועה בגישה הבסיסית שלך.

 

מצבר זה לא חלב\לחם שזה מוצר מסובסד עם מחיר מומלץ לצרכן, מצבר מיוצר ע"י חברה שקבעה לעצמה יעד של אחוז רווח מסויים.

 

לכל חברה יש הוצאות בגובה שונה,עלות אחזקת מפעלים היא שונה בין חברה לחברה ובין מיקום למיקום.

 

המוצר הבסיסי שאתה מקבל לכאורה זה בדיוק אותו מוצר כמו של המתחרות (לא נכנס לענייני איכות וטעם), אבל עלויות הייצור שלו יכולות להשתנות בין חברה לחברה,ולכן גם מחיר העלות וכפועל יוצא מחיר המכירה ישתנה בהתאמה.

 

מעבר לזה, כל חברה יכולה לגבות מחיר ככל העולה על רוחה, אולי שנפ הציבה לעצמה יעד להעלות את ההכנסות ב-58% על מנת לצמוח ולהתרחב ?

 

אולי בעוד 5 שנים תגלה שחברות מצברים אחרות לא שרדו בגלל שלא חשבו כלכלית כמו בשנפ ?

 

אתה הרי לא יכול לדעת.

 

אתה צריך לדעת דבר אחד:

 

מתאים לך המחיר-תקנה, לא מתאים לך המחיר- אל תקנה.

 

ככה פועל השוק.

 

ומה תגיד על כך שחברות התעופה גובות תוספת דלק ?

 

אתה טס לאירופה ומרגיש כאילו אתה יוצא עם חברים לפאב ביום שישי, כולם משתתפים בדלק,ותגיד תודה שלא מעירים אותך באמצע הטיסה ומבקשים ממך להחליף את הטייס כי הוא שתה קצת יותר מדי.

 

אני אתן לך דוגמא מהתחום שלי,שבו מחיר סחורה מושפע מהרבה יותר דברים מאשר מוצר מדף רגיל, אבל גם פה יש תחרות עולמית גדולה שנובעת מהבדלי מחירים תהומיים בין מוצרים כביכול דומים, חלק מזה נובע בגלל איכות מוצר,וחלק מזה נובע מעלויות ייצור.

 

קח למשל את השוק האמריקאי, אחת הסיבות שיש לך שם מיתון כל כך גדול היום זה מהסיבה שרוב גורמי הייצור יצאו מחוץ לארה"ב, הכל במגמה לעבור למזרח, ונוצר מצב שבהרבה דברים יש תנועה חד כיוונית של כסף מארה"ב החוצה. (כמובן שזה רק גורם אחד מני רבים).

 

להחרים חברה כזאת או אחרת לא ממש יעזור לך.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

הלא זה בדיוק מה שהוא מבקש. טענתו ואיני נכנס לגוף הענין, שכן איני יודע, שהיצרן הזה "רוכב" על עלית המחירים בכדי להגדיל את רווחיו. אף אחד לא טוען שאסור ליצרן לגבות כמה שהוא רוצה וגם אני מנחש שכל אחד יודע שהוא יכול להעדיף מוצרים דומים, זולים יותר. אלא שגם לצרכנים כקבוצה מותר שתהיה השפעה על הביקוש. למיטב ידיעתי הדלה התארגנות כזו לא זו בלבד שאיננה אסורה, אלא היא כלי מצוין לשמירת האיזון בין תאבונו של המוכר לכיסם של הקונים. הצרה היא שהחברה שלנו, ודאי היום, היא אדישה וחסרת רצון להיות מעורבת גם בדברים הקובעים את גורלה, קל וחומר בעניני צרכנות.

פורסם

אני כבר לא יודע אם אפשר להגיב , לאחר שקודם צונזרתי למרות שלדעתי לא עברתי על שום כלל.



טוב, אנסה בכל זאת.

 

Edan82 כתב-



כל חברה יכולה לגבות מחיר ככל העולה על רוחה

יש פה חילוקי דיעות. כשיש תחרות, זה נכון. אבל כשהתחרות לא פועלת טוב, העלאת מחירים פראית היא בעצם ניצול שלנו. זו הסיבה שמשרד האוצר מגביל את תאוות הרווחים של הבנקים, ומשרד התקשורת מפריע לחברות הסלולריות בהעלאות המחירים שלהם.

 

דווקא בדוגמא שהבאת-



ומה תגיד על כך שחברות התעופה גובות תוספת דלק

העלאת המחירים מרוסנת מכיון שהתחרות בטיסות היא רצינית (אם כי לא חופשית לגמרי). מחיר הדלק עלה בכמעט פי 2 בשנה אבל כרטיסי הטיסה (כולל היטל הדלק) התיקרו בהרבה פחות.



יהיה מענין אם תוסיף פרטים על התחום שלך והתחרות בו.



לגבי אפשרות של תיאום מחירים בין יצרני המצברים – הכל יתכן. בעבר הרשות להגבלים עסקים מצאה לא מעט תיאומי מחירים כאלה בענפים אחרים, וידוע לי אישית על כמה מהם. כמובן שאנו קטנים מדי מכדי לדעת אם זו הסיבה לעליות המחירים המופרזות של המצברים.



יהודה

פורסם

יש פה חילוקי דיעות. כשיש תחרות, זה נכון. אבל כשהתחרות לא פועלת טוב, העלאת מחירים פראית היא בעצם ניצול שלנו. זו הסיבה שמשרד האוצר מגביל את תאוות הרווחים של הבנקים, ומשרד התקשורת מפריע לחברות הסלולריות בהעלאות המחירים שלהם.

 

לגבי אפשרות של תיאום מחירים בין יצרני המצברים – הכל יתכן. בעבר הרשות להגבלים עסקים מצאה לא מעט תיאומי מחירים כאלה בענפים אחרים, וידוע לי אישית על כמה מהם. כמובן שאנו קטנים מדי מכדי לדעת אם זו הסיבה לעליות המחירים המופרזות של המצברים.

 

 

יהודה, אתה מפספס את הנקודה:

נכון שהביקוש למצברים הוא קשיח ואיננו תלוי במחיר כי: אין מצבר = אין רכב.

 

אבל - את המצברים מייצרים מספר רב של יצרנים, תרצה תקנה מצבר מותג (בוש, וורטה), תרצה תקנה מצבר תוצרת פירמה בינונית, תרצה תקנה מצבר שמייצר יצרן עלום שם מהמזרח.

יצרן שמעלה מחיר ללא פרופורציה, ממצב את עצמו בסגמט לא לו. במצב הזה הצרכן עושה את שיקולי הכדאיות שלו ובוחר בתוצרת של המתחרה.

אם שנפ נופלת לקטגוריה הזו, אז התחרות שבשוק תגרום לירידה במכירות המוצר והקריאה שלך לחרם מיותרת.

אם שנפ לא עונה להגדרה הזו (כלומר שנפ דורשת מחיר שמתאים לאיכות המוצר שהיא מייצרת), אז מה תטען - שישנו תיאום מחירים וחשש לקרטליזציה? במקרה כזה הטענה צריכה להיות מופנת לכל היצרנים והיבואנים שבשוק ולא לשנפ בלבד.

כך או כך, קריאתך לחרם על שנפ איננה מחזיקה מים.

פורסם

Dorki כתב

את המצברים מייצרים מספר רב של יצרנים, תרצה תקנה מצבר מותג (בוש, וורטה), תרצה תקנה מצבר תוצרת פירמה בינונית, תרצה תקנה מצבר שמייצר יצרן עלום שם מהמזרח

 

כלומר לדעתך התחרות חזקה מספיק להבטיח שמחירי המצברים ישארו סבירים.

 

חשבתי איך לבסס את טענתי שההפך הוא הנכון וחיפשתי בגוגל. והנה "שנפ" בעצמם אומרים שהתחרות בארץ אינה מספיק רצינית:

 

http://www.honline.co.il/shukhahon/biznews02.shtml?mid=161109

19.11.07

אורי רוזנשיין, מנכ"ל שנפ, אמר היום: "אנו שמחים על המשך הגידול במכירות בשוק הישראלי...

. אנו שבעי רצון מהגידול ברווחיות הגולמית בתקופה שבה יצרני המצברים בעולם, מתקשים לעדכן את מחיר המצברים מעבר לעדכון המתבקש כתוצאה מעליית מחירי העופרת".

 

http://insurance.cafe.themarker.com/view.php?t=226891

22.11.07

אחד מהדברים החשובים, הקשורים במנועי הצמיחה של החברה הוא הגידול ריאלי במכירות החברה לחו"ל (בכמות המצברים, ולא רק במחיר המצברים). עם זאת, החברה מציינת שיש לה בעיה בתחום זה. מצד אחד שיעור הרווחיות הוא נמוך יותר מאשר בשוק המקומי, היות וזהו שוק יותר תחרותי

 

כלומר גם "שנפ" טוענים שבארץ התחרות יותר חלשה מאשר בחו"ל. !

 

 

וכך גם מצאתי עוד ביסוס לטענה שהתיקרות המצברים מוגזמת:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3484941,00.html

העופרת הוזלה - המצברים נשארו יקרים

20.12.07

למרות הירידה הניכרת והמתמשכת שחלה בחודשיים האחרונים במחירי העופרת בשוק העולמי, יצרני המצברים לא ממהרים להפחית את מחירי המצברים לצרכן. הם מיהרו להעלות את המחירים כשמחירי העופרת בשוק העולמי עלו...

פערי המחירים האלה מעלים תמיהות לגבי הצורך בייקור המאסיבי של המצברים לצרכן בגלל עליית מחירי העופרת, שכן המצבר שנמכר לצרכן ב-577 שקל מכיל את אותה כמות עופרת שמכיל מצבר זהה שנמכר תמורת 1,229 שקל

 

יהודה

פורסם

מחזור מכירות של 43 מיליון ש"ח זה כ 43 אלף מצברים בשנה ,זאת בהנחה שמצבר ממוצע עולה לחנות (לא לצרכן) כ 1000 ש"ח. זה מעט?

 

אני מסכים עם בגירה, אבל כדי להיות זהיר אני מוכן לצאת מתוך הנחה ש'שנפ' מוכרת מידי שנה 50,000 מצברים.

 

על כבישי ישראל נעות כ- 1.6 מיליון מכוניות, עוד הנחה ש- 0.5 מיליון מכוניות הן חדשות ולא זקוקות למצבר (מכוניות עד גיל 4). לכן על הכבישים כ- 1.1 מיליון מכוניות שאחת לארבע שנים (בקירוב) זקוקות למצבר חדש.

 

לפיכך, השוק הישראלי זקוק לכ- 275 אלף מצברים בשנה, מתוכם 'שנפ' מייצרת כ- 50 אלף מצברים בשנה.

מה אתה רוצה מחברה שמחזיקה פחות מ- 20% מהשוק?

פורסם
Dorki כתב

למרות הירידה הניכרת והמתמשכת שחלה בחודשיים האחרונים במחירי העופרת בשוק העולמי, יצרני המצברים לא ממהרים להפחית את מחירי המצברים לצרכן. הם מיהרו להעלות את המחירים כשמחירי העופרת בשוק העולמי עלו...

יהודה

 

יהודה,

מותר לי בבקשה לשאול במה אתה עוסק?

הטענות שלך בחלקן כ"כ תלושות מהמציאות שבאמת ובתמים קשה לי לענות לך.

עזוב את מחיר העופרת הגולמית, את העופרת הכבדה מייבאים לישראל, מחירי הדלק עולים ולכן מחירי היבוא עולים ללא סוף, זה לא פקטור במחיר המצבר?

פתאום לכל פועל בחברה צריך לעשות פנסיה עפ"י חוק, זה לא פקטור במחיר המצברים?

 

 

 

אתה יודע מה, בעל החברה שקוע בהימורים, נסחט ע"י העולם התחתון, משקיע את שארית כספו בנערות ליווי ובהסנפת קוקאין בכמות של 400 גרם ביום (למען הסר ספק, זאת סתם דוגמא ואין לי שמץ מושג מי הבעלים ומה הוא עושה עם הכסף) ולכן הוא מעלה את המחיר, עדיין לגיטימי, ככלות הכל, זה גוף פרטי.

 

דורקי - עפ"י נתוני שנפ הם חולשים על 44% משוק המצברים בישראל.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

Bagira כתב

יהודה,

מותר לי בבקשה לשאול במה אתה עוסק?

המקצוע שלי הוא חישובי חוזק במטוסים, למרות שלא ברור לי למה זה רלבנטי. עולם הרכב הוא נושא שאני מאוד מתענין בו אבל כתחביב בלבד.

 

Bagira כתב

ולכן הוא מעלה את המחיר, עדיין לגיטימי, ככלות הכל, זה גוף פרטי

ופה יש לנו חילוקי דעות. לפי גישתך זו, האם אתה מצדיק את הבנקים וחברות הסלולר (כפי שכתבתי קודם) בנסיונם המתמיד להעלות עמלות ומחירים? האם אתה שולל את פעילות הממשלה שמנסה לעצור (חלקית) בעדם?

אני מסכים איתך שהעלאת מחירים בשוק תחרותי היא חלק מכלכלה בריאה וצומחת.

אבל בשוק שאינו מספיק תחרותי, כמו במקרים של הבנקים, חברות הסלולר וגם "שנפ" ( לדעתי) אין מנגנון שיווסת העלאות מחיר פראיות. הממשלה פועלת חלקית בנושא אבל במקרים כמו של "שנפ" אין כנראה מי שיפעל , אלא אם אנו נחרים אותם.

 

העלאות מחירים מוגזמות הם גם לא לטובת הכלכלה או העסק עצמו. הנרי פורד הראשון השתדל להוריד את מחירי המכוניות ונתן משכורות גבוהות לכל העובדים שלו, ולא מתוך טוב לב. הוא חשב שזה טוב לחברת פורד, ובאמת החברה הצליחה מאוד כידוע.

 

 

Dorkei כתב

מה אתה רוצה מחברה שמחזיקה פחות מ- 20% מהשוק

כפי ש bagira כתב "שנפ" חולשים על 44% משוק המצברים בארץ. מצידי אפשר להחרים גם\או את "וולטה" שאינם טובה יותר מ"שנפ" אבל זה יהיה פחות מעשי כי יצמצם את הסיכוי להצלחת החרם.

 

אני מוכרח להגיד שמפליא אותי שלמרות שמנהל "שנפ" בעצמו אומר שהם מעלים מחירים בארץ ברמה שבחו"ל אי אפשר בגלל התחרות (ראה תגובתי הקודמת) , זה כנראה לא מספיק מפריע לאנשים פה בפורום.

 

יהודה

פורסם

טוב , הכרחתה אותי להגיב ..

 

שים לב , התגובות , אשר לכאורה נגד דעתך - מראות , את הצד השני של המטבע .

 

אם בתגובתך, הייתה נותן נתונים, כגון מחיר מצבר כגון " שנפ " באנגליה = 600 ש"ח .

ובישראל מצבר " שנפ" מאותו הדגם נמכר ב 1000 ש"ח . יש לך טענה .

 

או מצבר , וורטה , בוש , מדגם מסויים נמכר, ב 700 ש"ח , באנגליה .

ובישראל ב 1000 ש"ח . יש לך כיוון לטענת , תיאום מחיר - קרטל .

 

בכלכלה - יש את חוק האלטרנטיבה , התחליף , ואם כל המצברים נמכרים , בסביבות מחיר ה X - 1000 ש"ח

אז כנראה , זה המחיר שוק, או קרטל . כך שאין טעם לחרם על " שנפ " כי התחליף , נמכר באותו מחיר .

 

אבל , לא הראתה נתונים, אלה השערות, ולכן התשובות של המגיבים בהתאם .

 

אסוף נתונים , ( הכל מפורסם באינטרנט ) עשה השוואה , לפי דגמים .

ואל תדאג - הרבה אנשים קוראים כאן בפורום , וגם בלי חרם, הם לומדים ויש מסקנות ..

כך שהדיון הזה, כן במקום , אולם חסרים נתונים .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

יש פה חילוקי דיעות. כשיש תחרות, זה נכון. אבל כשהתחרות לא פועלת טוב, העלאת מחירים פראית היא בעצם ניצול שלנו. זו הסיבה שמשרד האוצר מגביל את תאוות הרווחים של הבנקים, ומשרד התקשורת מפריע לחברות הסלולריות בהעלאות המחירים שלהם.

 

 

 

דווקא בדוגמא שהבאת-



העלאת המחירים מרוסנת מכיון שהתחרות בטיסות היא רצינית (אם כי לא חופשית לגמרי). מחיר הדלק עלה בכמעט פי 2 בשנה אבל כרטיסי הטיסה (כולל היטל הדלק) התיקרו בהרבה פחות.

 

יהיה מענין אם תוסיף פרטים על התחום שלך והתחרות בו.

 

לגבי אפשרות של תיאום מחירים בין יצרני המצברים – הכל יתכן. בעבר הרשות להגבלים עסקים מצאה לא מעט תיאומי מחירים כאלה בענפים אחרים, וידוע לי אישית על כמה מהם. כמובן שאנו קטנים מדי מכדי לדעת אם זו הסיבה לעליות המחירים המופרזות של המצברים.

 

יהודה

 

1.אין שום בעייה בתחרות בענף המצברים בארץ, אין מונופול לחברה מסויימת, התחרות פתוחה ויש מספיק אלטרנטיבות ברמות מחיר שונות.

יקר לך מדי מצבר שנפ ? קנה מצבר זול יותר של חברה אחרת או מצבר לא ממותג.

הדוגמאות שנתת לגבי הבנקים (נשלטים ע"י משרד האוצר) וחברות הסלולר (שנשלטות ע"י משרד התקשורת) לא טובות, כיוון שחברה לייצור מצברים לא נשלטת ע"י משרד האנרגיה, וכמו שלקונדיטוריה מותר למכור בורקסים באיזה מחיר שבא לה, כך לחברת שנפ מותר למכור באיזה מחיר שהיא רוצה.

 

2.בקוי התעופה שיש תחרות (אירופה,ארה"ב וכדומה) אכן קפיצת המחירים לא היתה גדולה,ומחירי הטיסות יחסית שפויים.

 

אבל בתור אחד שטס לא מעט באחד מקוי הטיסה הבודדים שיש לאל על מונופול עליהם (ת"א-הונג קונג) שם לא קיימת תחרות ומחיר הטיסה מטורף וחסר פרופורציות.

הטיסה לניו יורק ארוכה משמעותית מהטיסה של הונג קונג, ועדיין,לניו יורק ניתן למצוא טיסות יחסית זולות, מתחת ל-1000$ בזמנים נורמלים (לא מדבר על התקופות המתות ששם המחירים צונחים ל-800$ ובדקה ה-90 אפשר למצוא גם ב-700$).

להונג קונג הטיסה עולה החל מ-1200$ בתקופה רגילה, ובתקופות לחוצות כרטיסים במחיר 2200$ (למחלקת תיירים) נחטפים גם הם,ורק בתקופות המתות ניתן למצוא כרטיסים בסביבות 1000$.

 

רוצה לדעת איך הגענו למצב הזה ?

 

על כל נוסע שטס באל על בקו ת"א-הונג קונג, חברת אל על משלמת לקטאיי פסיפיק 80$,רק כדי שלא יפתחו את הקו.

 

אל על יודעת שביום שקטאיי פסיפיק יפתחו את הקו הזה הם פשוט יהיו מחוץ לתחרות,כי קטאיי פסיפיק יימכרו כרטיסים זולים משמעותית,ואורך הטיסה יתקצר בשליש מכיוון שקטאיי יכולה לטוס מעל מדינות כמו דובאי וכדומה, שלאל על אסור לעבור מעליהן, אז אל על פשוט משלמת להם המון כסף רק כדי להישאר במונופול בקו הזה.

 

3.הענף שלי זה יהלומים, ושם התחרות מאוד מורכבת כי בניגוד למצברים\מכוניות, יהלום זה לא מוצר מדף, אין "שטנצים", כל יהלום שונה ממשנהו,וגם בחבילה שכביכול אמורה להיות זהה מבינת התוכן שלה, ניתן למצוא הבדלים (אחת מלוטשת יותר יפה, אחת יותר נקייה, באחרת הצבע יותר טוב וכו').

התחרות מושפעת גם מסוג גלם,ארץ ייצור,טיב העבודה ואיכות הליטוש,פרופורציות נכונות,ועוד כל מיני פרמטרים, וזה עוד לפני שהגענו למחיר.

 

אם תשווה את זה למכירת רכב, תדמיין שאתה בעל חברת ליסינג ורוצה לקנות 50 מכוניות מאזדה 3, ואז אתה בודק את הספק המנוע, אם הוא מוציא 125 כ"ס זה תקין, אם הוא מוציא 123 כ"ס הרכב פסול ואתה עובר לרכב הבא, ואז בודק את המזגן, אם הוא עובד בתחום של 10-30 מעלות זה תקין, אם הוא עובד 10-28 מעלות הרכב פסול, ואז אתה עובר לטמפ' המנוע, וכן הלאה וכן הלאה.

 

בוא אני אדגים לך משהו:

 

נניח סחורה שאני מייצר ב-400$ לקרט ומוכר אחרי 10% רווח ב-440$.

 

לפני חודש היתה עלייה במחירי הגלם,והעלות קפצה ב-10%, כלומר עכשיו העלות שלי היא 440$,אבל במקביל היתה גם עלייה בשכר העבודה של עוד 5%, כלומר המוצר התייקר ב-10% ואחרי זה בעוד 5%, ומחיר העלות החדש הוא: 462$.

 

על זה תוסיף את ה-10% שלי,כי אני צריך להרוויח, והגעת למחיר 508$ לקרט.

 

מי שפותח את העיתון קורא שהיתה עליה במחיר הגלם בשיעור של 10% (אבל לא שומע שגם שכר העבודה קפץ), וישר עושה חישוב של 440$X10% ומגיע לכך שהמחיר החדש צריך להיות 484$.

 

ואז הוא פותח שירשור למה הגלם התייקר רק ב-10% אבל מחיר היהלומים המלוטשים קפץ בעצם ב- יותר מ-15%.

 

זו סתם דוגמא, וכמובן שכל אחד יכול לנפח את המחיר בגלל דברים כמו מס מחזור וכדומה,או כמו שאמרתי רצון להתרחב, הדרך להתרחב היא להגדיל רווחיות או להגדיל אחוז רווח, אחרת אתה סוג של תדרך במקום.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk


×
×
  • תוכן חדש...