Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6781 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

עומר צודק. ובנוסף:

 

מי יקנה רכב שעשה כמעט 200K ק"מ, יד שלישית במחיר שאני רוצה עליו? :)

...שהושקעו בו כבר 25K בתחום האחיזה

 

ואני משליך:

מי יקנה רכב שעשה כמעט 250K ק"מ, ישן, יד שלישית, עם טורבו מושתל (לא חוקי), שהושקעו בו 100K, במחיר שאתה תרצה עליו? (או משהו שבכלל מקורב לכמות ההשקעה שלך ברכב).

 

אתה באמת חושב שאתה הולך להחזיק את הרכב כרכב פרוייקט לכל החיים?

כי קח בחשבון שככל שההשקעה שלך בו גדולה יותר, כך יהיה לך פחות ופחות כלכלי למכור אותו. אני מדבר איתך על הפסדים של עשרות אלפים.

אם בעוד שנה, שנתיים או 5 שנים אתה תרצה להשתדרג לרכב אחר, אתה תצא בהפסדים עצומים.

תאמין לי שכמה שאתה אוהב את הרכב שלך, וכמה שלא השקעת בו, בסוף תרצה להשתדרג. 200K+ ק"מ עושים את שלהם, פלוס בלאי של טורבו ואחיזה משופרת.

 

מי כמוני יודע, שהשקעתי 70K ש"ח בשנתיים ומשהו על רכב שעולה 25K ומכרתי אותו ב-43K בסוף,

וזה עוד היה אקזמפלר עם מעט קילומטרז' :cry:

אני פשוט רוצה למנוע ממך את הטעויות שאני עשיתי. פיתחתי סנטימנטים כמו מפגר לרכב, עשיתי ממנו רכב פרוייקט למרות שידעתי שאני אמכור אותו בסוף, שפכתי עליו כסף, בסוף הבנתי שזה בור ללא תחתית, זה לא כלכלי, והתחרטי על זה. נקודה למחשבה: אם לא הייתי זורק כזו כמות של כסף על הראלי, הייתי נוסע היום ב-STI :roll:

- - -------[Fireball]------ - -

  • תגובות 110
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני חולק על דעתך עומר, אמנם אפשרי למצוא GT שפוייה אך קשה. נצא מנקודת הנחה שהוא ימצא אחת

האחזקה עבור GT היא יקרה פחות או יותר כמו אחזקה של צרפתייה מוגדשת אם לא יותר

בעניין החוקיות כמו שכבר נאמר כאן כל שינוי, נחשב ללא חוקי אז כמו שאמרנו חונה GT בחנייה עכשיו נחליף את הברקסים המחורבנים שהיא באה איתם במקור? כבר הרכב הפך ללא חוקי כביכול, גם הGT לא באה במקור מי יודע מה מפלצת תאוצה כמו שניתן להפיק מה306 עם כ-200 כ"ס בגלגלים הקדמיים (לא מהמקום כמובן), גם הGT תצטרך לעבור מקצה שיפורים כדי להביא אותה לרכב מהיר באמת - הכל יחסי כמובן.

 

אני אישית הייתי נשאר עם הפיג'ו ומכניס את הראש שלי לתוך הסיפור הזה אולי אני דפוק אולי זה לא כלכלי אבל בסופו של יום זה מה שנראה לי נכון לעשות, אתה אוהב את הרכב שלך אתה נהנה ממנו אתה רוצה עוד כוח אני חושב שאני הייתי בוחר בדרך הזו.

 

כל אחד והשיקולים שלו כמובן.

אבי.

 

נקודה למחשבה: אם לא הייתי זורק כזו כמות של כסף על הראלי, הייתי נוסע היום ב-STI :roll:

ליאור כל זה כשאתה יוצא מנקודת הנחה שלא היית נוסע מטר בשנתיים האלו והיית חוסך הוצאות דלק ביטוח ואת כמות הכסף שהשקעת אז נכון היית יכול לנהוג היום בSTI.

באותה מידה אני יכול להגיד שאם לא הייתי קונה את הרכב שלי, מוציא כספים על שאר התחביבים שלי, אוכל, יוצא, טס לחו"ל ועוד הייתי יכול לנהוג היום על 911 טורבו.

פורסם

לא מדוייק אבי.

עשיתי את החישוב, הפסדתי משהו כמו 35 אלף ש"ח בגלל השטויות שלי (דברים שעשיתי על הרכב ולא באמת הייתי צריך)...

זה לא כולל דלק, ביטוחים, טיפולים שוטפים וכו'.

את הלאון קניתי ב-65 אלף, זה אומר שהיה לי 100 אלף ש"ח לקנות רכב, שזה שדרוג ניכר - תסכים עמי.

אבל אני לא האישו פה, סתם נתתי דוגמה מדוע לא משתלם להשקיע כ"כ הרבה ברכב שאתה הולך למכור בשלב כלשהו.

 

יש הבדל מאוד רציני בין החלפת ברקסים לבין החלפת מנוע או טורבו.

במידה וחו"ח בוחן תנועה תופס את הרכב ומורידו מהכביש, מדובר על אלפי שקלים של קנס + עלויות פירוק + עלויות הרכבה חוזרת.

אני לא מדבר על מקרה של תאונה חו"ח, אם וכאשר הביטוח יגלה שהותקן טורבו על הרכב הוא יתנער לגמרי מכיסוי המבוטח, ואז מדובר בעשרות אלפי שקלים. אני לא מדבר על ההשלכות הפליליות של העניין וההחמרה בדין אם יש נפגעים.

גלעד, מה במקרה של גניבה? כבר היום אתה בהפסד של כסף, במידה וחלילה יגנבו את הרכב - תבין את כמות ההשקעה שירדה לטמיון. עשרות אלפי שקלים של השקעה. זמן יקר מאוד שהשקעת בו, והרבה מאוד סנטימנטים.

מאידך אם גונבים לך את ה-GT שקנית ב-80 אלף ש"ח, אתה מקבל מחירון מהביטוח וקונה GT אחרת. לא נעים בכלל, אבל לא כואב ומרסק כמו שגונבים רכב שהשקעת עליו הרבה מעבר למחירון שלו.

 

אני לא העלתי את עניין ה-GT, יש כל מיני רכבים שניתן להשתדרג אליהם מ-306, לא צריך להיטפל לרכב הזה כדוגמה!

על כל פנים, ה-GT, על כל מגרעותיה, היא עדיין רכב שבנויה יותר טוב להתמודדות עם 200+ כ"ס מאשר 306XSI. אני יותר ממשוכנע ש-GT תספק את צורכי האטרף של גלעד, שנהג על 306XSI בשנים האחרונות.

- - -------[Fireball]------ - -

פורסם

מחזק את ביצי האש שמעלי.

 

אם אתה מתכוון להישאר עם הרכב ו"להתחתן" איתו - לך על זה.

 

לדעתי, גם אחרי כל הכוח שבעולם, הרכב, בסופו של דבר, ישעמם אותך,

 

ואז זו תהיה החלטה רגשית בלבד של "האם להיפרד כידידים או לגרד את כל מה שהוא יכול לתוך עץ".

 

החלפת רכב היא צעד נכון יותר. לא בהכרח עכשיו, אבל באופן כללי.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

פורסם

תודה רבה על התגובות.

ברור שאני קשור לרכב.

ליאור, מה שאתה אומר זה בעצם שאין טעם לשפר רכב כי במילא בסוף הוא ימכר.

אפשר לאשר מנוע של 605T על 306. זה כבר נעשה.

גם אם אני אקנה GT או כל רכב טורבו אחר. אני לא ארצה לשפר בסוף? :)

 

עומר, איך ההרגשה ב GT לעומת הפיז'ו מבחינת ההתנהגות?

מה שמפחיד אותי זה שרכב אחר פשוט לא יתן את אותן התחושות שאני מקבל מה 306.

זה גם מה שמפריע לי בפרוייקט טורבו ולכן ההגיון שלי אומר שעדיף להחליף סעפות כמו שזוהר עשה.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם
עומר, איך ההרגשה ב GT לעומת הפיז'ו מבחינת ההתנהגות?

מה שמפחיד אותי זה שרכב אחר פשוט לא יתן את אותן התחושות שאני מקבל מה 306.

זה גם מה שמפריע לי בפרוייקט טורבו ולכן ההגיון שלי אומר שעדיף להחליף סעפות כמו שזוהר עשה.

 

ההתנהגות בGT פחות טובה מה106 !!

ה106 בקטע הזה היא פשוט אגדה!

 

אבל יש כל כך הרבה יותר בGT שקשה להשוות אותה ל106..

יקרה לאחזקה - לא נוראי כמו שחושבים. . . הדלק לא זול - ממוצע של 1\6.5 או במילים אחרות שקל\ק"מ אבל כח בכמויות התנהגות טובה מאוד הנעה כפולה מדהימה עם הגה מעאפן וברקסים גם לא משהו (אחרי ה106...).

 

הרכב הרבה יותר "רכב" ויש לי עוד המון ללמוד עליו.

ה106 התלבשה לי כמו כפפה והGT היא כמו מעיל XL שאני שוחה בו אך צריך לגדול לתוכו..

הGT היא המכונית הכי טובה וכייפית שאני מוצא בסכום הגיוני (עד 100000 ש"ח) או מיאטה(NB ידני) שתהיה חלשה משמעותית אך כייפית מאוד!

 

אם כוח חסר לך אז הGT תיתן לך את זה בכמויות! לבחור עם הראלי מעלי (הכחולה..) הGT מהירה די והותר! מהירה מאוד בטח ובטח אחרי 106..

הGT לא צריכה שום מקצה שיפורים בשביל ליהיות מהירה מאוד - היא מהירה מאוד!

מבחינתי הGT צריכה מקצה שיפורים שיכלול ברקסים ואנטי רולים (מה שאני כבר עושה..).

 

לגבי חוקיות וחס וחלילה תאונה - יש הבדל ענק בין להחליף מנוע ולמשהו לא קשור בעליל למקור לבין לשים דוד פתוח או פילטר או בולמים וכו'..

במקרה כמו שאתם חושבים הדברים לא כאלו פשוטים ועל אותה חברת ביטוח שתרצה להתנהר מאחריות תצטרך להתמודד מול עו"ד שיוכיח שאין קשר בין מקרה תאונה לבין זה ששופרו הברקסים לכאלו בעלי תקן עולמי וכו'...

 

מוצרי הAFTERMARKET הם מוצרים בעלי תקן לעומת בניה של שמעון בחצר האחורית...:idea:

Not the sound of silence -ABARTH

פורסם

עם כל הכבוד על הזילזול תודה, הGT היא לא רכב מהיר מאוד אולי אתה מדמיין יצא לי לנהוג על לא מעט GTים גם כאלו שכן עברו שינויים כאלו ואחרים ואני יכול להגיד לך בשקט מופתי שהGT הסטנדרטית היא לא רכב מהיר מאוד כמו שאתה מגדיר, נכון היא תהייה יותר מהירה ברמזור מכל 106 ונכון זה הכוח הסטנדרטי אולי הכי טוב שתוכל לקנות עד 100 אלף שקל אבל בוא נהייה מציאותיים ואוביקטייבים ונשאיר לרגע בצד את העובדה שלך כבר חונה בחנייה GT.

 

כמו שאמרת כבר שבמידה וכן תהייה תאונה, והביטוח יתנער מאחריות חובת ההוכחה תהיה עליינו להוכיח שאין קשר בין שיפור הברקסים, המתלים השבלול ושאר ירקות לבין התאונה הספציפית. ואז תלך תוכיח שאין לך אחות

אז אם מלכתחילה כמו שגלעד אמר הוא מתישהו ימצה את הרכב הבא שלו והוא כבר עכשיו יודע שהוא הולך לעשות בו שינויים כאלו ואחרים אני לא רואה את הטעם לרדת מרכב שהוא כ"כ אוהב, השקיע, מכיר היטב ולעבור לרכב חדש, ולהתחיל את כל הסיפור מההתחלה. זה שאתה עשית את זה, וליאור זה שגם אתה עשית את זה לא הופך את זה לבחירה הנכונה. כמו שגם הדרך חשיבה שלי לא הופכת את זה לדרך הנכונה אין פה שחור ולבן כן או לא, זה עניין מאוד אינדיווידואלי ולא משנה כמה תשבו ותשכנעו את הבחור, בסופו של דבר אני הייתי הולך עם מה שהלב מרגיש ולא עובר לרכב שתוכנן אי שם בתחילת שנות ה90 (כמו ה306 אגב), והוא מגיע מלכתחילה מחורבן, כשהנק' התחלה שלו הרבה פחות טובה בהשוואה ישירה על ה306 של גלעד כיום. וסליחה שאני נטפל ספציפית לGT ממש אין לי משהו נגד הרכב הזה, אני חושב שהוא נותן אחלה תמורה לשקל אם אתה מוצא בו מה שאתה מחפש, אבל כדי להביא אותו למה שאתם הופכים אותו דרוש הרבה יותר מלמצוא אקזמפלר שמור (מה שמוכיח את עצמו כעניין לא קל מלכתחילה).

על אותו משקל(ההפרש הכספי לרכב באיזור המחיר ההוא) ניתן לדבר על טווח שונה של רכבים, כשאני לא חושב שאף אחד ייתן את ההנאה, הכח והתחושה שתיתן ה306, כשתהייה בע"ה מחוזקת.

 

אבי.

פורסם
ליאור, מה שאתה אומר זה בעצם שאין טעם לשפר רכב כי במילא בסוף הוא ימכר.

 

לעניות דעתי:

למרות ששיפור רכב זה אף פעם לא דבר משתלם כלכלית, לעתים אתה מוכן לספוג את ההפסד הזה תמורת הפאן שהשיפור נותן לך, וזה אחלה.

בין אם זה ע"מ לפצות על חסך ברכב (לדוגמה בלמים חזקים יותר, או מתלים קשיחים יותר) או סתם בגלל שיגעון שלך ומשהו שעושה לך טוב.

הבעיה מתחילה כאשר אתה מנסה לעשות מרכב משהו שהוא לא.

אני ניסיתי לעשות מהראלי מכונית היי-טק מודרנית :roll:

אתה מנסה לעשות מה-XSI מפלצת תאוצה :shock:

במקרים כאלו, ברוב המקרים התשובה הנכונה היא לחפש רכב שישלים לך את מה שחסר לך, ולא לנסות לעשות הסבה בכוח לרכב שלך, מה שלרוב יהיה כרוך בהרבה השקעה, כסף, זמן, קשיים וכו'.

 

לפיכך, אני לא רואה פסול בזה שהחלפת בולמים ברכב - לא ניסית לשנות את הרכב למשהו אחר בתכלית, אלא לשפר את החוויה הקיימת שהרכב מספק. מה עוד שכנראה הבולמים הישנים היו גמורים, כך שזה עניין של מה בכך.

אני גם לא רואה פסול בזה ששמת קסנון. אם בעיניך זה סקסי ויפה, אני חושב שזו השקעה קטנה יחסית.

 

אבל אם אתה מרגיש שחסרים לך איזה 80 כ"ס ברכב, אני חושב שהגיע הזמן לפזול לכיוונים אחרים ולא לדבוק בכוח ב-XSI.

 

גם אם אני אקנה GT או כל רכב טורבו אחר. אני לא ארצה לשפר בסוף? :)

 

יש סיכוי לא רע בכלל שבשלב מסוים גם 208 כ"ס לא יספקו אותך, ואז תרצה משהו חזק יותר.

אז מה, תמשיך לשדרג את ה-XSI עד שתהיה עם 450 כ"ס בגלגל?

תשים צמיגים ברוחב 255?

לא, אתה תשדרג את האוטו למשהו עם מעטפת ביצועים מתאימה.

זה יותר בטוח, יותר משתלם, והרבה יותר הגיוני.

 

בכסף שתבזבז כרגע ועם השנים בפרוייקט הטורבו על ה306 שלך (ומן הסתם תראה ממש מעט ממנו חזרה), היית יכול לקנות רכב חדיש יותר \ אמין יותר \ מפנק יותר \ חזק יותר \ אוחז יותר וכו'.

 

זה גם מה שמפריע לי בפרוייקט טורבו ולכן ההגיון שלי אומר שעדיף להחליף סעפות כמו שזוהר עשה.

 

אף אחד לא מבטיח שתזכה לשמר את אותה ההתנהגות שאתה כ"כ אוהב כאשר שתשים מנוע שונה או טורבו ברכב, במיוחד עם עליה ניכרת בהספק.

לכל מכונית יש את הקסם שלה. גם ל-306 שלך יש, גם ל-106 ראלי יש.

כאשר אתה משנה את המכונית בצורה קיצונית מדי, אתה מאבד את הקסם הזה.

המכונית יכולה להיות ממש מרשימה \ בהמה \ מטורפת אחרי זה - אבל היא לא תהיה מה שהייתה קודם. לטוב, ולרע.

אם בלאו הכי אתה הולך לשנות את האוטו שלך בצורה כזו קיצונית, באותה מידה יכולת להחליף רכב ולהרוג כמה ציפורים במכה אחת:

1. גם קיבלת מה שרצית (במקרה שלך: כוח)

2. גם קיבלת רכב שהונדס מלכתחילה להיות מה שרצית (במקרה הזה: אתה יודע בוודאות שהמהנדסים של סובארו יודעים לבנות רכב יותר בטיחותי מאשר מיש-מש של חלקים במוסכים שונים בארץ).

3. מזערת את ההפסד על הרכב הקיים שלך. אם אתה חושב שאם תמכור היום אתה בהפסד, תחשוב מה יקרה אם תמכור עוד 50 אלף ק"מ ועוד שנתיים, אחרי שהוצאת הרבה כסף על טורבו. תחשוב איזה הפסד אדיר יהיה לך למכור את הרכב כשאתה יודע שאתה בהפסד של 30K ש"ח על הרכב בגלל שהחלטת להשקיע בו כ"כ הרבה. תחשוב מה היית עושה עם ה-30K האלו. כבר היום השקעת מספיק על הרכב, אם אתה לא מסוגל להנות ממנו כמו שהוא (ואני מאוד מאוד מבין את הצורך בכוח), אולי סימן שצריך להחליף אותו :roll:

4. ככל שאתה משקיע יותר כסף בשיפור הרכב - אתה נתקע במעגל קסמים בו אתה מרגיש שלא שווה לך למכור את הרכב, צא מהמעגל הזה כל עוד אתה יכול. (בעצמך אמרת שזו התחושה שלך היום, אם אתה חושב שזה הולך להשתפר, אתה טועה).

5. מה עוד - הרבה אנשים יעדיפו רכב משופר בטעם כמו הרכב שלך היום, מאשר רכב ש"פתחו לו את התחת" עם פרוייקט טורבו, כולל תקלות אפשרויות, בלאי מואץ, טיפולים לא סטנדרטים וכו'. בדיוק כמו שאתה מתלבט לגבי הטורבו, כך כל קונה פוטנציאלי של הרכב שלך יחשוב 10 פעמים לפני שהוא קונה רכב עם טורבו מושתל. לא כל אחד רוצה ומוכן להיכנס לבלאגן כזה.

- - -------[Fireball]------ - -

פורסם
עם כל הכבוד על הזילזול תודה, הGT היא לא רכב מהיר מאוד אולי אתה מדמיין יצא לי לנהוג על לא מעט GTים גם כאלו שכן עברו שינויים כאלו ואחרים ואני יכול להגיד לך בשקט מופתי שהGT הסטנדרטית היא לא רכב מהיר מאוד כמו שאתה מגדיר, נכון היא תהייה יותר מהירה ברמזור מכל 106 ונכון זה הכוח הסטנדרטי אולי הכי טוב שתוכל לקנות עד 100 אלף שקל אבל בוא נהייה מציאותיים ואוביקטייבים ונשאיר לרגע בצד את העובדה שלך כבר חונה בחנייה GT.

.

 

 

זלזול ? אני אולי אחד היותר "מגזימים" לגבי 106 ראלי , להזכירך היתה לי אחת למשך כמעט 5 שנים והיא עברה הרבה שינויים וחיים לא קלים של 110000 ק"מ תחת ידיי.

אבל זה בסדר , אנחנו לא מכירים ופה זה לא PSI..

GT זה רכב מאוד מאוד מהיר ביחס לכל 106 ראלי! וגם ביחס ל99.5% מהרכבים הנוסעים על כבישנו היום!

לגבי שאר התגובות של "רמזורים ואני נהגתי על 34 GT ו.... " - אני מחזיק את עצמי לא לענות שלרגע לא תגיב לי חזרה שאני מתנשא או שחצן מה שבטוח שכל המספרים האלו לא הופכים אותך למקצוען...

 

FIZBAN- אין פה עיניין של אגו והאדרה לציפור נפשי - יש פה עיניין של ייעוץ בלבד להבדיל מכמה אחרים...

כמובן שתעשה את אשר חפץ ליבך , את דעותי תמצא כבר בהודעותי הקודמות - שיהיה בהצלחה.:-)

Not the sound of silence -ABARTH

פורסם

לגבי החלקת סעפות ושאר "שיפורים":

אם מישהו מחליט שהרכב שלו "קטן עליו" והוא רוצה הרבה יותר ביצועים, הרי שאותם שיפורים הם מינוריים יחסית לטורבו.

אותם שיפורים משפרים את יכולת הנשימה של המנוע ובאים לידי ביטוי בעיקר בטורים גבוהים, וגם אז השיפור הוא בעיקר בהספק ולא במומנט.

וכאן היתרון של טורבו: שיפור משמעותי במומנט בטורים בינוניים ומעלה.

ביצועים של מנוע טורבו דומים לאלה של מנוע אטמוספרי בעל נפח גדול יותר (בצורה די גסה: 2 ליטר טורבו מול 3 ליטר אטמוספרי).

אבל החסרון הוא: מחסור במומנט בשרני בטורים נמוכים, במקום שהטורבו עדיין לא מורגש, וזה יש למנוע האטמוספרי הגדול יותר.

אותו מומנט שחסר למנועי טורבו בטורים נמוכים, חסר למנועים אטמוספריים "משופרים" בטורים נמוכים ובינוניים.

ובכל זאת, אם לא הולכים לפתרון של מנועים אטמוספריים גדולים, בין היתר בגלל שלרוב המכוניות הקטנות והקומפקטיות (אלו האהודות על "דיירי" פורומי רכב) יש מנועים קטנים יחסית (נו, טוב, לאימפרזות המוגדשות יש גם מנועי 2.5 ליטר, אבל זה עדיין לא מנוע "גדול"), הפתרון של מנוע מוגדש נותן שיפור גדול משמעותית מזה של מנוע אטמוספרי משופר, בעיקר בנסיעה "שפויה".

וכאן הגענו לנקודה: האם להוסיף מגדש או לקנות רכב מוגדש?

על זה ענה ליאור בהגיון רב: עדיף לקנות רכב מוגדש מלכתחילה.

אמנם יש חריגים: אני לקחתי פורסטר ידני עם מנוע אטמוספרי. שתלתי לתוכו מנוע של WRX (ועל הגדלת הנפח אסור לי אפילו לכתוב...), החלפתי למגדש קטן יותר כדי לקבל כוח זמין בטורים שפויים (ואני לא עובר את ה-6000 טורים, אחרת עלולה להיות לי בעיה עם גודל המגדש), הוספתי מחשב ניהול מנוע, ברז גדישה, LSD לשני הדיפרנציאלים הרוחביים, החלפתי את כל צנרת הפליטה לצנרת מקורית של WRX (מותאמת לרכב שלי), הגבהות, בולמי קוני צהובים עם מהלך גדול (לשטח...), דיפרנציאלים מקוצרים, LOW מקוצר, ובטח שכחתי משהו.

אבל למרות שברור לי שאם הייתי רוצה לקנות רכב בעל תכונות דומות למה שאקבל אחרי כל השיפורים אצטרך לקנות רכב שעולה יותר מ-300K (שזה בערך כפול מההשקעה + ערך הרכב כמשומש), גם ברור לי שאצטרך להחזיק את הרכב מספר שנים כדי "להצדיק" את ההשקעה (למרות שבחישוב קר שום דבר כמעט לא מצדיק "השקעה" כזאת, וזאת ממש לא השקעה), וסביר להניח שלא כל אחד מוכן להשקיע יותר מ-100K ברכב שלו.

ובצד החוקי: לפחות יש פורסטרים מוגדשים, כך שזה לפחות "נראה" חוקי, אבל 306?

אז אני הייתי מקבל את דעתו של ליאור.

עד 27.1.2020 אני עסוק

פורסם

עומר סלח לי אם לא הבנת אותי נכון, הכוונה בהודעה הקודמת לא הייתה להתנגח ולהוכיח את העליונות של ה106 כלפי הGT. עובדתית הGT היא יותר אוטו לשקל, היא יותר חזקה משמעותית מה106 ולכן יש כאלו שיעדיפו אותה.

בקשר לתגובה שמעליי, גלעד ציין כבר שניתן בצורה חוקית לשתול מנוע מוגדש ב306.

 

אם המצב היה כזה שהיה בא בנאדם שהוא כרגע לפני קנייה או בעלים של 306XSI סטנדרטית הייתי מייעץ לו למכור את הרכב ולקנות GT בלב שלם, העניין המהותי פה הוא שיש לך בסיס מעולה לטעמי להשיג בדיוק את מה שאתה רוצה וחושק בו!

יותר מזה הכל נאמר פה גלעד ואתה צריך לשבת ולעשות עם עצמך חושבים, ידעת את כל מה שנאמר פה וההתלבטות היא עדיין עלייך ולא הייתי נותן לאף אחד להשפיע לכאן או לכאן אם היה לי את הכלים להשיג כל אחת מהאופציות האלה הייתי עושה את השיקול שלי עם עצמי ובוחר.

 

בהצלחה,

אבי.

פורסם

פשוט יותר לשתול מנוע מוגדש מלהגדיש מנוע אטמוספרי.

עדיין יש בעיה עם ניהול המנוע. אצלי ברכב, למשל, המנוע המקורי לא יכול לנהל מנוע מוגדש, והושתל ברכב מחשב ניהול מנוע העוקף את המחשב המקורי לצורך קביעת הפרמטרים הרלוונטים של המנוע (תזמון הצתה והזרקה).

אבל זה יצר הרבה בעיות, כי חלק מהמערכות ברכב מופעלות על ידי המחשב הישן (מזגן, למשל), וחיישנים שונים אינם מתאימים למנוע החדש, וגם מנוע הצעדים עדיין לא מתפקד ובינתיים הוא נעקף בצורה זמנית.

איני יודע למה תגרום החלפת המנוע ב-306, אולם זה עלול לעלות בסיבוכים ובהוצאה כספית גבוהה בהרבה מההערכה הראשונית.

עד 27.1.2020 אני עסוק

פורסם

יש סיכוי לא רע בכלל שבשלב מסוים גם 208 כ"ס לא יספקו אותך, ואז תרצה משהו חזק יותר.

 

218.

 

אני יודע, אני סתם קטנוני. אבל בכל זאת.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

פורסם

חבר'ה,

תודה רבה על ההשקעה בתגובות.

כנראה שטורבו אני לא אשים.

אני אעשה סיבוב על הרכב של זוהר ונראה אם הכוח שיש לו מספיק טוב לי, לפחות לשנה הקרובה. :)

אם ימצא חן בעיני, נשפר אטמוספרית (ויש לאן להגיע). אם לא, אני אתחיל לפזול לכיון מכוניות אחרות כשהפיז'ו לא שמה לב.

אז עדיין הקיט למכירה.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

פורסם

גלעד, אני במקומך הייתי מחליף למשהו אחר ולו בשביל להתרענן!

 

ואשמח לדעת מה זה החלקת סעפות, כמה כח זה נותן ואם זה יכול להתאים גם לוולקן 2.0 8V. וכמובן, העלות

 

ובכללי: אין ספק שה-306 (וגם הוולקן שלי) הם רכבים עם יופי של התנהגות, אבל כשחסר כח כדי לצאת מסיבובים זה מבאס.

לעניות דעתי, כמו שקשה להנות מרכב שהוא רק ל'קו-ישר' - כך קשה להנות מרכב שסובל ממחסור חמור בכח.

 

לסיכום: יש תקציב -> הגיע הזמן להתרענן :)

 

אביעד


×
×
  • תוכן חדש...