Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6767 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם

במסגרת הטיפול התקופתי לרכב (טיפול גדול) ביקשתי מהמוסכניק שלי לבדוק רפידות ברקסים של התופים, בגלגלים האחוריים

הוא בדק וראה שיש מספיק עובי לסוליות וביקשתי ממנו שימתח את המעצור יד כי הידית עולה גבוה מידי.

אץ לו רץ לו המוסכניק וישר ניגש לידית המעצור ליד מושב הנהג.

 

אני יודע שבחלק מהרכבים באמת מותחים את הכבל הזה מאזור הידית.

זה לא מוסך מורשה והוא אולי לא מכיר את הרכב לגמרי טוב.

בסוף בגלל חוסר זמן דחינו את זה למועד אחר.

הרכב הוא שברולט קאווליר.

אני מניח שאת המתיחה מבצעים מאזור הסרן האחורי מהכבל שמופיע בתמונה המצורפת.

אם אני אכן צודק... איך אמורה להתבצע המתיחה?

ואם לא משם, אז מאיפה כן מותחים?

אשמח לכל עזרה:roll:

ד"א את התמונה המצורפת מצאתי באינטרנט והכבל של מעצור היד בתמונה הוא כמו בקוואליר

ebrake_spring.jpg

SKODA ROOMSTER 1.6L AUTOMATIC 2009 :evil:

CHEVROLET CAVALIER CS 2.2L AUTOMATIC 1998 - R.I.P :shock:

פורסם

ברכבים מסויימים אפשר לבצע את המתיחה ממספר מקומות, החל מידית מעצור היד ממשיך בכבל עצמו ועד לרפידות עצמן.

יאאלה, איך בא לי ג'חנון עכשיו...

פורסם

לא מומלץ כלל לבצע מתיחה לכבל ידית בלם היד אלא לבצע כוון (רגולאז') לנעלי הבילום האחוריות. חשוב לוודא כי הכוונון האוטומטי של סנדלי הבילום האחורי תקין ולשמן את המנגון עם חומר סיכה יעודי.

פורסם

בדיוק היום החלפתי צלחות ורפידות, קדמי ואחורי לשברולט אלרו מודל 2000, נפח 3400.

ברכב הנ"ל אחורה יש שתי מערכות, האחת ספידבנדים לבלם היד,והשניה רפידות למערכת הברקס.

שניהם בולמים על אותה הצלחת אבל במשטחים שונים.

כיוונתי את גלגל הכיוון של הספידבנד שיתאים לצלחת החדשה, ועדיין ידית הבלם יד גבוהה מאוד.

אז מה לעשות, לא לבצע מתיחה לכבל דרך ידית בלם היד ?.

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

פורסם

ידעתי שזיהיתי את החיבור הזה מיד.

שמע חבר , מנסיון על הקוואליר, תשכח מלמתוח אותו מהחיבור שהראית, גם לא מהידית.

 

קרה לי אותו דבר, האוטו לא עבר טסט כתוצאה מבלם לא מתוח.

 

אתה צריך להוריד את הדראמים (נאבות) של הבלמים האחוריים, שם אתה תראה גלגל שיניים שמותקן על מוט כזה, עם זיז אבטחה שדואג שהגלגל שיניים לא יסתובב (זה הרגולז'). הגלגל הזה הוא בורג המתיחה שלך, אתה מזיז את זיז האבטחה שנועל את הבורג, ומסובב אותו (לא זוכר לאיזה כיוון, אתה תגלה מהר מאוד), כך אתה מותח את בלם היד ברכב זה.

 

מתי המתיחה נכונה? כעיקרון בעל מקצוע עם "תחושה בידיים" ידע להבחין. אם אתה עושה זאת, המתיחה היא עד שהדראם חוזר על הרפידות "קצת בקושי מסויים", אתה מרכיב את הדראם, ומסובב אותו, אם הוא מסתובב לא חופשי לגמרי, אלא עם מעט חיכוך שאתה יכול להרגיש, זו מתיחה מספקת. דאג למתיחה שווה בשני הצדדים.

 

לעזרה נוספת, פנה שוב.

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

פורסם

הנה, מצאתי תמונה של הבורג שאתה צריך, תוכל גם להבחין בזיז המתכת שתופס אותו.

 

למיטב זכרוני, אין שום פתח לכוון את המותחן ברכב הזה. וזה בכלל יהיה הרבה יותר נוח להוריד את הדראם, ולעשות זאת כמו שצריך.

 

נ.ב - חבל שהתייאשת באמצע. באתר ממנו הורדת את התמונה ההיא יש הסבר מצויין איך לעשות זאת, וכן בעוד המון אתרים, עם תמונות. אציין, שאם אין לך מושג אז עדיף שבעל מקצוע יטפל בזה, בלמים זה עניין בטיחותי חשוב.

רגולז.jpg

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

פורסם

ארז, יש פתח לכיוון הוא נראה בתמונה שהעלית, חתוך בצלחת הפח. הכיוון עם מברג שטוח מאחור.

שירותי רכב, במקרה של צלחות מאחורה(לא דרמים), כמו בשברולט אלרו אין פתח לכיוון על הצלחת. רק 5 חורים לברגי חיזוק הגלגל.

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

פורסם
כיוונתי את גלגל הכיוון של הספידבנד שיתאים לצלחת החדשה, ועדיין ידית הבלם יד גבוהה מאוד.

אז מה לעשות, לא לבצע מתיחה לכבל דרך ידית בלם היד ?.

דוד.

ברור שאז יש לכוון דרך הידית. חשוב במיוחד בזמן הכוון דרך הכבל או הידית זה שמנגנון הראגולאז' בבלמי התוף יהיה במצב רפוי לחלוטין בזמן שבלם היד למטה ולא מופעל, אחרת המנגנון לא יעבוד ותוך זמן קצר דוושת הבלם תהיה נמוכה ובלם היד גבוה.

פורסם
ארז, יש פתח לכיוון הוא נראה בתמונה שהעלית, חתוך בצלחת הפח. הכיוון עם מברג שטוח מאחור.

שירותי רכב, במקרה של צלחות מאחורה(לא דרמים), כמו בשברולט אלרו אין פתח לכיוון על הצלחת. רק 5 חורים לברגי חיזוק הגלגל.

דוד.

 

אולי לא הבנתי למה הכוונה בפתח כיוון? הרי בלי להוריד את הדראם כלל אי אפשר להגיע לבורג הנ"ל.

התכוונתי לכך שחוץ מפירוק הדראם אין צורך לפרק עוד כלום, מיד הכל נגיש לעבודה.

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

פורסם

לרוב יש חלונית בחלקה האחורי של הנושא סנדלי בילום לצורך ביצוע כוון ללא פירוק גלגל או תוף. החלונית סגורה עם פקק גומי תואם.

פורסם

המצב היחידי שבו נוגעים בבורג כיוון בלם היד ,הוא כאשר מנוף ההפעלה על סנדל הבילום לא חוזר את מלוא המהלך עד למעצור

מצב זה גורם לציפה של הסנדל כאשר העומס נופל על הכבל ,וכל זאת גורם להפרשים בבלימה בסרן האחורי

 

כדי לתקן את המצב הנל יש לשחרר את בורג המתיחה עד להגעת המנוף למעצור ,ורק לאחר מכן יש לכוון דרך בורג הכיוון במנגנון הבלימה

יגאל

בלם.jpg

פורסם
ארז, יש פתח לכיוון הוא נראה בתמונה שהעלית, חתוך בצלחת הפח. הכיוון עם מברג שטוח מאחור.

שירותי רכב, במקרה של צלחות מאחורה(לא דרמים), כמו בשברולט אלרו אין פתח לכיוון על הצלחת. רק 5 חורים לברגי חיזוק הגלגל.

דוד.

 

ברכב אשר מצוייד במנגנון משולב של דיסק בלם ותוף לחניה חייבת להיות אפשרות למתיחה ושיחרור חיצונית אחרת אין אפשרות לחלוץ את הצלחת כאשר נוצר קנט מהסנדל.

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

עדכון ושאלה

אכן נעשה כיוונון של הרגולאג' בשני התופים בהתאמה כמעט מושלמת בין שני הצדדים ושומנו החלקים הנעים במנגנון בתוך התוף.

והתצאות לא אחרו לבוא.

מעצור היד בגובה נורמלי - מחזיק את הרכב קצר :-)

ומעבר לזה הבלימה בנסיעה מרגישה הרבה יותר בטוחה ומאסיבית (או שאולי זה פסיכולוגי?:|). האוטו פחות גוחן עם כל עצירה פתאומית. כנראה שמעצורי התוף האחוריים לוקחים יותר חלק בבלימה עם דוושת הרגל.

זה אולי אומר שהכיוונון האוטומאטי של סנדלי הבילום לא עשו את עבודתם ובזמן עצירה הסנדלים בקושי נגעו בתוף?

או שאולי זאת תופעה שאמורה לקרות אחרי מתיחת בלמי תוף דרך הרגולאג' :?:

SKODA ROOMSTER 1.6L AUTOMATIC 2009 :evil:

CHEVROLET CAVALIER CS 2.2L AUTOMATIC 1998 - R.I.P :shock:

×
×
  • תוכן חדש...